- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Přeji Filipu Landovi hodně radosti s jeho znovuzrozenou tatrou a posilám odkaz na serii fotografii TATRA 603. Doufam, že se budou líbit: http://www.flickr.com/photos/29725182@N07/
Preferovaná byla Škodovka, která vyráběla malá auta.Jinak ty kecy o nemožnosti koupit Tatru, jsou nesmyslem. Kdo na ni měl, mohl si ji koupit, ale samozřejmě musel někdy čekat, protože přednost měly národní podniky.
Tatra 603 byl především výrobek na tzv. bilanční příděl, "pro podniky", resp. pro "socialistický" nebo "družstevní" sektor a státní instituce. V maloobchodu bylo možno pořídit si T-603 asi někdy od r.1966 - cena byla stanovena asi na 105.000,-Kčs. Šlo spíše o teorii, neboť kdo chtěl mocimermo 603-ku mít, tak si ji pořídil za cenově příznivějších podmínek při vyřazení z podniku, oficiálně přes n.p. KLENOTY - Autobazar (samozřejmě za nějakou protislužbičku). Kalkulovalo se předem s mizivým zájmem o "nákupy" nových šestsetrojek, t.j. bez konkurence bilančnímu přídělovému systému. Po zavedení výroby Tatry 613 poč. 70.let možnost koupě nové tatrovky zmizela, neboť vozy byly přísně přidělovány dle stranické a státní nomenklatury - přednost měli členové předsednictva úvékáesčé, atd. Po nasycení "trhu" se situace opakovala jako s T-603. Počátkem 90.let pak nabízela Kopřivnice vyrobené a již neodebrané 613-ky s velkou slevou, dokonce s možností "změny barevnosti" (černá na jinou barvu).Jura
Ale dyť občas se vyskytne i osobák se vzuchem chlazeným motorem!! Není jich mnoho, ale co si vzpomínám, tak na přelomu 70. a 80. let měl v nabídce jeden "luftgekühlt" z motorů i Citroën - VISA (předchůdce pak licenčního Oltcita - ten už ale s motorem s vodním chlazením). Ten Citroen VISA bylo přitom malé autíčko s malým motorem, zajímavé by proto byly zkušenosti, včetně důvody, proč se pak ten vzuchem chlazený motor z nabídky vytratil...? (Juraj)
vzduchem chlazené motory se používaly pro jednoduchost a zlevnění konstrukce a v letech 50. a 60. bylo takových vozů pměrně hodně, v nižších třídách většina aut.
Olcit používal karoserii podobnou Vise, ale mechanika byl zjednodušený model GS, tedy chlazení vzduchem.
Vzduchem chlazený motor není schopen plnit současné emisní požadavky protože pracuje v širším režimu teplot než vodník.
ty tatry jsou nádherný.. patří ke zlatý klasice, když něco takovýho vidím na silnici tak se nemůžu vynadívat.. ještě sou super škodovky 1000 a 130...
velmi poučné je že i v roce 2009 víme, že za všechno mohou komančové, to jsou věci, co??????
Na tatru 603, nebo 613 si prý nechali dělat kasli v italii u Bertoniho.
No pokud vím, tak 603 byla naše a 613 dělala firma Vignale z Itálie.
moc pěkný článek.
---
P.S. co je to tam v diskusi za ichtyla, co pořád mele něco o turbu a nevhodnosti hliníkové hlavy???