Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hurá do školy! Hennessey otevírá školu pro tunery

Garážový tuning není příliš smysluplná zábava, úpravy aut můžete brát i jako vážnou věc. Léta promeškaná marnou snahou o vyšlechtění Škody Favorit ovšem můžete dohnat. Každé ráno ale budete muset být na půl devátou ve škole.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

chroustík

Tunery z garáže znám od nás z ulice,

i když už dlouho netunili. Jejich hlavní zbraní na šáde 120 byl šroubovák, dobré ucho, naplno puštěný stereo, několik přicmrdujících rozhoďnožek, cigáro v hubě a už se ladilo. Je zajímavý, že auto jeden den vyladěný bylo druhej den pomalu přitlačeno, protože nestartovalo. Inu Pepíčkovi tuneři.

0/0
20.7.2009 15:09

Host

.

nejsou tuneři tak trochu dementní?

0/0
19.7.2009 16:40

Host

V Německu

neprojdete technickou ani když si nenecháte úřadem schválit výměnu řidítek na motorce za jiný typ. U nás na STK projde totální překopávka, která už toho s originálem moc podobného nemá, přestože v techničáku o žádné přestavbě není ani zmínka. A když náhodou na nějaké technické neprojde, najde si jinou. A policii zřejmě chybí technické znalosti, když vidím, kolik v Česku jezdí amerik s českou RZ s US normou osvětlení (ta u nás nemůže být schválena).:-/

0/0
18.7.2009 10:36

Host

Re: V Německu

a jak na STK v dojčlandu zjistěj, že máš jiná než originálně montovaná řidítka? to maj nějakou databázi s fotografiemi a přesnými rozměry a průměry a barvamy řidítek?

0/0
18.7.2009 15:16

Host

Re: V Německu

Německý STK-čka spadají pod TÜV, který taky vykonává homologační zkoušky v rámci schvalování typu vozidla. Takže co je nepředstavitelný u nás, tak u nich není problém.

0/0
18.7.2009 15:26

Andee

Re: V Německu

Blbost, STK dělá v Německu celá řada jiných firem, namátkou třeba DEKRA. A když vidím ty votuněný Golfy, Ibizy apod, tak to by se po Německu muselo prohánět hodně aut bez technický :-/

0/0
19.7.2009 23:36

Host

Tuzeři pozor!

Nemusíte až do Ameriky, školu můžeme založit tady a hned.

Nevím, možná jsem jsem divný já, ale když občas uvidím nějaký "tuningový" výtvor, tak se mi buď chce zvracet, nebo se neudržím smíchy. Tyto úpravy se nedají nazvat jinak, než nevratné prznění aut. Platí při nich několik zásad, první z jich je, čím větší míra nevkusu, tím líp.

Správně "vytuněné" auto musí nezbytně mít:

Kola jako ze žebřiňáku, "zamračená" světla s pseudoxenony,  vepředu do bizarních tvarů natvarovanou radlici na sníh, na zádi přistávající dvouplošník, místo nadbytečných zadních sedadel audio, čím víc nul na výkonu tím lepší. Dalším nezbytným doplňkem je chromovaná roura od kamen na konci vykuchaného výfuku, motorový prostor musí zdobit "sportovní" sání. A ze všeho nejdůležitější je pokud možno modré osvícení čehokoliv - včetně ventilků kol.

Pokud by to bylo někomu málo, najde se spousta dalšího a dalšího co se dá na trapně sériovém autě "vylepšit".

0/0
17.7.2009 16:10

Host

Re: Tuzeři pozor!

Je kupodivu, jak auto nebo motocykl s tzv. vytuněným výfukem může projít TK. Z důvodu hygienických limitů hlučnosti. Druhou kapitolou jsou nechráněné pneumatiky, které stejně jako u čtyřkolek vyhazují za sebe co se dá.

Kroutím hlavou, kdo na tato "vozidla" vydává osvědčení o technické způsobilosti...

Nemám nic proti tuningu ale tato vozidla nemají v běžném silničním provozu co pohledávat. Není divu, že na silnicích panuje zákon džungle.

0/0
17.7.2009 17:30

Host

Re: Tuzeři pozor!

Ono těmto exotům není líto námahy a času, aby na STK dali va svůj výtvor origo díly, a pak jej zase vyladili. Nebo prochází stylem "pětka v techničáku".

