Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nenápadné hvězdy autosalonu Brno: škodovka od Giugiara a elektrofavorit shortcut

Letošní brněnský autosalon jednoznačně ovládly škodovky. Kromě novinek do modelové řady v podobě yetiho a občerstvených Octavií Scout a RS dorazily také jedinečné historické unikáty, které na silnici nepotkáte. Třeba škodovku na elektřinu z počátku 90. let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Oldis_rab

80km/h a 80 km dojezd na zacatek 90tych let slusne

Tady to mame cerne na bilem,

"Stejnosměrný elektromotor ELIS s výkonem 15,5 kilowattu stačil na dosažení 80 km/h, akumulátory pak až na 80kilometrový dojezd."

A to je nekdy zacatkem devadesatych let. Pak tu mame Chevrolet EV1, ktery byl v beznem provozu, v polovine devadesatych let a pak ho GM da se rict nasilim stahla, udajne pro nezajem (4000 lidi na cekaci listine, ano na to auto se muselo cekat), a nechala je sesrotovat. Auto melo vetsi dojezd a maximalku nez el. favo. ze zacatku 90tych let. Ono nejde jen o ropnou lobby, ale taky o servisy a distribucni site nahradnich dilu, ti vsichni by prisli o hodne penez.

0/0
9.6.2009 23:14

Host

Re: 80km/h a 80 km dojezd na zacatek 90tych let slusne

Proc by prisli o penize? Elektromobily budou bez poruch?

A proc elektrarenska loby nepreprala tu ropnou? :-)

Ale uznavam, je romantictejsi konspirovat nez uznat ze v soucasne dobe spalovaci motor nema realnou konkurenci ;-)

0/0
9.6.2009 23:53

Host

Re: 80km/h a 80 km dojezd na zacatek 90tych let slusne

vidíte ten ropný lobbing taky?? No když tohle dokázali před dvaceti lety, tak co dnes? Nehledě na to, že stejnosměrný motor není právě to ideální a asynchronní střídavý, vícefázový s odpovídajícím měničem by nepotřeboval převodovku vůbec, nebo max. dvourychlostní. Dnešní elektromotory jsou taky někde úplně jinde. Zrovna nedávno sem na jeden koukal - takovej malej žebrák a měl 30kW. Dát tomu rekuperaci, například do superkondenzátorů, ať má vyšší účinnost, neměl by být problém se dostat na dojezd řádu stovky km, což by většině na denní dojíždění do práce pohodlně stačilo. Spalovák je oproti elektromotoru poruchový a údržbový, takhle by to bylo úplně v pohodě. Njn, třeba se jednou dočkáme..

0/0
11.6.2009 8:52

def...

blbost

""na autě na elektřinu totiž dnes intenzivně pracují snad všechny automobilky""

cim to, ze takovych aut je spousta a uz kdysi to ocividne slo bez vetsich problemu... prece vime, ze je to diky ropnym tupcum, kteri to blokuji... a je to hnus ;-O

0/0
9.6.2009 18:40

pánbůh německy hudební nástroj

Re: blbost

80 kiláků na dojezd, to je fakt bomba ;-D a jak dlouho se akumulátor nabíjel pro jistotu už vůbec nepíšou Rv

0/0
9.6.2009 22:56

Oldis_rab

Re: blbost

uvedom si ze mluvis o dobach skoro pred dvaceti lety.

0/0
9.6.2009 23:10

def...

Letošní brněnský autosalon jednoznačně ovládly škodovky

proto neni nikdo prekvapen velice malou ucasti ;-D

0/0
9.6.2009 18:33

Host

Korejské žuky z Nošovic

Hlavně se nenechte nalákat na korejské žuky z Nošovic - mám ty nejhorší zkušenosti s tou jejich i30-kou. 5 let záruka vypadá lákavě, ale jejich servis to je vyhlášená neochota a lenost. Vrcholem všeho pak je, že Vám suše oznámí, že za vadu si vlastně můžete sám nemluvě o tom, že jste vlastně každý týden v servisu s nějakou vadou a problémem.

0/0
9.6.2009 17:17

Host

Re: Korejské žuky z Nošovic

By mě zajímalo, jaké jsou to vady, taky mám i30, 25 000 km a zatím žádný problém, je pravda že moje je korejská

0/0
9.6.2009 19:20

Host

Re: Korejské žuky z Nošovic

Toho si nevsimej.

Je to posuk co zapleveluje diskusi kecama o nosovicich ;-D

0/0
9.6.2009 23:54

Host

Jaka BETA ??

To bola ŠKODA Beta ??? Ja som do teraz vedel že bola TATRA Beta :-)

0/0
9.6.2009 14:53

Host

Re: Jaka BETA ??

