Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nová Toyota Prius: dietní jízda pro kliďasy

Když se řekne hybrid, i těm méně zasvěceným motoristům se automaticky vybaví Prius. Zatímco ostatní automobilky s elektromotorem pomáhajícím spalovacímu agregátu teprve začínají, Toyota už vyjíždí s třetí generací svého "nejzelenějšího" modelu. Základ zůstal stejný, všechno se ale řádně vylepšilo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

nieje hybrid ako hybrid

http://richardstrba.blog.sme.sk/c/198920/Nie-je-hybrid-ako-hybrid-ako-funguje-Toyota-Prius.html

0/0
26.7.2009 23:53

Gandalf007

Design a cena

Design Toyot obecně se mi v posledních letech vůbec nelíbí a Prius je toho snad nejzářnějším příkladem. A cenově by mělo smysl o podobném autě uvažovat při ceně od 350-400 000 Kč (ať už s nějakým zvýhodněním od státu nebo jen od výrobce)...

0/0
22.7.2009 11:22

Host

Re: Design a cena

Auto střední třídy za cenu 350-400 000kč ti nenabízí ani domácí automobilka.k tomu je nutno přičíst technologickou vyspělost Priuse,spolehlivost.

Desing,to je jediné sporné,líbit se ti nemusí,to je fakt.Mně se naopak líbí,je podřízen aerodynamice,čili upřednostňuje se funkčnost,proporcionálně velmi ladný,čistý styl.R^

0/0
22.7.2009 13:28

Host

Re: Design a cena

Myslim si ze cena jaka je v Nemecku odpovida tomu co Prius nabizi, buch vi kolik si k tomu pripoctou cesti prodejci provizi

0/0
23.7.2009 1:00

Host

Zaostalost

Zatímco Toyota má už třetí generaci auta z hybridním pohonem,Honda toyotě zdatně sekunduje,Mercedes vyjel se svým hybridem,BMW tento systém chystá,to samé většina světových automobilek.Dokonce i Hyundai prodává hybridní vůz na LPG a jako jediný používá dražší,ale lepší baterie Li-Pol. Tak naše Škoda pod koncernem VW těžce zaostává,nemá zatím žádný pohon do budoucna,ani hybrid,ani palivové články,ani čistý elektropohon.

0/0
22.7.2009 10:23

Host

Překlad do hovorové češtiny

Prostě to nejede. Dáte za to děsný prachy. Odměněni budete tím že to aspoň moc nežere. Konec recenze.

0/0
22.7.2009 9:13

Host

Hnus

To snad neni ani mozny jak odporny auta toyota vyrabi. Tohle mi muze 100x usetrit naklady ale stydel bych se s tim jezdit.

0/0
21.7.2009 23:10

Host

Re: Hnus

Zase jeden majitel fobie 1,2:-/

0/0
21.7.2009 23:27

Host

Re: Hnus

Ty musíš bejt jelito jak kráva. Z čeho usuzuješ, že když se někomu nelíbí design Toyoty, že je majitel Fábie a zrovna motoru 1,2?

Velice rád bych vědět, v čem jezdíš ty. Tuším, že ve fotrově starý plečce, nedávno si opustil podsedák na zadních sedadlech a teď  tě už fotr pouští dokonce vedle sebe dopředu. ;-D

0/0
22.7.2009 11:40

Host

Re: Hnus

Jelito seš ty. Je mi divné když Toy dělá tak hnusné auta,že už dávno nekrachla. Mimochodem sedlám nového Avika a přiznávám, že můj pohled není na 100% objektivní. Ale o desingu článek není,proto ta ironická poznámka. Nijak se nechci dotknout majitelů fábie,hlavně když jsou spokojeni;-)

0/0
22.7.2009 12:25

Host

Re: Hnus

Ne, jelito jsi ty, protože si reagoval na příspěvek, který mluvil o designu a reagoval stupidní poznámkou o Fábii 1,2. Hnusná auta vyrábí svého času všechny automobilky, teď se to daří Toyotě. Avensis je jistě skvělé auto po stránce komfortu a technické, ale je hnusné jak noc. Ovšem Prius ho přebije.

0/0
22.7.2009 12:49

Host

Re: Hnus

Ano ,sebekriticky,jsem jelito,protože se nechám vyprovokovat reagovat na blby,kteří zanáší diskuse zvratky nesouvisející s tématem. Nejhorší je srážka s blbem a jeho obhájci;-€ Ježiši to zas bude nablito v áleji.:-P

0/0
22.7.2009 15:58

Host

Re: Hnus

Na každého blba se nabalí další blb,s tím nic nenaděláš. To je jak perpetumobile-škoda,že se to nedá použít na pohon auta;-D

0/0
22.7.2009 16:06

Host

Re: Hnus

Hodnocení designu vozu Toyota Prius nesouvisí s recenzí na vůz Toyota Priues?

