Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ulovte další koně, nechte motor pořádně dýchat se sportovním filtrem

Stejně jako člověk potřebuje i motor k dosažení největšího výkonu dostatek kyslíku. Výkonnost pohonné jednotky je přímo závislá na množství nasávaného vzduchu, a proto k určitému zvýšení výkonu postačí vyměnit běžný vzduchový filtr za sportovní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

MRTVÝ KONĚ

je to kravina to že píšou že u lanceru to přidalo 20 kobil ale taky se tam k tý úpravě dávaj jiný vstřiky a seřituje se jednotka takže celej filtr přídá tak 3 koně který nepoznáte ani na 80 koních v sérii. Když už dělat blbiny tak stačí si vzít kus molitanu anebo starý triko a nátáhnout to na sací potrubí má to stejnej učinek. navíc co jsem koukal tak většina tupců co si to namontuje to má na špatným místě blízko u motoru takže jim to ubere ještě sériový výkon. s pozdravem TORQUE1

0/0
28.8.2009 14:59

zoufalec1

zázraky se nedějí

takových divů jsem poznal již několik, jejich společným jmenovatelem bylo, že nefungovaly. Přesně v duchu hesla: Víra tvá tě uzdraví. Tyto stránky jsem až doposud pokládal za poměrně seriozní, no co dělat, spletl jsem se..

0/0
23.8.2009 21:49

bluespirit

Hmmmm

já jsem kdysi naletěl jedné tzv. tuningové firmě z Brna. Po aplikaci jejich tzv. chiptuningu se mi nějak nezdálo, že to jezdí jinak a lépe. Investoval jsem tedy do změření výkonu na válcích. Výsledek - v podstatě nachlup stejné hodnoty jako udává výrobce auta, zlepšení NULA, něco bylo dokonce malinko horší. Ty grafy mám vytištěné dodnes. Následně jsem na internetu našel informace, jak tato firma opravdu podvádí a poté mi to potvrdily i jiné, skutečné  tuningové firmy, už jen tím, že mi ti lidé vysvětlili, jaké bludy tato firma vypráví zákazníkům, včetně možných procent navýšení výkonu, kdy lze chiptuning provést vzhledem k najetým kilometrům, přesné info o možnostech tuningu mé značky, možnosti zálohování a vrácení původních hodnot do řídící jednotky (nejde to, aspoň u jednotky kterou mám v autě já ;-)) atd. A nebylo to pomlouvání konkurence, nikdo z oslovených se mi nesnažil vnutit své služby.

Obávám se, že s těmi vzduchovými filtry a údaji o zvýšení výkonu to mnohdy bude obdobné.

0/0
17.8.2009 16:06

Host

Re: Hmmmm

máš pravdu je to kravina jediný věci na zvýšení výkonu který na káře fakt pocejtíš tak to začíná vstřikama přidaj ti dost mechanický úpravy žádnej soft nebo filtr. Když už výkon tak s ostrou vačkou nebo odlehčeným setrvákem anebo ještě snížení hlavy

0/0
28.8.2009 15:05

dedko

Nechápu !?

Několik diskutérů si libuje, že jedou bez cukání na čtyřku 40 km/hod. To nechápu !?

To nemají v převodovce nižší stupně ?!

0/0
16.8.2009 9:01

zoufalec1

Re: Nechápu !?

já tak jezdím většinou přes jednoduché ( dopravně ) vesnice s tím rozdílem, že jedu na pětku. Dá se to ale realizovat jen s výkonným motorem, tam zůstává ještě dost výkonu na to, že motor i na tu pětku reaguje na sešlápnutí plynu. Samozřejmě opatrné, s citem. A taktéž musím jet po rovině. Nikterak to však nepropaguji, poučky z autoškoly znám i bez vašich připomínek.

0/0
23.8.2009 21:54

Host

Filtr Green

Vlastním bavlnený filtr značky green do originálního boxu. Mám motor 1.7 TD isuzu diesela. Nevěřil jsem tomu,ale motor se opravdu lépe vytáčí a krouŤák se posunul o trošku níže. Jinak isuzu začíná tahnout až od 2500otáček.

Nemohu potvrdit že by měl vydržet 500 000km. Mě už po 3 umytí špatně dosedala těsnící guma kolem filtru na originální box. Vyhodil jsem 2500Kč včetně mytí a impregnačního oleje.

Můj názor je že tato technologie funguje - bohužel není jak ověřit čistota vzduchu který již prošel filrem. A výdrž 500 000Km tomu nevěřím.Možná tak 50 az 100 tisíc. 

0/0
15.8.2009 22:17

Host

Už druhá věta

Hned druhá věta tohoto článku je pitomost. Opsaná z reklam firem, které se výrobou těchto doplňků zabývají.

