Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na silnicích umírají častěji ti chudší než bohatší

Silniční nehody zabíjejí více chudé než bohaté a ve světě každoročně zahubí 1,2 milionu lidí. Uvádí se to ve zprávě, kterou publikovala Světová zdravotnická organizace (WHO). Zraněných bývá ročně od 20 do 50 milionů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Rubik1

Příčina a souvislost

V chudých zemích neumírá na silnicích více lidí než v bohatých zemích proto, že jsou lidé chudí, ale nejspíš proto, že je tam většinou vysoká hustota populace. Tak jako tak, korelace mezi veličinami neznamená příčinnou souvislost. Tato chyba se ve zprávách často objevuje buď explicitně nebo se lidem tak nějak podstrkává.

0/0
18.6.2009 20:45

Host

Malo

Lidi porad pribyva, tak nechapu, co tu resime.

0/0
17.6.2009 23:55

Host

Na vině je především IQ.

Slušné IQ má chudý jen zcela výjímečně. A to má vliv na vše co se týká motorismu.

Výběr auta, znalost dopravních předpisů, adaptace a reakce a nakonec i samotné řízení. Hlupák je postrachem všude, tedy i na silnicích.

0/0
17.6.2009 23:43

nepřítel ODS a LS

Re: Na vině je především IQ.

Každý kdo jezdí jako hovado, má IQ tykve, ať je bohatý, nebo chudý. To nemá s intelektem nic společného. Právě že ti bohatí, kteří mají silná auta si myslí, že se jim nemůže nic stát a proto zabijí nejvíce lidí . A  protože mají i peníze na to, aby si řidičák koupili, místo toho, aby opravdu předpisy znali, tak jezdí jak nepříčetní a časti pod vlivem alkoholu, protože si myslí, že podplatí i policajty a bohužel jim to vychází.

0/0
17.6.2009 23:57

Host

Re: Na vině je především IQ.

Ty seš jeden z těch blbů, ten článek přece říká, že zemře nejív chudých, tak jak můžeš tvrdit, že nehody způsobují bohatí? Já tvrdím, že bohatí sice jezdí rychleji, ale i tak nezpůsobí tolik nehod v přepočtu na jeden kilometr jako chudí. A to tvrdím i přesto, že zatím žádným nadměrným bohatstvím neoplývám (jezdím Saabem 9-5 za ca. 150.000Kč)

0/0
18.6.2009 10:41

Host

Re: Na vině je především IQ.

Schopnost chovat se jako arogantni hovado s IQ prilis nesouvisi....

0/0
18.6.2009 21:50

Hansus

Re: Na vině je především IQ.

Chudší lidé také chtěji jezdit auty, proto si pořizují ojeté, nebo dokonce vyjeté vozy, které nechají, nebo sami si opraví a vyjedou na cesty. Ale zřejmě neví, že vozy, které mají najeto hodně km (nad 200 tisíc, bez koroze), samozřejmě dle typu vozidla, mají pevnost karoserie okolo 50% nové, pokud nemají nehodu, tak se nic neděje, ale pokud by oni najeli do pevné překážky, nebo bohatý automobilista najel se svým zánovním vozem do takového vozu, tak ve většině případů, ten chudší to má vždy daleko těžší.....Kdo má solidní IQ a nemá na nový vůz, sám si určí k dopravě veřejnou dopravu, protože člověk má jen jeden život.

0/0
26.6.2009 8:46

jacobsen

Nejsem sice bohatý

ale V70 je trefa do černého i bez šrotovného

0/0
17.6.2009 23:00

Host

Re: Nejsem sice bohatý

A komu to tady cpes?

0/0
17.6.2009 23:36

Host

Take to souvisi s intelektem

Trosku na to ma vliv i intelekt. Blbcovi fyzika nic nerika a chudy duchem byva vetsinou i mene majetny.

