Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Test nosičů jízdních kol: nejdražší neznamená nejlepší

Jízdní kolo na střeše auta nebo v nosiči upevněném na tažném zařízení není vždy v bezpečí. V testu se ukázalo, že ani nejdražší nosič nemusí být nejlepší. Při jízdě s kolem připevněným k autu je třeba být velmi opatrný a vyplatí se průběžně kontrolovat jeho upevnění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

bodka_2

Otázka

obávam sa, že vyložiť bicykel na strešný nosič nie je pre mňa ako ženskú žiadna veľká sranda. Aký je postup?? Rabaka, stolček alebo zajsť k najbližšej pumpe a pumpnúť službu od pumpára?;-D

0/0
5.7.2009 18:17

martin0669

Peugeot Partner

co za nosič na tohle auto?

výklopné zadní dveře ... na střechu je to trochu vysoké, kouli nemám ... máte někdo zkušenost?

0/0
5.7.2009 9:58

Host

Re: Peugeot Partner

Ahoj,

tohle se dá vozit na na kolmých pátých dveřích. Vozíme to i na dodávce ... http://720.cz/?p=11342

0/0
20.7.2009 15:17

Host

nosič kol

má někdo zkušenost s nosičem kol na taž. zař. značky MENABO Afro 4,díky

0/0
24.6.2009 20:11

Tom Hagen

Poraďte prosím

Chci si koupit Menabo Asso, máte s tím někdo zkušenost?

Pro ilustraci je to třeba tady: http://www.hobbycar.cz/engine.php?lang=cz&viewd=1&idin=(id=5516)

Doporučíte to nebo mám koupit něco jiného? Díky

0/0
9.6.2009 15:42

Host

Odkaz na ADAC

V článku jsem nenašel odkaz na původní test. Ještě že máme Google:

http://www.adac.de/Tests/Zubehoertests/Fahrradtraeger/default.asp?ComponentID=253551&SourcePageID=9186#

0/0
6.6.2009 13:09

Host

bezpečnost

Jestli někdo jezdí s kolama na střeše nad 130 km/h, je to hazardér.. Samotnému utržené kolo neublíží, ale co řidiči, kteří jedou za vámi? Osobně jsem se na dálnici vyhýbal ve 130 utrženému kolu a nikomu bych takový zážitek nepřál! Dopadlo to dobře, ale přistát mi kolo na čelním skle nebo pod autem... Následky si každý představí sám. A ten hloupý řidič? Já nic, nevěděl jsem, že se něco může stát.. Tak prosím trochu přemýšlejte a předvídejte... Děkuji.

0/0
6.6.2009 11:41

Host

Re: bezpečnost

Máme stejný zážitek. :-/

0/0
4.7.2009 10:50

Chirurg1

registrační značka

Značka na nosiči být musí, ale měla by tam být značka ze zádi vozu, jakákoliv náhrada je nezákonná. Mám již řadu let nosič od českého výrobce - A. Wjenzek nosic-kol.cz a neměl jsem s ním nikdy žádný problém. Značku jsem se naučil přehodit bez toho, abych ulámal pacičky,. které ji drží. Cenově jasně nejvýhodnější. Samozřejmě, že manipulace s nosičem Thule je jednodušší a také vypadá lehce lépe. Takže záleží na tom, na jaké auto se montuje, na nové BMW bych si nejspíše namontoval také designově lepší typ. :-) Používal jsem ho na Feldu a teď i na Lagunu a vše OK.

Jen škoda, že ten od Wjenzeka není v testu - holt v ADACu asi neznají české výrobce...;-(

0/0
5.6.2009 12:06

Ferin007

Jenom pár (věcných) poznámeček

1) Není pravda, že na zadní nosič by byla automaticky povinná dodatečná SPZ (ale hlavně dodatečný světla!!!, což v článku jaxi zapomněli zmínit úplně). Povinný jsou jen tehdy, pokud nosič nebo kola SPZ a světla zakrývají. Což zdaleka není případ všech nosičů a všech aut.

2) Stejně tak není pravda, že nejrozšířenější jsou střešní nosiče. To platí pro ČR. Na západě (kam spadá ADAC) se střešní nosiče téměř nevyskytujou, drtivě převažují nosiče montovaný na pátý dveře nebo na kuli.

0/0
5.6.2009 10:33

Host

Ceske nosice?

Skoda, ze netestovali nosice, ktere se u nas asi prodavaji nejvic - Hakr, Neumann, pripadne nejaky hypermarketovy nonamy.

