Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

USA chystají limity spotřeby a emisí. Z amerických aut je plní jen hybridní chevrolet

Do roku 2016 by měla americká auta nasadit dietu. Administrativa Baracka Obamy chce přísné limity pro produkci CO2. Pokud americké automobilky, potácející se nad propastí bankrotu, nenajdou peníze a síly na razantní vývoj úsporných aut, nebudou mít za pár let co prodávat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Aleš

diesel

Diesel je shit, patří do traktorů (Y):-©:-©

0/0
29.5.2009 13:32

CO2

Mate tam chybu

Bezny Focus 1,6 TDCi, 80 kW nema 121 ale 119 CO2 form;g/km]!

0/0
28.5.2009 21:58

CO2

Ford Econetic

Ford Fiesta 1.6 TDCi Econetic, 98 g/km R^

Ford Focus 1.6 TDCI 90 Econetic, 114g/km R^

0/0
28.5.2009 21:41

sarumánek

opravdu legrace

Obzvláště když člověk srovnává. Nedávno zde byl totiž článek, že ani všechny automobily na světě nevyprodukují zdaleka tolik škodlivin jako ŠESTNÁCT největších nákladních lodí.

0/0
28.5.2009 17:29

Honza

Re: opravdu legrace

No nevím, tomu se mi nechce věřit. Ale je to krok správným směrem. Tady vás vyhodí z technické za to, že překročíte emisní limit o 10% a u protinožců si vozí zadek amerikán v džípu, který toho sajrajtu vychrchlá do vzduchu 20x tolik a vyváží autem i odpadky do popelnice.

0/0
28.5.2009 18:02

Vit I.

Re: opravdu legrace

Není to krok správným směrem, je to nesmysl. Když chceš něco změnit, musíš začít od toho největšího. K čemu ti je ušetřených deset procent ze dvou promile?

0/0
28.5.2009 23:14

ALM

Re: opravdu legrace

 Tobě se asi blbě večer usíná se závistí !Typický čech - když nemám já nebude mít nikdo. :-©(Y)

0/0
29.5.2009 13:30

sirc

Re: opravdu legrace

To sice ano, ale při přepočtění na užitnou hodnotu je to krapánek jinak.

0/0
28.5.2009 22:28

MK

Jen tak dál

Žádné "čisté" benzinové motory a vypouštění nějakého toho CO2, které je stejně potřeba. Ale pěkně dáme přírodě pěstí do zubů hybridy.R^

0/0
28.5.2009 12:45

tom

Re: Jen tak dál

A disely. Btw - co budeme dělat s benzínem, když budou mít všichni traktory?

0/0
29.5.2009 12:11

Homer1

Tohle je program, který měl běžet už minimálně 15 let...

... od války v Kuvajtu...

Pozdě ale přece.

0/0
28.5.2009 12:39

org.

ropa vs. elektřina

dokument mluví za vše.

http://rapidshare.com/files/238076570/KdoZabilElektromobil.part1.rar

http://rapidshare.com/files/238086911/KdoZabilElektromobil.part2.rar

Ropná lobby je mocná a protlačí si to co potřebuje.

Hybridní automobily jsou jen takový malý kompromis, který stojí velké peníze.

0/0
28.5.2009 12:33

nj

Re: ropa vs. elektřina

presne ten dokument som mal na mysli, zial, tvoje odkazy nefunguje, tento ale by mal:

http://www.mustwatch.cz/film/kdo-zabil-elektromobil-who-killed-the-electric-car/

0/0
28.5.2009 12:46

org.

Re: ropa vs. elektřina

odkazy fungují :-)

0/0
29.5.2009 10:39

mikesh1

limity spotreby

Mam pocit ze limity spotreby jsou v USA zavedene uz davno, akorat jsou o dost volnejsi nez by bylo zahodno.