Tak mi řekni, jak teda souvisí s názorem na design Priuse hláška "majitel Fábie"?

Ty se nejdřív nauč číst a přemejšlet a pak tady zvracej, jelito.

0/0
22.7.2009 16:32

Host

Re: Hnus

Tebe typuji na majitele favorita s megavýfukem,rychlýma pruhy a nad postelí plakátem fábie a grafu,kdy na něho budeš mít. Koho zajímá,že máš problém s designem Toyoty-snad to přežijou. Aspoň se za ním každý otočí,co to jelo kolem za hnusný auto,pro někoho zvláštní nebo hezké.

0/0
22.7.2009 23:20

Host

Re: Hnus

Vypadá to že jsi ji asi naživo neviděl...

0/0
22.7.2009 10:13

Host

"Interiér budoucnosti"

..spíš humus ala fóbie.. a ten zupr výhled přes sloupky.. 8-o

0/0
21.7.2009 23:06

Host

Prius je typicke siditko pro zelene bezmozky

Stejne "ekologicke" jako "usporne zarovky. Kupte si radsi Dodge Viper s

8-litrovym motorem, pomuzete planete vic, nez s timhle crapem.

CNW found the least expensive vehicle to be the Scion xB at 48 cents per mile in overall energy costs. The most energy-expensive vehicle was the Maybach at $11.58 per mile in energy costs over its estimated lifetime.  

To compare, the Toyota Prius involves $3.25 per mile in energy costs over its lifetime, according to CNW, while several full-size SUVs scored lower. A Dodge Viper involves only $2.18 in energy per mile over its lifetime.

0/0
21.7.2009 21:27

Host

Re: Prius je typicke siditko pro zelene bezmozky

Víš vůbec o čem mluvíš??? Tak pro zajímavost, je to soukromý průzkum společnosti CNW a se skutečnou statistikou nemá nic moc společného. Ceny zahrnují pořizovací náklady, náklady na údržbu, opravy, design, výrobu, administrativní podporu, převoz a dokonce náklady na recyklaci. Spotřeba je zahrnuta také, ale je silně individuální.

Bezmozek jsi ty, jak můžeš v souvislosti s těmito náklady srovnávat sportovní auto, které se vyrábí již 20 let a hybrid, který se prodává sotva 12 let? Nemáš pocit, že výše uvedené náklady budou u Priusu poněkud vyšší?

S ekologičností to nemá vůbec nic společného. Příště si zkus vyhledat nějaké informace a slepě nekopíruj polo-mýtus, kterému ani nerozumíš...

0/0
22.7.2009 10:35

Kevin Costner

Re: Prius je typicke siditko pro zelene bezmozky

Víš vůbec o čem mluvíš??? Tak pro zajímavost, je to soukromý průzkum společnosti CNW a se skutečnou statistikou nemá nic moc společného. Ceny zahrnují pořizovací náklady, náklady na údržbu, opravy, design, výrobu, administrativní podporu, převoz a dokonce náklady na recyklaci. Spotřeba je zahrnuta také, ale je silně individuální.

Bezmozek jsi ty, jak můžeš v souvislosti s těmito náklady srovnávat sportovní auto, které se vyrábí již 20 let a hybrid, který se prodává sotva 12 let? Nemáš pocit, že výše uvedené náklady budou u Priusu poněkud vyšší?

S ekologičností to nemá vůbec nic společného. Příště si zkus vyhledat nějaké informace a slepě nekopíruj polo-mýtus, kterému ani nerozumíš...

0/0
22.7.2009 10:43

fido_castro

Re: Prius je typicke siditko pro zelene bezmozky

"...a dokonce náklady na recyklaci."

Ano, to je prave kamenem urazu tohoto eko-podvodu. Zeleny bezmozek ma ciste svedomi, jak pomaha planete a pritom sebou vozi 200 kilo tezkych kovu, ktere se vytezily na jedne strane zemekoule, pote se prevezly na druhou, kde se z toho udelaly baterky a v aute mu to poslali opet pres pul zemekoule. Po 5-6letech provozu jsou baterky mrtve a nekdo je musi zrecyklovat. Nebo myslis, ze se to lithium nasype do komunalniho odpadu? Ale ty chces videt jen to jedno - zrejme to bude "hokejkovy graf" a "minimalni emise CO2". Typicky eko-id*ot.