0/0
5.6.2009 10:23

Host

aaa

Mno firma NEUMANN  n osič na lyže po sezoně 1 a pl silně napaden korozí.... Okamžitsě jsem vyměnil za Thule, mám také Tuhule na kolo ve srovnání s normálními z supermarketu jako trabant a mercedes, konfotr nasazování upevnování je skvělý....

0/0
5.6.2009 10:05

Host

Re: aaa

mno a rychlost myslím že 130 po dálnici vpohodě spíš si nechávat odstup a vyvarovat se brzdsění nebo vyhybání se. Mluvím o THULE a kola na střeše. Nechce se mi prolézat krabice s doklady ale mám takový dojem že v návodu na upevnění je napsaná doporučená rychlost.

0/0
5.6.2009 10:10

Host

Re: aaa

V návodu není doporučená max. rychlost zmíněna.

0/0
5.6.2009 10:23

snickim

Re: aaa

Mám čerstvě nosiče na střechu Thule a v návodu je max. 130 km/h. Takže to tam je :)

0/0
5.6.2009 11:20

Host

Re: aaa

neumann rezne uz v obchode

0/0
5.6.2009 10:13

Host

:)

maslo bez vomastku, nosice co padaj na hrbolech, oranzovy cune ve vlade...vse naprosto normalni, jak todle skonci ;-D

0/0
5.6.2009 9:49

Host

Otázka

Budu potřebovat nosič na zadní dveře auta, nejlépe na 3 kola. Požaduji pokud možno dobrý poměr kvalita/cena. Máte někdo zkušenosti? Díky za odpovědi a tipy.

0/0
5.6.2009 9:10

Host

Re: Otázka

Na zadní dveře jsem tuším neviděl nosič na víc než na dvě kola. Tři kola budou muset na kouli.

0/0
6.6.2009 13:00

Host

Re: Otázka

Já mám na tři... A potkávám tady auto co má nosič na zadní dveře i na čtyři kola.

0/0
5.7.2009 14:34

rudastraka

kolik??

tak kolik se s tim da jet??

ja jezdim s kolem na strese 130, jednou sem se trosku zapomnel a jel s tim 150

na kolik sou nosice konstruovane??

to same stresni boxy, kolik se s tim da jet?? ja mam rekord 200

0/0
5.6.2009 8:57

Host

Re: kolik??

Dokud ti to neulítne tak s tím můžeš jet jak rychle chceš. Je to stejný jako průjezd zatáčkou. Existují doporučené rychlosti, ale maximálka musí člověk vyzkoušet...;-D

0/0
5.6.2009 9:02

pinguone

Re: kolik??

.. no zazil jsem jak jednomu Holandanovi  uletlo kolo na dalnici , nastesti jsem nejel za nim.. treba by te pak ty rekordy presly...;-)

0/0
5.6.2009 9:05

Host

Re: kolik??

S jakýmkoli bordelem na střeše se z vás stává v rychlostech nad 50 km/h potenciální zabiják, nad 100 už je to tutovka. Ale jen tak dálR^

0/0
5.6.2009 9:25

Host

Re: kolik??

Co to meles?

0/0
5.6.2009 10:14

Host

Re: kolik??

Většina kol je chycena relativně dobře (a při nárazu v malé rychlosti se na střeše udží), stejně tak "střešní rakve". Avšak při nárazu ve větší rychlost - nad nějakých 60km/h se kola i stření rakve utrhnou a uletí ještě hodně přes deset metrů (nemluvě o tom, jakou mají hybnost)..  potenciální následky rozebírat nechci :)

Jednoduše,.. kdo veze něco na střeše a jede jako hovado, je blbej a zasloužil by pár facek..

0/0
5.6.2009 11:11

Host

Re: kolik??

jsem viděl borce co s telekopickám žebříkem na střeše harpunoval zezadu Berlingo. Což oto žebřík neuletěl. Ale vysunul se. ;-D;-D

0/0
9.6.2009 15:07

Host

Re: kolik??

Ta maximální rychlost by mě taky zajímala. Jel jsem jednou myslím 160 (vím, je to špatně, nejezdím tak pravidelně, tak mě nekamenujte) a nosič i s koly se zdály v pohodě … ale ze vnitř auta, což asi moc vypovídající hodnotu mít nebude. Sháněl jsem na Internetu informace o doporučených max. rychlostech s nosičem (používám Thule ProRide 591), ale nic rozumného jsem nenašel (když nepočítám info "to musíš vyzkoušet" nebo "každý kdo jede nad 50 je potenciální zabiják").

0/0
5.6.2009 9:48

snickim

Re: kolik??

Velmi dobrá otázka. Měl jsem 2 originální nosiče na střechu od Renaultu (asi 7 let staré). Před pár měsíci mi při rychlosti 100km/h jedno kolo ze 4 na střeše za jízdy odpochodovalo na silnici. Prostě se ten mechanizmus rozlomil.