To že tyto filtry mají lepší propustnost vzduchu je možná pravda, ale na chod motoru to ovšem nemá ani ten nejmenší vliv.

0/0
15.8.2009 15:50

dedko

Re: Už druhá věta

R^R^

0/0
16.8.2009 8:57

Host

Filtr ? Radši čiptuning

KNko jsme měl v předešlém voze, k tomu svíčky Denso iridium, celkově ? 3.5koně navíc.... při investici 5500,-    radši čip, klasika nebo powerbox:-)

0/0
14.8.2009 17:03

Pan Navratil

Mno,

>>Výkonu motoru se potom vytrácí a naopak se zvyšuje spotřeba paliva.<< Já nevím, pokud je filtr zanešený, tak je to jako kdybych měl víc přivřenou klapku. Čili menší výkon při stejným otevření klapky, ale taky menší spotřeba, leda by mi vstřikování najednou začalo na stejnej signál váhy špricat víc paliva.

0/0
14.8.2009 15:49

Host

Re: Mno,

Vytratí se výkon = musíš na to šlápnout víc = větší spotřeba

0/0
14.8.2009 16:41

Host

a sakra

a já vyhodil prachy za ostrou vačku leštění sání laděné výfukové svody a t písty.to jsem ale debil stačí bavlněnej filtr;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
13.8.2009 22:10

Host

Re: a sakra

Pán má asi 1.6 Felicii že, původních 55kW jsi dostal kam? na 65-68kW? K&N vložku tam ale máš ne?

0/0
14.8.2009 10:51

Host

.

„A teď klidně jede i 40km/hod na pětku.”

Za toto sa ti motor a ďalšie veci už čoskoro určite poďakujú! Rv Ty nemôžeš byť normálny! ;-O

0/0
13.8.2009 19:43

def...

Re: .

ventily maji takove podminky nejradsi ;-D

0/0
14.8.2009 12:40

oldbeat

Říká někomu "chemický chiptuning"

Zvedá výkon asi o 15%, snižuje emise spotřebu a vůbec kultivuje chd motoru. Nevěřil bych, nebýt vlastní zkušenosti.

Mám C3 1,4 HDi a ten nechtěl jet 50km/hod na čtyřku, cukal se. A teď klidně jede i 40km/hod na pětku.

0/0
13.8.2009 14:02

Host

Re: Říká někomu "chemický chiptuning"

Co je to za blbost?? chiptuning je pouhé naprogramování (popř. výměna) řídící jednotky. Navíc snížení emisí a zároveň nárůst výkonu 8-o

0/0
13.8.2009 14:39

oldbeat

Re: Říká někomu "chemický chiptuning"

Taky jsem si říkal, že je to blbost, ale je to fakt. Prej je to něco od amíků.

Hlavní je, že to funguje.

0/0
13.8.2009 18:57

Host

Re: Říká někomu "chemický chiptuning"

Docela by me zajimalo jak? Kde o tom zjistim vic?

0/0
13.8.2009 19:24

libienski

Re: Říká někomu "chemický chiptuning"

Zvýšený výkon, pružnost x snížení emisí....= perpetum mobile...hledej hledej

0/0
13.8.2009 19:40

Host

Re: Říká někomu "chemický chiptuning"

To jsi ještě nikdy neslyšel o zázračných amerických tabletkách do benzínu?

0/0
13.8.2009 19:58

Host

Re: Říká někomu "chemický chiptuning"

„A teď klidně jede i 40km/hod na pětku”

Za toto sa ti ten motor a ďalšie veci už čoskoro poďakujú!!!

0/0
13.8.2009 19:41

Host

Re: Říká někomu "chemický chiptuning"

Nejak, tak, vul neumi radit, tak potrebuje tuning Rv

0/0
14.8.2009 10:52

oldbeat

Re: Říká někomu "chemický chiptuning"

Předtím to mělo nekultivovaný chod motoru a ta 40 je jen dokumentace. Určitě frajer v Měcholupech u Veselýho nevěřil vlastním očím a na emisích projistotu vyměnil sondu. Ukazovala nula, nula prd !

Další info je na      testdan@volny.cz

Je to můj kamarád a skeptiků je stále dost a dost. Já jsem spokojen a rád doporučuji dobré věci.

