Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bezpečné řízení: na jedničku neumí jezdit nikdo

Najíždím na tříproudovou rychlostní silnici, jsem v prvním, pravém pruhu. Přede mnou brzdí škodovka, řidič chce odbočit doprava. Bleskově vyhazuji blinkr, přejíždím do levého pruhu, tam však jede příliš pomalu renault. Znova blinkr a šup do nejrychlejšího pruhu, kde můžu pokračovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Kdo to vymyslel?

Teda v padesátce objíždět na šířku dveří,co to udělá stím co vystupuje?

0/0
23.7.2009 11:25

Host

belzezub

na LEPIČE a problikávače funguje jediné- až pojede naproti víc aut,zpomalit..motorem..a když se rozbliká znovu,ještě víc..ty vemena,co ve tmě problikávají dálkovými, nebo když nedejbože milospánu silnic neuhnu ze silnic pustí dálkové,prostě zastavím..jsem oslněn, nevidím kam jedu tak stojím...tole umí borci v SUV, doávkch,náklaďácích..světla mají výš a když vám je pustí zezadu,nevidíte nic..

v německu jsou za to nehorázný pálky,proč to nezavedou u nás?

a lepiče také vyléčí přbrždění ruční brzdou.... 

0/0
7.7.2009 22:31

Host

Jen tak...

Dvě takové malé drobnosti, co mě napadají.

1) pokud potřebujete přejet z pruhu do pruhu a dáte s předstihem blinkr, pro vedle jedoucího kreténa je to ve zdejších končinách jen výzva k tomu, že schválně přidá a zablokuje vás, abyste do toho pruhu vjet nemohli. Na rozdíl od řady jiných zemí, kdy ten vedle jedoucí naopak lehce ubere a umožní vám zařazení. Takže se nelze divit, když skoro nikdo v předstihu blinkry nedává

2) lepení na zadek je v řadě případů zřejmě jediný způsob, jak kreténa jedoucího pomalu zcela zbytečně a nesmyslně v levém pruhu, ačkoliv je pravý pruh prázdný, přesvědčit, že do toho pravého uhne. Druhá možnost je podjetí, ovšem otázka je, co je horší.

Pozn., to jsou jen takové malé potřehy okolo, sám jezdím velmi defenzivně, tak zpravidla problém nemám, ani z jedné strany ;-)

0/0
21.6.2009 20:26

Host

Re: Jen tak...

Poznámka k bodu 1, obávám se, že jste zcela nepochopil o jakém "předstihu"/prodlevě se v článku jedná. Prodleva má nastat mezi podíváním se do zrdcátka a zapnutím blinkrů. Neznamená to, že máte půl hodiny blikat než začnete kroutit volantem.

Vzhledem k vašemu agresivnímu vyjadřování doufám, že přestože dle vašich slov jezdíte defenzivně, na silnici vás nikdy nepotkám

0/0
22.6.2009 10:41

Host

Re: Jen tak...

Zajímavé, že lepiči na zadek se nejraději lepí v situacích, kdy ten před nimi předjíždí společně s desíti dalšími před ním, nebo v situacích, kdy ten před nimi jede stejnou rychlostí, jako všichni před ním až k horizontu a v protisměru je podobná situace.

0/0
23.6.2009 9:42

Host

Ano klasicky ukaz na ceskych cestach...

Potvrzuji, v CR neumi jezdit na jednicku NIKDO, na ceskych cestach jsou to bud splasene prasata predjizdejici pred zatackou, po zebre nebo pres slucujici se pruhy anebo hlemyzd ktery je zakousnuty do volantu a nevnima svet ;-O

0/0
19.6.2009 18:25

dívenka prostá

Re: Ano klasicky ukaz na ceskych cestach...

neni to takova tragedija* Tich par mušek viřešim předjižděnim před zatačku, po zebře nebo přes slucujicise pruhi*;-D

0/0
19.6.2009 22:19

l e o

HAHAHA

;-D;-D R^R^

0/0
23.6.2009 20:34

honza158

To je sila

"jsem udělal tři vážnější chyby: myška na magistrále, nerozlišování

hlavní a vedlejší silnice, dvakrát jsem přehlédl značku s třicítkou.

Ta poslední byla nejhorší" Tak to je sila hlavni, vedlejsi, mysky to je prd, ale rychlost to je uplne nejvic.Rv K tem 30 snad jen to ze 95% z nich je naprosto nesmyslnych

0/0
17.6.2009 21:53

Host

Re: To je sila

Pokud ale chceme, aby se nad nesmyslnými omezeními někdo zamyslel, měli bychom je (tak trochu po švejkovsku) pečlivě dodržovat.

