Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Riversimple: malé levné vodíkové auto si postavíte sami

Britská firma Riversimple připravuje zajímavý vodíkový městský vůz, který má být dostupný, měl by mít velký dojezd, nízkou spotřebu a jeho know-how bude údajně komukoli dostupné zdarma.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Strojové překlady na yHojte ...

... já je prostě myluju ..

0/0
9.8.2009 7:44

Host

To jsem rád, že si to můžeme postavit sami doma.

Třeba palivový článek. To zvládnu mezi svačinou a obědem.:-P

0/0
8.8.2009 22:23

Host

hmmhmmm

v té vzducholodi byl také vodík a za 30sekund bylo hotovo. vodík opravdu NE

dovedu si představit elektromobil a dovedu si taky představit jak má každej doma pod barákem jadernej reaktor,. A kdo nemá na reaktor tak má doma bednu s vyhořelým palivem od souseda a vytápí s tim odpadnim teplem dům,...   to je ekologie vy všichni zelený,....

0/0
7.8.2009 9:37

Host

Re: hmmhmmm

v té elektrárně bylo také jaderné palivo a za chvíli bylo hotovo. atom opravdu NE

0/0
8.8.2009 9:21

znalecvina

Re: hmmhmmm

a pamatuje si na toho traktoristu, ktery mel v kole vzduch a pri vymene ho to kolo zabilo. vzduch opravdu NE

0/0
9.8.2009 8:37

Host

Re: hmmhmmm

Ne toho si nepamatujem ...;-):-P

0/0
9.8.2009 9:27

Host

ferova cena

Za 200liber je to ferova cena, spocitam li cenu kolik platim ja za naftovy auto je dvojnasobna, libi se mi myslenka a urcite bych si to postavil, jenze do jineho sasi, perfektni by bylo asi diatsu copen

0/0
6.8.2009 20:06

Host

Re: ferova cena

a kam s tim budeš jezdit zemědělče? Tvůj samohyb ti nikdo neschvílí ...

0/0
8.8.2009 9:22

Host

Proboha proč vodík?

Vypadá to jako moucha, ale to by tak nevadilo. Jako malé autíčko by to bylo fajn. Jen mi proboha řekněte proč to jezdí na vodík? Jako kdyby bylo na vodíku něco šetrného - má desetkrát menší hustotu než třeba benzin, vaří se při -252°C a pořád někudy utíká. Všechno je s ním složité. Proč to kruci nejezdí na elektřinu?

0/0
6.8.2009 18:27

Host

Re: Proboha proč vodík?

Žeby protože ještě hodně let nebudeme schopni elektřinu skladovat v automobilu tak, aby to bylo k něčemu. Zatímco vodík se hodí do nádrže jak lpg a je po srandě.

0/0
6.8.2009 20:32

pavelthelong

Re: Proboha proč vodík?

jenom ze LPG vznika pri krakovani ropy prakticky bez dalsich nakladu jako jeden z rady produktu, zatimco vodik je potreba samostatne vyrobit a stlacit. Coz zase zvysi eneretickou narocnost, jenom ze halt ty exhalace budou nekde na venkove nebo v zemich tretiho sveta, kde se ten vodik bude vyrabet.....kdyby udelali takove vozitko jako je na obrazku s ekonomickym spalovacim motorem a ev. s rezimem jako dieselelektricke lokomotivy (zachovani optimalnich otacek spalovaciho motoru a pohon elektromotory) na zemni plyn, tak bude mnohem hospodarnejsi - jenze vodik je politicky zajimavejsi - uz ho ma Arnie Schwarzenegger v Kalifornii;-€

0/0
6.8.2009 22:10

Host

Re: Proboha proč vodík?

vodík si můžeš vyrobit doma, inženýre.......na elektrolýze není nic složitýho.

0/0
7.8.2009 9:16

Host

Re: Proboha proč vodík?

A ta obrovská účinnost takové domácí elektrolýzy inženýre.:-P

0/0
8.8.2009 22:25

Host

Re: Proboha proč vodík?

obrovská:-P:-P

0/0
9.8.2009 9:28

Host

proč to dělat jednoduše, když to jde i složitě.

