Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Města ruší značky, řidiči jezdí pomaleji a dávají přednost zprava

Dopravní značky mizí po stovkách ze středočeských měst. Vinu nenesou zloději ani vandalové, ale nový systém dopravního značení. Přibývá totiž obcí, které se rozhodly zavést alespoň v některých zónách pravidlo přednosti zprava.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

upozornění pro českého řidiče

1.) ty páčky vlevo pod volantem jsou blinkry, které se nezazpínají až když je člověk v křižovatce 2.) ten čudlík s ikonou světla je vypínač světel - to platí zvláště pro ženský a asiaty 3.) v protisměru parkují jen duševní chudáci 4.) osvětlený přechod pro chodce není parkoviště 5.) tramvajové zastávky a chdníky také nejsou parkoviště 6.) Praha není pro buráky závodištěm

Hezký den!

0/0
29.6.2009 17:11

martin0669

Re: upozornění pro českého řidiče

2,) trochu nechápu na co narážíš :), 6,) Praha bych nahradil "silnice" ale jinak souhlas :)

ono pokud není na silnici značka "hlavní/vedlejší", tak automaticky platí přednost zprava = nemůžu spoléhat, že ten druhý tam má značku přednost nebo dokonce stopku a tu mojí "hlavní jen ukradli" ... ale spousta řidičů na to kašle ...a dost řidičů kašle i přednost :( ... ve značkách to není

pokud jsou blbé ploty, auta zaparkovaná hned na křižovatce, tak se pak blbě jezdí ... a tady už můžou policajti pomoc a nechat blba odtáhnout a to hned!

0/0
5.7.2009 13:02

Ondra Satanas

Destrukce plynulosti dopravy

Přednost z prava je vhodná pouze na křižovatky s minimálním provozem. Jsem jednoznačným přiznivcem osvědčeného systému hlavní-vedlejší! Tento systém byl zaveden kdysi rozumnými lidmi kvůli zvýšení plynulosti dopravy. Tehdy ještě vymýšleli dopravní předpisy rozumní, dnes už ne. Akorát mě štve, pokud je ta značka hlavní, nebo dej přednost moc daleko před křižovatkou a u křižovatky už nic.

Při použití předností z prava v hustším provozu je jízda nemožně neplynulá! To platí zvláště, není-li včas a spolehlivě vidět, jestli zprava něco jede, nebo nikoliv. Pomalejší jízda a neustálé koukání vpravo je vyčerpávající a navíc neustálé brždění před a akcelerace za křižovatkou a nutnost jízdy na nižšší převod podstatně zvyšují spotřebu paliva=emise navíc. S takovou nám dojdou světove zásoby ropy dřív!!!

Já odjakživa kašlu na neadekvátní rychlostní limity a jezdím podle zdravého rozumu a na spotřebu, je to lepší a ušetříte nervy i prachy.

0/0
28.6.2009 10:38

Host

Z reality

Výsledek rušení značek? pomalejší jízda, častější akcelerace, vyšší spotřeba, vyšší emise, neboli více smradu, ..... naprosto ideální do vilových čtvrtí jak píše autor...Rv

0/0
24.6.2009 10:21

Host

Re: Z reality

není tomu tak.

0/0
24.6.2009 10:59

truthspeaker

Re: Z reality

Bohužel je to tak. Jízda rezidenční oblastí s předností zprava spotřeba 25,2l/100km, Praha okolo šesté 11,8l/100km, dálnice 8,2l/100km.  Jízdá rezidnenční obastí s předností zprava je totiž styl zastavení-akcelerace-zastavení-akcelerace.