Prostě vidím třicítku na rovném a přehledném úseku - tak zpomalím opravdu na 30 a pokud se to někomu nelíbí, nechť si mne předjede (pokud tam není plná - jako že takové úseky znám taky).

Často se taky u staveb a podobně zapomíná dávat správně konec omezení - takže prostě pojedu 30 třeba kilometr, dokud nedojedu k nejbližší křižovatce (která omezení rychlosti ruší)

Někdy naopak dávají třicítku před křižovatku, i když staveniště nebo přechod je až za ní - těžko radit někomu, ať za křížovatkou, ještě před přechodem zrychlí na 50 (nebo 90 mimo obec), když tam může někdo vejít do silnice, ale pokud není nikdo v dohledu, proč ne - pokud chtějí, aby se přes přechod jezdilo 30 vždy, měli tu značku dát jinam.

0/0
20.6.2009 17:21

GoogleBomber

Bezpečnost na 1. místě

Zajímavé, něco z uvedeného mám v krvi, něco byla novinka, něco nechápu. Například nevím, co je nebzepečného na řízení levou rukou a s pravou na šaltrpáce. Tak jezdím často. Řízení má posilovač, levá ho tak hravě zvládne.

V každém případě bych navrhoval, aby bylo udělování řidičscké licence (řidičáku) dvoufázové - první fáze jako dosud, druhá fáze po roce, až se řidič zajezdí bych uvítal povinně jízdy bezpečnosti s důrazem na v článku uvedené zásady.

Prosím o více článků na toto téma, díky!

0/0
17.6.2009 21:33

honza158

Re: Bezpečnost na 1. místě

;-D spravne vice clanku at se naucite aspon castecne ridit. K te jedne ruce - pokud byste potreboval nahle provest uhybny manevr tak s jednou rukou jste v riti, zvladnuti nasledneho smyku atd., zjednodusene s jednou rukou nemuzete zatocit tolik jako s obema, nemate potrebnou rychlost pri krouceni volantem... drzeni volantu obema rukama je zakladni vec pro to abyste mel vubec sanci nenadalou situaci zvladnout  

0/0
17.6.2009 22:01

Host

Re: Bezpečnost na 1. místě

Takže jedině jezdit s automatem nebo řazením na volantu,pak to bude OK!

0/0
17.6.2009 22:32

dívenka prostá

Re: Bezpečnost na 1. místě

ti si profesijonal;-D Tak na mojich volantach je kuža sedřena na 8 hodinach* Nikde jinde* A mužu tě ubezpečitže, na moje reakce nestačiš ani kdibisis pomahal 3 ruku- ocasem* Ti v životě nezvladněš uhybni manevr dvěma rukama jak ja jednu, si piš! Chce to cit v ruce, uvolněne zapěsti a auto * Ja držim, už stovkitisic kilometru volant jemně maxsimalně 3 prstami levački*

0/0
17.6.2009 23:00

l e o

Re: Bezpečnost na 1. místě

tresne tak !! je to amater bez city ;-D

0/0
23.6.2009 20:36

Host

Odhad vzdálenosti

Už jsem párkrát někoho táhl na laně a občas jsem i řídil osobní auto tažené na laně. Lano mělo délku 2,5 metru a rozhodně jsem na pneumatiky na autě přede mnou neviděl, natož abych viděl ještě kus silnice. Takže kdybych měl někde před křižovatkou stát s takovým rozestupem, abych viděl pneumatiky auta a ještě kus vozovky, tak by mezi těmi auty musela být mezera aspoň 4-5 metrů. Takže kolony před každou křižovatkou by se prodloužily při takových rozestupech nejméně na dvojnásobek. Zkrátka vzdálenost mezi vozidly je v reálu mnohem větší, než to občas vypadá z kabiny. A pokud se občas někomu lepím  "na zadek", tak většinou vidím i kus vozovky a ani nešlapu na brzdu - to v pohodě dobrzdím motorem (i když ta noha na brzdě je připravená, kdyby bylo třeba zastavit na místě). Je z toho vidět, že instruktoři nemají praxi v řízení a proto neumí v reálném provozu odhadovat skutečné vzdálenosti při konkrétní rychlosti (místo toho počítají sekundy).

0/0
17.6.2009 17:23

Host

Re: Odhad vzdálenosti

V sekundach se to uvadi proto, ze je mozne si takto definovany rozestup z auta priblizne zmerit, zatimco vzdalenost zmerit primo nejde.

