Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Budoucnost patří elektřině, tvrdí Nissan a chystá elektromobil pro každého

Když přesednete z elektromobilu zpět do auta s benzinovým motorem, povzdechnete si: proč ta stará auta musí tak rámusit... Nissan chce brzy zaplavit svět auty na elektřinu. Japonská automobilka totiž rozjíždí ambiciózní projekt.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Už i u nás můžete jezdit za elektřinu do práce - je to normá

http://www.hybrid.cz/clanky/ekolocz-vozi-elektricka-kola-elektromobilem

http://www.hybrid.cz/clanky/sport-life-2008-elektrokola-ovladla-vystaviste-na-akci-ebike

http://www.hybrid.cz/clanky/test-elektricky-skutr-vectrix

Jezdí s ním po praze v saku a s kufříčkem i bankéř Tomáš Sedláček, makroekonomický stratég ČSOB http://ekolo.cz/rozhovor-s-tomasem-sedlackem

0/0
16.7.2009 14:10

Host

Už i u nás můžete jezdit za elektřinu do práce

http://www.hybrid.cz/clanky/test-elektricke-skutry-evc-group

http://www.hybrid.cz/novinky/vyroba-elektromobilu-mitsubishi-i-miev-zacala

http://www.hybrid.cz/novinky/zkusenosti-s-elektromobilem-citroen-c1-ev%E2%80%99ie

http://www.hybrid.cz/novinky/elektromobil-mitsubishi-i-miev-za-550-000-kc

http://www.hybrid.cz/novinky/pujcovani-elektromobilu-v-parizi-podrobnosti

0/0
16.7.2009 14:07

Host

spotrebni dan

No vsechno je hezke, ale zapominate na jednu vec, na spotrebni dan z benzinu, ktera je velkym prijmem statniho rozpoctu. Tj poroznavat ekonomiku EV z vozidlem na benzin bez spotrebni dane nebo EV s nejakou novou spotrebni dani napr. na akumulatory. Prece si nemyslite ze urednici se nechaji obrat o takovy prachy.

0/0
16.7.2009 9:49

me2di

Re: spotrebni dan

hmm...na tom neco bude

0/0
16.7.2009 11:16

Host

Re: spotrebni dan

Spotřební daň z elektřiny už se platí ...

0/0
16.7.2009 11:34

Host

Re: spotrebni dan

???

0/0
16.7.2009 12:51

Host

Re: spotrebni dan

Spotrebni dan z benzinu(nafty) jde na udrzbu a budovani silnicni site a i tak se to musi jeste "dotovat" z jinych prijmu statniho rozpoctu.... v usa maji treba levny benzin ale zase se plati mytne...

0/0
16.7.2009 20:40

josnow

Re: spotrebni dan

"Spotrebni dan z benzinu(nafty) jde na udrzbu a budovani silnicni sit" - tak to je FÓR STOLETÍ !! ;-D;-D;-D;-D

0/0
16.7.2009 21:00

Host

No nevím

Podle mě budoucnost patří drancování zásob ropy a židům. Říkejte si co chcete.

0/0
16.7.2009 0:32

pan Kotrč z Lidového domu

Re: No nevím

a aluminiu

0/0
16.7.2009 10:24

Host

Paradoxy...

Do budoucna zajímavá myšlenka, ale hlavně ať nezakazujou klasiku jako to teď dělají s žárovkama! Dojezd 160km je vtip, to se možná zatím hodí do měst. Na druhou stranu by se vyklidila D1čka protože by nikdo nezvládnul celou cestu :)

Co se týče ekologie, tak je to k smíchu. Několik největších nákladních lodí světa uvolní každý rok do ovzduší stejný počet emisí jako všechny auta na zemi. Ekologicky nejhorší jsou pak letadla, to je vyloženě tragédie. A průmysl? Ten nemá cenu komentovat.

Roku 1980 při výbuchu sopky Svaté Heleny uniklo do ovzduší za jediný den 520 milionů tun popílku a několikanásobně větší množství skleníkových plynů než vyprodukovalo lidstvo za celou dobu existence. Pro srovnání roční objem dopravy činí cca 12 milionů tun CO2. 