Nosiče Thule to vydržely. Takže jsem dokoupil 2 další Thule, ale stejně jsem od té doby opatrnější říci, že něco vydrží.

0/0
5.6.2009 11:24

snickim

Re: kolik??

Zapomněl jsem zmínit, že jsem nebrzdil, jen v tom místě silně foukalo.

0/0
5.6.2009 11:26

Host

Re: kolik??

Měl bys to mít v návodu. Většinou tam u nosičů kol bývá 90. Pokud to není šmejd z lidlu tak to neuletí ani při 150, ale losí test bych s tím v takové rychlosti dát nechtěl - kolo působí jako páka i nekleší thule má ty profily dost tenký a plasu ani nemluvě.

0/0
9.6.2009 15:04

Host

drahé nosiče

Mám obyčejný nosič na páté dveře kombíku. Stál mě 1500,- korun a přepevňuje se pomocí popruhů. Najezdil jsem s ním po evropě asi 30 000 km a neměl jsem s ním sebemenší problém. Thule za 15 tisíc jsou vyhozené peníze.

0/0
5.6.2009 7:57

Host

http://www.nosic-kol.cz/

Český výrobce nosičů: http://www.nosic-kol.cz/ . Koupil jsem přes internet 2ks nosičů a jsem moc spokojen R^

0/0
5.6.2009 7:31

Pushkin

Autentický test iDnes

...aneb proč má ten Golf německou SPZku? ;-)

0/0
5.6.2009 7:28

Host

Re: Autentický test iDnes

Dobrá, neřešme tedy nosiče, ale pročpak má ten golf německou SPZ... Našel jste ještě nějaký detail, pro který byste mohl redakci nadávat?

0/0
5.6.2009 7:58

Niky79

Re: Autentický test iDnes

Asi proto, ze idnes vlastni Mafra, coz je spolecnost s nemeckymi vlastniky?

0/0
5.6.2009 8:04

Host

Re: Autentický test iDnes

každý, kdo není úplně blbý nebo slepý si v článku může přečíst, že jde o test ADAC, který iHojte převzala stejně jako pravděpodobně desítky jiných evropských médií.

0/0
5.6.2009 8:08

Kovis

Re: Autentický test iDnes

K čemu číst text? Stačí se vysílit přečtením nadpisu, pak se podívat na obrázky a hurá do diskuze kritizovat... ;-D Takhle to tady chodí.

0/0
5.6.2009 10:00

agava

Re: Autentický test iDnes

Chytracku, ADAC neni testovaci laborator iDnes, ale nemeckeho auto moto klubu.

Ty si takovej malej stoural, vid?

0/0
5.6.2009 8:43

Host

Re: Autentický test iDnes

Mě šlo spíš o to, že když ten test byl proveden v Německu, tak nemusí vůbec vystihovat kvality toho, co lze sehnat u nás.

0/0
5.6.2009 10:41

Host

Re: Autentický test iDnes

Aha, ona se ve Spolkové republice Německo ocel a hliník ohýbá jinak než u nás? :)

0/0
5.6.2009 11:06

Host

Re: Autentický test iDnes

Nesmíš brát "testyůiDnes doslova.  Jednou žena chtěla nový vysavař a nejlíp v testu iDnes vyšel nějakej "skopčák"  Já se potom pídil a zjistil jsem, že to byl test Němců a už 4 roky starej - tak jsem šel pro suprovou ETU  [>-]R^

0/0
5.6.2009 11:34

Host

THULE ProRide 591

THULE ProRide 591

Proč jste zkoušeli jen ty nejlevnější. Co třeba nějaký dražší - např. tento ....:-P

0/0
5.6.2009 6:20

snickim

Re: THULE ProRide 591

Taky to nechápu. Mám je a z těch zmiňovaných v testu vypadají rozhodně nejrobustněji.

0/0
5.6.2009 11:28

Host

Re: THULE ProRide 591

Njn, Thule Pro ride 591 drtivě vyhrál mezi střešními nošiči pár let zpátky (byl tenkrát jediný který simulovanou nehodu ustál).

0/0
5.6.2009 12:16

Host

Re: THULE ProRide 591

Také nerozumím, proč tyto nosiče, které v provozu v ČR vídám denně nejsou v testu. Asi se v Německu neprodávají :-) .

Mám je dva, prodejce je zkoušl s kolama ve 200kmh (ano, teď ho ukamenujte :-P)  a ustály to. Já s tím jezdím jakobych je neměl a ani se nehnou.

0/0
6.6.2009 11:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.