Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bakelitová show u Plumlova: trabititanic a tuning za 200 tisíc

Nejstarší z nich brázdí silnice už téměř šedesát let. Jejich lehké hliníkové motory dodnes slouží jako pohon rogal. Nejvýkonnější vozy v tuningu mají místo zadních sedadel reproduktory z kina nebo dokážou s čtyřtaktem o objemu 1,1 litru a čtyřiceti koňmi pod kapotou ujíždět až stosedmdesátikilometrovou rychlostí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

iuos

hmm

opět děkuji za bohatou fotogalerii ;-D

0/0
15.7.2009 15:13

Host

Re: hmm

fotogaleria je naozaj uboha a slaba, ale pokial by si mal zaujem a hladal a predsa nenasiel, tak si klikni sem: http://www.trabime.cz/trabi.php?id=4&sid=5396

0/0
15.7.2009 21:40

Host

To je zase popletenej článek

Jak tu někdo dole řešil, 170 obyčejnej Trabi motor opravdu neudělá. Ten Trabant, co lítá 170 má motor VW 1.6. V tom článku je to smontovaný všechno dokupy. Na sraze ale byl i ještě rychlejší Trabík...

0/0
14.7.2009 11:54

Host

Re: To je zase popletenej článek

neviem ktory trabik mas na mysli, ja som sam siel na kamaratovom trabante 1,1 bez uprav 140km/h a este mal rezervu,. ten chalan od Hlohovca viem ze tam mal 1,6 z feldy a vravel ze na tom siel 180 a vedla neho bol chalan co mal v trabikovi klasicky motor z wartasa a tomu ze to da aj 150... Ja mam kombi 2T bez uprav a siel som na nom 110, ale dalej som uz nesiel, akosi som sa bal, ma to predsa len roky a unava materialu je svina, takze nepokusam, ono aj 80 je v tom relativne rychla... ;-D

Ale ako vravim, klasicke auto je na rychle priblizovanie a sledovanie len situacie na cestach a znaciek, kdezto trabik je na vychutnavanie jazdy ako takej a samozrejme okolitej scenerie... R^

0/0
14.7.2009 13:07

Host

trabik

kto na toto auto nadava, asi v nom nikdy nesedel, sam som na tomto zraze bol a bolo super, kto nebol, moze lutovat. Na tento zraz chodim prvidelne uz od prveho rocnika a pokial sa nemylim, tento rok tam bolo asi najviac vozidiel, zastupenie mali nielen trabanty, ale aj wartburgy a barkasy.

To ze dymia aj mladsie skodovky a vybehane naftaky nikomu nevadi, ale na trabanta nadava kazdy, hlavne ze sa za nim kazdy otoci a takmer vzdy vycari usmev na tvarach okolo stojacich ludi. Je ale pravda, ze na cestach ich uz moc nie je vidiet, sam ho mam v garazi len na zrazy a potom ked ho vytiahnem na nejaky zraz sa mi neraz stalo, ze si ma na cestach fotia okoloiduce auta ;-D

Je pravda, ze na klasicke jazdenie to uz dnes nie je, ale ako zaluba a konicek je to podla mna super R^

0/0
14.7.2009 10:19

nnyky

Re: trabik

:-)R^

0/0
14.7.2009 11:15

jahodove_ticho

nemůžu si pomoc

ale vždycky si vzpomenu na jednoho neopatrnýho babetistu za totáče u nás na křižovatce, co v celkem nevelký rychlosti projel trábošovi dveřma až na skoro sedačku :))) Ale tak už je to dneska klasika jak Brouk a když se lid nebojí R^;-D

0/0
13.7.2009 21:47

Host

40k

se 40k to 170km/h urcite nepojede...

0/0
13.7.2009 21:20

Host

Re: 40k

no nevim no mel sem favorita 136ku kterej ma 46kW a 170km/h byl sice topspeed ale dal to..a kdyz si vezmu o kolik je trebant lehci nez favorit (tak 200kg) tak bych se nedivil ze tech 170km trabant da...

0/0
14.7.2009 10:09

Host

Re: 40k

No, ale to facko to dalo diky odchylce tacha, nekde z mirneho kopce nebo s vetrem v zadech, na rovine a v bezvetri to opravdu jezdilo ve skutecnych rychlostech +- to, co ukazoval technicak (tj. 150, 153? km/h). Trabi je lehouckej, ale o vahu tolik nejde, "top speed" tu urcuje spis odpor vzduchu. Tim nerikam, ze to trabi nemuze pekne mastit, ale 170 km/h s motorem 40k (29kW ?) ??

