Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Broušení klenotu: tuning „německého rollse“ z roku 1977

Tuningovým firmám není nic svaté, ani opravdový historický unikát na čtyřech kolech značky Mercedes. V nabídce úpravce Lorinser se objevil "německý rolls" sedmdesátých let Mercedes-Benz 450 SEL 6,9 W116.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

co.cech.to.muzikal

fantazie

Tohle dělo, Piána a Číny a ješte coupé z doby přelomu 80. a 90. let jsou moje nejoblíbenější od MB... Nádhera, vždycky se rozplývám, když okolo mě projede nějaký takovýhhle skvost. Veškeré moje uznání patří všem, kdo tato auta rekonstruují! R^

0/0
5.8.2009 15:29

paskundilek

Re: fantazie

Čína, kterej model to je? 8-o

0/0
5.8.2009 16:09

co.cech.to.muzikal

Re: fantazie

No mělo by to být Piano, ale luxusnější verze - dělali se myslim jen třílitry a vyznačovalo se tím, že mělo přední blinkry sešikmený - proto ta "Čína"... Přesný typ bohužel nevím...

0/0
5.8.2009 16:30

Host

Re: fantazie

čína je nástupce této w116, mělo interní označení w126. Vyráběla se i v kupé SEC.

0/0
5.8.2009 18:54

Host

Re: fantazie

Odjakživa byla čína W116, tak jako W123 piano. W126 čína je výmysl posledních pár let. Doporučuji pár článků či knih v němčiněV

0/0
5.8.2009 23:44

Host

Lorinser

...nu což, musí prodat... V rámci "marketing anlalitics" mu výsledek stanovil asi toto: současné trendy uslintaných maloměšťáků se výrazně projevují v touze se alespoň přiblížit nýmandům z takzvaného velkého světa. A nyní si v době propadů prodejů koňů ze svý stáje dává tisknout souvislost mezi svým paskvilem a nýmandy výše uvedenými. A nyní kontrolní otázka tupouni: Co že se to stane , když si takový PR článek přečte analyzovaná osoba? Ano Lorinser prodá...

PS: pro nás ostatní smutná podivaná

0/0
5.8.2009 14:35

chytrejkluk

to auto

je krásný samo o sobě . Nepotřebuje žádný kusy umělý hmoty , ani jiný kola...to auto nepotřebuje nic ...ani kdyby se to nic schovávalo za supertuning design ový firmy u který si nechal udělat obřízku sám Obama !! Nechápu tohle prznění .

0/0
5.8.2009 12:48

quetak

hmm

škoda takovýho auta, jako originál by ho lidi určitě rádi koupili, ale takhle sprasený asi těžko... to je něco jak opastovávat nějaký ferari který už tak je dost originální.

Taky mam celkem rarku auto 300 kusů z toho nevim kolik jezdí kombíků ale typnul bych, že ne víc jak 100 na světě a nedovolil bych si na něj něco nalepit, ať už samolepku nebo něco plastovýho...auto je krásný tak jak je a nemá cenu na něm něco přidávat....sportovní kombi jak má být R^

0/0
5.8.2009 12:14

Host

Re: hmm

sportovní kombi?8-o

0/0
5.8.2009 14:09

Host

Re: hmm

Mondeo ST200, Qvětáku???

http://www.google.com/search?client=opera&rls=cs&q=quetak&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8

0/0
5.8.2009 15:05

Host

Re: hmm

No... rychlý možná je, ale pod pojmem sportovní si představuju něco jinýho

0/0
5.8.2009 15:16

Host

Re: hmm

ST220!

0/0
5.8.2009 15:17

Host

Re: hmm

ST200 je správně. ST220 je o generaci mladší.