0/0
17.6.2009 20:22

Host

Re: Take to souvisi s intelektem

Ano,typický blbec bez intelektu. Ono je to totiž tak,že zbohatlíci jezdí jak hovada a úcta k někomu jinému jim nic neříká Rv

0/0
17.6.2009 20:27

Host

Re: Take to souvisi s intelektem

Neplati to vzdy, ale vetsinou to skutecne je tak-cim vic penez, tim vice intelektu a obracene. Z toho plyne i vetsi sance tech hloupych prijit o zivot

0/0
17.6.2009 21:28

Host

Re: Take to souvisi s intelektem

Podle toho jak jsi duchem chudý ty,soudím že jsi zadlužený bezdomovec.

0/0
17.6.2009 21:36

Host

Re: Take to souvisi s intelektem

Nezda se mi, ze by se projevil jako nekdo chudy duchem. Proste jenom lidove konstatoval holej fakt;-)

0/0
17.6.2009 21:52

jahodove_ticho

to je zas výzkum jak hledání Ameriky

...ne asi nejvíc mrtvejch bude ve velkejch novejch autech jezdících za přísných dorpavních předpisů s vysokými pokutami po moderních silnicích s kvalitními povrchy, značením, atd... Ne fakt bych chtěl brát peníze za tyhle pseudovýzkumy ;-D

0/0
17.6.2009 20:10

Host

no a...

Abyste se nepodelali, kazdej jednou musi umřít. Neni nad to umřít s úsměvem na rtech :-)) Umírat doma v posteli s rakovinou bych nikomu nepřál a stejně lidi jsou přemnožený

0/0
17.6.2009 19:24

Host

Re: no a...

Tak si to běž hodit, ať jich je o jednoho méně. Minimálně chytráků tady v diskuzi...:-/

0/0
17.6.2009 19:38

dochud

Re: no a...

R^

0/0
17.6.2009 20:34

Host

Na www.prvni-pomoc.info si zdarma vytiskněte

příručku o první pomoci. Nikdy nevíte kdy se vám bude hodit. Na www.prvni-pomoc.info spolupracovali renomovaní odborníci v oboru. Každý se teď bez problémů může tyto základní techniky naučit. Můžeme zachraňovat životy i takto. Každá minuta drahá.

0/0
17.6.2009 18:52

Host

Re: Na www.prvni-pomoc.info si zdarma vytiskněte

Hloupost. Až se nachomýtnete k nehodě nebo úrazu, nebudete mít čas hledat a studovat nějakou připitomělou kartičku! :-/

0/0
17.6.2009 20:02

Host

Re: Na www.prvni-pomoc.info si zdarma vytiskněte

Tak si to precti ty suline ... predem. To te nenapadlo ?!

0/0
17.6.2009 20:21

Host

Re: Na www.prvni-pomoc.info si zdarma vytiskněte

Ne, šuline, čekám až mi to poradíš ;-D

0/0
17.6.2009 21:26

Host

Re: Na www.prvni-pomoc.info si zdarma vytiskněte

Dobrý tip než žádný od mého předřečníka R^

0/0
17.6.2009 20:19

Host

uplne b ystacilo kdyby se lidi naucili alespon trochu jezdit

50% ridicu ridit neumi a 50% ridicu dela chyby ....

0/0
17.6.2009 18:40

Host

Škoda 105 vs. Nissan Patrol

nebo lépe Škoda Fabia 1.2 HTP s CE přehrávačem a ostřikovači světlometů v základu!! za 239 000 Kč (s financováním od Škofinu v součtu za 366 000 Kč)

VERSUS

Mercedes ML 500 CDI

NO COMMENTV

0/0
17.6.2009 17:40

Host

Re: Škoda 105 vs. Nissan Patrol

nebo Mercedes ML 500 vs Mercedes Actros...nějak nechápu cos chtěl říct :-)

0/0
17.6.2009 18:51

Host

Re: Škoda 105 vs. Nissan Patrol

Nebo Škoda 105 vs. Škoda Fabia, naprostej blábol!Rv

0/0
17.6.2009 20:58

Host

koukam, prvni zivy darce mozku

a guli

0/0
17.6.2009 23:23

Host

holt EVOLUCE

0/0
17.6.2009 17:26

Host

Na silnicích je to o život - řešení Q7 nebo X6

Já mám o život na silnici opravdu strach, takže jsem to vyřešil tím, že jsem si koupil ojetou Audi Q7, předtím jsem měl Octavii. Nejezdím nikterak rychle, spíše střídmě a doufám, že kdyby do mě někdo vlítnul, tak to snad přežiju. Nepočítám samozřejmě auta stejné váhy nebo kamiony, tam bych si o moc nepolepšil, ale když to do mě narazí omladila ve 120, Felici, Fiatu Punto nebo Fábii, tak si si s tím snad ta naše Q-sedmička poradí :-) Viděl jsem test Q7 proti novému fiatu panda a jsem docela klidný. Doporučuji.

