Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Česku se začalo prodávat biopalivo E85. Pijí ho i octavie

Mladá Boleslav se stala prvním místem v Česku, kde se začalo volně prodávat ekologicky šetrné biopalivo E85. Během měsíce by se mělo objevit ještě na dalších čtyřech čerpacích stanicích ve středních Čechách. Auta, jejíchž motory umí spalovat biolíh budou tankovat litr paliva za 25 korun. Na silnice už vyrazily i první škodovky tankující E85.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dívenka prostá

lejte to hlavně do tich

policejnich chraniču* At mame od nich pokoj* Jinak je to cesta do pekel a k světové chudobě a hladomoruRv

0/0
15.6.2009 20:31

Host

Bio ano Eko moc ne

E85 je biopalivo, ale to "ekologicky šetrné" byste si mohli v článku odpustit. Šetrné rozhodně není. :-/

0/0
15.6.2009 16:28

Hansus

Re: Bio ano Eko moc ne

Měli by jste také alespoň uvádět v procentech poměr výhřevnosti biopaliva s klasickým benzínem. Aby se dalo srovnávat. Je jasné, že palivo o nižší výhřevnosti, při stejném způsobu jízdy, bude mít vyšší spotřebu. Nebylo by lepší, používat stlačený zemní plyn - "CNG"?

0/0
16.6.2009 7:31

Jan Žižka z HK

další podvod jako "Zelená úsporám"

;-D;-D

0/0
15.6.2009 14:01

Host

biopalivo nikdy

Vyroba biopaliva je plytvani nejcenejsim zdrojem co mame - pudou. Misto, abychom pestovali potravu pro lidi (kolik lidi na svete nema co jist), pestujeme biomasu pro podobne utopisticke pokusy o zachranu zivotniho prostredi, jako je vyroba biopaliva. Hnus.

0/0
15.6.2009 11:42

Host

Re: biopalivo nikdy

no jenze vozit jidlo od nas do afriky se dost prodrazi.... a u nas (EU) se tech potrevin vyprodukuje tolik ze zemedelci musi prodavat pod vyrobni naklady aby to udali.... a to ze v africe nemaj co jist je ciste jejich problem, potraviny se tam pestovat daji ale jaksi se nikomu do toho nechce-ono je totiz jednodussi pockat na humanitarni pomoc... priklad treba zimbabwe-bili famrari prosperovali nekolik set let, pak jim farmy zabavili cerni a vypukl hladomor :-)... podle dokud africanum svet jasne neda na jevo "makej nebo umres hlady" tak to tam bude vypadat porad tak jak to vypada ted

0/0
16.6.2009 9:25

Host

Re: biopalivo nikdy

No jenže potíž je v tom, že vždycky když v africe začne někdo něco pěstovat. Příjdou farmáři z bohatě dotovaného severu (Evropy) s dumpingem popř. humanitární pomocí, která přesně tamní zemědělství nahlodává. Je trošku o tom, bylo-li dřív slepice nebo vejce. Ale v praxi to funguje tak, že v Evropě se vypěstují přebytky, které nakonec vždycky vykoupí stát, ten je za další veřejné prachy, skladuje a když je nemůže udat ani za dumpingové ceny, tak ty přebytečné potraviny prostě pošle do Afriky jako humanitární pomoc a to následně vede ke hroucení lokálních producentů, protože humanitární pomoci zdarma, se konkuruje jen velmi stěží.

0/0
16.6.2009 23:02

mrosol

Myslete na pralesy

Myslete prosím na deštné pralesy a proboha nekupujte to.

0/0
15.6.2009 10:01

Host

Ekologicky setrne palivo

To snad ne, tahle silenost je vsechno jen jen levne a ekologicky setrne palivo.

Hnus

0/0
15.6.2009 8:38

Mak1

A proč nenapíšou,

kolik litrů nafty se spotřebuje na výrobu 1 litru biopaliva? Ono dovážet líh z Brazílie, kde kvůli němu mýtí deštné pralesy je ta pravá eukologie 21. století (zvracející smajlík)

0/0
15.6.2009 7:53

Chlupaty Knedlik

Etanol - genocida lidstva

a zlocin. 50% vyroby obilovin na svete se dnes pouziva ke krmeni dobytka a vyrobe biopaliv. Kaci se kvuli nim pralesy......

