Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na pár kilometrů saniťákem. Uvolněte mi cestu!

Nikdy nevíte, co se uvnitř odehrává, když sanitku pouštíte na silnici před sebe. Potkáváte ji na každém rohu a víte o ní o dva bloky dopředu. Jaké to je za volantem auta, které, jak všichni doufáme, nikdy nevyzkoušíme?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

T5

Motor fauvé T5 mám ve svém postarším Volvu, upřímně mě tenhle notor naučil mít rád turbodiesely. Sic to rozhodně není sportovní motor, ale do relativně težkého auta bych docela upřímně nechtěl nic jiného, vzhledem k spotřebě a výkonu a celkem solidní pružnosti jízdy ...

0/0
15.7.2009 9:51

Honza.Z

zajem

cet sem tady par prispevku od lidi co se sanitkou jezdej. Co ma clovek udelat pro to aby moh jezdit s rychlou? myslim ze by me ta prace mohla bavit - jestli mate nekdo naky info napiste mi. dik.

0/0
14.7.2009 20:27

Host

Saniťáci sou frajeři

Jednou moje žena měla bouračku v Praze na Bílý hoře, kde je pod kopcem nemocnice v Motole. Nikomu se nic nestalo, jen obtisklá rtěnka na airbagu. Dvě nabořená auta stála v křižovatce. Kolem projelo asi 5 vozů policie a ani jeden nezastavil, aby se zeptal, zdali něco někdo nepotřebuje. Přitom do nemocnice mířilo za tu dobu několik sanitek pražský záchranky a jedna houkající s pacošem. Všechny zastavily, a zatroubily, jestli nepotřebuje někdo ošetřit, včetně té houkající! Stačí se postavit na půl hoďky k emergency příjmu v Motole, a hned vidíte, jakou mají těžkou šichtu, kdy makají na zmasakrovaných lidech za pár korun. Mají můj velký respekt a uznání! R^

0/0
14.7.2009 12:33

Revi

Re: Saniťáci sou frajeři

Ono těch 5 vozů policie .. otázka je co zrovna dělali .. neber to tak že by ignorovali provoz kolem sebe, ale když vidí "malý ťukanec" kde lidi stojí kolem a v pohodě kecají, tak maximalně přibrzdi nebo se zeptaji co se děje .. ale jinak si dělaji svou práci .. naopak když je něco většího, tak vždy pomůžou ..

0/0
27.7.2009 19:50

Host

Re: Saniťáci sou frajeři

Buď rád,že nedostala pokutu za špatné parkování;-D

0/0
27.7.2009 23:08

Host

ZAse chyba!

"en pozor na používání modrého majáku na střeše. Kdo a v jakých případech jej může zapnout, je přesně stanoveno."

tak na to zaúomente. Bez papiru na majak vubec nemite sednout za volant auta, ktere ho ma na strese.

Nesmite ho ani odvezt na dilnu nebo STK. Je jedno, jestli je majak zapnuty, podstatne je, ze tam je!

MA

0/0
13.7.2009 10:55

Host

Re: ZAse chyba!

Jooo?? :-)) Tak to jsi mě pobavil. Žádný takový papír neexistuje. S pozdravem - řidič auta s modrými majáčky z povolání.

0/0
14.7.2009 17:23

Host

Re: ZAse chyba!

Máte pravdu,ovšem částečnou.Řidič vozidla s modrým majákem musí mít profesní osvědčení.Ovšem týká se to jenom firem typu:plynárny,rozvod el. proudu apod.Policie,hasiči,záchranka,armáda,tajné služby nic takového nemusí mít.Určuje to zákon 374/2007 sb.,konkrétně §46 odst.1 - 3.

0/0
17.7.2009 23:27

Host

Re: ZAse chyba!

Nicméně řidiči záchranných vozidel proházejí školením ze kterého vyplývá právo jízdy s vozidlem vybyvené modrými majáky, takže ve své podstatět - speciální papír. Ale pokud vím, když je krajní nouze, v okolí žádný řidič a pokud mám příslušný řidičák, mohu s hasičským autem k případu jet. Ale zpět jdu již pěšky, vozidlo odveze ten co smí.