0/0
27.6.2009 10:56

Ondra Satanas

Re: Z reality

Jsem rád, že jsi nato pak přišel sám :-)

Aspoň vidíš, kam to dnes spěje, ta doprava ;-(

Papírově úsporná auta, EU která budou jezdit stylem brzda plyn po silnicích se samými omezeními a spotřeba bude obrovská! ;-O

Jenže bohužel planulost dopravy je těm nahoře, co projektují silnice a volí dopravní značení úplně u prdele, zaplatíme to přeci všichni, oni ne!! Bohužel ;-€

0/0
28.6.2009 10:58

Ondra Satanas

Re: Z reality

Jaktože není? Ty nemáš palubák? (palubní počítač s okamžitou spotřebou)

Jestli máš elektromobil, hybrid, nebo šlapací autíčko, ano budiž, ale drtivá většina aut má motory na tekutá uhlovodíková paliva a tam je to přesně tak, jak se tu píše. Auta nejvíce žerou při rozjezdu a akceleraci na nejnižšší převody. Fyziku nejde oblbnout propagandou, jen děláš blba sám ze sebe! ;-D

0/0
28.6.2009 10:48

kuba78

Re: Z reality

ja si naopak myslim ze toto je cesta, kdy po meste je par znacenych hlavnich tahu a zbytek vedlejsich ulicek se ridi prednosti zprava.

za prve, ucelem neni pokazde zbesile akcelerovat a brzdit, ale plynule projet - proste kdyz mam co 30 metru krizovatku, holt jedu jak v americe - dost pomalu na to, abych nemusel brzdit pred krizovatkou a presto mel prehled kdo kde jede.

ale hlavne, donuti to lidi udelat presny opak toho co dela bodovy system - totiz za volantem MYSLET, divat se kolem sebe, sledovat provoz, silnici.. a ne jak tupe hovado cumet na tachometr s vedomim ze 51 = smrt, ale sem na hlavni a tak jedu porad a nemusim koukat na silnici, protoze podle zakona jedu bezpecne.

kdyz tento system muze fungovat v mnoha velkych mestech v americe proc by nefungoval u nas.

0/0
10.7.2009 10:02

Host

ten Jerling to je ale blbec

má pro to co tvrdí nějaké důkazy? statistiku?

je určitě zaplacenej od firmy co značky umísťuje

policie se kope do prdele za naše daně a ještě inkasuje "poplatky a poplatečky"

0/0
20.6.2009 15:20

Host

Výborná myšlenka - plně podporuji

Podmínky provozu to oproti současnému stavu NIJAK nezhorší. Nestane se totiž nic zásadního: ve velkých městech budou značky nadále na hlavních tazích (do budoucna bych tam postupně přidával i dynamické značení (kvůli dočasnému snížení rychlosti, stupni provozu atp.). Na méně zatížených - např. v hist. centru města, na sídlištích, obytných čtvrtích, kolem nákupních zón, kolem průmyslových zón - se bude dávat přednost zprava a ačkoliv bude platit všeobecná 50 kmh, v praxi budeme jezdit 30 - 50 kmh, protože nám to některé křižovatky nedovolí projet rychleji.

Vzhledem k tomu, že průměrná rychlost vozidel v Praze v pracovní den je 22 kmh, neměli by to řidiči v Praze a dalších velkých městech ani pocítit.R^

0/0
17.6.2009 13:07

truthspeaker

Re: Výborná myšlenka - plně podporuji

Je vidět, že s tímto systémem nemáte žádnou zkušenost a pouze teoretizujete. V praxi to je tak, že na mnoha křiživatkách budete muset zcela nebo skoro zastavit, protože výhled v pravo neumožňuje posoudit zda můžete bezpečně projet. A stejný problém platí pro pohled VLEVO, protože si nebudete nikdy jistý, že vám druhý řidič dá přednost - důsledek mýchání systému vedlejší/hlavní a přednost zprava. Náraz z boku "na komoru" určitě nechcete zažít.

0/0
27.6.2009 10:50

Host

Re: Výborná myšlenka - plně podporuji

a to si představte, že v Americe maj křižovatky kde je STOPka ze všech 4 směrů s dodatkovou tabulkou "4 way" - což je ještě pomalejší než přednost zprava a ve Velké Británii pokud vím ještě před pár lety neměli přednost na křižovatce zákonem stanovenou a praxe byla taková že když přijeli dva řidiči ke křižovatce, tak se prostě museli dohodnout kdo pojede první

0/0
5.7.2009 20:09

Host

LOGIKA

Toto je opatření postrádající jakoukoliv logiku. Prosazuje se neustále ekologie a omezování spotřeby energií, vyšší prosperita a lepší využití času. Proti těmto všem bodům je takové rozhodnutí. Místo toho aby auta na silnici s vyšším provozem projížděla plynule téměř bez potřeby energie a brzdila jen některá na vedlejší silnici, tak musí brzdit a znovu zrychlovat všechna. To zcela nepochybně přispívá do státní pokladny, ale jinak to jen škodí.