0/0
14.7.2009 11:31

Host

Datum narození

Trabanta není počátek padesátých let ale o nějakých 10 let později. Do té doby se vyrábělo P 70, také z nějakého vulkánfíbru.

0/0
13.7.2009 18:53

Host

blabla

Auto mých snů je Citroen DS palas v černé barvě.

0/0
13.7.2009 18:35

Host

Re: blabla

A co jako?

0/0
13.7.2009 18:39

Host

sen

 co je tvym snem nas nezajima ale vsichni vime ze pallas se pise s 2ma LL!!!!;-O;-O;-D;-D

0/0
13.7.2009 18:41

Host

cena

Za 20 let bude mít za jednoho trabanta Š-Octavii jak to bude cenněný.

0/0
13.7.2009 18:34

Host

Cože,

čtyřicet koní z 1,1 litru?? Schopný amatér dostal z původního motoru 50 kobyl a profík i 60! Ovšem benzín se do toho lil kýblem a jaksi v  nádrži nepřibýval.

0/0
13.7.2009 17:31

Host

Re: Cože,

Na co to takhle honit do extremu. Ta 1,1cka se da v klidu vymenit za jinej motor koncernu VW

0/0
13.7.2009 19:35

Host

Co to je ? Nějaký nový model z Nošovic ?

;-D

0/0
13.7.2009 17:15

Host

Re: Co to je ? Nějaký nový model z Nošovic ?

R^

0/0
13.7.2009 17:38

Host

Re: Co to je ? Nějaký nový model z Nošovic ?

snople to je klasa seš hlopé jak WC u Pácla.

0/0
13.7.2009 21:28

Xladi

Výroba trabantu

Někde jsem sehnal dokument jak se trabant vyráběl, tak jsem to skouknul a připadlo mi to složitější než výroba aut z plechu, jen výroba karoserie byla dost složitá, sice se smíchaly ty bakelitotvorný hmoty, ale dělalo se několik vrstev, tak to prošlo asi na 5x rukama. To plechovej díl se dělá BUCH a hotovo. Jednou jsem ho řídil, je to šílený vozidlo ale svezení dobrý a kufr by mu mohlo závidět leckterý nový auto, byl jsem sám překvapen jak byl obrovský.

0/0
13.7.2009 16:36

Host

Re: Výroba trabantu

Jenže tomu buch u plechového výlisku předchází také několik výrobních operací. A váha během manipulace není také zanedbatelná...8-o

0/0
14.7.2009 10:20

def...

reproduktory z kina

to ti je slovni obrat

0/0
13.7.2009 16:34

smajlik :)

U Trabanta

... se vždycky nejvíc bavím přemítáním, zda by ho dnešní generace lidí začínajících v autoškole na Fabiích a novějších autech vůbec dokázala nastartovat, natož pak zařadit a někam s ním odjet :-P ;-)

0/0
13.7.2009 16:21

Host

Re: U Trabanta

Možná bych nastartoval, ale rozhodně si nepamatuju, jak se šaltr pákou pod volantem řadila která rychlost. Musel bych tam holt něco namíchat, padni co padni, a pak se opatrně spojka–plyn v závojích modrého dýmu rozjet…

0/0
13.7.2009 17:02

Host

Re: U Trabanta

Zpátečka se řadila úplně do palubky nadoraz a dolů, jednička byla směrem k palubce, až začal být cítit odpor pružin a dolů, dvojka k palubce a nahoru, trojka úplně k sobě a dolů a čtyřka úplně k sobě a nahoru. Vypadá to složitě, ale po krátké době jsem řadil i jedním prstem, asi jako když se zapíná páčka blinkrů.

Závoje modrého dýmu jsou mýtus. Můj Trabi nekouřil skoro vůbec, protože jsem používal kvalitní dvoutaktní oleje (ne M2T, to byl šílený dryák a zabiják pístních kroužků a ojničních ložisek), začal znatelněji dýmat až po dlouhém a táhlém stoupání na čtyřku. Dodnes na Trabiho vzpomínám s láskou a jestli se mi uvolní místo v garáži, asi si jednoho pořídím.

0/0
13.7.2009 18:29

Solomon Jerusalem

Re: U Trabanta

Dik za pripomenuti, clovek jak v tom dlouho nesedi tak zapomene :) Hned bych se projel...

0/0
14.7.2009 13:50

Host

trabi

auto mého srdce, nikdy nezapomenu...:-)

0/0
13.7.2009 15:53

Host

Re: trabi

a co wartburg......zavzpomnejte?:-)R^

0/0
2.8.2009 6:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.