Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

C5: Auto na děravé silnice

Vezměte francouzský design, přilijte německé zpracování, protřepejte a smíchejte. Tenhle drink má jméno Citroën C5.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

pěkné, ale vtírá se otázka..

Musím říci, že Citroenu se povedl moc krásný design, jen by mne zajímalo, zda to kvalitou nedopadne stejně jako s předchozí generací C5, kterou teď v bazarech nedokáží prodat ani za 150 000,-...

0/0
7.8.2009 12:01

Host

406

Peugeot a Citroen je jedna firma,akorat oni berou Peugeot jako něco víc i když je to vše skoro stejne.Ale Peugeot je Peugeot a 406 je luxusní limuzína,škoda že už se nevyrabí

0/0
28.6.2009 10:36

Host

řidil už někdo citrona s pěvně usazeným

středem na volantu? Jaký to je?Člověk nemůže podle mě pořádně kroutit volantem

0/0
24.6.2009 22:02

Host

Re: řidil už někdo citrona s pěvně usazeným

je to úplně v pohodě. Také jsem z toho měl původně mírně smíšené pocity, ale není to žádný problém. Naopak tlačítka na pevném středu jsou vynikající, byť v C4 jich nemám až tolik, jako je jich na obrázku v C5:-)

0/0
25.6.2009 9:38

Vilém Hynek Jarmila

Re: řidil už někdo citrona s pěvně usazeným

Většina vynálezů od Citroena je vyzkoušenejch a není třeba se jich bát. Taky jsem byl skeptikej třeba k digitálním budíkům uprostřed a docela jsem si zvykl. Když to srobvnám s ostatníma značkama, mám pocit, že u Citroena ve vývoji opravdu zaměstnávaj lidi, který ty vynálezy prozkouší zprava zleva a to auto dává jako celek smysl. U Mondea tomu tak nebylo - zadní stěrač stíral při vepředu nastaveném cyklovači stále jako zběsilej, odkládací přihrádky nula, palubní počítač chyběl, ...

0/0
25.6.2009 15:14

Host

406

projeď te se 406 HDI 80kW a uvidíte to samé jen bude mít menší spotřebu a bude Vás stát o 500 000 méně;-)

0/0
24.6.2009 19:57

Host

Re: 406

To si snad děláš srandu, že? Pažout je, byl a bude vždy dražší než citroen.

0/0
25.6.2009 8:09

Host

Re: 406

to jo, ale 406-tka se nevyrábí už asi 5 let:-), v tom je asi ten cenový rozdíl.

0/0
25.6.2009 9:37

Host

Re: 406

Je to ale poslední spolehlivý Peugeot, pak už šla elektrika do kopru.

0/0
25.6.2009 13:31

Host

Re: 406

Souhlasím, nevyrábí se už pár let a to je škoda. :-(  Dneska je těžký najít auto který by se mu aspoň trochu vyrovnalo. Pohodlí dynamičnost a nakonec cena za provoz.

0/0
6.7.2009 9:54

silversurfer

uprimne

MOndeo je proto C5 pekny mastodont. velek previsy na obou koncich. libilo se mi , kdyz poprve vyjelo a videl jsem ho parkrat, ale ted uz spis ne....navic , byt se tvari jako velke auto, pripadal sem si vepredu tak nejak stisnene...urcite bych dal prednost C5...

0/0
24.6.2009 18:07

Host

Re: uprimne

Kdyby vybíral můj zadek určitě C5, ale moje peněženka je větší šéf a šéf má vždycky pravdu.

0/0
24.6.2009 18:33

Host

Výběr

Chtělo by to ujasnit co člověk očekává od auta. Buď pohodlné cestovní auto, kde i po více kilometrech člověk vyleze svěží/C5/. Nebo sportovnější, kde zatáčku projede o 20 km/h líp než C5, ale zase je to kostřitřas se kterým se nedá někam daleko cestovat./passat, mondeo atd./

0/0
24.6.2009 16:29

Host

Re: Výběr

Záleží co je vaše priorita - jet nebo dojet. Moje je bezproblemově a vždy dorazit do cíle a až potom co tomu říká můj zadek. Zdůrazňuji slovo VŽDY. Pochybuji,že jiní výrobci uvádí nové modely na trh coby kostitřas - každý chce prodat a uspět před konkurencí,ale někteří jakoby chtěli vydělat následně i na servisu.

