Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za pár let si auto přestavíte na hybridní pohon doma

Tak jako lze dnes přestavovat auta na spalování plynů LPG nebo CNG, bude zanedlouho možné "podomácku" přestavět vůz na hybridní pohon. Technologie se chystá na praktické testy a během tří let se může objevit na trhu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

engels

7

autor clanku by nemel chodit na slunce, prehral se mu mozek. To je stejne jako SKODA 120 mela difuzor jako formule 1, stejnej idiotskej clanek, S120mela difuzor v karburatoru, F1 ho ma na podvozku a plni uplne jinou funkci

0/0
23.7.2009 12:30

pavelthelong

za par let

prestanou konecne novinari blbnout - doposud maji hybridni auta horsi ucinnost nez bezny common rail diesel- a vymyslet vtipne a ciste reseni, ze my budeme jezdit na elektriku a exhalace z elektraren bude mit nekdo jiny (treba v Africe), to nemuze vymyslet nikdo jiny nez politik........(P.S. projekty na slunecni energii ze sahary sice existuji, ale doposud jaksi nefunguji........)

0/0
23.7.2009 10:26

Host

Re: za par let

Jaké exhalace má jádro? :-P

0/0
23.7.2009 10:51

pavelthelong

Re: za par let

zeptej se obyvatel Cernobylu = radioaktivni

0/0
23.7.2009 11:33

Host

Re: za par let

Stačí se podívat na Spritmonitor.de a u hybridního Priusu je jasně spotřeba nižší než u Octávie 1,9TDI,která je a nebo přinejmenším byla vychvalována za nízkou spotřebu.Prius je navíc o třídu větší auto.U hybridu nemáte navíc problémy s oxidy dusíku,a sazemi,ani ty nejlepší filtry nezachytí nejemnějšší částice,které jsou nejvíce nebezpečné.V elektřině je budoucnost,hybrid je pouze nutný přechod,pro vývoj nových technologií.

0/0
23.7.2009 11:03

pavelthelong

Re: za par let

ve srovnani (Test ADAC 90000 km najeto s Priusem a moje  prastara Octavia TDi  66kW najeto 160.000 km) jsem porad (dle palubniho pocitace alespon 10% pod spotrebou Priusu. Apropos, kdyz je Prius o tridu vys, je tam taky vice mista? Ty uhlikove mikrocastice jsou take docela nesmysl, ne ze by neexistovaly, ale provoz osobnich dieselu se na nich podili zhruba 5-10% (zbytek tvori uhelne elektrarny, provoz pneumatik, topeniste)

0/0
23.7.2009 11:46

Host

Re: za par let

Á německý test na podporu domácího autoprůmyslu ;-D.Na Spritmonitor jsou reálné průměrné spotřeby,všechny pak zprůměrované,každý má trochu jiný styl jízdy,jiné silnice i provoz,město,dálnice,okresky,všechny roční období.Opravdu je mi milejší vidět realitu,než test,který nemusí být objektivní.V té Octávii zrovna moc místa také není,obzvláště na šířku(samozřejmě uvnitř),vzadu ta prastará také nic moc,vtom ji Prius v pohodě trumfne.Kufr na většinou převážení vzduchu má menší,to jó.

Ani si nepřejte vidět co Vám padá z výfuku a všichni to musíme dýchat.Naproti tomu zachytávání prachu nebo odsíření komínů elektráren je podstatně méně náročnější,než u každého auta zvlášť.Ale jsem pro JE.

0/0
23.7.2009 12:33

pavelthelong

Re: za par let

napriklad provoz pneumatik sam o sobe (obsahuji saze) vytvari zhruba stejne mnozstvi mikrocastic jako provoz osobnich dieselu.......a ten zbytek pada na jiz odprasene a odsirene tepelne elektrarny........apropos, kolik je ucinnost JE dneska? 4%??? asi na urovni parniho stroje....? a ve srovnani treba s blbym spalovacim motorem?