0/0
28.5.2009 12:15

Rubik1

Re: limity spotreby

Limity jsou jen na to, co jde z výfuku a mají je jen málokde. Kalifornie je spíše jen světlou výjimkou.

0/0
29.5.2009 22:07

kykyrýs

V8

Jak tak na to koukám,tak si budu muset pospíšit s nákupem nějaké ameriky s motorem V8.Za pár let už asi budou jezdit jen nějaký trolejbusy s označením 8B(baterie).Rv

0/0
28.5.2009 10:05

jirka

Re: V8

Včera jsem si přikoupil ke svému 6 válci ještě jednoho Jeepa s dospělým motorem 5,2l V8 Magnum.Spaluje LPG a mám z něj fakt velkou radost.Zvuk toho motoru je nádhernej.Snad si ho budu moct užívat ještě dlouho,než mi to ekoteroristi zatrhnou.Tak a teď mě tady kamenujte!!!Na svojí obhajobu snad jen to,že barák vytápím dřevem,odpadní vody mi požírá kořenová čistička a v plánu je nějaký ten solární ohřev.

0/0
29.5.2009 10:04

Aleš

Re: V8

K tomu Ti gratuluji, jsou to kultivované motory s krásným zvukem a hladkým chodem. A vůbec motory HEMI - nad ty NENÍ !R^R^ Na rozdíl třeba od HTP :-©:-©(Y)

0/0
29.5.2009 13:37

mi_golem

v Evropě by pomohlo

Plynulé řízení dopravy.  K čemu je průměrná hodnota, když ve městě je spotřeba a emise  o 30% horší.

0/0
28.5.2009 9:44

compli

Re: v Evropě by pomohlo

No vysvětlujte to "ekologům", když mají v mozkovně pouze biomasu. ;-D;-D;-D

0/0
28.5.2009 10:02

Martin

Re: v Evropě by pomohlo

kdyby jen 30%. V Praze je to ještě horší protože je zasekaná úplně každá křižovatka. Při popojíždění vzácpě je spotřeba až dvojnásobná a o kvalitě takových spalin raději nepřemýšlet.

0/0
28.5.2009 12:12

Rubik1

Re: v Evropě by pomohlo

Jenže "ekologové" jsou proti stavbě dálnic. Hodně lidí tvrdí, že je v Česku už moc silnic a proto dálnice jsou na škodu. Vůbec nechápou, kolik benzínu by se nespálilo, kdyby ty dálnice byly tak husté, jak to provoz vyžaduje.

0/0
29.5.2009 22:11

Vit I.

Lodě jsou horší

Nedávno tady proběhlo hezké srovnání, že několik desítek lodních tankerů vyprodukuje stejně splodin, jako všechna auta na světě dohromady. Takže veškeré limity na auta jsou nesmyl, který nemá se životním prostředím nic společného. Jde jen o zvýhodnění jedné části průmyslu před druhou prostřednictvím dobře zaplacených anebo blbých politiků :-©

0/0
28.5.2009 9:42

;-)

Re: Lodě jsou horší

A copak asi ty tankery přepravují? ROPU! takže když se sníží spotřeba, bude jezdit i míň tankerů, takže vyprodukují znečištění. Jinak samozřejmě by bylo na místě, aby i lodní motory využívaly technického pokroku a snižovaly spotřebu a  emise.

0/0
28.5.2009 13:34

Vit I.

Re: Lodě jsou horší

No, ony kromě tankerů po moři jezdí i jiné nákladní lodě, víš? A ty přepravují zboží "fair trade" a elektromobily ;-D

0/0
28.5.2009 23:12

complication@email.cz

Je zajímavé, jak se všichni obouvají do CO2,

přitom dalšími negativními projevy jsou NO, pevné částice a oxidy síry. Jak si v tomto sektoru vedou ty super CO2 diesely???

