Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejdéle vyráběnou škodovkou je legendární dvanáctsettrojka, staví se dodnes

Nesmrtelná Škoda 1203 různého stáří, stadia rozkladu, modifikací i úprav křižuje silnice dodnes. Auto vypiplané konstruktéry ve Vrchlabí se ale může pyšnit několika primáty a stále se vyrábí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

1203

1203 VYRÁBĚNÁ V OCELOT ŽACLÉČ - ROMAN JIROUŠ

www.1203.cz SE VYRÁBI VELICE KVALITNĚ, NEŽ NAMONTJÍ MOTOR DO AUTA, TAK DO NĚJ DAJÍ VEŠKERÉ PROVOZNÍ KAPALINY A NECHAJÍ HO ZABĚHNOUT A VYZKOUŠÍ SPRÁVNOU ČINNOST, TEPRVE KDYŽ JE MOTOR VPOŘÁDKU

JE NAMONTOVÁN DO AUTA TO SAMO I OŘAZENÍ A ELEKTRICE... CENY JSOU OD 190 000- 290 000 KČ.

http://www.ulozto.cz/1596409/video%201203.wmv

ZAJÍMAVÁ JE TAKÉ ANTIKOROZNÍ ÚPRAVA VIZ VIDEO!!!!!!!!

0/0
29.7.2009 21:35

jejkap

A co spotreba?

Slysel jsem od znameho, ze to byl narez. (Jen ze tam pisete o nizkych provoznich nakladech - asi diky samodomo servisu.)

0/0
2.7.2009 12:42

Host

Re: A co spotreba?

Je to malý, lehký, slabý, nemělo byto moc žrát. ale pokud to mělo neudržovanej motor, tak bych se nedivil.

0/0
2.7.2009 15:50

Host

Re: A co spotreba?

trefil jsi se, byla hrozně pomalá, ale spotřeba byla okolo 8 litrů, ale když se naložila, tak potom šla spotřebou hodně nahoru, plná tak na 12 litrů

0/0
3.7.2009 8:45

Fellow from Volunteer Park

Re: A co spotreba?

Měl jsem Mercedes Vito, motor 2,2 litru benzin - rodinné auto, ale když jsem mu na dálnici přitopil abych jel kolem 160 km/hod tak spotřeba šla k 18 litrům na sto.

0/0
3.7.2009 9:16

gen.MacArthur

Byl to takový větší Merkur

O tom svědčí i to, že bez speciálního nářadí jde zvládnout např. výměna převodovky, seřídit spojku, seřídit řazení, vyměnit spojkový válec, startér, tlumiče pérování(nejsou potřeba stahováky pružin atd. Bylo to skutečně jednoduché auto, taková funkční skládačka. ;-)

0/0
2.7.2009 5:23

blastula

1203 nedojela po vlastní ose ani z Trnavy do Prahy

jela jsem v ní dvakrát a hroznější snad byla jen Avie

0/0
1.7.2009 22:05

Host

chyba

v té tabulce na konci je chyba, octavie se vyrábí od roku 1996 a né až od roku 98

0/0
1.7.2009 16:12

Host

Re: chyba

1997R^

0/0
2.7.2009 21:55

Tom Hagen

Re: chyba

1996 září  :-PR^

0/0
7.7.2009 13:03

chroustík

Vážení

Š 1203 byla možná dobrá v době svého vývoje, t.j. v roce 1959. Již v době zahájení výroby, t.j. 1968 byla konstrukčně, morálně a technicky zastaralá. A pokud TAZ vyráběl ještě v roce 1999 40 let staré auto, byť dokonce s motorem diesel, byla to zvrhlost první třídy.

0/0
1.7.2009 12:35

Host

Re: Vážení

Nenajdeš tak levné a přitom použitelné auto. Nahradí je auta z Číny a tam to bude s bezpečností dost podobné. 1203 byla jednoduchá ale díky tomu celkem spolehlivá a snadno opravitelná.

Současná auta jsou předražená a jejich vývoj je zbytečně drahý. Obsahují prvky které není potřeba. Naopak provozní náklady jsou zbytečně vysoké.

A to že se jedno auto vyrábí 40let a hlavně že je prodejné svědčí naopak o jeho kvalitách.