0/0
17.7.2009 19:42

pravdazvitezinadlzianenavisti

V našich končinách

V našich končinách je z 95% tuning nevkusný a jen kazí celou image auta. Zrovna včera jsem jel u Ústředního hřbitova kolem několika takových "tuzerů", 2 Hodny Civic tak z roku 1993 - "laděný" výfuk, nálepky No Fear, kouřová skla, aparatura ala tuctuctuctuc, jedna Škoda Fabie, která měla zvuk jak 1.2 HTP a nálepku "RS", jedna sytě oranžová Octavie tak na 18" kolech se spojlery a obřím křídlem . Pokud tuning tak tovární nebo seriozní firmy, které se tuningem zabývají (Brabus, Alpina, Carlson, AMG). Stačí se podívat na Mimoňské války, to město si opravdu tuzeři vybrali dobře, většina z nich jsou opravdu mimoni.

0/0
17.7.2009 15:21

wostrey

vstrikovanim dusiku...

tak toje mensi fail...pokud is nekdo poridi tzv. nitro, tak se do valcu vstrikuje oxid dusny(N2O - odtud casty nazev 'NOS' - Nitrous Oxide System), jehoz tepelny rozklad ve valci nasledne produkuje kyslik, ktery podporuje horeni.[>-]

0/0
17.7.2009 11:05

Host

Re: vstrikovanim dusiku...

jeste s tim ze jedna varianta je primo do valce a jedna do sani(wet,dry). Ale autor je vseznalek, to sis nevsiml?! preci vrchol tuningu v ČR je pry chromova koncovka;-(

0/0
17.7.2009 13:30

Host

pan Hennessey

tenhle pán je známý podvodník. Známý si od něj objednal za velké peníze Jeep Grand Cherokee v úpravě SRT 500. Po čase ježdění s tímto automobilem se mu nezdály dosahované výkony a tak si auto nechal přeměřit na "brzdě". Jaké bylo jeho překvapení, když mu bylo sděleno, že jde o verzi SRT 8, s jediným rozdílem a to byly plakety na autě s označením Hennessey Performance SRT 500. Reklamaci velmi rychle uznali a vrátili mu peníze. Asi si říkali "pro blbého čecha to bude akorát, ani to nepozná". Další auto, 800koňový dodge viper putoval do Kroměříže jistému pánovi, kterému se po 3 měsících ježdění auto totálně rozsypalo. no prostě americký všeuměl je ten pan John Hennessey.

0/0
17.7.2009 10:07

Host

Re: pan Hennessey

Nechci ti oporovat ale zase kdyz mas upraveny auto na tak brutalni vykon tak uz to chce taky nejaky zachazeni a jestli si to toho vipera koupit nejak bohac na masirku tak se ani nedivim ze slo do pice;) hlavne by me zajimal pojem totalne rozsypalo:D:D

0/0
17.7.2009 13:27

megapája

Re: pan Hennessey

to je celkem logický, že se mu ten viper rozsypal, jestli  ním jezdil po těch našich silnicích tak se tomu vůbec nedivím;-D

0/0
17.7.2009 15:05

Hmmhator

NO to bych

blil... Tuning je spis od slova tunak, chutna ryba, ale blba.

0/0
17.7.2009 9:26

Host

za takový prachy

vás všechny taky naučím jak přendat kola, nalepit křídlo, zatmavit okna, čipnout tdi, snížit tlumiče a stříknout stříbrnou. se přihlaste. v pondělí začínám. Ochcávku mám připravenou

0/0
17.7.2009 8:47

Host

Re: za takový prachy

děláš i golfy???;-D

0/0
17.7.2009 12:13

Host

Re: za takový prachy

ale jedine 1,9TDI jinak se tjunink nekona:)

0/0
17.7.2009 13:25

def...

Re: za takový prachy

prosimtje jaký svíčky si mám dát do toho TDÍčka? eNGéKáčka nebo Bošky? chapej, chci ať žáby čumí jak mi to jede.