0/0
22.7.2009 17:51

Host

Re: Prius je typicke siditko pro zelene bezmozky

1) baterie vydrží rozhodně více než píšeš (jejich životnost je zásadně prodloužená řízením jejich vybijění a nabíjení)

2) baterie Toyota vykupuje a ty těžké kovy z nich znovu použije

3)největší zátěží pro planetu je provoz auta (80% zbytek jde na výrobu a likvidaci), navíc Toyota tohle auto vyrábí v závodě který je z velké části elektrifikován solární energií a také je na nové modelu použito i ekologických plastů (nevyrobených z ropy) 

0/0
15.9.2009 10:27

Host

Hyundai představí hybrid na kim-chi

To bude zas smradu :-/

0/0
21.7.2009 21:18

Host

?o))

Jako majitel servisu mam korejske auta rad ;-D;-D;-D

0/0
21.7.2009 21:16

Host

Re: ?o))

Tak ty jsi hodně mimo... Rv

0/0
22.7.2009 17:44

Host

Hyundai / Kia

Automobilka která vyplácí svým zaměstnancům plat 14000 hrubého nemůže nikdy dělat kvalitní auta.

0/0
21.7.2009 21:14

schivaa

Brzdou je cesky stat

Kdyz se podivam jak to chodi napriklad ve Velke Britanii, je koupe hybridniho auta velice vyhodna, neplati silnicni dan(road tax),stejne jako elektromobily maji z teto dane vijimku, jinak se dan vymeruje podle emisi napr za 2.0l v benzinu i prez 6000kc rocne za 2.0Hdi okolo 4000kc rocne atd.

Maji ZDARMA vjezd do centra mest jako Londyn a dalsi velka mesta ktera prijaly system vybirani poplatku pri vjezdu do centra.

Nizsi pojistka.

Samozrejme ze nekdo kdo kupuje auta vyhradne 10let a starsi do 50tis to nepochopi.Hold Ceska vlada asi ani nechce premyslet nad zmenama co by prinesly pokrok.

Zaroven cesti prodejsi si daji takovou cenu ze to pak lidi spise odradi.

0/0
21.7.2009 20:18

Host

Re: Brzdou je cesky stat

Víš, on je trošku takový módní populismus. Výroba priusů totiž vůbec není ekologická a lze s úspěchem pohybovat o tom, že v celém cyklu výroba-provoz je prius ekologičtější než řekněme nějaký malý benzín. Takže to by pak volný vjezd do Londýna mělo mít i třeba aygo nebo c1... navíc zvýhodňování jakékoli technologie je nesystémové a nelze říct, že to dlouhodobě vede k lepším výsledkům (viz nesmysl s větrnými elektrárnami). Dobrá technologie se prostě časem musí prosadit sama, a žádné státní úlevy či nefér hry tomu nepomůžou. Takže s tím odsouzením českého státu zase tolik nespěchej.

0/0
21.7.2009 20:49

Host

Re: Brzdou je cesky stat

S tim vjezdem zdarma do Londyna maji takove pidivozitka jako C1 s malyma emisema take zdarma, priklasem je Seat Ibiza Ecomotive, ale je tam limit v emisich myslim ze je do 100g ale nejsem si uplne jistej jestli ne 110g.Dalsim bonusem a snad se to podari prosadit je 5000liber dotace pri koupi elektrickeho auta(ale je nastavena az od roku 2012, takze nejiste jestli tu dotaci shcvali a zase nezrusej)

Rad bych vedel jake maji vyhody pro takova auta v cesku.

0/0
23.7.2009 0:58

Host

Re: Brzdou je cesky stat

nemáš pravdu

1) baterie vydrží rozhodně více než píšeš (jejich životnost je zásadně prodloužená řízením jejich vybijění a nabíjení)

2) baterie Toyota vykupuje a ty těžké kovy z nich znovu použije

3)největší zátěží pro planetu je provoz auta (80% zbytek jde na výrobu a likvidaci), navíc Toyota tohle auto vyrábí v závodě který je z velké části elektrifikován solární energií a také je na nové modelu použito i ekologických plastů (nevyrobených z ropy) 

0/0
15.9.2009 10:28

Host

Re: Brzdou je cesky stat

No ja nevim, ale tohle jsou opravdu odporna auta. Radeji benzin a nejake vzhledove uchazejici auto nez tohle.

0/0
21.7.2009 23:11

Host

Re: Brzdou je cesky stat

Když nevíš,tak co tu bliješ.

0/0
22.7.2009 2:01

Host

Zas je to tu samej dealer korejskych zuku

EU[>-]

0/0
21.7.2009 20:16

Host

Prius ?

A já myslel že nejdebilnější názvy aut dávají soudruzi z Jižní Koreje ;-D

0/0
21.7.2009 20:02

Host

Re: Prius ?

O názvu to přece vůbec není.

0/0
21.7.2009 20:26

Host

Zelena energie...