Já myslel, že to je nová Kia ;-D

0/0
9.6.2009 17:18

Host

Chk

Ty fotky jim poslal asi nějaký návštěvník ze svého mobilu. Děs ;-(

0/0
9.6.2009 10:49

Host

Re: Chk

"nejdůvěryhodnější zpravodajský server" upadá stejně jako 90% serverů na českém internetu. Toto je jak fotka z levnějšího kompaktu za použítí automatiky. Člověk, který to fotil nic neví o kompozici ani technikách fotografie. Ale zase na druhou stranu to chápu - autosalon byl tak slabej, že asi neposlali kvalitního fotografa. Osobně jsem na autosalonu fotil (pro rýpaly - nebudu říkat pro jaký časopis fotím) a mimo například Aston Martin, či BMW to nestálo za nic. Prázdné výstavní plochy, třetina vystavovatelů.

0/0
9.6.2009 11:09

Host

Nesmysl

Odkud ma autor fdv tu vec ze "prislo narizeni ze velkoobjemove motory se smi delat jen v SSSR"?

1,5 neni nic velkoobjemoveho a Polaci jej delali taky.  Zdroj te informace je zrejme lidova slovesnost ;-D

0/0
9.6.2009 10:45

Futaba

Re: Nesmysl

V té doby byl obsah 1500ccm opravdu velký.

A z bývalého východního bloku dělali tento obsah jen v SSSR a v Polsku.

Polákům to ale bylo dovoleno jen kvůli tomu, že to byla kompletní licenční výroba italského Fiatu.

U nás bylo první auto s větším objemem až v roce 1990 Š 1203 (1433 ccm)

0/0
9.6.2009 13:29

cassul

Re: Nesmysl

A kromě toho se "velkoobjemové" fiaty a hlavně polonezy z polska oficiálně nevyvážely, byl na ně nějaký blok, nevím, jetsli to souviselo s kubaturou, nebo to byl nějaký jiný záměr. Dal se jen složitě koupit na nějakého poláka a pak to udělat jako překup a přehlášení přes hranice. Ale obecně jich bylo mimo polsko malinko

0/0
9.6.2009 13:50

Host

Re: Nesmysl

125p 1500 se normalne dovazel az do zacatku 80-tych let. Polonez ne protoze jej Polaci vyrabeli malo, mel moc dilu za tvrde devizy.

0/0
9.6.2009 23:59

Host

Re: Nesmysl

Ehm ehm....Tatra 613? Ta mela taky litrovej motor, ze jo?

0/0
9.6.2009 16:09

Futaba

Re: Nesmysl

Tatra 603 a 613 nebylo auto určené pro běžné spotřebitele. My se tady bavíme o autech, která se tady vyráběla pro pracující lid.

Tenkrát byl obrovsý problém třeba tu 603/613 odkoupit od některých větších podniků (tam bývaly jako služební auta ředitelů a náměstků)

Sám jsem měl zájem o T613 od IPS. V roce 1985 jsem s ní jel na vlastní svatbu.

Nabídli mi jí k prodeji až v roce 91. To se ale sem tahaly hromady ojetin z venku a nebylo to už aktuální :-)

0/0
9.6.2009 16:22

Host

Re: Nesmysl

Ale ne kvuli nejakym zakazum, ale kvuli nedostatku kapitalu na investice. Vzdyt ten skodovacky motor OHV s tremi lozisky tu byl celou vecnost .

0/0
9.6.2009 23:57

Host

foto Škoda 720????

redaktoři iDnes by si měli napřed něco nastudovat o Škodě 720, ty fotky jí vůbec neodpovídají....

0/0
9.6.2009 9:39

Host

Re: foto Škoda 720????

Klidek, je to skoda 720 coupe ;-)

0/0
9.6.2009 10:11

Host

Re: foto Škoda 720????

podle me to je prototyp z rady 760, o neco nevejsi nez projekt 720, predpokladala se spoluprace a unifikace nekterych dilu s automobiovym prumyslem NDR

0/0
9.6.2009 10:37

Host

Re: foto Škoda 720????

Ne, je to S720coupe. Ale rikej tomu jak chces ;-)

0/0
9.6.2009 10:48

Host

Chk Re: foto Škoda 720????

Není. Je to jiná verze Š720.

760 vypadala o mnoho hůř :-)

0/0
9.6.2009 10:48

Host

7

jedno jsme s tim elektro favem jezdil po vystavisti v Brne na zacatku 90 let. super jizda, dod dnes an to vzpominam otoceni kicku a jelo se, jen to ticho

0/0
9.6.2009 7:20

Ing.Rudolf Kitler-prezident ČSSR

Když tak na to koukám

tak auta z 50. let a starší vypadala ladně s plynulýma křivkama , auta z 90. let a výš taky a to mezi tím vypadalo jako dřevěná krabice pobitá plechem. :-P

0/0
9.6.2009 5:56

martin1234

A co ta EMA

co stojí za G. škodovkou?

;-DA úřední šiml zařehtal - nejde přihlásit elektromobil kvůli emisím, hahahaha

0/0
9.6.2009 0:16

Host

Re: A co ta EMA

V pozadi je elektromobil EMA, nedavno by mul venovan jeden dil v serii Zaslapane projekty na CT 

0/0
9.6.2009 10:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.