0/0
18.7.2009 7:45

jmen0.prijmeni

uvolnění místa v kolonách

Dodatek na konci článku "jak nechat projet sanitku" by si všichni řidiči měli přečíst, zapamatovat a hlavně se jím řídit. Když se dostanou do kolony (ať stojící nebo pomalu jedoucí), automaticky by se měli řadit tak, aby zůstalo místo pro průjezd sanitních vozů. A řešení toho, jestli řidič sanitky používá modré majáky oprávněně nebo ne není na nás řidičích. Naší povinností je pouze umožnit všem vozidlům s modrým majákem volný a rychlý průjezd.

0/0
13.7.2009 9:42

Host

Všem chytrákům z Modrého týmu

Je mi na blití když tady čtu bláboly jako že saniťáci zneužívají majáčky a že jako jezdí bezohledně. Všem Vám přeju aby k vám nebo k vašim rodinným příslušníkům sanitka nepřijela včas.

0/0
10.7.2009 17:13

Host

Re: Všem chytrákům z Modrého týmu

Copak, koupil sis na cernym trhu majak a ted se bojis ze ti to lidi nebudou zrat?

0/0
10.7.2009 22:05

Host

Re: Všem chytrákům z Modrého týmu

Ty chtráku. Bílá sanitka nejezdí jako rychlá záchranka (155). Rychlá záchranka je žlutá, té snad uhne každý. Problém je v tom, že řada lidí jako ty nechápe rozdíl mezi záchrankou a převozní sanitkou - bílou, která by ani nemusela mít maják, protože z povahy úkonů, které provádí ho nepotřebuje (převoz lidí na vyšetření). Koukni se na video, vždyť ta sanitka uvnitř nemá žádné zařízení pro stabilizaci pacienta, nemluvě o tom, že tam není ani prostor práci doktorů.

0/0
10.7.2009 23:27

Host

Re: Všem chytrákům z Modrého týmu

Nevím, ale v článku jsem četl, že vozí i rodičky. Už jste s manželkou, přítelkyní rodil? Někdy jsou to takové švungy, že buďme rádi, že ji na střeše má...

0/0
13.7.2009 19:46

Stepo

Re: Všem chytrákům z Modrého týmu

I bila sanitka muze nahodou projizdet kolem cerstve nehody a vezt odtamtud pacienta. Nemusi mit nutne vsechna vybaveni, pokud je schopna pacienta behem nekolika malo minut predat k hospoitalizaci.

Cokoli, co ma modry blikajici majak na strese ma prednost, i kdyby to byl pohrebak.Tak se podle toho, panove, chovejme.....

0/0
14.7.2009 10:13

Tom Hagen

Re: Všem chytrákům z Modrého týmu

Souhlasím s pouštěním sanitek, většinou jsem mezi prvními, kdo uhýbá, protože fakt člověk neví, jestli někdy sám nebude potřebovat rychlou pomoc, ale přijeď se někdy podívat na úsek Karlovo náměstí - Anděl. Postav se tam třeba na dvě hodiny a počítej. Bude ti smutno, stejně jako mně. Protože to tam nelze jednoduše projet - z centra se musí přes Kartouzskou a do centra přes Radlickou, tak je tam houkání na nechci říkat denním, spíš minutovém pořádku. Jsem na 100% přesvědčen, že ne všechno houkání je opodstatněné (nehledě na to, že přes Anděl si to štrádujou snaitky i bez majáků - jen tak).

P.S.: I nadále jsem zastáncem pouštění vozidel s modrými majáky a budu je pouštět, ale Anděl je typický příklad toho, že ne vždy je všechno košer.