0/0
17.6.2009 7:37

Host

Re: LOGIKA

přednost zprava a rušení značek výrazně přispívá k PLYNULÉMU provozu, je to ohleduplnější jak mezi řidiči navzájem, tak taky k okolo bydlícím a chodcům. je to poměrně dlouho, co proběhla studie v několika evropských městech a všude došlo DLOUHODOBĚ k poklesu nehodovosti o víc jak 30%, zklidnění dopravy, snížení hluku. a v konečném důsledku nedošlo ke zpomalení.

0/0
24.6.2009 11:02

truthspeaker

Re: LOGIKA

odkaz na provedenou studii by nebyl? Abychom mohli pospoudit její existenci, objektivnost a použité metriky....

0/0
27.6.2009 10:37

Host

No a teda v zime, az to bude klouzat, to bude teprve mazec.

By me zajimalo na kolik prijde zruseni znacky a na kolik malovani vodorovneho znaceni. Protoze to vsechno se u krizovatky kde je prednost z prava musi udelat. Bez vodorovneho znaceni to cloveku hned tak nedojde, ze by mel dat prednost.

0/0
11.6.2009 16:58

Host

Re: No a teda v zime, az to bude klouzat, to bude teprve mazec.

Komu to nedojde, měl by se vrátit do autoškoly - protože normální člověk myslí opačně - přednost mám až když tam je značka, ne proto že si myslím že ji mám !!!

0/0
17.6.2009 9:49

truthspeaker

Re: No a teda v zime, az to bude klouzat, to bude teprve mazec.

Vy neřídíte, že ano? Zkušený a dobrý řidič jezdí s citem pro řízení, nejen podle značek jako někdo kdo právě vylezl z autoškoly. Sám vím o místě v Praze, kde vyjíždím z malé nudle na "hlavní" a chybí tam značky, takže teoreticky bych měl mít přednost zprava. Ale pouhým srovnáním velikostí a významu těchto dvou komunikací je jasné, že přednost zprava by tam prosazoval jenom úplný idiot.

0/0
27.6.2009 10:44

Host

Jo autem, ale co mam delat na kole.

Jednou takovou ulici projizdim casto na kole a muzu se z toho pos...t, porad zpomalovat, malem zastavit, protoze vyhled pres zive ploty je nulovy. Prednost z prava je super vec, ale plynulost dopravy je mnohem podstatnejsi.

0/0
11.6.2009 16:44

Host

Re: Jo autem, ale co mam delat na kole.

To by mne fakt zajimalo, co byste delal v SanFrancisku, kdo je 90% křižovatek osazeno značkou 4STOP, což znamená, že na všech příjezdech je značka STOP a jede ten, kdo přijel první. Asi vědí, že nejdůležitější není plynulost, ale bezpečnost, což by zrovna kolista měl ocenit.

0/0
17.6.2009 9:51

kuba78

Re: Jo autem, ale co mam delat na kole.

ja sem zrovna v SFO jezdil autem. a vzhledem k prikrosti nekterych ulic, kde clovek zastavi na hrane krizovatky ale cumak miri do nebes a vidi houno, tak zrovna tohle neni uplne safe :-) ale obecne ten system 4way ma neco do sebe, jezdilo se tam pohodove.

0/0
10.7.2009 10:06

schivaa

to jde uplatnit jen v civilizovanem svete

Uz vidim jak to funguje a zrovna u Prahy, zavedli to v Britanii a docela uspesne, ale tam se lidi k sobe chovaj mnohem jinak nez v ceske divocine.

0/0
11.6.2009 0:04

Host

Díky bohu za ty dary!

STOP dementním zastupitelstvům: 40,30 (oprávněně škola),(křižovatka) 50,40 na 500-ti metrech viz. Dolní Chabry apod.