Fakt myslíte, že na to naše ježdění v autech má výrazný vliv? Podnebí se mění za celou dobu existence planety, třeba za Karla IV. bylo i u nás výrazně tepleji, což dokazuje i fakt, že se pěstovalo hodně vína. A ropy je zatím údajně dost...

0/0
15.7.2009 21:24

Host

Re: Paradoxy...

R^R^R^

0/0
15.7.2009 22:09

Host

Re: Paradoxy...

moderni letadla maj stejnou spotreba paliva na pasazera jako auto

a to pri radove vyssi rychlosti

0/0
15.7.2009 23:47

Rubik1

Re: Paradoxy...

To není pravda u letadel pro 5 pasažérů. A když budete porovnávat větší letadla s autobusy pro stejný počet lidí, tak také zjistítte, že etadla mají mnohem větší spotřebu. To, co píšete, je oblíbená demagogie.

0/0
16.7.2009 3:51

Host

Re: Paradoxy...

letadla pro 5 pasazeru se na celkovych emisich asi moc nepodileji demagogu

taky to chce porovnavat dalsi parametry treba rychlost, nebo pripadne naklady na postaveni silnic aby autobusy nahradily leteckou dopravu

0/0
16.7.2009 8:48

Host

Re: Paradoxy...

Na spalovacích motorech mi vadí všudy přítomný hluk. To platí hlavně pro velké stroje - kamiony a pod. Tam to asi s elektromotory zatím nebude tak žhavé, U elektromotorů se mi líbí dobíjení z kopce, Když brzdíte - dobíjíte :-). Jako to dělají tramvaje.

0/0
16.7.2009 8:21

Host

Re: Paradoxy...

A smrad ve městech je z výbuchu sopky, letadel a nákladních lodí? Takové dopravní prostředky jsem v Praze na ulici nepotkal...Rv

0/0
16.7.2009 12:12

Host

Re: Paradoxy...

No loď a letadlo na ulici nepotkáš

0/0
16.7.2009 22:02

Host

Re: Paradoxy...

První benzínová auta taky hned nejezdila 300 km/h a dojezd 1000 km taky asi neměla, ale následovalo něco, čemu se říká vývoj. Osobně se bojím jen možných problémů s likvidací nefunkčních akumulátorů.

Pokud se vrátím k dojezdu. Rozhodně to stačí na běžné dojíždění do zaměstnání. A pokud to uveze 4 lidi aspoň osumdesátkou......

0/0
16.7.2009 22:01

Host

celková účinnost

Pěkné. Jen škoda, že dnešní tepelné elektrárny mají účinnost kolem 30-40%, k tomu ztráty v distribuční síti, takže ve výsledku se paliva jako takového moc neušetří - CO2 se vyrobí +- stejně jako při spalování benzínu. Ale je to krok správným směrem, vývoj bude pokračovat.

0/0
15.7.2009 20:14

Host

Re: celková účinnost

Teď jěšte aby výrobci elektromobilů ctili nějaké normy a měli vzájemně kompatibilní baterie.

0/0
15.7.2009 20:15

Rubik1

Re: celková účinnost

To bude stejné jako s výrobci notebooků.

0/0
16.7.2009 3:52

username

už aby to bylo

a) zaveďte mýtné do Prahy

b) pro elektromobily a mopedy dejte nulové parkovací a mýtné poplatky

c) osvoboďte elektromobily od daní

d) udělejte elektro "čerpadla"

a během pár let bude v Praze vyřešena spousta problémů s dopravou (hluk, emise ...), protože tu bude každý mít elektromobil. Ještě by to chtělo, aby škodovce neujel vlak a konečně začala dělat něco i v tomto oboru :-(

0/0
15.7.2009 20:09

Host

Re: už aby to bylo

Realita bolý že? Hezka utopie a položte si otázku proč to nezavedli třeba v Tokiu, Paříži atd... Asi jte ještě na "pár nedůležitých věcí" zapoměl.

0/0
16.7.2009 14:23

username

Re: už aby to bylo

no mě hlavně bolí tvoje čeština. Spousta měst to zavedla, nevím jak Tokio a Paříž, ale třeba Londýn ano, a mimochodem ty návrhy co jsem dával jsou všechny (vyjma C) v reálných plánech pro Prahu a budou se uskutečňovat mezi lety 2010 až 2015

0/0
16.7.2009 21:57

Vedoucí kolotoče

Cena vozu 28,000 Euro je prehnana!

