Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nissan: snižování emisí lístek po lístečku

Jak Nissan loni veřejně slíbil, tak také činí. V roce 2010 uvede na trh první dostupný sériový elektromobil. Pojmenoval ho LEAF, což znamená anglicky list.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

par dotazu co me trapi?

Kolik tedy stoji nabiti akumulatoru na ten dojezd 160km - potazmo, kolik korun projedu za 1 km??? Kde budu dobijet kdyz parkuji ve meste na ulici???? Dostane se to nekdy vubec do Evropy nebo plati stare pravidlo - Japonsko v roce X, USA X+2, Evropa X+4 ???

0/0
11.8.2009 12:49

horstlee

Re: par dotazu co me trapi?

Spíše... Japnsko+USA v roce X, Zbytek světa X+30, Evropa X+50

0/0
11.8.2009 13:00

horstlee

Re: par dotazu co me trapi?

A to jsem optimista.... když si uvědomíme, že dálnice byly v USA již cca před 100 lety a v Evropě (od ČR a na východ) prakticky nejsou dodnes (a nikdy nebudou), tak možná ty elektromobily tady ani nikdy nedojdou a bude to spíše zábava pro vyvolené...

0/0
11.8.2009 13:04

libienski

Re: par dotazu co me trapi?

Už dnes není žádný důvod je nevyužívat. Otázkou spíš zůstává, co by udělalo masivní rozšíření elektromobilů s cenou elektřiny a ropy. To lze jen těžko predikovat. Naopak se mi líbí koncept pronájmu baterií, který řeší problém velké počáteční investice (do akumulátorů). Můj odhad je, že v evropě se půjde cestou daňových a a jiných zvýhodnění pro tyto vozy (např. 0 mýtné v centru měst, zvýhodněné parkování, snížená sazba DPH, 0 silniční daň atd.) Přičemž ekonomicky kalkul na najetý km bude zatím vypadat asi takto 40 - 60 Kč/100 km vyjde pronájem baterií a dalších 20 - 50 Kč/100 km pak el. energie. Kombinace nákladů 1Kč/km + další daňové výhody + rozšíření "čerpací" infrastruktury by mohly k rozvoji elektromobilů zcela postačovat.

0/0
11.8.2009 13:15

Host

Re: par dotazu co me trapi?

Váš ekonomický kalkul je pěkný a jistě by při těchto podmínkách se mnoho lidí nechalo pro elektromobil zlákat. Ale realita bude zřejmě jiná. Jak jsem se dočetl na nějakých německých stránkách tak měsíční poplatek za baterii by se měl pohybovat mezi 40 až 70 Euro. Spíše tedy těch 70. Při zběžném srovnání nákladů na benzínové a toto elektrické auto se jejich roční náklady začnou vyrovnávat při nájezdu kolem 15000 km/rok. Ale kolik lidí to v běžných českých podmínkách najede, v čistě městském a příměstském provozu? Na dlouhé cesty je to nepoužitelné.

0/0
12.8.2009 10:59

Host

Re: par dotazu co me trapi?

Do evropy se to určitě dostane - když to vyvíjí renault, a spolupracuje Británie. Ale máte pravdu s tím, že jsme pozadu. u evropy by řekl možná i o 6 let. A hlavně se sem řada věcí nedostane vůbec, nebo se prodává předraženě jako luxusní za přehnané ceny.

0/0
11.8.2009 13:50

horstlee

elektromobily

Je to jedna z cest, jak se konečně osvobodit ze závislosti na arabské ropě. Již dnes jsou technologie a jejich vývoj v takové fázi, že je otázka času, kdy elektromobily vytlačí benzínový motor. První zemí, kde se toto stane, bude pravděpodobně USA.

Doporučuji k prostudování TESLA MOTORS a jejich dnešní (resp. včerejší) parametry.

Zde: http://www.teslamotors.com/

0/0
11.8.2009 12:43

Host

doba k posr*ní

Žijeme v době k posr*ní.