0/0
6.8.2009 10:09

Tom Hagen

Re: hmm

Když si můžou myslet v MB, že je sportovní rádobyRS s dehtovým motorem, nebo v Ingolstadtu, že je sportovní speciál Audi pro LeMans, když přitom jezdí na tu hnusnou naftu - tak myslím, že už tedy může být i sportovní kombajn   ;-D

0/0
5.8.2009 16:34

Host

Re: hmm

R^ Také mi připadá  podivné, nazývat auto jezdící na naftu za sportovní. A už vůbec nechápu  nesmyslné evropské pobláznění naftovým pohonem.Rv

0/0
5.8.2009 22:21

Host

pro rumuny dobrý...

0/0
5.8.2009 11:01

Host

Lorinser

Tenhle tuning vychází z filozofie sedmdesátých let a podle toho také vypadá. Používání plastů, hran a leckdy dalších bizarních tvarů bylo běžné. Stačí se podívat na dobové sériové modely.

0/0
5.8.2009 10:53

ihojteybrales

Tak tohle je sen každého cigána

;-D;-D;-DR^R^R^

0/0
5.8.2009 10:48

Tom Hagen

Mno

Asi bych na to nějak líp napasoval nárazníky (připadá mi, že tyhle se na to moc nehodí)   :-/

0/0
5.8.2009 9:18

Host

.

Jasně, všichni tu firmu a auto odsuďte na základě jednoho trapného článku na idnes. R^

0/0
5.8.2009 9:14

Host

Odpudivé.

Odpudivě odpudivé, neváhám říct otřesné.Krom toho ze je to nevkusný zásah do krásného auta, nemá to absolutně žádný smysl a především úroveň.Pokud je tohle všechno na co se zmohla "profesionální" tuningová firma... tak chápu proč se kdejaký postpubertální Lojza s hromadou krámů z OBI nalepenou na starém Escortu nebo Golfu povazuje za machr tunera.

0/0
5.8.2009 8:51

Host

Re: Odpudivé.

A co byste chtěl na konci sedmdesátých let? Nebo si myslíte, že to auto upravili předevčírem????

Všichni vidíte akorát plastové nárazníky, a chromovanou koncovku výfuku, ale to, že se měnil celý motor se jaksi přehlédlo. Zkuste nacpat sedmilitrový osmiválec někam, kam původně nepatří, a pak mudrujte...

0/0
5.8.2009 8:56

Host

Re: Odpudivé.

Jo, myslite ze vrcholem tuningu je vymena motoru za pokud mozno co nejvetsi a nejsilnejsi?No, mam doma motor z kombajnu...

Blabol.Auto upravili aktualne, viz veta "vymena chromu, v te dobe popularniho za plast".

0/0
5.8.2009 9:02

Host

Re: Odpudivé.

Tenhle článek říká něco jiného:

http://www.tuning.cz/a1298:lorinser-450-sel-69/

citace:

"Německého tunera Lorinsera přepadla nostalgická nálada, a tak si zavzpomínal na své začátky, kdy se poprvé zanesl do historických análů jako automobilový úpravce. Nešel na to ani trochu z lehka, neboť jeho prvním dílem byl výsostný Mercedes-Benz 450 SEL 6.9, tedy něco jako německý Rolls-Royce své doby."

0/0
5.8.2009 9:09

Host

Re: Odpudivé.

Ono z článku to taky není moc jasné, a nadpis spíše evokuje pocit, že je to opravdu dnešní tuning.

Jinak podle všeho zůstal motor původní, tedy to že nacpat sedmilitr kam nepatří je problém, ale s tímto autem to nijak nesouvisí.

0/0
5.8.2009 9:03

Host

Re: Odpudivé.

Motor pochází z jinéh auta:

"Pod kapotou pracuje atmosférický vidlicový osmiválec s hliníkovou hlavou válců o zdvihovém objemu 6,9 l, disponující výkonem 286 koní (213 kW) a točivým momentem 550 Nm (pro severoamerický trh byl výkon snížen na 186 kW/250 k). Ten si konstruktéři Mercedesu vypůjčili přímo z královské limuzíny Mercedes-Benz S 600 Pullman"

0/0
5.8.2009 9:11

Host

Re: Odpudivé.

