Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Elektronika vyhrála nejnovější crash testy

Bez systémů, které hlídají řidiče a napravují jeho chyby, už dnes nové auto téměř ani nemůže vyrazit do provozu. ABS, ESP, hlídač zapnutých pásů, omezovač rychlosti - to jsou položky rozhodující o úspěchu v crash testech EuroNCAP. Auta jsou stále sofistikovanější a pětihvězdičkové bezpečí znamená také hromadu elektroniky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

možná tak a možná jinak...

jo jo ja si myslim ze jsou to fajn věci a obcas se docela hodi ...treba u Škody Superb ..gduž chvatám....a je mokro....tak to blika jak o život....8-o

0/0
18.6.2009 16:54

homoděj

pipiny

Stejně mě nejvíc dostávají(hlavně na parkovištích)většinou blonďaté pipiny v SUV,jak se marně snaží zápasit s volantem,délkou a šířkou svého auta;-DRv

0/0
2.6.2009 13:11

icmek

Re: pipiny

jojo... zvlášť u hypernovy je to krásná podívaná ;-D

0/0
2.6.2009 13:19

osmák degu

Re: pipiny

v Plzni doporučuju parkoviště před OD Plaza;-D;-D;-D

0/0
2.6.2009 13:28

kykyrýs

Tyhle

Tyhle testy beru dost s rezervou.Stačí si na netu najít fotky nebo videa z reálných nehod a snadno zjistíte,že něco není v pořádku.

Vyvíjet a navrhnout auto s tím,že musí nějak vydržet tyhle testy při 50?km/h není až tak velký problém.

0/0
2.6.2009 13:02

slosovatel

Pochybuju, ze

me tohle ochrani, kdyz to do me nekdo napali ve dvoustovce. A bohuzel ten, kdo pojede tech dveste bude ridit prave takove auto, jako je zminovana audi :-)

0/0
2.6.2009 12:22

pppqqq

Re: Pochybuju, ze

Pochybuješ správně, neboť tě automobil neochrání ani při 80 km/h. Testuje se při 64 km/h (předpokládá se, že z obvyklé cestovní rychlosti se dokáže před srážkou trochu zbrzdit) a energie roste s kvadrátem rychlosti...

0/0
2.6.2009 12:34

pašík Holden

místo airbagů

bych instaloval vystřelovací nože, to by se jezdilo bezpečněR^

0/0
2.6.2009 12:11

podmi

Re: místo airbagů

a pak by nejaky magor ozraly jak dobytek v trabantu do tebe napalil :-/:-P

0/0
2.6.2009 12:19

icmek

jsem pro systém SDC

Small Dick Catapult - představuju si to tak, že když frajer sedne do auta a elektronika odhalí malýho pinďoura, sedačka ho nemilosrdně katapultuje ven z auta. malým pinďourem rozumějte inteligenci švába, jako nám předvedl třeba týpek na youtube, jak letí s tatíčkovym superbem 200km/h za silnýho deště a nahlas se směje těm ubožákům, co "jeli vole kilo max" :-)

0/0
2.6.2009 11:52

slosovatel

Re: jsem pro systém SDC

R^

0/0
2.6.2009 12:22

Crabman

Už jen čekám

Kdy auto rozpozná zemi, obec, dálnici atd. a bude podle toho omezovat maximální rychlost, to pak bdue "ráj na zemi" ;-D

0/0
2.6.2009 11:45

ding

Re: Už jen čekám

takže až budeš v obci potřebovat předjet traktor, tak to vzhledem k omezovači nepůjde.

0/0
2.6.2009 12:00

icmek

Re: Už jen čekám

proč potřebuješ v obci předjet traktor? 1) i traktor umí 50km/h, a nemusí tou rychlostí jet. 2) kolik ušetříš času? vteřiny? 3) smíš předjíždět v obci?:)

0/0
2.6.2009 12:02

Petr

Re: Už jen čekám

Ad 3) a proč by nesměl předjíždět v obci? To se řídí značkama jako všude jinde.

0/0
2.6.2009 12:14

regazzi

Re: Už jen čekám

Někomu předjíždění v obci zkrátka dost vadí. Jednou na mě v Praze na Šeberově vystartoval nějakej magor a řval na mě, až mu přeskakoval hlas. Asi mu vadilo, že jsem ho předjel starou Felicií. Vůbec ho nezajímalo, že fakt pospíchám...