0/0
24.6.2009 19:03

Vilém Hynek Jarmila

Re: Výběr

Jezdil jsem v obojím (služební Mondeo, půjčená C5 II) a musím říci, že hydroactive II generace pošle k šípku Mondeo i při sportovnější jízdě. To omílané naklánění je dávno pryč a Citroen drží jako přibitej. Doma mám Citroen a jiný auto bych už asi nechtěl.

0/0
25.6.2009 15:10

icmek

citroen...

tohle se mi vzhledově moc líbí, zezadu je to nádherný. podvozky mají unikátní, ale né nadlouho. po pár desítkách tisíc jdou kompletně do kopru. a v servisu řikaj, že rádio chrochtá cédéčko, protože je v autě moc teplo. jistě, protože hned za rádiem vedou plastový trubky. :-/

0/0
24.6.2009 14:17

Host

Re: citroen...

Pane je vidět že se v Citroenech nevyznáte. Podvozek je na tom to nespolehlivější. Záruka na hydrosystém je 120000 km.

0/0
24.6.2009 16:22

Host

Re: citroen...

Aspoň něco, ale co ostatní ;-( . Argument typu "mám Xsaru a bez problému" neberu,to je jiná třída a rok. Dneska je problém vyměnit i žárovku. Ovšem musím říct,že vyhledově je supr (i minulé generace byly povedené).

0/0
24.6.2009 16:53

icmek

Re: citroen...

nevyznám, ale vzhledem k tomu, že má kamarád autorizovanej servis značek Peugeot a Citroen, občas mám tu čest se v něčem francouzském (jetém) svézt.

0/0
24.6.2009 17:50

Host

Re: citroen...

to neni pravda. bych řekl že podvozek je jeden z mnoha mínusu této "značky"

0/0
25.6.2009 13:36

Host

Re: citroen...

Nevíte panáčku co mluvíte. Mám Xantii s Hydraktiv 2, najeto 180000 s jedním "dofoukáním koulí" (pružící a tlumící element) a jednou výměnou hydraulické kapaliny. Jízdní vlastnosti naprosto nezáludné, pohodlí lepší nenajdete, počítač adaptivního podvozku přizpůsobuje výšku a tuhost jízdnímu režimu a stavu vozovky. a spolehlivost - tenhle systém od Citroenu kupuje a používá fa. Rolls-Royce. Asi ví proč.

0/0
30.6.2009 17:34

Host

kubisek

Jestli bude kvalitní jako jeho předchudce(první generace C5) tak to zas bude síla. HDI se potřebou 10l na 100. Na silnicích to díky tomu slavnému hydro systému nedrdží. brzdy made in  france = lepší brzdný účeinek má všechno včetně trakaře. desing nehodnotím. podle mě ho francouzi nikdy neuměli. A životnost? co 60 tkm, to nový motor, co 10 tkm, výměna nějakého čerpadla na hidrauliku. Děkuji citroen ani zadaramo.

0/0
24.6.2009 13:47

chekov

Re: kubisek

a ta pani, co vám to vyprávěla bydlí v činžáku v přízemí hned u hlavních dveří... To víte tam projde za den lidí, ta má určitě přehled...

0/0
24.6.2009 14:45

Host

Re: kubisek

A jéje, HTP se rozpadlo po 30tisících tak nasazujeme na jiné?;-D

0/0
24.6.2009 15:02

Host

Re: kubisek

Ty budeš myslím sám dobrej "hidraulik".  Zopakuj si češtinu, ale nevím jestli ti dá někdo lekce "zadaramo". 

0/0
24.6.2009 15:52

Host

Re: kubisek

haha, tebe šacuju na Škoda felicie tuning club alá Baumax a OBI.

0/0
24.6.2009 16:24

Host

Re: kubisek

Zaujimavy nazor, co tak sa skusit na nejakeho francuza pozriet, pripadne sa v nom previezt? Neberiem to len tak z brucha, jazdil som firemne oktavky, vectru, passata, brzdy a ostatne su uplne v poriadku, motor sa nejavi, ze by sa zberal do vecnych lovist, na design sa nemecke a japonske auta mozu len zavistlivo pozerat a po ceste BA- Liberec vystupujem z auta uplne v pohode, nie ako z oktavky po 300 km vytraseny a ohucany ako z dobytcieho vagona. Teraz jazdim P407. Nova C5 je jedno z najkrajsich aut, ake sa daju dnes kupit, IMHO. (Az dokym nepride nastupca 407:)