To sice ano, leč "půjčili" si jej sami konstruktéři, nikoli následně tuzeři...

0/0
5.8.2009 9:59

cassul

Re: Odpudivé.

Ten článek je totiž totálně zmatený, není vůbec jasné, co patří k původnímu neupravenému autu a co (a kdy) udělali v té tuningové firmě.

 

Pokud je to o tom, jak se upravovaly auta v sedmdesátých letech, budiž, to je už dneska historie, ale pokud dneska někdo takhle rozhrabe unikátní auto, tak to se mi hrubě nelíbí.

0/0
5.8.2009 10:51

Host

Re: Odpudivé.

ten motor je původní, resp. takový jaký do něj nacpala automobilka - viz http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W116

0/0
5.8.2009 11:12

Host

Kopíráci z iDnes

Článek o tomto autě se objevil na Autowebu už před měsícem (konkrétně 8.7.). Redakce iDnes dokonce jde tak daleko, že si "půjčuje" z tohoto článku části textu - konkrétně pasáž o "širších pneumatikách" je obšlehnutá beze změny. Perlička - Autoweb uvádí rok výroby 1975, takže když už kopírovat, tak prosím korektně a pořádně...

0/0
5.8.2009 8:51

Host

Re: Kopíráci z iDnes

http://www.autoweb.cz/tuning-auta/vzacny-lorinser-450-sel-6-9-w116-na-prodej/16953

0/0
5.8.2009 8:52

Host

Re: Kopíráci z iDnes

Nevím, jestli už jsi zaznamenal, že "vyhledávání a kopírování článků" je dneska normální pracovní pozice. Články se dnes kopírují křížem krážem všude možně a nedělá to jen idnes. O čem by taky měli pořád psát, tolik zajímavých informací zase není. Jeden napíše článek, 1000 redakcí ho obšlehne. Na to stačí lama, co umí aspoň trochu česky a psát aspoň 3-5 prsty a je to. Šetřit se musí. A když už dojdou témata, vytáhne se článek 2,3 roky starý, však ono se na něj už zapomnělo. Asi nejhorší je tohle kopírování mezi plátky po ženy typu Cosmopolitan, Žena a život atd. Furt dokola make up, sex, móda, šperky, recept - to opravdu stačí jen kopírovat, dokolečka dokola. ;-D

0/0
5.8.2009 9:31

Host

Re: Kopíráci z iDnes

Našel jsem tenhle článek ještě párkrát, ostatní alespoň mají tolik slušnosti, že ke konci uvedou zdroj......

0/0
5.8.2009 9:53

Host

Re: Kopíráci z iDnes

Ono jde totiž o to, že Lorinser tohle votuzidlo chce prodat, takže na 99% redakcím všude možně po světě přeposlal PR článek. V některých verzích je vyloženě uvedeno, že zájemci mají kontaktovar přímo tuzéra - Lorinser. Viz třeba zde: http://www.worldcarfans.com/109070620300/lorinser-puts-up-tuned-450-sel-69-w116-for-sale

Myslím, že PR články je povinnost označovat. Nebo se pletu, milá redakce?

0/0
5.8.2009 11:13

monarchista

Od kterýho Lakatoše si to půjčili?

:-P

0/0
5.8.2009 8:46

AKSAMIT

No,

jak to tak vidim,kdyby tu firmu pojmenoval loser,toz to sedi na 100%...;-D

0/0
5.8.2009 8:20

Host

:-)))

Tady je to zase samej Mistr sveta, kterej ma od vseho klice a vsude byl a vsichni si od nej nechavaj radit.;-D

0/0
5.8.2009 7:04

Host

Prasení klenotu

Opravdu nevzhledné "olepení" nechutnými plasty a blýskavou rourou výfuku. Na tomto je jasně vidět, že tuningové firmy nic jiného neumí než prznit.