0/0
23.7.2009 12:58

Host

Re: za par let

Takže místo Temelína bys raději dieselagregáty.;-(Nechtěl bych bydlet v blízkosti,za žádný prachy.Saze z pneumatik spolu s okolním prachem určitě jsou také velkou zátěží a zdraví neprospějí,ale to není argument.Bez pneumatik se dnes neobejdeme,bez dieslu ano.Ve zplodinách z výfuku jsou ale částice menší,v tom je nebezpečnost,dostávají se nejen do plic,ale i do krve.

Navíc říci,vždyť už tím a tím znečištujeme,tak už to je jedno je bláhové.

0/0
23.7.2009 13:56

pavelthelong

Re: za par let

nevim, kolik % cini podil tepelnych elektraren v CR, ale urcite nad 50%. Kolik lidi bydli v jejich dosahu? 2. Ukladani elektricke energie se nejak nedari, akumulatory jsou moc tezke, proud nelze nalejvat do lahvi nebo transportovat tisice kilometru.....Nez vyrabet elektrinu z vetru tim, ze se na vyrobu agregatu, ktery tu elektrinu ma vyrobit,  spotrebuje vice energie nez co stihne vetrna elektrarna za svuj zivot vyrobit, to radsi setrit energii.Hybridy jsou sice politicky zadane, ale farizejske a nekorektni. Reseni je OMEZIT spotrebu energie (napriklad lehcimi a mensimi auty s uzkymi pneumatikami a s nizsi rychlosti) nez produkovat tezka a velka auta na elektro-  nebo na vodikovy pohon, kde se produkce spalin proste jenom "prelozi" do tretiho sveta, kde budou vyrobny vodiku.....fuj

0/0
23.7.2009 16:35

Host

Re: za par let

Ano správně,šetřit energií a to znamená i rekuperovat,což přesně hybridy dělají.

Jak myslíš že získávají energii,dobíjení při brždění,využíváním spalovacího motoru v optimálních otáčkách.Tím zvyšují účinnost pohonu a šetří energii.R^

0/0
23.7.2009 17:56

pavelthelong

Re: za par let

jojo, rekuperace, jak to vlastne funguje ve skutecnosti ? To se dobiji akumulator z Foucoltovych proudu v brzdovych discich nebo jde sila pres poloosy na alternator? Jestli jde o to druhe a jeste ve spojeni s ABS a ESP, pak to auto snad musi mit pocitac jako space shuttle...jaka je asi ucinnost takoveho systemu dobijeni trvajicich nejvyse par sekund? P.S. vyuzivani optimalnich otacek motoru pouzivaly uz dieselelektricke lokomotivy pred 60 lety.....cili nic noveho

0/0
23.7.2009 19:41

Host

Re: za par let

Třeba elektřinu při brždění vyrábí elektromotor,může fungovat jako alternátor i elektromotor.

S dieselelektrickými lokomotivami máš pravdu,určitě to není nic nového.Znamenalo to velké úspory,ale tehdejší stav elektroniky zřejmě nedovoloval totéž použít u osobních aut,dnes to možné je.Principy spousty technických vymožeností jsou známi dlouho,jen chybí technologické možnosti,které to postupně umožňují.

0/0
23.7.2009 20:00

pavelthelong

Re: za par let

jooo, jenomze jestli je ta rekuperace jde pres alternator, tak si nedokazu predstavit proste pres elektromotor/alternator normalne brzdit. Tim by se vyradily vsechny elektroniky vcetne ABS a ESP. Mozna, ze by to prece jenom slo v pripade zamontovaneho elektromotoru do kola, tam by ovsem byla prodleva ABS  diky hmotnosti. motoru tak velka, ze by to nefungovalo. Jedine, co mi napada, je rekuperace energie pri brzdeni motorem......super....to usetri tak 1% paliva cili je to jednoduse pro kocku-to usetrim vic, kdyz si vic nafouknu pneumatiky.......

0/0
23.7.2009 21:00

pavelthelong

Re: za par let

prius zase bude ekologickou zatezi pro kilogramy tezkych kovu v akumulatorech.........