0/0
2.6.2009 12:17

icmek

Re: Už jen čekám

máš dobrou paměť... :-)R^ 

0/0
2.6.2009 13:18

regazzi

Re: Už jen čekám

;-D;-D;-D

0/0
2.6.2009 13:22

icmek

Re: Už jen čekám

na Šeberově je plná čára, přechod pro chodce a jedna křižovatka za druhou. ad zákon o provozu na pozeních komunikacích - předjíždění je zakázáno jak na plné čáře, tak před přechodem pro chodce, nebo před křižovatkou. kromě toho jsi měl zhasnutý světla a ani jsi neblikal. navíc jsi nejel max. 50, ale min. 100... takže tak, regásku ;)

0/0
2.6.2009 13:26

regazzi

Re: Už jen čekám

Nedalo mi to, abych si nerejpnul. Kdepak já ve starý Feldě, to bych šel radši pěšky :-)

0/0
2.6.2009 15:29

send

To je blbej trend.

Já bych každýho řidiče pořádně vyzkoušel, a kdo nezvládne auto bez těch serepetiček, sebrat řidičák! A hned by bylo na silnicích bezpečněji. Dneska řídí opravdu každej, kdo umí otočit volantem :-©

0/0
2.6.2009 11:42

jamming

Re: To je blbej trend.

bohuzel je to pravda. chtelo by to veeeelmi zprisnit zkousky. a  misto mereni rychlosti pustit neoznacene policejni vozy s kamerou do provozu a brat ty ridicaky za pochodu

0/0
2.6.2009 11:46

ding

Re: To je blbej trend.

Nejde o rychlost, ale o nepřizpůsobení jízdy stavu a provozu na vozovce.

Předjíždění před zatáčkou, před horizontem, nebezpečné přejíždění v koloně aut, nedání přednosti v jízdě, jízda na červenou.

Jenomže přestupek za překročení rychlosti je nejlépe prokazatelný.

Není k tomu totiž vůbec potřeba člověk, radar umí pracovat sám.

0/0
2.6.2009 11:58

icmek

Re: To je blbej trend.

protože člověku nelze věřit... jenže přejetí plný čáry zase nezachytíš radarem, musíš mít kameru a u ní člověka.

0/0
2.6.2009 12:01

regazzi

Re: To je blbej trend.

R^R^R^R^R^R^R^R^R^R^

0/0
2.6.2009 11:46

icmek

Re: To je blbej trend.

ani volantem neuměj kolikrát točit... důležitý je že zaplatili osmičku za papíry. :-)R^

0/0
2.6.2009 11:54

acid23

ncap je k smichu a pro bezmozky..

zadny prvek at uz pasivni nebo aktivni neudela auto bezpecnym.. jedine ridic, ktery pouziva hlavu..

jakekoli hvezdicky nic nereknou... co mi pomuze, ze me bude auto buzerovat kvuli pasum ? sam je pouzivam, ale nadruhou stranu respektuju svobodu kohokoli pri rozhodovani jestli si je zapne nebo ne..

0/0
2.6.2009 11:14

kibl96

Re: ncap je k smichu a pro bezmozky..

a co kdyz to do tebe nekdo napere s vedlejsi silnice?

a nevite jak vypada peugeot 3008?R^

0/0
2.6.2009 11:35

Zdeněk

Re: ncap je k smichu a pro bezmozky..

Peugeot 3008 vypadá přibližně takto:

http://photo.netcarshow.com/Peugeot-3008_2010_photo_05.jpg

0/0
2.6.2009 11:45

kibl96

Re: ncap je k smichu a pro bezmozky..

ty voe. ja myslel ze je to jen preklep. doslo mi ze asi ne jak se objevil ten clanek o 5008

0/0
2.6.2009 12:53

icmek

v autě mám bezpečnostní pás

a to je vše. kromě větráku je to jediná výbava. a žiju ... divný žejo? jak je možný že týpek zabije čtyry lidi v Audi A6? ... nebude spíš chyba mezi volantem a sedačkou?

0/0
2.6.2009 10:55

acid23

Re: v autě mám bezpečnostní pás

R^

0/0
2.6.2009 11:15

regazzi

Re: v autě mám bezpečnostní pás

mračítka jsou taky nadstandardní výbava...

0/0
2.6.2009 11:31

icmek

Re: v autě mám bezpečnostní pás

vyplivni tu žvejkačku když se mnou mluvíš ;-D

0/0
2.6.2009 11:46

regazzi

Re: v autě mám bezpečnostní pás

Karamba! Jsem prozrazen!