0/0
25.6.2009 6:17

Host

Re: kubisek

Názor? to je smutná zkušenost.  Peugoty znám taky. Hlavně 307- šílený pazmek se strašně měkkýma sedačkama, hodně poruchový. C5 tady byla jedna ve firmě. Nějaký 2.2 hdi. Po 5 tkm se to zastavilo na dálnici a muselo do servisu. Po 15 tkm, se rozpadla převodovka + odešlo čerpadlo hydrauliky  - bylo naučtováno bez udání důvodu. 21 tkm - nutný výměna zkroucených kotoučů, stabilně svítí kontrola ABS, nefungují senzory tlaku v pneu. Auto stále poskakuje, nikoliv jede. 23 tkm, výměna palubního počítače, příšerné zvuky ze zadní nápravy - kompletní výměna opět naučtováná. 30 tkm prasklá hlava, 35 tkm prasklá hlava - výměna motoru. 40 tkm opět výměna všech kotoučů, výměna předních hydropneu prac.válců. 50 tkm - auto přestalo jet kdesi v německu + selhání řídící jednotky motoru, hlavního palubního počítače a počítače pro ovládání abs opět vše naúčtováno. V sevisu setkaní s dalšími 2 majiteli v této motorizaci - v podstatě stejné zážitky. . Francouzi neuměj prostě dělat auta a zatím si stojím.

0/0
25.6.2009 13:48

Host

Re: kubisek

Ale umí,ale ta spolehlivost šla do kopru. Teda máte hodně silné nervy a svatou trpělivost - zůstalo na tom autě něco původní, asi jen volant a plechy. Já bych už po polovině závad auto pojistil a fingoval totálku,aby už nikoho dalšího nestresovalo.

0/0
25.6.2009 14:18

Host

Převodovka

Svezení to musí být parádní díky hydractive, ale jak jsem koukal na tu množinu serepetiček ve výbavě, v servisech si už mnou ruce. Ono všeho moc škodí a místo řidiče není lunapark. Všechno představuje také i množinu možné poruchy a cesty pal.počítače jsou nevyzpytatelné. Pro benzín jen 5st převodovka a 4st automat, 6st převodovka jen pro naftu, když ostatní nabízí pro vše 6-7st automat a bez 6st převodovky nelezou na trh - je neodpustitelné. Proto radši budu volit nejspolehlivější značky: Toyota,Mazda,Honda i když to vnich více drncá.

0/0
24.6.2009 12:27

Host

Re: Převodovka

Jé prej Toyota, Mazda a Honda to jsem se zasmál.

0/0
24.6.2009 16:25

Host

Re: Převodovka

Tak hovoří statistiky. Na prvních třech místech jsou uváděny Toyota,Mazda,Honda v různém pořadí- dál je BMW a Mercedes,ale tam je cena úpně jinde. Citroen tam moc nefiguruje. Proč je 5-letá ojetina TAvensis o 20% výše, i když nemá tolik výbavy?

0/0
24.6.2009 17:08

Host

Re: Převodovka

Můžete s tím nesouhlasit,smát se nebo plakat,ale to je asi tak všechno. Přeji mnoho bezproblémových kilometrů;-)

0/0
24.6.2009 17:25

icmek

Re: Převodovka

na Hondu jsem zaujatej a Toyota nevím, ale objektivně se mi zdá třeba Mazda posledních pár let velice kvalitní a spolehlivou značkou. viz. Mazda 6 a podobné. neslyšel jsem o problémech.

0/0
24.6.2009 17:58

Host

Je nejlepší

Zítra si ho jdu po dvou měsících konečně převzít. Vybíral jsem mezi C5, Lagunou, Mondeem, Insignií, Superbem, Pasatem, A4, Mazdou 6 a Avensisem. Do užšího výběru se dostalo Mondeo a C5. Všechny ostatní značky měly nějaké pro mě nepřijatelné vlastnosti. Jedině když jsem přesedl z C5 do mé stávající Laguny, tak jsem měl pocit že jedu na trakaři. U všech ostatních to bylo naopak.

0/0
24.6.2009 11:18

Host

citroen

Mám Xantii a bez problému, budoucí auto je jasné a to C5.

0/0
24.6.2009 10:58

Host

Autor neví o čem píše...

Shodou okolností C5 vlastním a i dokonce se stejnou motorizací. Zřejmě autor nepřišel na to, jak se řadí druhý rychlostní stupeň. Průměrnou spotřebu mám 6,5l, v Německu na dálnici když se drandí 170-180 je to okolo 7.8l. Od tankování do tankování se mi nikdy nepodařilo mít větší spotřebu než 7,4l (dovolená v Alpách). Také neodhalil, že se dá nastavit citlivost dešťového senzoru a zřejmě nepochopil, že když má předek obalený sněhem, tak hold čidla fungovat nemohou. Mám najeto 59 000 a zatím krom garančky žádný problém.