0/0
17.6.2009 19:01

Host

Re: Odhad vzdálenosti

Hlavně, 2 sekundy při 30km/h při 50km/h a při 130km/h jsou naprosto ale naprosto rozdílná vzdálenost...

2 sekundy vychází z reakční doby řidiče, který se jakš takš věnuje řízení a doby než se podaří vozidlo zastavit. 0,5 - 1s je čas kdy začne vaše vozdilo skutečně brzdit po tom, co jste zaregistrovali, že "ten před vámi" nečekaně prudce brzdí. Zbytek času je na vykrytí vzdálenosti k zastavení, kdy vozidlo před vámi jede už pomaleji než vy (začal brzdit dřív).

0/0
8.7.2009 16:02

Host

Čekání na křižovatce se zařazenou jedničkou???

Jestli se v UK učí čekat na křižovatkách se zařazenou jedničkou, docela rád bych viděl hlavně statistiky spálených spojek - zejména ve velkoměstech...větší hovadinu jsem neslyšel, chudinky auta :-(

Ta ručka je řekněme ještě snesitelná, i když uplně vidím, jak se pak tvoří daleko více zácpy, neboť když každý nejprve musí zařadit a pak povolit ruční brzdu (či obráceně), stihnou zvláště u méně zkušenách řidičů takové prodlevy, že by stihly projet nejméně dvě auta...výhodu v tomto směru mají lidi jako já, co mají ručku jako čtvrtý pedál a povolují stiskem tlačítka vedle volantu, čili mohou v klidu zařadit a ve stejném okamžiku povolovat ručku (zlatý starý mercedesy :-D)

0/0
17.6.2009 16:46

Host

Tak to je vtipný

když řekne i tento "učitel" že na jedničku neumí jezdit nikdo, ani on. Pokud jsem to pochopil dobře, tak tento test se týká předpisů, tudíž když nedáte na jedničku tak jste za tu dobu porušili předpisy. Tak co to je, když ani instruktor nedokáže jed podle předpisů?!?!?!?8-o Nechápu jak můžou platit stejné předpisy pro někoho kdo je rád, že dokáže vůbec řadit, natož používat zrcátka a sledovat co se kolem něj děje a například mě, ať jsem konkrétní, když je pro mě řízení zábavou a věnuji mu maximální koncetraci. Třeba rychlost 30kmh je opravdu pro idioty co nesledují silnici. Kdyby místo značky 30 kmh tam dali POZOR PŘECHOD tak je to daleko účinější a mě by fíci nedávali pokuty za uplný kraviny. Pak jim jako deb*l vysvětluju, že vim o 30ce i o přechodu. Ale když v okolí nikde ani noha, tak nepojedu 30 jen proto, že tam je značka.

0/0
17.6.2009 15:20

Homer1

Re: Tak to je vtipný

Je třeba si nejdříve uvědomit, pro koho jsou ty značky. Jestli pro účastníky dopravy nebo pro benga.

Pokud tam bude "Pozor přechod", tak policajti mají výrazně omezenou paletu možností jak prudit. Je-li tam "30km", pak stačí dřepět někde v koutku a čekat, měřit a kasírovat (klidně i ve 2 ráno, to chodí ze školy nejvíce dětí, jak známo).

Takže? Kterápak varianta asi bude vítězná? Ano, b) je správně...

0/0
17.6.2009 15:34

Host

Re: Tak to je vtipný

R^R^R^

0/0
22.6.2009 9:01

Homer1

Se správným rozestupem...

... se v ČR jezdit nedá. Ani ve městech, ani na dálnicích.

Bohužel převládající většinu tvoří idioti, kteří se vecpou i do sebemenší mezery. A nejlépe bez blinkru. Blinkr je pro blbečky, správný frajer ho přece nepoužívá. Nejlépe ještě jet tak min. čtvrt metru v cizím pruhu a trochu plavat sem a tam aby nikdo kolem nich neměl sebemenší šanci uhodnout, co dotyčný bezmozek provede.

0/0
17.6.2009 13:41

komentator-1

Re: Se správným rozestupem...

souhlas zejména s těmi blinkry. V poslední době mám pocit, že nebliká polovina lidí.  Vůbec nechápu v čem je problém a proč se blinkr nepoužívá a to ani v dost nepřehledných situacích.

0/0
17.6.2009 14:15

dívenka prostá

Re: Se správným rozestupem...

co mate furt s tima blinkrama? Mužu vas ubezpečitže, mi funglují a po zbitku je vam houno* Ja si dovolim tvrditže, po částrečne amortizaci vimřenim čepičkařu se nam tu etabluje dalši skupina řidičskich zoufalců v zajmovem sdružení- Bože on neblikal- co mam dělat! Vratit papiri!!!