Ale CEZ by se asi radoval... to by byla spotreba! A tech peneze z dividend! A hlavne nove terenni vozy pro zasahove vyjezdovky CEZu, nove obusky, teasery a brokovnice na lidi, co se opozdi o 3 dny za zalohou na elektrinu! Yo! Skvela budoucnost! ;-D

0/0
15.7.2009 17:51

username

Re: Cena vozu 28,000 Euro je prehnana!

zásahovka chodila těm lidem, co ukradli proud z rozvodny či jiným lidem. A jsem rád, že někdo proti zlodějům zakročil.

0/0
15.7.2009 20:10

Host

Re: Cena vozu 28,000 Euro je prehnana!

Ano, přišli odpojit proud kvuli nezaplaceným fakturám a pak i urgencím , bohužel vše i přes opakované upozornění odesílali na špatnou adresu. Takže prvnímu chlapovi s kombinačkama jsem se ubránil klackem - pak však přišli "borci" a bylo zle (nic nepomohlo, že chyba je v Čezu).

A co nechápu vubec - jak je možné, že přišli na správné odběrné místo a faktury posílají jinam ? Přitom jediný kontakt, který jsem jim dal je na jedinou a správnou adresu ?  

0/0
16.7.2009 8:03

Host

Re: Cena vozu 28,000 Euro je prehnana!

A Vam neprislo divne ze odebirate elektrinu a nechodi Vam faktury???? Hlavne netvrdte, ze jste si nevsiml, ze za elektrinu neplatite.

0/0
16.7.2009 9:44

Host

Hyundai a Kia skrachují

Než se korejcům podaří okopírovat motory konkurence tak zkrachujou. Což je jen a jen dobře ;-D

0/0
15.7.2009 17:32

Host

Re: Hyundai a Kia skrachují

Hehe, abys nebyl prekvapenej!

0/0
15.7.2009 23:49

Host

Ropaci

Termodajerna fuze je budoucnost. Klaus a ropaci jsou minulost EU

0/0
15.7.2009 17:28

Rubik1

Re: Ropaci

Snad jen ta termodajerna fuze na Slunci a pokrok ve využití slunečního záření.

0/0
16.7.2009 3:55

Host

Planeta nikoliv Klausová

Jen houšť !!!

0/0
15.7.2009 17:10

Host

Elektromobil je fajn....

Moc se mi elektromobily líbí. Jsem nadšen tichým a přitom levným provozem, přínosem pro ekologii. Co mě jako řidiče zajímá a na co zatím nemám odpověď je delší dojezd. Jak bych jel na dovolenou do Itálie - cca 777 km? S šesti půlhodinovými zastávkami? Nebo mít dvě auta? Nebo hybridní pohon?

0/0
15.7.2009 16:52

Host

Re: Elektromobil je fajn....

Do Itálie letadlem jinak ti stačí na běžné cestování elektromobil R^

0/0
15.7.2009 17:11

username

Re: Elektromobil je fajn....

hele, jak často jezdíš na dovolenou do itálie? jednou ročně? Takže kvůli jedné cestě za rok potřebuješ nějaké jiné auto, i když by ti zbývajících 354 dnů v roce vyhovovalo jiné? Ehm. Variant je mnoho - letět, půjčit si auto z půjčovny či od známých, jet vlakem, autobusem atd.

0/0
15.7.2009 20:01

Host

Re: Elektromobil je fajn....

Nebo zůstat doma - kofol tu máme taky dost. Jinak ty ekologu - ty víš jakou záteží je takové elektro auto, že tak vyzdvihuješ ekologii? Řekl bych, že na tom jsou úplně stejně - nebo ta auta samy vzniknou, elektřinu někde těžíme a akumulátory se samy recyklují?

0/0
15.7.2009 22:16

sirc

EV

Minulý rok jsem se ve spojených státech dostal do společnosti, která testovala jeden experimentální EV a musím říct, že na okruhu jsme se docela vyblbli. Jízdní vlastnosti skvělé.