0/0
15.6.2009 2:17

Host

Re: Etanol - genocida lidstva

nutno podoknout, že když by se dané obiloviny použily jako potrava pro lidstvo, místo potravy pro jateční dobytek, tak se z daného množství nasytí 10x víc lidí.

takže západ zvyšuje ceny potravin a půdy, aby si mohl dopřát spalování potravy v autech a obrovskou konzumaci masa plného antibiotik. těmito vysokými cenami přispívá ke vzniku vrstvy lidí, kteří hladoví. to je globální ekonomika a vědecko-technický pokrok zaměřený na uspokojení nesmyslných lidských potřeb.

0/0
15.6.2009 9:12

Host

LPG

Sice tomu moc nerozumím, ale z čistě spotřebitelského hlediska budu radši jezdit na LPG který se vyrábí také z ropy, ale stojí kolem 13kč za litr než nějaké úžasné biopalivo, které stojí skoro stejně jako benzin. Proč je LPG výrazně levnější než benzin a nafta? Pokud se při výrobě spotřebuje méně ropy tak by řešení bylo nasnadě.;-D

0/0
14.6.2009 22:42

Host

Re: LPG

U LPG je ale ten problém, že s tím nesmíš do podzemních parkovišť...zlatej benzín/nafta...;-)

0/0
15.6.2009 8:41

Host

Re: LPG

když jezdíš na LPG tak bys mohl vědět ..není to tím že by byla levnjěší výroba...ale LPG je osvobozeno od daně která u nafty a benzín dělá nemalou část ceny!

0/0
15.6.2009 11:35

Host

Z guvna bič neukrutiš

Kolik lirtů nafty a kolik wattů el. energie spotřebuji na 1l toho biopaliva? Hlavně, že budou mít lidé práci.

0/0
14.6.2009 20:18

Iridium

tohle je slepá větev,

biopaliva nemají dlouhodobou budoucnost. Jediné solidní výsledky dává palma olejná a třtina, ale pro ty se musí nejdřív vyplenit deštný prales, což je pochopitelně ohromně "ekologické". Dlouhodobě samozřejmě budou víc potřeba potraviny, takže biopaliva naštěstí ustoupí. Podle mě (a nikomu tenhle názor nevnucuju) by se mohlo skoro ihned sázet na úspornější motory, možná něco málo ropy ušetřit přes CNG (taky fosil, ale míň CO2 na spotřebovanou jednotku) a dlouhodoběji elektromobily. Kde vzít elektřinu pro jejich dobíjení? Jednak by se většina dobíjela v noci, kdy je volné elektřiny relativně víc a levná, jednak se dá poměrně ekologicky získat z jádra. Nářky nad malým dojezdem jsou v podstatě irelevantní, když si vezmeme, jaký je obvyklý denní nájezd. Pro 80 % aut by byl denní nájezd 100 - 200 km plně dostatečný, zbytek může být hybridní. Vodík by zvýšil dojezd, ale přináší další mezikrok a tedy ztráty. Ovšem jeho výroba ve vysokoteplotních jaderných reaktorech je celkem perspektivní.

0/0
14.6.2009 19:50

Host

Re: tohle je slepá větev,

celá tato civilizace je slepá větev. jediná trvale udržitelná alternativa je táhnout vozy koňmi a voly.

0/0
14.6.2009 21:09

Mak1

Re: tohle je slepá větev,

a není to nabádání k týrání zvířat ?

0/0
15.6.2009 9:45

Host

Re: tohle je slepá větev,

ne, pro ty zvířata je to přirozené. asi jako pro lidi chodit do práce. vola nepodojis, tak muze tahnout vuz nebo orat pole.

0/0
15.6.2009 10:16

Mak1

Re: tohle je slepá větev,

Tý brďo - tak vůl netouží po ničem jiném, než po tahání vozu ??? - no jak tak koukám, někteří i píšou do iDNES ....;-D

0/0
15.6.2009 10:19

Host

Re: tohle je slepá větev,

až někdy budeš mít IQ >70, tak to pochopíš

0/0
15.6.2009 13:42

Host

.

v době, kdy miliarda lidí hladoví, spaluje západní civilizace jídlo v autech

0/0
14.6.2009 16:35

Host

Re: .

tím zvyšuje cenu půdy a nepřímo zapřičiňuje jejich hlad.