0/0
17.6.2009 23:07

Host

Re: Se správným rozestupem...

Hlavně ty papíry ze školy, ta čeština je tak tragická, chlapečku (s)prostý, že se to skoro nedá ani číst.

0/0
8.7.2009 16:06

albert10

Re: Se správným rozestupem...

Je zarážející, kolik je tady lidí, kteří tvrdí, že nelze dodržovat základní pravidlo, tedy bezpečný odstup. Takoví by vůbec neměli na silnice. Hlavní argument je, že se do mezery někdo vecpe. No i od toho přece ty odstupy jsou. Pokud do pruhu někdo potřebuje, tak mu to dá možnost tam vjet. V tom případě mírně zpomalím a odstup si znovu vytvořím. Co je na tom tak složitého?

0/0
17.6.2009 15:46

Homer1

Re: Se správným rozestupem...

Tak si podle toho zkuste v pátek vyjet z Prahy po D1 nebo se svézt ve špičce třeba po magistrále. NEDOJEDTE NIKAM. Bohužel. Taky bych raději aby se odstupy a blinkry dodržovaly ale každodenní praxe je jaksi jiná.

Teorie o zpomalení a znovuvytvoření odstupu je opravdu jen teorie. Ve skutečnosti je to pro většinu okolo jen neodolatelná význa aby mi hodili "myšku".

0/0
17.6.2009 15:55

albert10

Re: Se správným rozestupem...

Jsem pražák, autem jezdím velice často a to, co píšete, je nesmysl. Buď kolona stojí, případně jede extrémně pomalu, pak 1-2s rozestupu nikomu nedávají prostor se bez dalšího zařadit. Nebo kolona jede, v tom případě bezpečný odstup 1-2 s prostor pro zařazení vytváří, ale řidič z jiného pruhu se tam zařadí pouze tehdy, pokud k tomu má nějaký důvod. A pokud důvod má a zařadit se chce, stejně se do toho pruhu zařadí a je blbost mu v tom bránit malými odstupy. Nevím jak vy, ale já každého, kdo dá blinkr, bez problému pouštím a můžu říct, že se tak naštěstí chová většína pražáků bez ohledu na odstup. To, jestli se přede mne zařadí cestou 2-3 auta má nulový vliv na to, kam a kdy dojedu.

0/0
17.6.2009 16:04

Host

Re: Se správným rozestupem...

Coz o to, odstupy jeste s primhourenim oka dodrzovat lze, i kdyz nejsem presvedcen, ze uplne pokazde to jsou 2 vteriny. Obcas je natolik husty provoz, ze jsou odstupy kratsi. Nicmene ten, kdo premysli, tak nesleduje pouze auto pred sebou, ale i deni pred nim, takze kdyz brzdi cela kolona, tak nereaguje na auto bezprostredne pred sebou, ale treba uz na auto pred nim.

Nicmene jako naprosta hovadina mi pijde mezera, kterou doporucuji udrzovat pri stani na semaforech nebo v kolone - to by vedlo akorat k tomu, ze by se zbytecne zasekaly dalsi krizovatky a kolony se treba o tretinu protahly..

0/0
17.6.2009 18:52

Host

Re: Se správným rozestupem...

A co kdyby to vedlo k tomu, ze ten vetsi rozestup umozni rychlejsi rozjezdy (nemusim se rozjizdet az ve chvili, kdy ten predemnou uz ujel nekolik metru) a diky tomu projede na jednu zelenou vice aut?

Nemuze to byt podobne, jako pomale dojizdeni k hrane krizovatky na cervenou (kdy tak dosahnu hrany ve chvili, kdy padne zelena) versus zabrzdeni pred krizovatkou na posledni chvili?

0/0
21.6.2009 18:56

gagaryn

***

Na jedničku jezdit umím, ale ničí se auto. Tak se na ní jen rozjíždím.

0/0
17.6.2009 12:36

Muroň

Re: ***

R^R^

0/0
18.6.2009 9:40

Host

Re: ***

;-DR^

0/0
8.7.2009 16:08

Tom Hagen

!  Předseda asociace autoškol by měl držet tlamu, protože autoškoly pouštějí do provozu čím dál víc neumětelů. Nevím, kdo jim nakukal, že ŘP musí mít každý. ŘP není rodný list a někteří na řízení auta buňky nemají, i kdyby dělali zkoušky šestkrát. Já vím, že se každý nenaučí jezdit hned, ale i tak je to na pováženou. Když vidím, kdo všechno jezdí autem a jak řídí, tak děkuji Pánu Bohu, že jsem ještě naživu.  !

