Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ročně se v ČR prodá 200 000 aut s přetočeným tachometrem

"V Česku se ročně prodá kolem 200 000 ojetých aut, která mají podvodně upravený počet kilometrů na tachometru. Údaj je padělaný u zhruba 40 procent prodávaných vozů," uvádí ředitel společnosti Cebia Martin Pajer. Auta jsou kvůli nižšímu počtu kilometrů na tachometru předražována v průměru o 30 000 Kč.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Lituju kupujici

Lituju clovicka co bude kupovat auto po me, jezdim brzda plyn rychla akcelerace prudke brzdeni obcas zatacka na rucku, na pohled vypada perfektne a ciste ale az bude 5let stare nebo mit 160tis najeto bude zrale na vrakac.

0/0
19.7.2009 0:19

Host

Ach ty ceske autobazary

Proto radeji pro ojetinu primo do nemecka, napriklad ve Velke Britanii to zakazuje zakon a technicka je jednou za rok, pri niz se do centralniho systemu uvede kolik auto ma najeto a kdyby si to nekdo stahnul dolu tak na to automaticky prijdou.

0/0
19.7.2009 0:06

Host

Tacho - otáčky

 Tachometr se odtočit nedá - je to otáčkoměr, a odjakživa byl. Někteří laici vč. autora článku si pletou pojmy s dojmy.;-O Ale rychloměr se odtočit dá - ten ukazuje Km a rychlost !

0/0
10.7.2009 17:36

Host

blbý lidi

Přetočený tachometry jsou otázkou poptávky ... všechny auta v bazarech maji od 120 do 160 ... ha ha ha

0/0
7.7.2009 22:08

Host

hlavně je fajn, že si každej

vohon může koupit čistý servisky. Jak je to možný?

Takže když už, tak serviska plus origoš faktury. To už by servis riskovat neměl, protože by ho za falešný faktury tahal berňák...

0/0
7.7.2009 21:18

Host

to se nezmeni

Dokud budou lidi blby a jediny meritko pri nakupu ojetiny  je stav tacho a vubec je uz nezajima stav auta a pak si chrochtaj jak koupili vyborne skoro novej a nejetej srot to tak zustane. Az budu prodavat svoje auto ( 2.5 V6 v perfektnim stavu, ale 200 nalitano ) tak zkusim nejdriv tak jak je, ale je jasny ze budu muset odtocit  tak 100 abych to prodal....

0/0
7.7.2009 14:29

Host

Re: to se nezmeni

no vidíš a já si říkal, jestli to nebude i tím, že sou prodávající ve 40 % případů podrazáci.:-P

0/0
7.7.2009 21:12

Host

Re: to se nezmeni

K tomuhle byznisu mám dost blízko a ujišťuju tě, že 40% je hodně nízko. Viděl bych to na 60%. Odtáčení počítadel = základní úkon každého "byznismena" v autobazaru (zejména 3A jsou profíci). Pak nalejt u kapajících, netěsnících motorů těsnící aditivum (vydrží někdy novému majiteli až 5 tis. km, než se mu rozsype). + další desítky f´íglů na lapání ptáčků a hezký zpívání :-)

Po taxíkářích, politice a restauratérech největší zlodějna ;-O

0/0
18.7.2009 22:15

Host

KRAST A SIDIT,TOT SPORT CECHU

KOSOCTVEREC[>-][>-][>-][>-][>-][>-][>-][>-][>-]

0/0
7.7.2009 14:24

Host

DYK JE TO NORMALKA..NEBO---

PRO GAUNERY NENI KAM PLIVAT---

0/0
7.7.2009 14:23

Host

Re: DYK JE TO NORMALKA..NEBO---

Pro každou svini se vaří voda!!

0/0
7.7.2009 21:40

Host

Re: DYK JE TO NORMALKA..NEBO---

R^R^R^R^R^

0/0
18.7.2009 22:17

Host

SLAVA HLAVNE SLAVUM

HOLT JIZ ZA RAKOUSKA..MACHRI MACHRU

0/0
7.7.2009 14:20

Host

Podovod je v ČR sport.

ČR je bohužel velmi patetická země. Národním sportem je tu malost, podvod, šmelina a nepoctivost. A tak je to se vším. Člověku je z toho občas na zvracení.