0/0
1.7.2009 12:41

Host

Re: Vážení

Naprosto souhlasim s vetsinou textu v prispevku, ale tu S1203 bych vazne nechvalil. Konstrukce byla zprasena a byla pricinou hromady poruch (poddimenzovane uplne vsechno, nevhodne komponenty z jinych Skodovek atp). Spolehlivy to auto vazne nebylo, a snadno opravitelny leckdy taky ne, hlavne kdyz tomu uhnivaly nosne struktury. To, ze se vyrabela 40 let znamena akorat to, ze planovane hospodarstvi bylo v agonii od sameho pocatku.

Na druhou stranu treba takovej Zigulik je potvrzenim Vasich slov, nebo treba nesmrtelny nakladni podvozky a motory od Tatry, pripadne americky motory V8...

0/0
1.7.2009 14:45

Host

Nejde nereagovat

 Škoda 1203, auto, které sice nebylo nejhezčí, ani nejlepší, přesto se v něm většina lidí minimálně jedné generace skutečně prožila životem od cesty na/z porodnice do krematoria či na hřbitov. Spoustě lidí umožnila stavět, podnikat ( jestli se tomu tak tehdy dalo říkat ), spoustě lidí vydělávala na živobití ( a někdy i slušně na provoz soukromého vozu ). Asi nikdy nikdo nespočítá, co všechno odvezly a kolik lidí si i v socialismu díky ní mohlo dovolit cestovat. Je to kus minulosti a jako takový si určitě zaslouží svých pár řádek slávy a ne jen slova opovržení nějakých diletantů! Nad 120 taky dnes kdekdo ohrnuje nos, a přitom jí určitě vděčí za víc, než si vůbec uvědomuje. ;-) R^ 

0/0
1.7.2009 7:38

chroustík

Re: Nejde nereagovat

Jestli někomu něco umožnila, tak leda po revoluci, kolego. Do roku 1989 tak leda jako vrak z autobazaru. Protože nevím, který soukromník měl šanci si 1203 koupit za socialismu, když i podniky a instituce měly tato auta na tzv. bilanci, o kterou se žádalo rok předem ! Dělám 24 let do investic, vím o čem mluvím.

0/0
1.7.2009 12:37

Host

Re: Nejde nereagovat

Ale tak třeba na ten provoz soukromého vozu vydělat mohla, pokud z ní člověk kradl firemní benzín... ;-)

0/0
1.7.2009 13:22

Host

Re: Nejde nereagovat

Tak to se pletete kolego, koupit se dalo, a ne jako vrak. I podniky auta odepisovala a vyřazovala. Nebudu se hádat kolik, ale právě ojeté auto se dalo díky dostupnosti náhradních dílů dát znova do perfektního stavu.

0/0
2.7.2009 11:10

jejkap

Re: Nejde nereagovat

"Zivobiti" (s mekkym I) je hezky popis normalizacniho lidskeho osudu, odkazaneho mimo jine na cestovani 1203.

0/0
2.7.2009 12:40

IgorAlelujev

Kvalitní výrobek socialismusu

Takovouhle ódu na pekác jako byla 1203 muze fuckt napsat jen mongolskej pastevec, co poprvé sedel v aute ..... no úDes v paráde jako dycky *gdejetenblejícísmajlík*

0/0
1.7.2009 0:20

Karel Soják

Re: Kvalitní výrobek socialismusu

ty jseš nejspíš takovej buran, že si vůbec nepochopil,  o co tu jde. Že to není oslavná óda, ale prostě normální pojednání o autě, se kterym má spousta mých spoluobčanů tohot státu  zkušenosti. Schválně řikám mých, protože tebe, ty mongoloide, mezi normální slušný lidi nepočítám.

0/0
1.7.2009 0:33

Karel Soják

Re: Kvalitní výrobek socialismusu

ale co já se tady vůbec hádám s nějakým vylízancem, jdu spát.

0/0
1.7.2009 0:37

Host

TAZ

Kvalita 1203 sla dolu po predani vyroby do Trnavy.