0/0
13.7.2009 10:39

Host

Můj postřeh

Sanitkou jezdím několik let a největší problémy jsou v drtivé většina s těma co jezdí v drahých autech Rv Něco na tom asi bude že peníze kazí charakter

0/0
10.7.2009 17:08

Host

Re: Můj postřeh

R^

0/0
10.7.2009 17:10

Host

Re: Můj postřeh

nevím, mám jinou zkušenost, většinou když vidím rychlou tak uhýbám, stejně jako většina těch co má, jako já, dražší auto, většinou ji brzdi náklaďáci a pak zakomplexovanci ve starých favoritech a podobných šrotech.

0/0
10.7.2009 22:15

Host

Re: Můj postřeh

Já se svou 120/125/136 (moje interní označení dle skutečné sestavy složení) s RZ 3Z2..... vidím jak si .A..... léčí komplexy na mně. Nebezpečné zbytečné myšky do mého bezpečného odstupu jsou od nich standart. Upozorňuju že mně to jede líp než např. 1,0 VVT apod. ale oni se musí předvádět. Tak mi aspoň příště hezky s úsměvem zamávejte do nainstalované kamery ať výměnu plechů za vaše peníze řeším s vaším úsměvem na videu...

0/0
11.7.2009 18:12

Honza.Z

Re: Můj postřeh

to klidne res vymenu plechu a taky rekni policajtum ze mas v aute zaznamovy zarizeni - budou mit radost.

0/0
14.7.2009 20:25

Host

Re: Můj postřeh

No a co jako udelaj s kamerou? Na nainstalovane kamere neni nic nelegalniho, nelegalni by bylo kdyby ji drzel, coz asi furt delat ani nelze.

0/0
15.7.2009 16:15

Host

Re: Můj postřeh

Myslim, ze by Ti to vysvetlil treba Urad na ochranu osobnich udaju. Mas tu kameru v aute, kterou nahravas vsechny a vsechno nahlasenou jako zaznamove zarizeni ??? Asi nemas protoze Ti ji oficialne nikdo nepovoli. A i kdyby vis, ze zaznam se nesmi uchovavat dele nez 24h ??? Smat se budou Ti na ktere to vybalis, protoze se z toho pak posere* :D

0/0
27.7.2009 22:48

Host

Re: Můj postřeh

Moje zkušenost: potřeboval jsem přejet do druhého pruhu na Evropské, protože jsem zjistil, že ten v kterém jsem je jen na odbočení. Stál jsem tam takovou dobu než mě pustil řidič 5 BMW s černými skly. Nezáleží na tom, jak drahý auto řídíš, ale na tom jaký jsi.

0/0
10.7.2009 23:32

Host

Nevozím křišťálovou kouli

Raději uhnu 10 sanitkám co majáky zneužívají, než jednou neuhnout té, která zrovna bojuje o něčí život. Diskuze o VRZ, převozech atd. jsou jen přehlídkou lidské hlouposti, sobectví a arogance. Každého z nás to může dříve či později potkat. Pak budeme vděčni za ohleduplnost a ochotu .

0/0
10.7.2009 16:53

Host

Tak tenhle vůz má

s vozten RZP/RLP společného asi tolik jako seriové auto se závodním speciálem... Jde o normální převozový vůz, který by měl houkat jen spíše vyjímečně, ale může se stát...

0/0
10.7.2009 16:36

Host

Bílé taxi s majákem

Pokud vím tak záchranky jsou ve žluté barvě, s těma problém nemám. Ale ať mi nikdo netvrdí, že bílé převozní sanitky soukromých firem ještě s černými skly, který vezou nějakou babču na rengen musí houkat. Jsou to jen taxíci s majákem, který zapnou protože pak stihnou víc kšeftů. Je to cca rok co byla v televizi treportáž jak probíhá převoz orgánů a myslim že i krve a tyhle vozy byly speciálně označeny. Oba typy sanitek pustím, ale tyhle bílé taxíky s majákem my vadí. Viděl jste je někdo stát v koloně? 