Nabít rovnou akumulátory je jednoduché a podstatně levnější, ale vypadne Shell, že? přijďte k nám.

www.elektromobily.org   PROUDU ZDAR  budeme na Živitelce

0/0
6.8.2009 16:21

Host

Re: proč to dělat jednoduše, když to jde i složitě.

To známe ... bude Země-živitelka, to já jedu do Prahy ... bude ze-mě-kur... R^

Elektromobily jsou naprosto fajn, ale použitelné budou až při nových akumulátorech ... vkládám naděje do IBM a lithiově-kyslíkové baterie.

0/0
6.8.2009 20:36

Host

Re: proč to dělat jednoduše, když to jde i složitě.

Jenomže za těma drátama co koukaji ze zdi a jsou naprsotsto jednoduchý stojí elektrárna ... možná smradlavá uhelná, možná hnusná větrná a nebo třeba diskutabilní atomová?

A další věc je, že na druhé straně drátů jsou baterie. Jedna baterie nevadí, ale hromada je docela problematický odpad.

0/0
8.8.2009 9:24

Host

co2 na výstupu - divné

Nějak nechápu, jak to může produkovat co2, když do toho leze vodík a kyslík?

0/0
6.8.2009 13:43

gagaryn

Re: co2 na výstupu - divné

v celém cyklu výroby vodíku.

0/0
6.8.2009 13:47

Host

Re: co2 na výstupu - divné

Radši si to ještě jednou přečti a pořádně, ať tu nejsi za blba.

0/0
6.8.2009 13:53

Host

Re: co2 na výstupu - divné

Ide o to, že CO2 sa vytvorí počas "výroby" vodíka zo zemného plynu. Tento CO2 je započítaný do emisií vozidla.

0/0
6.8.2009 16:52

dedko

Až postavím auto na vodík,

tak si vyrobím plasmu a doma v kuchyni, očkovácí látku proti prasečí chřípce !;-D

0/0
6.8.2009 13:39

monarchista

Re: Až postavím auto na vodík,

ale ten výlet na Měsíc si nech až do důchodu :-)

0/0
6.8.2009 14:04

Albrechtka

Minivodík vozítko

:-):-)Moooc chezké, jen do toho badatele, myslitelé a konstruktéři!!! Na kole se toho moc neuveze, ale jako nákupní taška je to supr!!!!  Chudácí motroví fajnšmekři, ale zase to nemusí brát tak tragicky, stejně je mšstem povoleno štrádovat  50sátkou. A kdy že to bude jezdít po česku???Bydlím v horách, tak klidněš budu dělat zkušební provoz!!;-D;-D

0/0
6.8.2009 13:05

Host

Ty jo

to jezdí na 4 ventilátory od pécečka. Viz obr.1

0/0
6.8.2009 12:59

Host

Re: Ty jo

4 ventilátory by nestačily, ještě tam jsou vidět 2 malé, pak to má větší výkon ;-)

0/0
6.8.2009 13:28

Host

tady na iDNESu je možné vše...

...takovou skupinu amatérů těžko pohledat.

0/0
6.8.2009 12:35

Host

Nadpis

Odkdy se energie meri v kW?

0/0
6.8.2009 12:22

def...

Re: Nadpis

tady je vsechno mozny ;-)

0/0
6.8.2009 12:26

Host

Nejlepčí je koloběžka s benzíňákem

0/0
6.8.2009 12:02

Host

jak Batmobil

Vypadá to, jako by se inspirovali u tvůrců filmů s netopýřím mužem, alespoň mi totak přijde, taková jakoby bota... nápad super,ale až praxe ukáže jaká bude realita.... není doufám dnes 1.4. :-)

0/0
6.8.2009 11:49

FastDriver

Kdyby to stálo do 100 tis Kč

tak bych do toho asi hned šel

0/0
6.8.2009 11:29

def...

Re: Kdyby to stálo do 100 tis Kč

do 100K taky

0/0
6.8.2009 12:26

jmen0.prijmeni

super auto

Jen mám pocit, že je na něj ještě brzy. Mám rád silné osmiválce, nejsem zelený, ale jezdit normálním autem po městě je podle mě blbost. Centra měst bych zpoplatnil tak, že by tam jezdili jen ti, co tam nutně potřebují. Zdarma bych tam pouštěl MHD, cyklisty, skůtry, elektromobily a vozy na vodík. V takovémto provozu by deformační zóny tohoto vozítka byly dostatečné.