0/0
30.6.2009 16:17

Host

12 set troska

pokračování by bylo vhodné, vždyt dodnes neudělala škoda jinou dodávku, funkční dodávku a přitom poptávka je obrovská. manažeři škody jsou krátkozrací. dvanáctsettroska byla někdy dobrá, ale dnes je to veterán a na cesty nepatří. NZ

0/0
30.6.2009 15:21

jejkap

Re: 12 set troska

Proc, kdyz se vyarbi Transporter hned ve vedlejsi znacce?

0/0
2.7.2009 12:44

_Aleister_

Ano, kvalitní výrobek socialismu.

motorové ústrojí v kastili pod a mezi mezi cestujícími, topení se realisovalo odklopením víka nad těmito, hluk, výkon tragický, rejd předních kol ala titanik v úhybném manévru, nehledě, že řidič byl před nimi (výhodné při parkování) ....

0/0
29.6.2009 19:00

Host

Re: Ano, kvalitní výrobek socialismu.

jj děsnej pekáč :-) Ještě že je to za náma....

0/0
29.6.2009 23:16

Host

Re: Ano, kvalitní výrobek socialismu.

Kecáš. 1203ku mám, topí výborně (dá se říct až moc) a rejd má ENORMNÍ, dá se s ní otočit na běžné okresce bez cukání a couvání! Hluk a výkon - souhlas.

0/0
30.6.2009 12:48

Host

Re: Ano, kvalitní výrobek socialismu.

no kamarad jednu mel, topeni vypnout neslo (verdikt servisu po 2 hodinach snazeni - v zime budete rad, ze to topi, v lete si otevrete okenko), nekomu treba zase neslo zapnout, co ja vim :-)

0/0
2.7.2009 18:10

Host

TAZ

At neziju Trnavske Automobilove Zavody!

0/0
29.6.2009 17:34

LUF

1203ka je výjimečná tím,

že jsem se s ní před 20ti lety srazil na kole

0/0
29.6.2009 16:35

Host

Re: 1203ka je výjimečná tím,

Pardon, je videt, ze po te nehodě neumíte česky. Kdo vás proboha učil psát číslovky?

0/0
29.6.2009 17:36

holka od vedle

Re: 1203ka je výjimečná tím,

Vyjímečná!

0/0
29.6.2009 21:57

Host

Re: 1203ka je výjimečná tím,

Výjimečná... neopravuj to, co je správně...

0/0
29.6.2009 22:29

LUF

Re: 1203ka je výjimečná tím,

1203ka (nebo 1203-ka) je méně používaný zápis ale není to chyba. Používá se to i v úředních, právnických dokumentech. Že se vůbec vyjadřuješ s tak malými znalostmi ...

0/0
30.6.2009 9:22

Host

Re: 1203ka je výjimečná tím,

No jo, jenže on reagoval na to "20ti"

0/0
30.6.2009 12:49

LUF

Re: 1203ka je výjimečná tím,

To je to samé ...

0/0
30.6.2009 12:50

Host

Re: 1203ka je výjimečná tím,

http://prirucka.ujc.cas.cz/?id=790 ... jenom hlupák muže tvrdit něco, co si nikdy předtím neověřil (čeština v tomto není shodná s angličtinou)!

0/0
1.7.2009 13:34

jejkap

Re: 1203ka je výjimečná tím,

No boze, je to starsi uzus, co byl kodifikovany do roku 1995. Nechapu, ze hned musite nekoho napadat kvuli blbostem.

0/0
2.7.2009 12:46

Host

Re: 1203ka je výjimečná tím,

Ha! Povidla češskýho pravopisu. to je pro Debily.

0/0
2.7.2009 15:57

Host

Re: 1203ka je výjimečná tím,

mily mlady muzi, holt se smir se skutecnosti, ze mnozi z nas skoncili skolu casto i pred desitkama let a casto nesledujeme zmeny pravidel... typicky se pouzivani starsich obratu a pravidel prilis neresi - takze se nediv, pokuds' bran za prudice.

0/0
2.7.2009 18:04

Host

Posledni jizda dvanactsettrojky

Kdyz posledni tak s plnou paradou ;-D;-D8-ohttp://www.youtube.com/watch?v=gQX_UrEweoI

0/0
29.6.2009 9:59

Limburger

Chápu nostalgii, nechápu vychvalování...