0/0
17.7.2009 13:57

Host

Re: za takový prachy

mozes dat bosky aj eNGeeK... bude to v tom TDi na dve veci :-) sviecky v diesloch nie su, ty raketaku... skus tunit nakupom v Globuse, tak aspon nic nepokazis

0/0
17.7.2009 15:01

Andee

Re: za takový prachy

Tak to je mi novinka... jsem je v JTD zrovna nedávno měnil. Diesly, samozřejmě, svíčky také mají i když jsou odlišné od benzínových, troubo... Rv

0/0
19.7.2009 23:41

def...

spis seznamovaci kurz

za 3 mesice se clovek nenauci tolik veci tak, aby je dokazal plne vyuzit.... byt to treba na 3 roky, tak je to o necem jinem.... praxe v tak obsahle osnove bude hadam miziva.... ale porad plati to, Ze kdo opravdu chce, ten se nauci potom sam.

0/0
17.7.2009 8:22

Host

Re: spis seznamovaci kurz

Je krize, pan Tuner má měně zákazek, tak proč si nevydělat jinak. Udělá krátký, tučně zaplacený kurz, kde je naučí nějaké ty základy, ale přece si nebude sám vychovávat konkurenci. Až krize skončí, zakázek přibude, do řemesla mu bude fušovat pár jeho studentů, ale pana Tunera to neohrozí, spíš upevní pozici svými zkušenostmi a papírem, že dělá tuner školu.

0/0
17.7.2009 11:15

Host

Re: spis seznamovaci kurz

no jooo napis o tom knihu prosim te, at vime jak to vsechno je a bude:-/

0/0
17.7.2009 13:24

Host

Maximální rychlost

Ais šotek, maximálka 208 by nikoho neuchvátila, ta asi bude 308, že,.Nebo i více... To autíko může mít 600 nebo i 700 koníků, to už umí cválat líp než Fiat Uno 1.3Turbo z roku cca 1990, které těch 208 též dosáhne :-)

0/0
17.7.2009 7:39

Host

Re: Maximální rychlost

zkuz to přečíst ještě jednou...rychlosti 208km/h auto dosáhne při projetí cíle po 400 m, o maximálce v popisku obázku není ani slovo...Chce to jen číst a přitom myslet...

0/0
17.7.2009 7:53

Host

Re: Maximální rychlost

to Uno turbo se začalo vyrábět v roce 1985

0/0
17.7.2009 11:24

Host

Re: Maximální rychlost

šmarja ty jsi oslík ;-D

0/0
17.7.2009 11:33

Host

tuzeri

no a  co... my zas mame urcite odbornou skolu pro tuzery... hlavni predmet vyuky je "jak co nejvice vizualne zprasit auto pomoci hi tech doplnku z kauflandu" a absolventsky prace potkavam denne na silnici - vzdycky me hrozne pobavi tyhle skvosty.... nejlepsi je kdyz pak takovej mamlas chce ukazovat jak mu to jede.... prece jen laminatovej spojler a mracitka pridavaji minimalne 200 koni... a pak jsou super ty ksichty kdyz mu to natre nenapadnej rodinnej kombik -  bohuzel pro nej s 6ti valcem pod kapotou :-P

0/0
17.7.2009 7:34

Host

Re: tuzeri

Na takové člověk často nepotřebuje ani šestiválec. Stačí je na semaforu trošku vycukat a oni nakonec zaspí, takže jim to natře i 120ka ;-D

0/0
17.7.2009 8:30

Host

Re: tuzeri

taky mam V6 ale je to jen takovej uspornej polomotor... naopak V8 to uz je vetsinou slusne svezeni...

0/0
17.7.2009 12:49

Host

Re: tuzeri

No ono je o trochu větší sranda, když člověk sedí na světlech a přijede nějaká takováhle votuzená voňavka trochu přišlápnout plyn ve V8 a závodní choutky je většinou přejdou. ;-D

0/0
17.7.2009 14:31

Host

A Cestinu ma v malicku...

"Oba kurzy by měli studentům umožnit"

0/0
17.7.2009 1:06

Host

To zas tomu nekdo rozumi...

"systémy zvyšující výkon vstřikováním dusíku do spalovacích komor."

0/0
17.7.2009 1:05

def...

Re: To zas tomu nekdo rozumi...

ja mam v komore docela dusno a to tam nic nespaluju

0/0
17.7.2009 8:20

Host

.

České skloňování anglických jmen a kontrola překlepů vám poslední dobou dávají docela zabrat, co?

0/0
17.7.2009 0:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.