0/0
23.7.2009 11:50

Host

Rekuperace

A říká vám, vy idi*ti něco pojem rekuperace?!!;-D

0/0
23.7.2009 10:19

Host

Re: Rekuperace

Jasně - rekreace nakupováním - moje manželka to provozuje dost často ;-D

0/0
23.7.2009 10:52

dropa

Re: Rekuperace

Idiot je ten, kdo si myslí, že když přibrzdí před zatáčkou, tak mu nějaký "Tungerjet" (za tučný příplatek) vrátí 100% energie zpět do baterek.

Ale jistě se dá na tom, v budoucnu, dost vydělat.:-):-(

0/0
23.7.2009 11:26

Host

A co na to...

...jízdní vlastnosti a komfort jízdy, ovlivněné radikálním zvýšením neodpružené hmoty vozu? Kolik asi ten elektromotor do náby může vážit? Tipuju tak šest - osm kilo minimálně. A to dnes automobilky na kolech, brzdách a nápravách (tedy neodpružených hmotách) honí dekagramy... :-) O nutnosti někde brát elektriku (a někde jí taky auta napájet) nemluvě - to už tu psali jiní...

0/0
23.7.2009 9:22

Storage

Přemýšlí někdo hlavou ?

Pokud by takový systém využívala polovina amerických aut, denně by to ušetřilo přes 450 milionů litrů paliva.

A TU ELEKTRICKOU ENERGII PRO BATERIE VEZMOU KDE ??? ASI ZE VZDUCHU :)))) HLAVNĚ ABY UŠETŘILI PALIVO. Prostě amerika ;-D;-D;-D

0/0
23.7.2009 9:06

smajlik :)

Re: Přemýšlí někdo hlavou ?

Přeci z uhlí ;-)

0/0
23.7.2009 9:13

pavelthelong

Re: Přemýšlí někdo hlavou ?

z uhli lze vyrobit i benzin-a ten jde lip skladovat

0/0
23.7.2009 10:32

Host

Re: Přemýšlí někdo hlavou ?

Aha a proč by se měla vyrábět elektřina jen z uhlí? Tohle je hodně zjednodušenej a lacinej argument..

0/0
23.7.2009 9:23

Host

Re: Přemýšlí někdo hlavou ?

jde hlavně o efektiviku. při výrobě el. energie v elektrárně je efektivita trochu jinde, než při spalování benzinu v automobilu...

0/0
23.7.2009 10:07

smajlik :)

Re: Přemýšlí někdo hlavou ?

A co s tou efektivitou pak ještě udělá cyklus přenos - uskladnění (aku) - motor ;-D

0/0
23.7.2009 10:13

smajlik :)

Jo, to určitě

Technicky lze přestavět leccos už  dnes, ale papírově je to problém, nelze to rozumně zlegalizovat. Takže někde jinde si možná něco přestavovat budou, ale v ČR pochybuju.

0/0
23.7.2009 8:33

Host

Otázka je

Proč by to kdo dělal?? Leda tak zaslepení ekoteroristé, kteří věří, že je to alespoň trochu ekologické. To že je to pro přírodu mnohem větší rána je už zase tak nezajímá.

0/0
23.7.2009 8:27

ArcusTangens

Poslední výzkumy říkají: nejlepší bude pohon aut na moč

Ano, je to tak a nejde o žert.

Jenom se divím, proč iDNES a jiná média tuto převratnou novinku ignorují. Asi se jedná (opět) o spiknutí, organizované ropnými firmami, které by tak mohly přijít o svoje astronomické zisky.

http://www.pimpaku.cz/content/nov-100-ekologick-pohon-aut-mo

0/0
23.7.2009 8:03

honzasl

A co použít veřejnou dopravu?

V USA jakékoli úpravy stávajících aut na hybridy vycházejí velmí výhodně protože:

- americka auta mají vysokou spotřebu na jednu přepravenou osobu

- američané jezdí auty všude, i na krátké vzdálenosti ve měst

Americká auto mají navíc automatické převodovky, které jsou pro takovou přestavbu výhodnější, protože lze lehce ovládat spalovací pohon (start - stop system). Evropská auta jsou na to nevhodná.