Možná by to chtělo odlišit city a pocity od obejktivního hodncení tech. úrovně, která u toho auta byla příšerná. Vím, o čem píšu, na studentských brigádách jsem za volantem Š1203 najezdil tisíce km. Takže - ano, trocha nostalgie tady je, ale co naděláme, byl to neskutečný šmejd, jako skoro všechno, co bolševik vytvořil.

0/0
29.6.2009 9:33

holka od vedle

Re: Chápu nostalgii, nechápu vychvalování...

Tisíce? Nenech se vysmát! A zajímalo by mě, na kterou kvalitu narážíš? Potraviny to asi nebudou co?

0/0
29.6.2009 21:59

Limburger

Re: Chápu nostalgii, nechápu vychvalování...

Ano, tisíce. S balíkovou poštou, cca 2-3 tis.km/za měsíc, několik měsíců. ;-) Narážím na kvalitu všeho, včetně ručně lámaného droždí, kalného piva (každý si obracel lahve proti světlu už v krámě a pak doufal, že mu lahváč doma vydrží alepoň 3 dny), mléka v karcinogenních sáčcích...ježíš, mně se nechce pokračovat, rozsah textu by nestačil ;-)

0/0
1.7.2009 15:33

Host

Re: Chápu nostalgii, nechápu vychvalování...

Dovoluji si odporovat - byl to velmi skutecny smejd, casto se nekde zasekl, ale na druhou stranu sel ve valne vetsine pripadu svepomoci uvest zase do pochodu (i kdyz mnohym metodam bych nerad rikal spravit)... jo jo, nostalgie je svina, ale stejne nechapu, ze to vsichni prezili (louze benzinu v kabine, jindy benzin vytekajici za jizdy na vyfuk atp.)

0/0
2.7.2009 18:08

danny44

Díra v historii

Nějak mi v článku chybí "kousíček historie":

"...do roku 1981, kdy byla výroba přenesena do Trnavy...." a pak hned "žacléřská firma, která 1203 vyrábí"...8-o

Nestálo by těch skoro-třicet-let (nebo vznik výroby v Žacléři) aspoň za jednu větičku, pisálkové z ýHnojte...! ?

0/0
29.6.2009 5:42

Host

Re: Díra v historii

Takhle: Romana Jirouše ze Žacléře znám velice dobře. Výroba v TAZu skončila v roce 1999, Roman pak skoupil výrobní zařízení a od té doby trosky lisuje de facto na koleni. Pokud se chceš dozvědět víc, tak má i web: www.1203.sk

0/0
30.6.2009 12:52

Host

Husiti, Váš špičkový ...

... "samostatný" výtvor!!! Lebo všetko, čo vyrobil husita, bolo v podstate - na  p/rd!!! Keby mali mať Rusi, či Nemci, ich tanky - no možno ešte by sa dostali do Francúzska - po ceste. Približne v tom čase - "bez tradice" - vyvinuté  ruské T34 by stačili 1 na 10 škodováckych.

Laufy - tie väčšie sa vyrábali v Škodovke - pod vedením Germána - len na cudzích strojoch!! Tatry - veď to bola rakúska konštrukcia, tak osobné, ako aj aj nákladné. V3S-ka - opajcnutý Študebaker.

Samotná 1203 - presunuli ju do Trnavy - bez výrobnej linky. Tú však nakúpil v cudzine pre Boleslav. Ani tú výrobnú linku nedokázal husita poriadnu vyrobiť!!!

Prakticky nedovolil husita na 1203-ke  žiadne zmeny. BAZ-ka mala prototypy perfektných a výkonných dodávok - nedovolil ju vyrábať!!

A samotná BAZ-ka - radšej platil milióny na konzerváciu, ako by sa tam mala vyrábať nejaká licencia s predným náhonom. Potom by už išli ich Š100 - 130  úplne do pr/dele!!   

0/0
28.6.2009 21:55

Host

Re: Husiti, Váš špičkový ...

A Janošik byl Maďar. Jeho skutečné jméno bylo Jánosz Ik a byl to vojenský zběh.

0/0
28.6.2009 21:58

Host

Re: Husiti, Váš špičkový ...

Bol to darebák, zlodej, ktorý ač katolík bojoval v sektárskej luteránskej armáde. "Za peníze v Praze dům"!!

0/0
28.6.2009 22:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.