0/0
5.8.2009 6:37

Host

Prasení klenotu

Spíš než broušení je to prasení. Ty vidlácké puberťáky zoufalé z toho, že stejný dvojkový Golf, jako mají oni, má v okolí kde kdo a "unikátními" úpravami vzhledu spočívajících v tom, že se ze skupiny "vidlák s dvojkovým Golfem" přesunou do skupiny "další vidlák s votuzeným Golfem", tam se to ještě dá pochopit. Však oni z toho většinou do třicítky vyrostou.

Ale prasit naprosto unikátního veterána podobným stylem (co největší blatníky, výfuk jak pěst na oko apod.), to mi přijde příliš. A nazývat takovéto auto "fádní parník", jako to dělá autor článku, svědčí opravdu o tom, že jsme naladěný každý na jiné frekvenci.

0/0
5.8.2009 0:16

Host

Re: Prasení klenotu

R^

0/0
5.8.2009 0:59

Host

Re: Prasení klenotu

Líbila se mi věta : "Jelikož se však tehdy elektronické řídící jednotky začaly objevovat pouze v monopostech formule 1 a čiptuning tak ani nemohl být objeven, zůstaly motor a třístupňová automatická převodovka v úpravě techniků Lorinseru bez úprav."

Takže jinými slovy Lorinser umí pouze chiptuning. S výše citovanými plasty a rourou místo výfuku mi uniká smysl této firmy. X;-€

0/0
5.8.2009 6:22

Host

Re: Prasení klenotu

...Přitom tuning motoru bez elektroniky se dá zvládnout i v lepší garáži.

Taky věta: "stačí podle úpravce obout širší pneumatiky a nebude problém ji srazit pod sedm sekund" je přímo skvostná. Od kdy mají prosím širší pneumatiky výrazně menší valivý odpor?

0/0
5.8.2009 7:03

Host

Re: Prasení klenotu

Ono nejde o valivý odpor, ale o přenos síly na silnici, a tuto práci zvládnou líp širší gumy, akorát by s tím autem zase nešlo do normálního provozu. Ikdyž v tomhle bych nejel ani do alberta, za takovédle prznění bych se musel stydět.

0/0
5.8.2009 8:56

Host

Re: Prasení klenotu

A ten úžasný volant! Ten do klasického interiéru opravdu skutečně sedne:-))))))

0/0
5.8.2009 7:22

Host

Re: Prasení klenotu

Přesně tak. Tohle se tuningem ani při nejlepší vůli nedá nazvat. Bohužel je pořád dost takových, kteří jsou schopní a ochotní podobným způsobem zprznit a zničit ceněného veterána. Zářným příkladem jsou "tuningové" úpravy škodovek erek. Při pohledu na ně se člověku chce brečet a úpravci zpřerážet ruce.

0/0
5.8.2009 8:04

Host

Re: Prasení klenotu

V době, kdy se "tento unikátní veterán" prasil, to ještě žádný veterán nebyl, upravovalo se nové auto...

0/0
5.8.2009 8:59

Host

Re: Prasení klenotu

Dnes je to unikátní veterán, svého času unikátní limuzína. Nebo si opravdu myslíte, že auto, které se v Evropě vyskytuje v maximálně sedmi a půl tisících exemplářů, je nutno nějak odlišovat?

0/0
5.8.2009 10:07

cassul

Re: Prasení klenotu

To je holt taková móda, umím sice houbelec, ale chci mít něco unikátního, tak si koupím nějakou malosériovku a nechám si jí za ještě delší prachy firmou upravit, to je přece cool a in, je to sice nanic, ale jsem jediný na světě kdo to má. To jsou mi už sympatičtější takoví ti tuneři, co si s tím hrají doma. Je to sice taky nanic, ale alespoň si s tím hrají svépomocí a nechají na tom nějaký pot a jak pozoruji úroveň většiny těch úprav, tak i dost krve, protože musí být úplně leví.

0/0
5.8.2009 10:57

Host

Re: Prasení klenotu

No co tak koukám kolem sebe tak puboši teďka nejvíc tuní čtyřky golfy, dvojek fakt už moc nejezdí.....

0/0
5.8.2009 11:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.