0/0
10.7.2009 15:14

Host

Pokud sanitka nestíhá zkuste www.prvni-pomoc.info on-line

R^Na www.prvni-pomoc.info najdete rychlý návod jak poskytnout první pomoc při ohrožení života. Když není sanitka, tak je ještě internet a vlastní schopnost přečíst návod

0/0
10.7.2009 15:07

Podrazza

Není kam

Fajn, ale zrovna v úterý jsem viděl v jednom nejmenovaném městě na Hané, kde mají v centru semafory každých 20m a občas i bezprostředně za zatáčkou a ulice jako tankodrom a naopak nemají žádný obchvat západ-východ... jak kvůli koloně před nehodou auta kompletně zacpala kruháč. Sanitka neměla šanci, krom jednoho SUV, který uhnul přes obrubníky. Ostatní už neměli kam, navíc tam byl jeden kamion s návěsem, tak se asi 3 minuty troubilo a houkalo, a i když doběhl policista vyšetřující nehodu tak byl prd platný, řidiči sanitky nezbylo než vycouvat a dát se po chodníku. Další minutu se hrabal z mokré hlíny, bo chodník byl moc úzký. A teď si představte, že jede na pomoc právě vám. Být tam normální křižovatka...:-/

0/0
10.7.2009 14:52

Host

cervena

taky je zajimava situace kdyz stojite na nejake rusne krizovatce na cervenou a za vama do vas troubi sanita a ono neni kam uhnout...vlevo betonove zaterasy, vpravo nakladak a vyjetim do krizovatky hrozi temer jiste ustreleni cumaku nakym strelcem....

0/0
10.7.2009 12:34

Host

Re: cervena

jeste zajimavejsi bude situace kdy se na me bude lepit sanita pri prujezdu usekovym radarem... a nebude kam uhnout ...

0/0
10.7.2009 12:45

Host

Re: cervena

Tohle jsem minulý měsíc na Kongresové ustál celkem bez problémů. Změřili mi 71kmh z mostu v Holešovičkách směr Prosek (Je tam padesátka a měřej jí tam, kvůli tomu, že nájezd na Holešovičky z Pelc Tyrolky je křižovatka a 70 co je na mostě Barikádníků platí přesně na jeho konec). Naštěstí na fotce byla sanitka jako kráva a v pravém pruhu stíny aut jedoucích v pravém pruhu

Je třeba v přestupkovém řízení konstatovat že jsem se podle §41 odst. 7 zákona 361/2000 Sb. uvolňoval místo vozidlu se zvláštním právem přednosti dle §41 odst 2 pís h zákona 361/2000 (sanitka) a že zrychlení bylo jedinou bezpečnou variantou jak dostát svým povinnostem dle §41 odst. 7 zákona 361/2000 Sb.

Následně jsem se odvolal na §2 odstavce 2 pís. b  zákona 200/1990 Sb. ve znění pozdějších předpisů ("Přestupkem není jednání.....)

Potřásli jsme si s policajtem packama a já vypad, neozvali se, takže to je na 99% odloženo.

0/0
10.7.2009 13:17

Host

Re: cervena

No ja mluvim o usekovem mereni. Na koncove fotce usekoveho radaru uz budes jen ty a zadna sanitka. Resp ta sanitka bude na  jine fotce, avsak to ti moc platne nebude.

0/0
10.7.2009 13:21

Host

Re: cervena

Ale bude tam. Staci oznamit, ze tam byla at si projdou fotky. Kdyby se jim to nelibilo, tak muzes jit ke spravnimu soudu, kde by tvoji obhajobu museli vyvratit.

0/0
10.7.2009 13:26

Host

Re: cervena

Jiste, a budu rok behat k soudu ve vlastni case a na vlastni naklady a s nejistym vysledkem. No ja proste radeji zrychlovat nebudu, az to pujde tak uhnu. Kdyz si nekdo vymysli debility, mel by domyslet i dusledky.