0/0
2.6.2009 11:52

icmek

Re: v autě mám bezpečnostní pás

živijó... živijó.. ;-D

0/0
2.6.2009 12:04

Tycoon

Proč se ESP započítává do Crash testů ???

Crash test by měl testovat prvky pasivní bezpečnosti při nárazu.

ESP či ABS jsou prvky aktivní bezpečnosti, které při samotném nárazu nehrají vůbec žádnou roli.

0/0
2.6.2009 10:24

MP

Re: Proč se ESP započítává do Crash testů ???

To je sice pravda, nicméne EuroNCAP z hodnocení pasivní bezpečnosti přešel k jakési celkové bezpečnosti...proto se to započítává.

0/0
2.6.2009 11:01

lžiDnes.cz

Re: Proč se ESP započítává do Crash testů ???

V tom případě by měl měřit brzdnou dráhu, jízdní vlastnosti, udělat losí test atd. - to jsou významné testy aktivní bezpečnosti.

0/0
2.6.2009 11:19

mikes

Re: Proč se ESP započítává do Crash testů ???

Presne tak, ted se budou zase vyrobci predhanet (nekteri v tom maji praxi uz z drivejska) v tom kdo nacpe do auta vic pipani a kontrolek, kdyz da clovek ale ranu tak mu je to houby platne, pocita se jen tuhost karoserie, resp. deformovatelnost karoserie.

0/0
2.6.2009 12:25

xf

Re: Proč se ESP započítává do Crash testů ???

No právě. Takže podle této metodiky testování vychází lépe auto, které může mít i s ESP horší jízdní vlastnosti, nežli auto bez ESP.

Stejně tak hlídač zapnutí pásů: auto s hlídačem je úplně stejně bezpečné, jako bez hlídače. (Osobně bych řekl že i nebezpečnější - jednou mě to pískání nepěkně vylekalo, když si systém "myslel", že na sedadle spolujezdce někdo sedí. Stačila těžší taška a při jízdě drcnutí.)

No nevím, školy nemám, ale taková metodika mi přijde chybná. Byť by byla vytvořena s sebelepšími "celkovými" úmysly.

0/0
2.6.2009 11:34

Mira

!!!!!!!!

Mám favorita a navzdory autorům článku to jde i bez elektroniky... Jenom to chce nedělat ty "chyby"... Dřív to šlo tak proč ne dnes?

0/0
2.6.2009 9:31

Radek1979

Re: !!!!!!!!

protože dnes jsou prasata právě v těch Q5 který když se rozhodou tak tě rozsrač**kujou ani nevíš jak. Jo holt když má někdobezpečný auto jezdí jak prase. Zajmalo by mě jestli by tito lidé jezdili podobně nebezpečně v autech která by je dostatečně neochránila.

0/0
2.6.2009 9:43

Radek

Re: !!!!!!!!

Jako že se dříve nebouralo a neumíralo na silnicích? Dobrá pohádka:-)

0/0
2.6.2009 10:41

icmek

Re: !!!!!!!!

nepochopils.

0/0
2.6.2009 10:52

artaxerxes

Re: !!!!!!!!

A co se stane, když do tebe nabuří někdo s jiným autem? Je mnohem větší pravděpodobnost, že tu nehodu nepřežiješ nebo skončíš na vozíku oproti řidičům elektronicky vyspělých aut.

0/0
2.6.2009 11:06

Radek1979

Re: !!!!!!!!

co má elektronicky vyspělé auto společného s nižší pravděpodobnosti napálení to do někoho jiného? Není to spíš o tom že elektronikou prošpikovaná auta jsou až ty dražší, bytelnější tanky? Přeci elektronika ti nezabrání vlítnout do hlavní silnice bez rozmyšlení aby jsi nesejmul toho bez elektroniky.

0/0
2.6.2009 11:28

icmek

Re: !!!!!!!!

co má elektronika společnýho s pasivní bezpečností? považuju třeba Hondu Jazz za elektronicky velice vyspělý vůz, a přesto, když to do mě napálí na křižovatce rozjetej žigulík, moc ze mě nezbyde.

0/0
2.6.2009 12:06

Honza

Re: !!!!!!!!

Jde o to, jak casto auto pouzivate. Pokud jako ja (vikend na nakup, obcas na vylet), tak je Favorit bezvadny. Pro kazdodenni pouzivani v hustem provozu je uz opravdu vhodnejsi neco bezpecnejsiho.

0/0
2.6.2009 11:18

r415

Hňup za volantem se pozná snadno:

myslí si, že je na silnici sám - a to kdykoliv :-/

0/0
2.6.2009 8:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.