0/0
14.6.2009 21:10

Host

Re: .

Hlad je jen skrytá žízeň!!

                                                    Mohlo by se víc chlastat!

0/0
14.6.2009 22:06

Mak1

Re: .

Pravda - kdyby jim ta západní civilizace necpala léky, tak by jich tolik nehladovělo ...:-P

0/0
15.6.2009 9:44

Host

Zastavte produkci biolihu!!!!!

Tohle snad nemůže být pravda. Lidé v těch zemích nemají pořádně co do pusy a oni si dovolí podporovat zločinné organizace okrádající je o půdu (ničení deštných pralesů) a dále pěstování obilí na to aby se neefetkivně přeměnilo na biopalivo. Já chci vidět víc hybridních automobilů nebo elektromobilů na solární pohon. Tenhle nesmysl E85 a E95 si strčte někamRv

0/0
14.6.2009 15:09

Ebo

kdyby

..raději zasadili místo hypermarketů nějaké stromy..

0/0
14.6.2009 13:57

Mak1

Re: kdyby

Na stromě toho moc nenakoupím ....

0/0
15.6.2009 9:46

Host

"Biopaliva" = palivo smrti!

Nechápu, jak někdo může prosazovat takový nesmysl jako biolíh. Neefektivní palivo, které při výrobě spotřebuje víc energie, než se vyrobí. Hlavně se ale jená o naprostou zrůdnost spojenou s ničením tropických pralesů a zabíjením jejich obyvatel, chemizací zemědělské půdy, nedostatkem potravin a bídou.

Kdy se tato  I D I O C I E   konečně zastaví? Kdo ji vlastně prosadil?

0/0
14.6.2009 13:06

Host

Re: "Biopaliva" = palivo smrti!

Prosadili ji ti, co na ní vydělávají. Příroda musí stranou, když jde o peníze.

0/0
14.6.2009 14:27

Host

Re: "Biopaliva" = palivo smrti!

V Brazilii to existuje uz pres 20 let a je vyrabeno z cukrove trtiny a jejich zbytku jenz zbudou pri vyrobe cukru.

0/0
14.6.2009 15:48

Host

Re: "Biopaliva" = palivo smrti!

Brazilie ma TROSKU jine podnebi a zcela urcite nevyrobi pouzitelne mnozstvi lihu pro zbytek sveta.

0/0
15.6.2009 8:41

zavlekov

mimo tema

Nejsem zrovna znalec zavad automobilu a proto:mohl by mi nekdo poradit, co muze byt za problem , pokud pri jizde jsem chtel podradit,a pri seslapnuti spojky mi chcipnul motor!!Jaka by mohla byt pricina???Diky

0/0
14.6.2009 13:03

sunfun

Re: mimo tema

to sa urcite neda cez diskusiu... musis do servisu

0/0
14.6.2009 13:06

Host

Re: mimo tema

Netankuj BIOPALIVO ;-D

0/0
14.6.2009 19:56

papas

Re: mimo tema

nešlapat na spojku

0/0
14.6.2009 21:53

Host

Re: mimo tema

Jestli jsi už nenastartoval, tak praskl rozvodový řemen a potkal se motor. ;-(

0/0
14.6.2009 22:42

zavlekov

Re: mimo tema

nn auto startuje, ted uz to zase nedala,muze to mit vyznam v nekvalitnim benzinu?Jel jsem od Plzne smer sever a tusim v Jesenici jsem bral natural95 ,ale nevim jestli to byl nejaky Pap oil ci co.Zacalo to delat druhy den.Bral jsem tak akorat, abych si pak natankoval na shell.Ted tam mam shell, a zatim v pohode.Fakt nevim....:-/

0/0
14.6.2009 23:29

h@luzak

úžasné

Je to úžasné, podpořme další rozvoj biopaliv a podpoříme tím také menší produkci potravin a v důsledku jejich zdražování (nemají substitut). Na tohle mají jít naše daně??

0/0
14.6.2009 12:41

Andee

Re: úžasné

Na druhou stranu by to ale mohlo zlepšit situaci v zemědělství a ušetříme na dotacích...