0/0
28.5.2009 9:32

sdf

Re: Je zajímavé, jak se všichni obouvají do CO2,

co2 je extremne nebezpecny sklenikovy plyn. Pro produkce tohoto nebezpecneho plyje je treba snizit populaci planety tak na 1/10. :)

Pevne castice - neresitelny problem u dieselu, filtr sice zachyti ty vetsi, ale buhuzel nejnebezpecnejsi jsou prave mikrocastice a ty zadny filtr zatim nezachyti. No hlavne ,ze to ma nizky co2 :( Ekologie predevsim

0/0
28.5.2009 10:18

Shotas

Re: Je zajímavé, jak se všichni obouvají do CO2,

jeste ze tam je ten smajlik, nevim co je na CO2 tak extremne nebezpecneho, kdyz jej potrebuji vsechny rostliny k fotosynteze. Z hlediska rostlin je naopak jeho vyssi koncentrace prizniva. Mnohem horsi je metan, ale na omezeni jeho produkce v zaludcich dobytka, na skladkach a v tajici tundre se neda vydelavat, ze ano.

0/0
28.5.2009 14:48

ten.kdo.to.vi

CO2 je to nejmensi zlo

tak se proti tomu bude bojovat, daleko horsi jsou ostatni splodiny, al eprakticky se nevi co s nima tak se pouzije zastupny problem CO2. Stejne tak jako v energetice, vytapeni a podobne .....

0/0
28.5.2009 8:54

jan

Re: CO2 je to nejmensi zlo

CO2 je z hladiska globalneho oteplovania velmi rizikovy faktor. Ano, suhlasim ze su aj dalsie (karcinogeny z dieslovych aut, popol z priemyselnej produkcie, ...) ale CO2 je skutocne vazna vec a uz konecne musi byt nieco pripravene aby sa na Zemi obmedzila jeho produkcia

0/0
28.5.2009 8:59

HT

Re: CO2 je to nejmensi zlo

Máte pravdu, je ale nutné nastavit rovné pomínky (ne shodné - to není možné) pro vznětové a zážehové motory. Velikou devízou dieselových motorů je jejich nízká spotřeba, tedy i produkce CO2. Jinak se myslím, že jsou větším nebezpečím pro životní prostředí, než moderní zážehové motory.

0/0
28.5.2009 9:24

Krabatt

Re: CO2 je to nejmensi zlo

CO2 žádné nebezpečí nepředstavuje. Ta zelená lobby za chvíli přesvědčí o tomto nesmyslu celou populaci. CO2 je prospěšný pro růst rostlin a ve sklenících se zcela záměrně zvyšuje obsah CO2, aby rostliny a stromy dávaly bohatší úrodu. V minulosti byl obsah CO2 v ovzduší daleko vyšší a toto období bylo zlatou érou zemědělství. Tento fakt začíná přiznávat stále více vědců, kteří pomalu opouští nesmysl s CO2. Mnohem horší jsou těžké kovy, síra, azbestový prach, dusík atp.

0/0
28.5.2009 16:34

Rubik1

Re: CO2 je to nejmensi zlo

O jaké zlaté éře zemědělství mluvíte? Tomu snad ani vy nevěříte!

0/0
29.5.2009 22:14

lks0079

Cesta do pekel

No teda to potes koste. Prijde mi to trochu histerie, nejhorší je že to  nakonec dopadne i na nás v evropě přitom přínos je dost diskutabilní. Už jenom to, že to je nastavený tak, aby vyhovovaly jen diesely znamená, že se v městěch utopíme v prachu a sazích, což je každýmu jedno. Dále se pak bude houfně přecházet na hybridy, což povede k masivnímu skládkování použitých baterií o energetické náročnosti výroby ani nemluvě a nakonec díky plugin hybridům tu vznikne problém s růstem ceny el. energie. Docela super budoucnost a přitom v Číně a Indii si budou mnout ruce jak jde evropa ekonomicky do prdele a sami si budou topit v kamnech dřevem z místních lesů a jezdit na svých dvojtaktních rykšách ;-O

0/0
28.5.2009 8:46

HT

Podpora dieselů

Je zcela evidentní, že přísné limity CO2 budou plnit diesely, zážehové motory budou paběrkovat s objemy kolem 1.2l. To, že moderní dieselové motory produkují mikročástice, které nazachytí ani filtry pevných částic, se moc veřejně nemluví. Takže se mohou naše plíce do budoucna na co těšit - mikročástice z nich nevykašleme.