0/0
5.7.2009 18:19

Host

a ted babo rad

chci si koupit jetou fabku 1,4 tak do 100 litru coz podle nabidky bazaru neni problem ... u acek pisou ze mate jeste rok zaruku na mechanicky zavady, ale podle toho co si na diskuzich prectu snad ani jety auto nema cenu kupovat. Jelikoz nemam nic najezdeny tak jit do novyho auta nechci a ted babo rad. Nastesti se mnou pujde kamos co aspon autum docela rozumi, ale stejne ... Fakt sem z toho jelen8-o:-/

0/0
5.7.2009 17:56

Host

Re: a ted babo rad

Pro AAA jsem delal a musim litovat lidi co si tam auto jdou opravdu koupit a naletej na ten trik se zarukou. Nerikam ze vsechny auta co tam maj jsou neprodejny vraky ale kazdej vrak co se navoskuje a vycisti vypada dobre. I ty ceny tam maj priserne natazeny.

0/0
19.7.2009 0:09

Host

Re: a ted babo rad

Koupil jsem v AAA. Po ščase jsem zjistil přetočený tchm,omlazeny o 1 rok a nabourany přitom to prodávali jako nebourany.

Pozor na jejich pojistění CARLIFE - pořádně si přečtěte od CARLIFE jejich brožurku. Pokud má auto nalítáno a a určité stáří tak je auto definováno 1 hvezdičkou.Pokud se podáváte do brožurky (za mého nákupu ještě nabyla musel jsem to zjistit až když jsem měl závadu) tak 1 hvezdička znamená že se pojištění závat vlastně na vaše auto vztahuje jen minimálně. Hlavně už do toho pojištění nepatří MOTOR,CHLADÍCÍ SOUSTAVA ani PODVOZEK.

Vlastní zkušenost. Opravdu AAA ohledně záruky nevěřte je to podvod.;-€

0/0
26.8.2009 17:26

Host

...

Kámoš koupil asi 20 let starýho Opela a měl radost že má na tachometru jenom asi 80000 Km, tak jsem se na ten tachometr podíval a zjistil jsem, že tacháč je jen do 99999 km.;-D

0/0
5.7.2009 1:15

Host

...

Jen hlupák se při koupi auta řídí podle počtu najetých kilometrů....

0/0
4.7.2009 13:14

Host

Re: ...

Souhlas. Dnešní auta celkem bez problémů vydrží při slušném zacházení statisíce kilometrů. Při výběru je údaj tachometru bezvýznamný. Důležitější je stav auta, stav interiéru, servisní historie, způsob zacházení. Odborník zpravidla pozná po krátké prohlídce, co smysl má a co ne. A je fuk, jestli je na tachometru 140 tisíc nebo 250. Viděl jsem v bazaru auto s 400 tisíci km, v super stavu, nebourané, každý servis v servisce razítkovaný tak, že už nestačila a přidali druhou. U auta byly obě. Poslední STK bez závad, interiér ve slušném stavu, motor a převodovka bezvadné. Působilo to daleko lepším dojmem než dodrbaná ojetina hned vedle s !důvěryhodnými" 125 tis. km. 

0/0
6.7.2009 23:08

svarak z krabicoveho vina

Re: ...

Saab? Volvo?

0/0
20.7.2009 16:04

QuuQ

to není řešení

Tím že se "úprava stavu tachometru" klasifikuje jako trestný čin, se nic nezmění. Protože v německu to platí a pokud si myslíte že se tam tachometry nestáčí tak jste na omylu. Další problém je, že při dovozu se vystřídá několik majitelů (překupníků), kteřá se ani nepíšou do TP a mají mezi sebou jen smluvy, takže dokázat kdo z nich tachometr stočil je témeř nemožné, tím pádem se budou krýt navzájem a soud nebude moci nikoho potrestat. S ojetými auty jsem dělal, vím o čem mluvím. Největší problém je, že lidé zblblí stočenkama kupují auta kolem 130 000km, a je jim jedno, že toloik mají auta na tachometru ať jsou stará 4 nebo 15 let... Dokud se nezmění přístup zákazníků, kterým začne více záležet na původu auta a stavu, nic se nezmění...

0/0
3.7.2009 12:30

u.boat

Re: to není řešení

Důležité je aby to byl důvod k odstoupení od smlouvy. Pokud by zákazník po roce zjistil (typicky při prohlídce v aut. servisu) prokazatelné stočení a měl nárok odstoupit od smlouvy, takže by se tok povozil zadarmo - bazarista by si příště dal pořádný pozor co kupuje a prodává.

0/0
3.7.2009 15:51

Host

Re: to není řešení

MLuvis mi z duse. At si to pak bazarista vyridi s kym chce. Stejne jich je vetsina tech, kteri to sami staceji.