0/0
14.6.2009 12:45

h@luzak

Re: úžasné

Kéž by všechny dotace zmizely.. Včetně těch zemědělských. Stejně tak jako kvóty. Pokud chci něco podporovat, budu to podporovat (osobně, případně prostřednictvím účelové nadace). Jediné, co má stát platit je správa opravdu veřejných věcí. To může být dopravní infrastruktura, armáda a podobně, ale ne biopaliva, lyžařské mistrovství, olympiáda... Jenomže to by potom stát hospodařil s pár stovkami milionů ročně a moc držená politickými vlivy by se rozplynula. A to nedopustí právě ti, kteří ji momentálně drží (neskopnou žebřík, pomocí kterého se dostali "nahoru").

0/0
14.6.2009 12:48

rbursik

ten je dobrý a klasický

ještě nic neprodal, a už  nasazuje na dotace. Proč by měl stát přicházet o dost významnou položku pro státní rozpočet ovšem nevím, na základě ekologického paliva? Já chodím pěšky.

Dobrý pokus, ale obávám se tak jednoduše na penězo zdroj našeho státu ta společnost asi nedosáhne. Trh v této komoditě je monopolem a ani oligopolu nemůže být řeč.

Radim Buršík

0/0
14.6.2009 10:53

Host

Dovoz

Dovoz lihu z Brazilie a Pakistánu určitě ekologickému významu paliva moc nepomůže. Mužeme jen doufat ,že celková energetická bilance není záporná,jinak by to byl zase jeden ekologický nesmysl (asi jako kompaktní zářivky ).

0/0
14.6.2009 10:06

Host

Líh

 A z čeho se ten líh vyrábí, není to náhodou z hospodářských plodin? Jaká je celková bilance CO2 při spalováná E85? Při té výrobě lihu se vytváří tektéž nemalé množství CO2. (Líh je od toho, aby se chlastal ;-D)

Nechci se opakovat, ale v případě že tomu nebude ze strany ropných společností bráněno (o čemž lze pochybovat) je budoucnost v elektromobilech.

viz dokument: >>Who Killed the Electric Car?<<

http://rapidshare.com/files/238076570/KdoZabilElektromobil.part1.rar

http://rapidshare.com/files/238086911/KdoZabilElektromobil.part2.rar

0/0
14.6.2009 9:44

Stoura

Re: Líh

Ropné společnosti se mohou bránit jediným způsobem: nepřepálit moc cenu benzínu. Litr benzínu nebo nafty obsahuje asi 10kW tepla, ze kterého vyrobí motor 3-4 kW mechanické práce. To je při sceně 30 kč/litr asi 7-10 kč/kWh. Elektřina pro maloodběratele stoj 2-6 kč. Akumulátory navíc mají ztráty a samovybíjejí se. Běžně se tak ztraté 10-50%

Mám-li nejdražší proud, dobrý motor a zrovna klesne cena benzínu, je výhodnější benzín. Jinak je výhodná elektřina. Problémem je ale to, že akumulátor, nahrazující 10 litrů benzínu váží několik metráků. A to pak zase snižuje užitnou hodnotu - znamená to po 200 km zastavit a několik hodin dobíjet.

0/0
14.6.2009 12:01

Host

Re: Líh

a hlavne ten akumulator taky neco stoji, proti bandasce na benzin je to o vic nez dva rady.

0/0
14.6.2009 16:14

Host

Re: Líh

O samovybíjeni by se dalo polemizovat. Za týden se o moc nevybije. Kolik lidí najede víc než 200km/den? A při brždění by se baterie opět dobíjeli.

Dojezd s novým typem baterii až 500km.

.... nezáleželo by na kvalitě paliva - a nebylo by nutné ptát se proč

nám ČOI nechce sdělit kde se prodává nekvalitní benzín/nafta.

Shlédni dokument "Who Killed the Electric Car?" Ten ti mnohé objasní. Odkaz je o pár příspěvků níže.

0/0
14.6.2009 20:38

Host

Re: Líh

Kéž by vše bylo tak jednoduché. Jen si lehýnce dloubnu - z čeho, v jakém množství a vůbec jakým způsobem chceš elektřinu vyrábět? A za jakou cenu?

0/0
14.6.2009 14:30

Host

Re: Líh

Uran. Je ho snad málo? (Případně jiné prvky vhoné ke štěpné reakci)

To jenom zelené vymyté mozky se tomu stále brání.

0/0
14.6.2009 20:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.