0/0
28.5.2009 8:43

nj

vsetko vyriesia dane...

Ja by som mozno ani nedaval limity na nejake skodliviny, staci ked americania nahodia europske DPH (v SK cca 66%) na pohonne hmoty a auta, ktore zeru aj travu okolo sa prestanu predavat, teda i vyrabat a sam trh bude ziadat usporne a teda i ekologickejsie auta... Mne osobne mi bolo tiez jedno, kolko to auto zere a vypusta bordelu do ovzdusia, ak by ma stal liter nejakych 10kc...

Neviem ale ci ma vyznam v USA vydavat nejaku vyhlasku, uz take nieco v Kalifornii mali, vyvynuli elektricke auticko, no a silne firmy to zrusili a vratili sa k svojim nenazranym modelom, aspon tak som to videl v dokumente "Kto zabil elektricke auto" ktory sa mi velmi pacil a posobil na mna dost pravdivo...

0/0
28.5.2009 3:17

czechamerican

Hm..

No, vcelku jste me prekvapili....jen bych mozna u tech Trucku podotknul, ze z klasickych benzinaku at uz od Fordu, GMC, Chevy nebo Dodge bych spise konstatova, ze dnesni prumerna spotreba je mezi 10-15 milema na galon. Tech 20 mil se snad da najet jen s Chevy Tahoe nebo s Yukonem od GMC ale to musi byt v Hybridu.... jinak s benzinem nebo naftou,,,, urcite ne. Ja nejsem clovek ktery jezdi na spotrebu, mam Chevy Express coz je tedy Van, je to ale stejny sasi a motor ( V8, 4.8 l)  jako Chevy Silverado a prumner spotreba je 11 mil na galon...no divil bych se kdybi skutecne doslo k tak razantnimu tlaku na vyrobce. Neumim si predstavit jak 90 % Ameriky bude jezdit v autech typu T-Prius... s litrovym motorem. Asi je spravny ze se kouka na to co skodi zivotnimu prostredi,,, ale rvat to takovym drastickym zpusobem si nemyslim, ze je dobre.... dle meho nazoru by vse mnelo byt zalozeno na bazi konkurence a ne nejakych vyhlasek a omezeni !!!

0/0
28.5.2009 0:50

z Vysocan

Re: Hm..

"Neumim si predstavit jak 90 % Ameriky bude jezdit v autech typu T-Prius" Mluvis o rednecks, ze? Mas pravdu, ze jich tam je pozehnane.

0/0
28.5.2009 6:55

mikesh1

Re: Hm..

Ta konkurence tam asi moc nefungovala kdyz ty dinosaury vyrabeli jen amici, a jak dopadli. Druha vec je pouziti nesmyslne velkych aut. Proc mas van? Vozis nejake zbozi nebo jen potrebujes mit auto dlouhe 5,5metru s 5litrovym motorem na jezdeni do samosky pro rohliky, vzdalene 100metru?

0/0
28.5.2009 12:14

czechamerican

Re: Hm..

Nuze, ano mam Van, ten jsem uvedl z duvodu ze jsem se vyadroval k Truckum. Tedy jsem zpochybnil autorovu informaci o spotrebe 20 mil na gal. Jinak do " samosky " pro rohliky jezdim prevazne Nissanem Quest, V6 3,5l coz je peknej minivan. Chevy pouzivam prevazne k businessu....

0/0
29.5.2009 0:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.