0/0
17.6.2009 12:35

Host

Rozestup 2s pri 50km/h

Je asi 26m tam se pomalu vejde i kamion.

0/0
17.6.2009 10:39

Host

Re: Rozestup 2s pri 50km/h

a? asi jste nechodil do autoškoly? při těch 50km/h máte v průměru brznou dráhu + reakční dráhu cca 28m, na mokré silnici nějakých 33m a na náledí 78m

0/0
17.6.2009 11:07

Host

Re: Rozestup 2s pri 50km/h

A co je na předchozím tvrzení špatně?

0/0
17.6.2009 13:22

Mak1

Re: Rozestup 2s pri 50km/h

pravda - když ten, za kterým pojedeš narazí do zdi tak to neubrzíš...;-D

A jenom pro informaci - když jsi asi nechodil ani na základku - i auto před tebou má brzdnou dráhu ....:-P

0/0
19.6.2009 8:23

Host

Re: Rozestup 2s pri 50km/h

Vyjma případu, kdy se ten před tebou do něčeho trefí. Věř tomu, že jet za někým, komu někdo vyletěl do protisměru a trefil jej čelně, je nezapomenutelné - jak se to najednou vmžiku zasekne, či jak ti dokonce někdo leví v ústrety.

0/0
19.6.2009 18:44

Host

Road and Rubber

No nevím jak to je jinde, ale v Londýně jsem viděl hodně dopravních zácp a křižovatek, a nikdo to tam nedodržoval. Už takto (blatník na blatník) vznikají ve špičce neuvěřitelně dlouhé kolony a kdyby mělo být dodržováno RaR pravidlo, tak by na semafor projelo o polovinu méně aut, tudíž by kolony byly 2y delší. 8-o

0/0
17.6.2009 10:34

Host

Re: Road and Rubber

a tím víc by začali lidi využívat MHD ;-D;-D

0/0
17.6.2009 11:07

Mak1

No - mně to spíš přišlo jako nebezpečné řízení :

namátkou - odstup 2 vteřiny - pokud si nechám odstup 2 vteřiny, tak se mi tam určitě někdo nacpe, dávání blinkru - pokud dám na magistrále blinkr, že chci přejet do jiného pruhu, tak auto jedoucí v tom pruhu zrychlí abych se před něj nedostal.  A pouštění chodců stojících u přechodu z leva je taky pěkná hloupost - mnohokrát se mi stalo, že mamlas přede mnou zastavil, ale chodec stejně nemohl jít, protože ho nepustila auta na jeho straně ....

0/0
17.6.2009 8:50

albert10

Re: No - mně to spíš přišlo jako nebezpečné řízení :

"Někdo se mi tam nacpe". No to je opravdu tragedie. Budeš v tom případě o dvě sekundy zpožděný.

0/0
17.6.2009 15:49

Host

Re: No - mně to spíš přišlo jako nebezpečné řízení :

Blbce jako jste Vy, nemam rad!;-€

0/0
18.6.2009 22:04

Mak1

Re: No - mně to spíš přišlo jako nebezpečné řízení :

Potrfená husa se ozve, že ? Ale když mi včas uhnete tak Vás možná neprosvítím, nevymyškuju a nevybrzdím ;-D

0/0
19.6.2009 8:10

Host

Re: No - mně to spíš přišlo jako nebezpečné řízení :

pousteni chodcu z leve strane je pekna blbost.. pokud stoji na leve strane tak tezko muzou dojit do myho pruhu rychleji nez ja ho projedu.., pokud samozrejme nejedu kolonou 10km/h

0/0
7.7.2009 16:01

Host

Re: No - mně to spíš přišlo jako nebezpečné řízení :

Prase má vždycky celou horu argumentů, že jezdit jinak než jako prase nejde.

0/0
7.7.2009 17:25

Ing.Rudolf Kitler-prezident ČSSR

Bezpečné řízení

pro mně znamená považovat všechny ostatní řidiče za nepozorný dřeváky. Proto když jedu po hlavní a na vedlejší stojí auto, přibrzdím atd. :-P

0/0
17.6.2009 6:25

Andee

Re: Bezpečné řízení

Tak to je snad normální... kdo chce na silnici přežít, musí neustále od ostatních čekat jen to nejhorší...

0/0
17.6.2009 9:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.