0/0
6.8.2009 11:06

iuos

hmm

proč dávají "ekologickým" autům takový divný tvary? Možná by stačilo u takovýchto "hraček" nějaký strohý styl, ale třeba se stahovací střechou - na cesty po letním městě, po okolí města místo skůtru, k pláži a tak podobně, by to nemuselo být špatný

0/0
6.8.2009 10:26

def...

Re: hmm

R^

0/0
6.8.2009 10:35

Host

Levné

U nás malé levné za 600 000,-.

0/0
6.8.2009 10:26

chatab

Re: Levné

kup si trabose za 5 litru a 595 litru za benal v nem urcite neprojedes :-P

0/0
6.8.2009 12:47

Host

male levne??

vono to tak male a levne asi nebude

0/0
6.8.2009 9:50

Host

Re: male levne??

tyde spravne

male ano

levne ne

0/0
6.8.2009 9:51

Host

Produkce CO2?

Prosím autora článku o vysvětlení, jak může auto na vodík produkovat CO2?

Pokud si správně pamatuji, dochází k reakci 2H2+O2 -> 2H2O + teplo. Parazitní reakcí je vznik NOx v důsledku oxidace vzdušného N2 za teplot přesahujících cca 700°C. Při nízké teplotě hoření (mělo by jít zajistit úpravou konstrukce motoru) lze produkci NOx minimalizovat. Vozidlo na vodík by tedy mělo produkpovat 0 CO2 a minimum NOx.

0/0
6.8.2009 9:41

Host

Re: Produkce CO2?

autor nepise ze to produkuje CO2 ale ze to energeticky odpovida urcitemu mnozstvi CO2

vzhledem k tomu, ze dnesni male auta s trojnaosobnou hmotnosti a plnenim vsech bezpecnostni predpisu, uz bezne jezdi s trojnasobnou hodotou CO2, mi to jako velky zazrak nepripada

0/0
6.8.2009 9:55

BlkRider

Re: Produkce CO2?

Ale prd. V clanku je, ze vodik se bude vyrabet ze zemniho plynu a pri vyrobe vodiku ze zemniho plynu vznika mimojine i CO2. Takze to auto samotny sice nevytvari CO2, ale vyroba vodiku, co to auto spali ano...

0/0
6.8.2009 10:15

FastDriver

Re: Produkce CO2?

přesně tak, spousta lidí si totiž myslí, že když si koupí elektromobil který nabije ze zásuvky tak je totálně ekologický

0/0
6.8.2009 11:35

Vit I.

Re: Produkce CO2?

...Při nízké teplotě hoření (mělo by jít zajistit úpravou konstrukce motoru)...

Chlape, tady se píše o elektromobilu ;-D Žádné hoření, kapišto? V palivovém článku vzniká elektřina z při chemické reakci pomocí katalyzátoru bez hoření.

0/0
6.8.2009 9:55

Host

Re: Produkce CO2?

Pisou tam v celem energetickem cyklu. Ten vodik se musi nejak vyrobit a taky se musi nejak dopravit. Navic jestli se ma ten vodik vyrabet ze zemniho plynu, tak to je opravdu "super". At zije obnovitelny zdroj energie :-/

0/0
6.8.2009 10:16

Host

Re: Produkce CO2?

Znalosti máte dobré, ale přehlédl jste, že k podukci vodíku dochází ze zemního plynu. A ten uhlík obsahuje. Takže vznikne i trocha CO2.;-)

0/0
6.8.2009 10:36

Host

Re: Produkce CO2?

Ten vodík se taky musí vyrobit, víš? A při jeho výrobě vzniká CO2.

0/0
6.8.2009 11:00

Host

CO2

Zkuste mi někdo vysvětlit, jak produkuje CO2 vozidlo spalující vodík.

0/0
6.8.2009 9:31

Host

Re: CO2

Za cely cyklus, tzn CO2 je produkovano pri vyrobe vodiku, rpesneji pri vyrobe elektriny vyuzite na vyrobu vodiku...

0/0
6.8.2009 9:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.