0/0
11.8.2009 12:39

loginname_

No nevím,

zbavíme se spalování fosilních paliv a místo toho nám vyrostou skládky Li-Ion baterií.......... :-/

0/0
11.8.2009 9:21

102030abc

Re: No nevím,

Li-On baterii je možné a bude také nutné recyklovat. Což není sice úplně jednoduché, ale možné. Její životní cyklus je celkem vyřešen..jinak to ani nejde..materiálu na ejí výrobu není na světě zas tolik. Je to jen otázka legislativy a určité změny ve smíšení lidí. To že je baterie, zatím pronajímána tento problém zatím trochu řeší...nemůžete si s ní jako majitel vozu dělat co chcete a nikdo jí nikam navyhodí...jen tak.

0/0
11.8.2009 11:21

Host

a co v zimě?

jak bude tento (a všechny další pouze elekrické vozy vytápěn? Mohu se i obléknout, ale bez topení vlhkost z dechu mrzne na předním skle.

Takže jde o vůz do Kalifornie nebo rovníkových oblastí, ne do Evropy?

0/0
11.8.2009 8:32

Host

Re: a co v zimě?

Elektrické vozy mají odjakživa benzinové nebo naftové topení - bufíka. Existuje i topení na bázi tepelného čerpadla. Problém je dávno vyřešen.

0/0
11.8.2009 8:48

Host

Re: a co v zimě?

a jak je to s klimatizací?

0/0
11.8.2009 10:09

Host

Re: a co v zimě?

Lidstvo se bude muset uskromnit... a klimatizaci vlastně nepotřebuješ!

;-)

Ale každopádně klima potřebuje benzím ještě míň, než topení... 

Přesto si myslím, že skutečná budoucnost je auto s hybridním pohonem: elektromotor = bez převodovky, ale s malým spalovacím motorem - patrně lépe vznětovým - běžícím při potřebě dobíjení za optimálních otáček a zatížení = minimální spotřeba a emise.

Viděl jsme takhle upravenou Pandu v Itálii...  a měla klima i topení - a přesto jezdila po městě za cca 2 litry na 100km... Je pravda, že jen do aso 100km/hod...  ale po Milánu to úplně stačilo. ;-)

0/0
11.8.2009 10:20

wanad

Re: a co v zimě?

Malým spalovacím motorům budoucnost nepatří. Nahradí je palivové články.

0/0
11.8.2009 11:10

Host

Re: a co v zimě?

A proč by měla patřit budoucnost jen jednomu druhu pohonu? Aut stále přibývá a nebude problém provozovat vedle sebe více druhů pohonu. Kdyby všichni přešli pouze na jeden druh paliva, tak jen nahradíme jednu závislost jinou. Klidně vedle sebe mohou existovat elektromobily, auta na vodík, hybridy , CNG a i nadále spalovací motory.

0/0
11.8.2009 13:47

wanad

Re: a co v zimě?

Ano, klidně se může používat spalovací motor. Stejně jako se dnes používají parní lokomotivy. Budoucnost jednomu ani druhému ale nepatří.:-)

0/0
11.8.2009 14:45

102030abc

Re: a co v zimě?

Jak píšou kolegové. Problém je vyřešen. Klimatizace je možná..pouze spotřebovává energii. Ale to ve spalovacím autě také..jen to tolik nevidíte. Některé návrhy elektrickýh aut využívjí solární články, které dodávají trošku energie navíc právě pro příslušenství a dokáží udržet  v chodu alespoň ventilátor a neužírat provozní baterie. Nezvávislé topení spaluje obvykle naftu, její spotřeba je velice nízká. Pokud není zima tak velká, lze užít i odppadní teplo..neboť i elektická trakce ho produkuje. Záleží na konkrétní konstrukci. Reálně je hlavním problémem hlavně CENA baterií. Ono by šlo nandat jich tam už dost i třeba na 250km a třeba ještě víc..ale zatím to prostě prodražuje vůz do nesmyslných cen..

0/0
11.8.2009 11:27

Host

hm

jenom naivka si mysli, ze nam budou odpadat naklady na provoz auta - vsadim se, ze ropne koncerny skoupi dodavatele akumulatoru a budou opet diktovat ceny ''pronajmu'', ktere budou jen alternativou za prodej benzinu a nafty.. tyhle lobby nedopusti, aby se obrovske nadnarodni firmy pripravily o dojnou kravu, kterou je lidstvo jezdici autem.. je mi ale velmi lito zivotniho prostredi, ktere doplaci na nenazranost techto firem, ktere zamerne brzdi technologicky vyvoj!