0/0
10.7.2009 13:32

Host

Re: cervena

Jsi povinen zrychlit a uhnout. Sanitka miva svoji kameru a muzou ti pekne zavarit. Je lepsi zrychlit, uhnout a pak to resit. Uz z hlediska ohledu na cloveka co ho vezou.

0/0
10.7.2009 13:37

Host

Re: cervena

Jo hochu , nejsem Matka Tereza, sorry. Me taky nikdo zadarmo nic neda, natoz penize na pokuty a kazdy dobry skutek bude po zasluze potrestan.

Ja jsem povinnen umoznit bezpecny a plynuly prujezd, popr zastavit, nikde nevim nic o tom ze jsem povinnen zrychlit... Kamera v sanitce zadnou vahu nema, pripadne budu tvrdit ze osoba blizka co natocili zezadu uz v tom miste nebyla schopna ject v danem miste bezpecne rychleji - koneckoncu tim se taky kazdy neustale ohani ze ta osmdesatka na Spojce je tam z duvodu nasi bezpecnosti, ne?

0/0
10.7.2009 13:45

Host

Re: cervena

Az povezou tebe, tak se na tebe taky vykaslu, klidne se tam chcipni... Prece nebudu riskovat pokutu.

0/0
10.7.2009 13:52

Host

Re: cervena

Jsem ochoten s tim zit... hlavne by nevezli za chvili tebe, az  ti praskne zilka v hlavicce.

0/0
10.7.2009 13:54

Host

Re: cervena

Rv

0/0
10.7.2009 14:44

Host

Re: cervena

to bez radeji ukazovat pred magistrat...

0/0
10.7.2009 22:07

Host

Re: cervena

nejsi matka tereza no, jsi ukázkovej blb

0/0
13.7.2009 15:21

Stepo

Re: cervena

....Ja jsem povinnen umoznit bezpecny a plynuly prujezd,.....

^^^^^^^^^ tohle znamena co ?

Sanita musi projet, pokud je pred Tebou volno a mas misto, jsi povinen v tu chvili i zrychlit, ver nebo ne:)

0/0
14.7.2009 10:19

Host

Re: cervena

V tom případě můžeš ignorovat rychlostní limit, protože se jedná o tzv krajní nouzi, kdy je akutní ohrožení zdraví nebo života (jinak by sanitka nehoukala). V takovém případě není překročení povolené rychlosti, nebo jiné nedodržení předpisů přestupek. Sanitka hned za tebou bude na fotce z radaru vidět, takže žádný problém.

0/0
10.7.2009 13:19

Host

Re: cervena

Viz vyse. Mluvim o usekovem mereni, ktere muze byt dlouhe i nekolik km, jako na Jizni Spojce. Pokud nekde v prostredku kvuli ni zrychlis a pak se ti povede uhnout aby te predjela, no tak na koncove fotce useku uz budes bohuzel jen ty sam.

0/0
10.7.2009 13:24

Host

Re: cervena

uz jsem psal pred chvili. Jinak ja to resim tak, ze mam na palubce trvale zaply svoje video (pro pripad, ze by mne treba nekdo trefil a ujel, tak mam dukazy), kde by ta sanitka byla.

0/0
10.7.2009 13:27

Host

Re: cervena

Jo? A mas ho v homologovanem drzaku, mimo zorne pole a uchycene tak, aby v pripade havarie neohrozilo osadku? :)

0/0
10.7.2009 13:33

Host

Re: cervena

jo, je to klasicky HTC Touch pro :-) Takhle pak vypada video, kdy se jeden chlapec cpal, kam nemel a pak to mel drahy ;-)

http://opas.sweb.cz/nehoda.mpg

0/0
10.7.2009 13:36

jmen0.prijmeni

Re: cervena

Moc hezké. Taky uvažuju o tom, že si do auta nainstaluju kameru. V dnešním provozu je to asi nutnost.

0/0
13.7.2009 9:32

Host

Re: cervena

a jak vyběhl chlapec! to by mě zajímalo, co pravil.

0/0
14.7.2009 10:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.