Praktické využití je závislé na rozšíření EV. Pro 80% cest, která dnes absolvujeme autem, je elektromobil plně dostačující a komfort cestování stejný jako v klasickém autě. Kdyby se prodalo 10 miliónů EV ročně, vycházelo by to stejně i ekonomicky.......

0/0
15.7.2009 15:39

Host

Re: EV

Ekonomicky? A proč km elektromobilem vychází o několik korun dráž než benzínem? A proč je elektromobil o statisíce dražší než konvenční automobil?

10milionů ks? LOL je naprosto nereálné, zvláště pokud letos výroba aut v EU vklesla o 35% konvenčních aut.

Upozorňuju, že nejvíce se prodá aut v nejnižší kategorii takže zauvažujte jestli by se to veslo pod 300 000,- a jak by lidé byli nadšeni z elektrického paliva které by vycházelo v přepočtu na 35-38Kč za Litr hmmm to by bylo terno

0/0
15.7.2009 18:03

Rubik1

Re: EV

Pohn elektřinou ze sítě je určitě levnější než benzínem. Pořizovací cena to bude zpočátku zabíjet, a proto jsou nutné ty daňové úlevy. Více se obávám toho, že pro 80% cest je elektromobil fajn, ale co s těma 20%? Na ně bude majitel muset mít ještě jedno auto, to se spalovacím motorem.

0/0
16.7.2009 3:59

Host

Re: EV

Realita bohuzel je takova ze to je jen "drazsi benzin". Danove ulevy nepomohou, protoze i tak se dost tezko dostanete na cenu pod 250 000 coz je skupina nejvice prodavanych aut. Tedy zabite to nebude , protoze se to zatim nevyplati vyrabet. Proste pokud pokles v evrope i usa zpusobuje potize s prodejem tezko nejaky blazem prijde s tak komercne nevhodnym autem.

0/0
16.7.2009 14:17

edasek.de

Na ideu projektu

se v anglictine muzete podivat zde: http://www.ted.com/talks/lang/eng/shai_agassi_on_electric_cars.html

0/0
15.7.2009 13:55

Host

Sny a realita...

Realne rouzitelne pro denni provoz nikdo nic nepredvedl. Ano zni to hezky, necoudi je tiche, ale...

Jenze takove auto nekdo musi vyrobil a nekdo zase koupit. A jaka je sance ze si koupi male auto s malym dojezdem v cenne vysi nez 700k Kc a cennou na provoz vyssi nez soucasne auta? Automobilky dnes maji prodlem prodat normalni auta za 300 a necejte ze za vozitko s omezenou pouzitelnosti najednou daji dvouapul nasobek, nebo vic.

Potreba to jeste "trochu" dotahnout.

0/0
15.7.2009 13:49

Host

Ramus?!

AUto bez krasneho zvuku motoru je jako zenska bez p... :-(

0/0
15.7.2009 13:16

Rubik1

Re: Ramus?!

Bez podprsenky?

0/0
16.7.2009 4:01

barbudo

Obávám se, že těch 80% platí ne pro kapacitu ...

... ale pro počet funkčních článků ...

... a ne po šesti letech, ale po roce ...

0/0
15.7.2009 13:11

Host

Lži jako z tiskárny

Elektromobily vůbec nejsou budoucnost:

1) Žádné topení ani klimatizace

2) Emise nejdou z výfuku, ale z komína elektrárny

3) Výroba akumulátoru je ekologické neštěstí, těžba surovin pro akumulátory je ekologické neštěstí.

4) Všechny auta na elektřinu = nutnost postavit 16 temelínských reaktorů jenom pro ČR

0/0
15.7.2009 12:54

Host

Re: Lži jako z tiskárny

1) topeni nezavisle naftove (ucinnost tak 90%), klimatizace pohanena elektromotorkem

2) emise v jedny elektrarne se cisti s vyssi ucinnosti a je pod lepsi kontrolou nez ucinnost z milionu vyfuku

3) asi souhlas

4) vsechna auta na elektrinu v cr by s rezervou utah dostaveny temelin

0/0
15.7.2009 15:15

Host

Re: Lži jako z tiskárny

ad 4) navíc možnost "tankovat" energii mimo špičku - nyní mají elektrárny problém ukládat elektřinu v době mimo špičku.

0/0
15.7.2009 16:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.