0/0
8.6.2009 18:26

Host

Re: Díky bohu za ty dary!

co znamená " na 500-ti metrech " , nemělo by být na pěti-stech náhodou ? Zase jsme na hodinách češtiny nedávali pozor :-)

0/0
20.6.2009 11:16

Host

Kecy

Jasne, uz to vidim... v Praze je nekolik krizovatek neznacenych a NIKDE vam nedaji prednost z prava... zkuste treba Opletalovu... je tam znacka jako krava a presto vam kdyz jeden z Jeruzalemsky  prednost nikdo neda... jeste na vas budou troubit... To same v dejvicich u CVUT.

0/0
8.6.2009 14:53

Host

Re: Kecy

U nás v Brně to stejné a to raději nemluvím o parkovištích u hypermarketů, tam to nehrozí už vůbec.

Že přednost zprava jaksi nedochází důchodcům to bych pochopil, ale že to neví ani lidi, kteří z autoškoly vylezli nedávno, to mě docela překvapuje - kde tu autoškolu dělali?

O blondýnkách za volantem taky raději nemluvím (čest výjimkám) ale kolikrát už jsem měl na blatníku nějaké to SUV...

0/0
9.6.2009 16:51

Host

Re: Kecy

Co se rozčilujete? :D není to tak dávno co tu byla diskuze, z niž jasně vyplynulo, že Český národ žádá o zrušení nadměrného počtu značek :D když se to začne realizovat, tak je to opět špatně? Nebo jak si to mám vysvětlit? To se mají zrušit jen značky které "omezují" rychlost (rozuměj: spěchám, tak mne nějaká 50ka nezajima) .. nebo jak?

Nebylo by jednodušší uvědomit si že musíme být na silnici ohleduplný k ostatním a podle toho taky jezdit? Češi se na silnicich chovájí jako PRA SA TA

0/0
10.6.2009 9:45

sirc

Re: Kecy

Když se zaváděla padesátka, všichni křičeli, že to nepůjde, že budou zácpy,......blablabla....a dneska už je samozřejmostí. Jde jen o zvyk. Když nedodržíš přednost z prava a někdo Tě sejme, příště už si to budeš pamatovat :)

0/0
13.6.2009 9:46

truthspeaker

Re: Kecy

Pokud budete míchat systém hlavní/vedlejší s předností zprava, někdo Vás sejme protože Vám nedal přednost a pamatovat si nebudete už nic, protože náraz půjde na stranu řidiče :-/

0/0
27.6.2009 11:02

Host

jo, je to super

hlavně když máte auto u křižovatky, takže vám pořád někdo brzdí pod okny a znova se rozjíždí, aby dal přednost zprava, kde vyjede tak jednou auto za čtvrt hodiny, páč je tam pár domů.

tenhle systém je možná funkční, kde je rovnoměrný provoz, ale nesmysl tam, kde v půlce ulic chcípnul pes.

0/0
7.6.2009 23:45

Host

Re: jo, je to super

teda ne auto, ale dům u křižovatky :-)

0/0
7.6.2009 23:46

Host

Re: jo, je to super

V obytné zóně, kde jede auto 40-kou, nemusí brzdit - při pomalé jízdě se stihnu podívat za roh a zstavit až když něco jede. Takže váš argument je blbost. Sám bydlím v baráku na křižovatce kde je hlavní a vyjet z vadlekjší na hlavní je o život a o blatník.

0/0
17.6.2009 9:55

Host

Re: jo, je to super

aha v obytne zone, a mistni kteri to znaj tam jezdi do 40km/h dle gps? takze to co vy jste napsal je blbost, v 70% tam vsichni jezdi 50-60. DOBROU NOC

0/0
4.7.2009 0:28

Host

se musi nejdrive cechacci naucit

s jakou prednosti se jezdi na parkovisti.... koukat na to u supermarketu je sranda... horsi tam jet... jo zaplati mi to, ale co mi po tom, kdyz mam rozflakane auto.... [>-] tupci potrebujou znacky i na chodnikyRv

0/0
7.6.2009 22:12

Host

a co

A co plynulost provozu ? To se bude porad jen brzdit a koukat doprava, značky jsou lepší, je všechno hned jasné, rychlé a amortizace menší.