0/0
17.6.2009 17:01

Host

Re: Na silnicích je to o život - řešení Q7 nebo X6

nebo H1

0/0
17.6.2009 17:40

Host

Re: Na silnicích je to o život - řešení Q7 nebo X6

tyhle kary co tu jmenujete Q7 X6 nebo H1 jsou stejne k nicemu,staci 80 lampa a muzes mit auto jaky chces a stejne te odvezou v drevenym futrale.a airbegu muzete mit treba 50 a stejne vam to je k nicemu.ponevadz 80 do lampy = 11patro na beton i kdyz mate pas a to se opravdu neda prezit.;-)

0/0
17.6.2009 23:44

Host

Re: Na silnicích je to o život - řešení Q7 nebo X6

no takhle uvazovat to bych si pak koupil liazku a tu tvoji Q7 zrusim taky jen s podrenym naraznikem ono to auto je bezpecny jen kvuli sve velke hmotnosti a masivnosti takze se tam ma co deformovat navic fiat je aspon pekny auto Q7 je akorat prerostlej nemeckej hnus

0/0
17.6.2009 17:49

kunde

Re: Na silnicích je to o život - řešení Q7 nebo X6

kupuji Tatru 813 8x8... viděl jsem crash test T  813 proti nové Q7  a jsem docela klidný....

0/0
17.6.2009 18:22

Host

Re: Na silnicích je to o život - řešení Q7 nebo X6

18-ti tunovej náklaďák na D1 tě schladí. Lidem s tvojí logikou by vůbec neměli dávat řidičák. Koupím si obrovské auto a potom se nemusím o nic starat, kdyžtak umřou ostatní. Hlavně by bylo potřeba vsadit takové co zaviní nehodu a umřou u toho lidi do chládku, bez vyjímek. Popřípadě jejich nevychovanost vyřeší zmíněný náklaďák na D1 a uvidí se kdo z koho, jestli ti potom ta tvá X6 nebo Q7 pomůže. Já bych řekl, že asi moc ne-e

0/0
17.6.2009 18:53

Host

Re: Na silnicích je to o život - řešení Q7 nebo X6

Ještě větší blbec než jsme čekali ;-D

0/0
17.6.2009 20:04

Host

Re: Na silnicích je to o život - řešení Q7 nebo X6

Šel bych do Hummera, Q7 je fakt málo.

0/0
17.6.2009 20:24

Host

Re: Na silnicích je to o život - řešení Q7 nebo X6

V silvestrovském Autotipu byl cca před 10 lety crashtest mezi tankem T72 a Škodou 105.Šlo o poněkud nerovný souboj, z auta zbyla plechová placka. Být řidičem tanku, byl bych naprosto klidný, a to i proti kamionu. S Tatrou 813 8x8 by asi bylo více práce, v nejhorším by se ještě dala využít hlaveň.

0/0
17.6.2009 22:03

Host

Není divu...

Když to přeženu ,tak když se střetne rodinka z vesnice, táta traktorista,máma na mateřský dovolený s dvojčatama,jedoucí ve Š120 nebo favoritu,proto,že na nic lepšího prostě nemají s namachrovaným blbečkem v ochcávce nebo Hummeru, vlastně čemkoliv novějším, kdo jak dopadne? bude po rodince a machýrek si přesedne do tatínkova BMW..viděl jsem crashtest 120, podotýkám,velice zachovalé..v 50 proti zdi a řidič by neměl moc šanci na přežití...

takže se nedivím..chudí budou jezdit starými střepy a bohatí se obklopí airbagy,bezpečnostními výztuhami a podobně..

příjmemně mě alepřekvapilo Mitsubishi spacewagon 4WD r.v. 1988..zezadu mě trefila fabie (14 dni stará)..já měl jen jeho barvu na nárazníku, on zrušený předek...a po čelním středu s Puntem jsem odjel po svých,Punto ani nemohli dostat na odtahovku...ted stojí pár korun,rozhodně bych do něj šel raději než do favorita...