0/0
24.6.2009 9:44

Host

Re: Autor neví o čem píše...

Já mám teda peugeot 407, což prakticky jedna fabrika, ty čidla budou určitě stejný a taky s tím nemá žádnej problém, chce to jenom pořádně nastavit.

S těma senzorma to tak nějak bude  :-)

ale jako se vůbec nedivím, znám jednoho borce co dělá testy pro konkurenční noviny a ten si na autě neumí ani vyměnit kolo, o vzduchovým filtru nemluvě. tady to bude asi něco podobnýho.

0/0
24.6.2009 10:04

Host

Re: Autor neví o čem píše...

Autor bude jezdit jako prase, když člověk umí vnímat točivý moment (což není můj případ, s rodinnými C5 break r.v. '01 a '08 jezdím za 6,0l/100km), tak se dostane s první generací na 5,7l a s novou se dá jezdit kolem 5,3l, a hlavně i ve městě se dá jezdit do 6 litrů ;-)... Samozřejmě při výběru auta hraje obrovsou roli sympatie kupujícího k určité značce, zemi původu a stylu jízdy, takže hodnocení že Citroën ani zadarmo ;-D. Buďme rádi, že takovýhle lidi si Citroën nekoupí, byla by ho škoda ;-)

0/0
25.6.2009 13:12

Host

elegantní C5

Přeji hezkou jízdu ... první velké zklamání přijde při první i když drobné poruše. Jinak souhlasím, auto velmi hezké, určitě má velký potenciál a tak přeji všem budoucím majitelům hodně stěstí při výběru vozu i servisu.   

0/0
24.6.2009 6:56

Host

Re: elegantní C5

Mám C4 1.6 HDI a max. spokojeneost, za 3 royk žádnej problém, najeto mám 95 tisíc, až budou děti, tak C5 v kombíku je jasná.... Nebo 407 SW  :-)

0/0
24.6.2009 7:10

chekov

Re: elegantní C5

taktak, čekáme třetího drobka a dlouho jsme vybírali auto, do kterého se všichni vejdeme a nebude to dodávka. Do běžných aut nedáte dozadu tři dětské sedačky - prostě se nevejdou. Bohužel i C5 je na tom podobně (a to hlavně kvůli tvaru zadní lavice, která je spíč čtyřmístná...).

Nakonec jsme skončili u Picassa. Pohodlné a zatím bezproblémové auto. Zvenku nevypadá, ale ten prostor uvnitř, zejména na šířku je prostě super. Nedám na citroena dopustit.

A že jsou to poruchivá auta? Nejspíš jsou na tom stejně, jako všechny ostatní značky.

0/0
24.6.2009 9:00

Host

Re: elegantní C5

Sharan !!! (dvě děti a tchýně vzadu)

0/0
24.6.2009 9:55

chekov

Re: elegantní C5

3 děti. A Sharan je fajn, jen je značně dražší. a když se rozhodnete využít 7 míst, tak do kufru už ten kočárek nedáte... takže klidně 5 míst a tchýně pojede MHD. :p

A starší sharany nemají na prostřední zadní sedačce 3bodový pás...

0/0
24.6.2009 14:48

Host

Re: elegantní C5

Kolega teď momentálně řeší problém s roztrženým turbem, protočeným rozvodovým řemenem, potkanými ventily s válci. Suma sumárum škoda za 95.000.

0/0
24.6.2009 13:26

Host

Re: elegantní C5

jj, tipická práce servisáku u fr. zanček ve značkových serviseh.

0/0
24.6.2009 13:50

icmek

Re: elegantní C5

ujel 250 tisíc a o rozvodech se dozvěděl až s křížkem po funuse, ne? ;-D

0/0
24.6.2009 14:14

Host

Re: elegantní C5

Pokud by se o auto staral jak má, tak se mu to nemůže stát. Nemám-li pravdu, tak ať ten rozvoďák reklamuje. Dávali mu ho tam přece nedávno. A co to znamená roztržené turbo?

0/0
24.6.2009 15:03

Host

Re: elegantní C5

;-DPotkaný ventily s válci ?;-D

 To být zázračná kára, když písty stojí a váce se pohybují.;-D;-D

0/0
24.6.2009 15:23

Host

Hnus

..nafta pro deti...

0/0
24.6.2009 3:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.