0/0
5.6.2009 13:10

Mak1

za značku upozorňující

na přednost zprava bych úředníky střílel - to bude za chvíli někdo argumentovat tím, že přednost zprava nedal, protože tam nebylo upozornění ....:-©

0/0
4.6.2009 15:12

normalni clovek

nesmysl

v revnicich konkretne to udelal clovek co autem urcite vubec nejezdi nebo je to vikendak, na konkretnim mistre je to kravina...

0/0
4.6.2009 9:40

normalni clovek

blaf

v revnicich konkretne je to pekna kravina, kdo tam jel pochopi

0/0
4.6.2009 9:38

Milan

Votice.

U nas se s tim zacalo uz pred deseti lety ne od dubna!!

0/0
29.5.2009 20:22

HanzPrague

v Praze

..je bohužel spousta řidičů, kterým přednost z prava prakticky nic neříká. Kolikrát jsme ho měl málem ve dveřích. Rozmazlený (Y) zvyklý na semafory na každém rohu. 

0/0
29.5.2009 11:17

M626

Odborník??

"Podle něj je tento systém ideální zejména ve vilových čtvrtích a na sídlištích" říká odborník Jaroslav Hořín. To je borec, ten pan odborník. A já bych zase jako neodborník, ale řidič řekl, že v těchto místech je to naopak naprosto nevhodné, protože není mnohdy poznat, co je ještě komunikace a co už parkoviště, nebo výjezd z něj. 

A to že se ruší něco, co funguje a už je vybudováno, to snad ani není třeba komentovat, že.

0/0
29.5.2009 1:00

HanzPrague

Re: Odborník??

ok, ale to stále nevyvrátí fakt, že tam může fungovat spolehlivě bez zbytečného zaplácání okolí značkami upravujícími přednost. Možná se mýlím.

0/0
29.5.2009 11:19

HanzPrague

Re: Odborník??

--myslel jsem přednost z prava

0/0
29.5.2009 11:20

barbudo

Re: Odborník??

... a jak poznáte, že jste na křižovatce?

0/0
31.5.2009 19:55

Host

Re: Odborník??

tak holt dam prednost i nekomu, kdo vyjizdi z parkoviste. Je to takovej problem?

0/0
17.6.2009 19:49

marconi

česká specialita

Nejdříve se zruší co nejvíc značek, po několika letech, až si na to lidé skoro zvyknou, přijde chytrák co zpochybní absenci značek a začnou se opět zavádět zpátky původní značky. Utratí se za to mnoho státních a obecních peněz a vítězové vhodně nastavených výběrových řízení zapijou bezpracný zisk. Myslím že pravidelná údržba značek je mnohem levnější než náhlé odstranění a zpětná instalace po letech. Argument, že po nehodě je značky znovu obnovit neberu, protože škody hradí zákonná pojistka viníka nehody.

0/0
28.5.2009 22:16

john

k ničemu

Všechno špatně, zpátky na strom

0/0
28.5.2009 9:19

SIPO

podle

příspěvků odpůrců přednosti zprava se divím, že tihle "experti" maj ještě vůbec papíry. Taky bydlím ve vilové čtvrti, kde platí přednost zprava, místní ji dodržují, ale burani  kteří si zkracují cestu do centra, o tom nemaj ani poněntí. Není se čemu divit, u zastávky mají jedinou značku s hlavní a vedlejší silnicí široko daleko. Naštěstí mám velký auto, tak když jim vjedu do cesty, tak je dobře vystraším, někteří ještě troubí, páč si myslí, že jsou na hlavní 8-o

0/0
28.5.2009 7:28

tom

výborný nápad

přednost zprava je fakt skvělá, problém je v tom, že se průjezd ulicemi protáhne na dvojnásobný čas a taky je problém že přednost zprava zná tak polovina řidičů. Pro některé, třeba pro vás dámy a čepičáře, je to nepřekonatelný problém. Navíc je spousta značně nepřehledných křižovatek, kde musíte zastavit a rozhlížet se, než to tam fouknete. Např. pokud v ulici parkují auta a vy za to auto nevidíte do poslední chvíle. 5 metrů od hranice křižovatky.. ..ehm, tak tohle dodržovat sem tu ještě neviděl. Hlavní a vedlejší silnice je podstatně lepší řešení..

0/0
27.5.2009 16:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.