Diskuze
První saaby byly zelené dvoutakty, teď patří značka výrobci nejrychlejších aut
Děkujeme za pochopení.
Santa1
Drobná chybka
Alfa Romeo 164 neměla se Saabem 9000/Fiatem Croma nic společného, vznikla mnohem později a byl to sesterský model Peugeota 605.
Host
Re: Drobná chybka
Bodejť, devítitísicovka je neuvěřitelnej držák, kdežto pod alfičkou musíš ležet jak je rok dlouhej - to je vtip, tak se neuraž, jestli si alfista...
Host
saab je proste pojem
koupil jsem si nedavno sveho prvniho saab, po skole, takze starsiho a uprimne jsem byl neskutecne prekvapeny. Byl jsem zvykly na vw golfa, skoda oktavia apod. ale tohle auto je proste jine a musim rict, ze lepsi. Tezko si dokazu predstavit, ze bych si sel nekdy jeste koupit jine auto...
Host
Švédský duch v SAABu
Holt, Švédové, vždy jsem tento národ obdivoval pro jejich obrovskou kreativitu a podnikavost. Kolik toho ve světě dokázali, přitom jsou, co do počtu obyvatel, menším národem, než my
Host
Auta značky SAAB se zrodila v pankrácké
"Janečkárně", bývalé Jawě, během 2. světové války, kdy tam skupina českých konstruktérů tajně vyvíjela pokračování vozu Jawa Minor.
Předpokládali, že po válce bude hlad po levných a spolehlivých autech. Okolo roku 1943 se podařilo dostat dokumentaci a některé díly do neutrálního Švédska, aby se tam protoptyp mohl postavit a vyzkoušet. To se stalo.
Dále se pak teorie rozcházejí. Jedni tvrdí, že Švédové dokumentaci ukradli, druzí tvrdí, že ji naopak zachránili, když jeho původní tvůrci začali být v Československu komunistům nepohodlní. Faktem je, že první SAAB a poválečná Jawa Minor, která se prodávala pod značkou Aero Minor, byly velmi podobné.
A co se týče inspirace Škodovky a tím sporťákem od SAABu - škodovka mi přijde hranatější, ostřeji řezaná, zkrátka docela jiná. Ten SAAB vypadá, že spíš inspiroval Ulliho Melkuse, závodníka NDR, který jezdil Pohár míru a přátelství se Zastavou a pak s vlastním monopostem s motorem z Wartburga... :-) Ten pak jeden čas stavěl podobné sporťáky.
pavelthelong
Re: Auta značky SAAB se zrodila v pankrácké
diky, jsem zase o neco chytrejsi, Jinak existuje jeste stranka http://magazin.auto.cz/historie/aero-minor-maly-velky-automobil.html s celkem detailnim popisem aerovek, komicke je, ze se o svedske eskapade nezminuje vubec, zato udajne Minora okopcili Polaci pd nazvem FSO Syrena http://pl.wikipedia.org/wiki/Syrena_(samoch%C3%B3d), pozdeji dodavaneho s trivalci Wartburg. A na rozdil od Syreny ma aerovka jen miniaturni stranku we wikipedii. Ale co je jeste zajimavejsi, Jawa zacinala v roce 1934 s licenci nemecke DKW Meisterklasse 701, coz byl konstrukcni zaklad dalsich automobilu Jawa/Aero
pavelthelong
pokud vim
tak saab zacal vyrobu aut teprve na zaklade ceske licence Aero Minor z roku 1948, po komunistickem puci udajne se prestala vlada o licencni podminky zajimat a projekt cely spadl svedum zadarmo do klina. Bohuzel jsem nikde na netu nenasel podklady pro toto tvrzeni, ale konstrukcni podoba vcetne karoserie a shoda, ze obe tovarny se zabyvaly letadly a mely vzduchem chlazene dvouvalce a trivalce je pozoruhodna......:-)
Judas Priest
Re: pokud vim
He? Nenašel protože je ta smyšlenka naprosto zcestná. Švédové pouze stáli o nákup motorů původně pro Aero Minor, ale komunistická garnitura odmítla prodat náš skvělý motor (opravdu v té době dobrý byl) zlým kapitalistům. No a zatímco se náš motor pro nedostatečný odbyt přestal vyrábět, švédové se poohlédli jinde, tedy v Německu a tuším u DKW. Další věcí je licence na homokinetické klouby které švédové použili v domění že se jedná o válečnou kořist (od němců) a že je možné je použít, ale ve skutečnosti je zkonstruoval čechoameričan Rzepa (Řepa?). To je asi tak vše. Sixten Sasson se ve skutečnosti ani neinspiroval předválečnými Tatrovkami (které navrhoval němec Ledvinka který nikdy ani neuměl česky).
Host
Saab
Skvělej článek,pěkný fotky ,hlavně ta černá legenda 900 prostě letí a její pilot se usmívá na svět,protože každej správnej saabista vždy létá s úsměvem!
Host
Sami Skandinávci nevědí, proč mají tato auta,
když všichni musejí jezdit padesátkou.
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob
Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...
Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje
Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...
Pozemní biz-jet startuje. Excentrický lexus inspiroval svět letecké dopravy
Kdo by to byl býval řekl, že nejdražším lexusem současnosti se stane luxusní dodávka s monogramem...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Účet za policejní manévry s radary: policie vybrala na pokutách 3,5 milionu
Dopravní policisté zaznamenali při páteční celorepublikové bezpečnostní akci 2 166 dopravních...