0/0
11.8.2009 8:19

General-

Re: hm

To je velmi naivni predstava o tech ropnych koncernech.

0/0
11.8.2009 16:53

Host

Re: hm

mate nejake argumenty, proc by ta predstava byla naivni? je to stejne jen saskarna s veskerym vyvojem - elektromobily stejne uz davno jezdi a mohly by byt davno uz normalne seriove dostupne - jenze se to nekomu nehodi!

0/0
12.8.2009 8:04

Wolfling

Re: hm

Predevsim jejich potencialnim kupcum, kterym se zatim ekonomicky spis nevyplati a nejsou ochoteni delat kompromisy (omezeny dojezd). Jakmile se podari srazit cenu a zlepsit vlastnosti, zacne se rozsirovat infrastruktura a casem na ne dojde.

0/0
14.8.2009 13:35

wanad

pronájem akumulátorů

Nissan LEAF za 20 tisíc euro se může zdát jako výhodná koupě. S pronájem akumulátorů se ovšem jeho výhodnost rozplyne, protože na to neplatí, narozdíl od solárních fotodebilních elektráren na střechách domů, EKOLOGICKÁ DAŇ ;-D

 A zelení se už do PS Parlamentu ČR naštěstí nedostanou a nebudou tak moci vydírat větší strany svými přihlouplými nápady R^

0/0
11.8.2009 7:34

Host

Re: pronájem akumulátorů

Jak se to vezme. Zaplatil by si radši půl mega za akumulátory, které vydrží dva roky nebo platil nějaký pravidelný poplatek?

0/0
11.8.2009 8:55

wanad

Re: pronájem akumulátorů

Hlavní je, aby ten poplatek spojený s akumulátory nemuseli dotovat motoristé nejezdící na elektriku.

0/0
11.8.2009 11:06

Host

pronájem akumulátorů

Nissan LEAF za 20 tisíc euro se může zdát jako výhodná koupě. S pronájem akumulátorů se ovšem jeho výhodnost rozplyne, protože na to neplatí, narozdíl od solárních fotodebilních elektráren na střechách domů, EKOLOGICKÁ DAŇ ;-D

 A zelení se už do PS Parlamentu ČR naštěstí nedostanou a nebudou tak moci vydírat větší strany svými přihlouplými nápady R^

0/0
11.8.2009 6:53

Host

rozumná cena?

0/0
11.8.2009 6:49

Host

Re: rozumná cena?

bez akumulátorů, to je  něco jako motocykl bez motoruRv

0/0
11.8.2009 6:50

4sAd

Pronájem akumulátorů

Co to proboha je? To jako že si člověk koupí auto a pak bude měsíčně platit za akumulátory? Chytře to vymysleli soudruzi...

0/0
11.8.2009 0:58

Host

Re: Pronájem akumulátorů

Cena. U elektromobilů je problém v tom, že polovinu ceny tvoří akumulátory což samozřejmě ničí odbyt. Elektromobil za milión si moc lidí jako náhradu za Fabii nekoupí. Docela by mě zajimalo, jak budou pronájem řešit.

0/0
11.8.2009 1:08

Host

Re: Pronájem akumulátorů

Takový systém je rozumný - náklady na baterie člověk musí brát jako náklady na palivo. Je tím také zajištěno, že se po skončení životnosti baterie vrátí zpátky do fabriky na recyklaci a neskončí někde ve šrotu.

Druhá stránka věci je, zda se pronájem platí za "čas" nebo kilowatthodiny. Platit pevný měsíční nájem je sprostota, protože budu tratit, když jezdím málo. Protože baterie degradují v čase, bez ohledu na zatížení, jako ideální systém bych viděl kombinovanou platbu za čas a počet nabíjecích cyklů.

0/0
11.8.2009 7:57

Host

Re: Pronájem akumulátorů

Moc super mi to neprijde, protoze nejen ze se naklady zvysuji pronajmem akumulatoru, ale jeste kazdou noc 8 hodin nabijeni... Rv

0/0
11.8.2009 9:33

Host

Re: Pronájem akumulátorů

Soudruh si tu tak jedine ty.

0/0
11.8.2009 6:13

Host

Děkuji firmě Nissan.

R^VR^

0/0
11.8.2009 0:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.