Jinak - nápad dobrý, jsem zvědav na realizaci.

0/0
23.7.2009 7:32

schivaa

Re: A co použít veřejnou dopravu?

Zapomen do kramu kde se macka 50lidi, jeste za to paltit vice nez kdyz jedu svym autem??

0/0
30.7.2009 20:28

Host

za pár let

..jo jo..  a za těch pár let zase napíšeme zase  "za pár let"..

0/0
23.7.2009 7:18

Host

A co použít veřejnou dopravu?

V USA jakékoli úpravy stávajících aut na hybridy vycházejí velmí výhodně protože:

- americka auta mají vysokou spotřebu na jednu přepravenou osobu

- američané jezdí auty všude, i na krátké vzdálenosti ve měst

Americká auto mají navíc automatické převodovky, které jsou pro takovou přestavbu výhodnější, protože lze lehce ovládat spalovací pohon (start - stop system). Evropská auta jsou na to nevhodná.

Jinak - nápad dobrý, jsem zvědav na realizaci.

0/0
23.7.2009 6:55

def...

jenomze v CEZRepublic

zkrachuje kazda takova vec na blbosti a nesmyslnosti uradu. Dopravni urad neni schopen zapsat ani rozmer kol do TP, i kdyz druhe identicke auto tuto zmenu zapsanou ma, pak neco jako zmena pohonu bude Epic Fail cele dopravky...

0/0
23.7.2009 5:57

Host

Za par let?? Uz dnes se to da spichnout podoma

Jo kdyby si takhle o tom vyhledali vice informaci, podoma spichnutej elektromobil ci hybrid neni zadna novinka, Elektromotor se pripoji ke spojce kde predtim byl spalovaci motor, staci jen nekolik cm hrubej hlinikovy plech kterej pak slouzi jako drzak motoru i adapter pro prevodovku, pak uz jen elektricka vakuova pumpa pro brzdovy system,elektricky posilovac rizeni, regulator motoru, baterky a muze se vyjet.(obrazne receno, je to samozrejme trochu vice prace, ale hlavni upravy spocivaji preva v tomhle). Na jedno nabiti tak lze ujet i 60km a rychlost taky nemusi byt zahanbujici dokonce pri rozjezdech muze dat auta na spalovaci motor do kapsy(reakcni doba mezi seslapnutim plynu a reakci je mnohem kratsi, casto je softwerove prodluzovana aby se tou silou elektromotoru spojka nerozpadla).

0/0
23.7.2009 0:46

Host

Re: Za par let?? Uz dnes se to da spichnout podoma

Elektromotor pohánějící kola přes spojku a převodovku? To čtu poprvé ...

0/0
23.7.2009 1:10

Oldis_rab

Re: Za par let?? Uz dnes se to da spichnout podoma

asi moc nectes, po shlednuti dokumentu "kdo zabil elektricke auto" v nemz je i kratka zminka o prestavbach aut na el. svepomoci, jsem zagooglil a objevil v usa cloveka ktery si prestavel hatchback na el.. Stalo ho to 900$ a nejaky ten cas, a vse si natocil na video, zajimave na tom je ze je to clovek bez vetsiho technickeho vzdelani, tj provadel prestavbu castecne metodou pokus omyl, a vysledek, auto na el.

0/0
23.7.2009 1:23

Little Boy

Re: Za par let?? Uz dnes se to da spichnout podoma

Zjisti si cenu baterek a uvidis ze je to naprostej blabol..... V tomhle rozpoctu tam moch mit max jednu autobaterku a na tu toho moc neujedes. Porizeni pohone baterie je otazka nekolika stovek tisic a to nemluvim o bezpecnosti pri havarii. Oni baterky pri zkratu velice radi chytaji napr LiXX technologie je prakticky neuhasitelna. Pokud zacne horet obycejny auto tak za to casto muze ten jeden jedinej akumulator.

0/0
23.7.2009 7:19

Mumat

Re: Za par let?? Uz dnes se to da spichnout podoma

No a ty si na tom se vzděláním zjevně stejně...

0/0
23.7.2009 8:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.