Dulezity je stav auta, ne najete kilometry. Videl jsem auta se skoro 200 tisici km a byla skoro jak nova, ale taky jsem videl nektera sluzebni auta po 80 tisicich a byly to vraky.

0/0
7.7.2009 10:05

Andee

Re: to není řešení

Podle mě by to mnohé změnilo. Zmiňuješ se o Německu a máš pravdu, že i tam se tachometry stáčí - ale kde? V bazarech ruských, polských, tureckých apod. majitelů. Když kupuješ ojetinu od dealera značky, je to spíš výjimka, když narazíš na stočený tachometr. U většiny z nich jsou ti navíc ochotni ukázat i údaj z centrálního registru, pokud se jedná o auto "jejich" značky.

0/0
6.7.2009 14:29

Host

jojo

at to udelaj jako v nemecku tam kdyz se zjisti ze auto ma pretoceny tachometr tak toho cloveka pak normalne zavrou a pak je klid a nikdo si to tam moc nedovoli......

0/0
2.7.2009 21:19

Host

Re: jojo

Jo, trochu chtít, tak se to kvalifikuje jako trestný čin podvodu (uvedení někoho v omyl za účelem se na něm obohatit). Ale co chcete po státu, kde se trestný čin řízení motorového vozidla bez řidičského oprávnění  zruší, protože je těchto činů velké množství.

0/0
3.7.2009 10:12

Host

To mám smůlu.

To abych moje 9 leté Mondeo s 85 tkm radši neprodával protože mi ty km nikdo nebude věřit,ne?

0/0
2.7.2009 20:14

Host

Re: To mám smůlu.

proc ne? kdyz mas servisku a orig. faktury z uvedenym stavem km...

0/0
2.7.2009 22:29

Host

Kilometry

Az nebude pro cechacky jediny kvalitativni ukazatel ojeteho vozu stari a pocet km, tak se to nebude delat... Zatim se nam zda, ze kvetouci Felina se 130k je nadherne zajety vuz oproti treba dotazenemu Medvedovi s 250k, serviskou a po prvnim majiteli ze zapadniho Nemecka...

0/0
2.7.2009 14:28

Host

STK

Nevím, ale pokud auto pochází z ČR, tzn jako nové bylo přihlášeno tady a nikde jinde, tak by se mělo dát dohledat podle evidence na STK kolik tam bylo při kontrolách kilometrů. Asi není povinost uchovávat nějak dlouhodobě záznamy na STK, to je problém. Možná, kdyby se musely ty záznamy o STK povině přikládat do evidence vozidel tak by se asi část těchto podvodů vyřešila.

0/0
2.7.2009 13:28

Host

Tachometr

Pár let zpět jsem prodával 13-letého Passata s poctivými 287 tisíci km ve velmi dobrém stavu. Každý zájemce se na mě koukal jako na blba,že prodávám něco takového,když všude jsou auta s max.130 tisíci km. Nakonec to koupil mechanik,který se v tom vyznal,a věděl,že s tím ještě jednou tolik najede. Kdyby nebylo lidí,co chtějí 130 tisíc,tak by se to ani nedělalo.

0/0
2.7.2009 12:53

Host

Svět chce být klamán

Rád bych prodal 11 let staré auto s 287000 Km, celou dobu jsem se o něj staral, fungovalo naprosto spolehlivě, výbavu má slušnou. Není bourané, shnilé ani jinak poškozené a přesto první co všechny mistry zajímá právě to kolik má najeto - přitom to je údaj naprosto irelevantní.

Při zjištění čísla se každý začne ofrňovat a radši si jde koupit stejné auto o 3 roky starší, které má na tacháči 120tis. - světem blbost vládne. 

0/0
2.7.2009 12:40

krakra

Re: Svět chce být klamán

Máš pravdu, ale né na 100%.

U nás každej kupující předpokládá že se majitel o auto choval stejně jako se hodlá chovat on, takže se dá předpokládat že auto co má najeto 250t bude výrazněji opotřebené než to co má 140t najeto.

0/0
2.7.2009 16:31

Host

Re: Svět chce být klamán

Jenze je rozdil jestli 100 tis km najede na trase Ostrava Praha , nebo se tim autem rozvazelo pizzu jezdilo na trasy kolem 5 km vzdy studeny start tak je to rozdil.

0/0
2.7.2009 17:15

krakra

Re: Svět chce být klamán

Ano, je to rozdíl, ale stále jsou najeté kilometry jedním z nejdůležitějších faktorů.