...nevim jestli si to nekdy slysel,ale pokud ne, tak to zopakuju: ROPA NENI OBNOVITELNY ZDROJ....elektromobily a hybridy..tahle technologie je zatim v plenkach...ale az bude za 20 let stat litr naturalu 95 Kc...tak ti to prijde vhod ze budou existovat auta, ktera budou mit spotrebu kolem 2 litru na 100km...tak pro vsechny dieslisty(ano urcite existuji ty co maji spotrebuy kolem tri) a jine ocasniky....na neco potom jezdit musime

0/0
21.7.2009 19:45

Host

Celková úspora

Dokáže tedy někdo objektivně a prokazatelně spočítat, kolik je celková úspora. S tím, že by vzal v úvahu počet najetých kilometrů, životnost baterie, výrobu el. energie pro baterii a spotřebu? Podle mě ne a pokud ano, tak bychom se dostali do záorných čísel.

0/0
21.7.2009 18:27

Host

-

Mám auto, které jezdí za 7,2l a není to takovej šílenej hybrid (ať už motoricky, tak vzhledově), jako tato Toyota. Auto se s tímto rozměrově i prostorově stejné. Avšak se nemusím starat o to, jak dlouhou má akumulátor životnost. Auto na elektřinu jsou utopie, stejně jako vodík (minimálně pro dalších 10 let).

0/0
21.7.2009 18:20

Host

Re: -

spi sladce, divím se že ještě stále nejezdíš na oslu

0/0
21.7.2009 20:11

Host

Re: -

Zas jeden kterého zajímá jen zítřek a když za x let skončí ropa tak už šílený hÿbrid nebude tak šílený. Pak i spotřeba 1,5litru bude šílenost a nehorázný luxus. Možná je to slepá cesta,ale nějak se musí začít.

0/0
21.7.2009 20:25

Host

A co výroba el. energie?

Každej si myslí, že jsou tyto hybridy lepší a méně škodí životní prostředí, než "normální" auta. Avšak opak je pravdou. Vyjde to vlastně nastejno - el. energie není a akukumulátor se dobíjí pomocí motoru a jeho chodu, to je trochu zcestné. To stejné životnost akumulátoru, ta nikdy nebude tak vysoká aby se mohla vyplatit. Budoucnost není v autech na elektřinu, budoucnost je úplně jinde. Ať si zelení vypyskují jak chtějí, ale nemají pravdu. Výroba akamulátoru a náklady na jeho údržbu jsou mnohem vyšší, než na údržbu "normálního" motoru.

0/0
21.7.2009 18:17

Host

Re: A co výroba el. energie?

Tak proč se s tím vůbec namáhají a další automobilky se přidávají? Žeby je měl nějaký ekolog v hrsti a sprostě vydíral:-P

0/0
21.7.2009 18:38

Host

Re: A co výroba el. energie?

Přijde mi opravdu hodně divné, že ještě nikdo nikdy nespočítal úsporu, kterou by toto auto mělo zajišťovat. Dle selského rozumu si však dokáži spočítat to, že ikdyž se akumulátor nabíjí pomocí motoru, tak to snad ani úspora nebude, jen tahání peněz z lidí. Akumulátor není nesmrtelný a bude se muset za určitou dobu vyměnit a hlavně ta energie není "zelená", ale vyrobena zase pomocí motoru, který spaluje benzín.

0/0
21.7.2009 18:45

a-c

Re: A co výroba el. energie?

motor produkuje i spoustu nevyuzite energie, ktera na dobijeni pohodlne staci. prikladem budiz brzdeni motorem.

0/0
21.7.2009 19:17

Host

Re: A co výroba el. energie?

...nevim jestli si to nekdy slysel,ale pokud ne, tak to zopakuju: ROPA NENI OBNOVITELNY ZDROJ....elektromobily a hybbridy..tahale technologie je zatim v plenkach...ale az bude za 20 let stat litr naturalu 95 Kc...tak ti to prijde vhod ze budou existovat auta, ktera budou mit spotrebu kolem 2 litru na 100km

0/0
21.7.2009 19:43

Host

Re: A co výroba el. energie?

BingoR^

0/0
21.7.2009 20:28

prngrr

Re: A co výroba el. energie?

Až bude stát 95 a průměrná mzda bude 60000 a moje 200000, tak mi to nebude vadit

0/0
21.7.2009 22:52

Host

Re: A co výroba el. energie?

Jenom se utěšuj. Budeš rád,když budeš mít ulitý litr v průhledné láhvi,abys měl co ukazovat vnoučatům.

0/0
21.7.2009 23:32

Host

Hyundai i30 z Nošovic

Kupte pane. Dobrý auto. Dostat balíček ponožek a slip zdarma. Za tžista i s klimatizací.

0/0
21.7.2009 17:28

Host

Re: Hyundai i30 z Nošovic

Diky za radu. Kamos ho ma a za 3 tydny ho snad budu mit i ja. A ty tu muzes jen blbe plkat.

0/0
21.7.2009 18:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.