0/0
17.6.2009 13:38

Host

Re: Není divu...

tak to se ti ani nevidím. u aut se předpokládá čelní nebo boční náraz. Proto taky mají ve předu deformační zóny, který se při nárazů musí deformovat aby pohltili co možná nejvíc energie nárazu. taky mě nabořila kdysi nějaka slečna zezadu oktávku a poškrábala mě lak. ona měla auto asi tak o 5 cm kratší.

jinak by bylo zajímavý taky porovnat počet vyníků mezi chudými a bohatšími. jak tam by to vypadalo

0/0
17.6.2009 15:10

Host

Re: Není divu...

a co ten češtin???8-o

0/0
17.6.2009 17:08

Host

Re: Není divu...

crash test proti zdi bez presazeni v S120 neni jeste takova katastrofa, sloupky se nehnou. Asi mas na mysli ten zvlastni osvetovy test provedeny SM s presazenim do nedeformovatelne prekazky, ktery nebyl podle zadne zazite metodiky a kde se porovnavala S120 rozjeta na 52km/h s nejakou mladsi tezkou ojetinou, kterou se z nejakeho "zahadneho duvodu" podarilo rozjet jen na cca 40km/h pomer v^2 si spocte kazdy sam :o). Ta 120cka dopadla tragicky, protoze deformace se ucastnil jen levy nosnik a podbeh, taky na tom videu bylo videt, ze vyraznejsi zpomaleni nastalo az v okamziku, kdy ze deformace priblizila ke kabine. Je otazka, jestli tam byla rezerva, ktera prenasi silu na stredovy tunel a ucastni se deformace, ale jeji ucinek by pri takhle presazenem narazu asi nebyl velky.... Kazdopadne ve S120 radeji nebourat, a to hlavne z boku, kde je to jeste horsi....

0/0
17.6.2009 16:51

prying

Re: Není divu...

Patláš tam všechno dohromady.

A co když se střetne ožralý traktorista (např.Čurda) s rodinkou v čemkoliv.:-)

0/0
17.6.2009 17:52

Host

Re: Není divu...

no víš, sice jsem chudý a nemám na nové auto, tak sem si koupil starší mondeo combi a když do mě najakej blbec našija, tak mám šanci na přežití. proto bych si nikyd nekoupil novou fabii a podbný malý střepy  každej má volbu a za takovou ojetinu jako mám já dáš cca 100 tisíc, což není tak moc ))

0/0
18.6.2009 15:10

Martin z Čech

Statistika vůbec o ničem nevypovídá

můžu mít novou aktavku jako manager a chcípnu protože to naperu do skladníka,kterej má rád stary meďoury.

0/0
17.6.2009 12:32

Host

Re: Statistika vůbec o ničem nevypovídá

To bych neřek, v jednom zahraničním pořadu bylo publikováno, že takovej Mercedes z r.v. 1995 má jen 2 hvezdičky (Oktávka, tuším, 4?).

0/0
17.6.2009 12:45

SBR

Re: Statistika vůbec o ničem nevypovídá

Evropske hvezdicky o nicem nevypovidaji. Dostat plny pocet bodu za auto plne elektronickych ficur.. navic kazdy naraz neni jako ten z laboratore.

0/0
17.6.2009 13:24

performer2

konečně řešení populační exploze

TATA Nano do každé chudé rodiny :-)R^

0/0
17.6.2009 11:49

u.boat

Re: konečně řešení populační exploze

i to je skok v bezpečnosti. Zatím jezdili na kole (ve třech a s balíkama kolem dokola ;-D)

0/0
17.6.2009 12:09

harfan

tak doufám, že s tím

Paroubek něco udělá  ;-D;-D;-D

0/0
17.6.2009 9:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.