0/0
2.7.2009 17:45

Host

origo stav

múj názor je takový, že pokud je auto správně servisované a vím že je v dobré kondici tak klidně koupím auto s 200 000 na tacháku, ale pokud vidím že auto vypadá na 300 000 a je tam do 100 000 tak dám ruky pryč páč to vypadá že je tam ještě nějaký prů...

0/0
2.7.2009 10:30

Host

***

Jednoduchý, prostě počítej s tím, že tříletá ojetina má průměrně najeto kolem 100 tisíc kiláků, pokud je v techničáku zapsaná nějaká firma, tak spíš 150 tisíc. Jako nevěřte na to, že někdo prodává pětiletý auto z 80 tisíci. Takovej člověk moc nejezdí a auta většinou tak nestřídá (neříkám, že nejsou vyjímky, ale je jich málo). A pokud jde o nějakou dobrou značku (většina evropských), tak 200 tísíc na autě se základním servisem nic neznamená.

0/0
2.7.2009 10:03

Host

Re: ***

Jsem sice asi vyjímka, ale asi před rokem sem prodával Feldu ročník 95 a najeto 85 tisíc. Bez přetáčení. A bohužel, díky tomuto známému nešvaru, tomu nikdo nechtěl věřit. Ale ono při ceně té feldy, to bylo stejně fuk ;-D

0/0
2.7.2009 10:56

tmf

Re: ***

máme feldu 97, poctivě najeto 103, známý má auto, mám na něj zálusk kdyby ho chtěl prodat, po 4 letech má najeto asi 9000 km. Koupil ho manželce a ona se pak rozhodla že řidičák si dělat nebude tak ho občas protáhne. A protože má peněz relativně dost tak to jedno auto navíc neřeší.

0/0
2.7.2009 11:56

vymrzovac

Re: ***

záleží na celkovém stavu vozu, a taky dost na servisní knížce.  měl jsem v merku 8let starýho golfa IV za 135tis., který měl prokazatelně najeto pouze 35tis.km -serviska+ záznamy o servisech v Německu. Bohužel byl pouze třídveřovej, a tý mý raketě se nelíbila modrá barva !  ........byl to typický příklad dřívější džínové módy, to auto měla nějaká panička, který to koupil starej (asi z lásky) a vona v tom moc nejezdila, do hypermarketu + do fitka:-/

0/0
2.7.2009 12:13

Host

Re: ***

;-D naivka

0/0
5.7.2009 15:48

Host

Re: ***

Huh, zdedil jsem po otci Skodu 120, r.v. 1987, najeto necelych 30tkm. No dal jsem ji sestre jeste s nim dva roky polita

0/0
4.7.2009 14:46

Host

Proč

Proč se o tom neustále jen píše, ale nic se s tím nedělá, proč to není klasifikováno, jako podvod, proč se s tím všichni smíří.

Upravit si stav tachometru trestné není, ale prodat auto s touto úpravou a neupozornit kupce je podvod.

0/0
2.7.2009 9:00

JTR1

Re: Proč

řekni mi důvod, proč bych si měl upravit stav tachometru??? Snad jedině výměna za nový.

0/0
2.7.2009 9:22

Host

Re: Proč

To myslíš vážně ? ;-D

0/0
2.7.2009 9:48

Host

Re: Proč

a víš že jo??? Zkus mi tedy napsat nějaký jiný důvod. Děkuji za konkrétní odpověď.

0/0
2.7.2009 9:54

Host

Re: Proč

No jo, takových bláznů, co si s koupí nové ojetiny anulují tachometr asi moc nebude..., takže spíš příchází do úvahy výměna za jiný, když se ten, co je v autě, porouchá.

0/0
2.7.2009 11:16

vymrzovac

Re: Proč

on píše o důvodu upravit SI stav tachometru, tedy sám sobě. V bazarech má upravený stav většina aut, taky proto mají všechny ojetiny najeto zrovna "něco málo pod 120tisíc"..... s tím se musí počítat. u aut do 2003 to není problém přepsat např. na vagině(VWGroup), auta od 2003 už mají nějakou epromku, která nejde přepsat, tak ji ti "zkušenější" klidně vyměňují, takže nezjistíte taky nic. Dá se to ovšem zjistit z databází značkových servisů např. v Německu, ale to vám zjistí zase pouze lidi např. z VW, a samozřejmě za úplatu.....

0/0
2.7.2009 12:20

Host

Re: Proč

Třeba abys to lépe prodal:-/

0/0
5.7.2009 15:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.