0/0
15.8.2009 19:33

Host

škoda že

když si už hráli na odbornej článek.. nenapsali nic o tom, že jde taky o odstínění a přívod studeného vzduchu k filtru. Protože jen nasazení hřibu nic neřeší když už se bavíme o autu kde má sportovní filtr pozitivní vliv.  Ale je veselý jak zas lidi budou dom ana kalkulačkách kouzlit kolik že to tim Grýnem nahnali  kobyl ;-D

0/0
13.8.2009 13:35

Host

xxx

Je jasne, ze pokud mas 4v4 3,5 litur tak nebues resit nejaky sportovni filtr omg

0/0
13.8.2009 13:24

Host

no

Podle me to ma vyznam tak u turbomotoru kde se trosku trochu zkrati turboefekt nebo u motoru s vetsim objemem. Ovsem kdyz se dela sani je treba udelat i vyfuk (nemyslim jen co nejvetsi koncovku, ale cely vyfukovy trakt) pak tyto upravy maji vyznam.

0/0
13.8.2009 13:03

Host

:))

To že to nic nepřidá je kravina, záleží na autě a na řešení daného kitu. Dobře řešený CAI dokáže opravdu přidat i těch 20 koní, jako příklad uvedu CAI od firmy Needswings pro Chrysler Crossfire SRT6 který je výborně odizolovaný v místech kde by se ohříval od motoru nebo chladiče motoru. Výsledkem je 20 koní a hlavně auto jde více po plynu a lépe se vytáčí. btw: tato sada stojí v USA 9000 kč takže nic levného...  jinak zajímalo by mě jaký vliv má taková sada na záruku u nového auta, díky za odpověď.

0/0
13.8.2009 12:54

Host

Re: :))

tady je graf z dyna http://www.needswings.com/productimages/srt6caidyno.jpg, jinak proč by třeba mopar na mnohé chryslery a dodge dodával kity s konickými filtry ??? pro nezasvěcené mopar patří chrysleru a stará se o náhradní díly

0/0
13.8.2009 13:07

engels

7

ja nevim mam v aute 150 HP a jestli mam a155 nebo 145 je mi uplne jedno, na slusne predjeti to staci a honit vodu kvuli 5 hp je zhovadilost

0/0
13.8.2009 12:51

Host

Re: 7

R^

0/0
19.8.2009 12:50

vlmach

Ulovte další koně, nechte motor pořádně dýchat se sportovním

A dýchat budeme co,když se ve jménu plechových škatulek ničí pralesy a díky dovozu ropy plankton v mořích.

0/0
13.8.2009 12:41

Host

Re: Ulovte další koně, nechte motor pořádně dýchat se sportovním

a počítač z kterýho to píšeš je asi vyrobenej z kamene a energii na kterou běží vyrábějí skřítci ze vzduchu ne? Jdi se radši vypnout ekoblbe...

0/0
13.8.2009 13:32

Marex

Re: Ulovte další koně, nechte motor pořádně dýchat se sportovním

R^

0/0
13.8.2009 13:44

honzajaka

Re: Ulovte další koně, nechte motor pořádně dýchat se sportovním

no člověk by se občas mohl zamyslet co vlastně dělá, tedy pokud toho jsi schopen

0/0
14.8.2009 22:32

Host

Re: Ulovte další koně, nechte motor pořádně dýchat se sportovním

nepij vodu, chcijou do ni ryby

0/0
13.8.2009 14:37

Host

Redaktůrci

Opsat reklamní leták a vydávat jej za seriózní článek? Že se ani trochu nestydíte. Než něco napíšete zkuste si to nejdřív alespoň ověřit. On se "sportovní" filtr nikdy nezanese? Jestliže má zachytit nějaké nečistoty,  jeho účinnost musí zcela zákonitě časem klesat stejně jako u sérivého. A pokud má vyšší propustnost, tak zase zcela zákonitě musí mít menší filtrační schopnost. 

Jen tak pro srandu, zkuste někdy ze sériového auta vyndat filtr, natáhnout místo něj fusekli a pak poměřte výkon.

0/0
13.8.2009 12:35

prying

Re: Redaktůrci

Jj, taky mě zaujali tím, že std filtr se zanáší a sportovní ne. ;-D Možná by ty letáčky němeli přepisovat redaktorky.;-)

0/0
13.8.2009 13:15

Host

Re: Redaktůrci

Pochybuji, ze pri vetsim prostup vzduchu bude mit filtr stejnou zach schopnost. Po prani bude mit filtr lepsi filtr schopnost a vice vlaken ?, tak proc obyc tricko pranim je prusvitnejsi a tenci? Vyrobce papiroveho filtru pocita s urcitym zanesenim pap filtru a tim docili te spravne ucinnosti filtrovani, pokud bude menit  pap / celul filtr moc brzo bude vozu skodit.

http://www.bobistheoilguy.com/airfilter/airtest3.htm

http://www.mkiv.com/techarticles/filters_test/2/

http://autoengineer.wordpress.com/2008/04/04/how-to-pick-an-aftermarket-air-intake-filter-that-removes-dust/

http://home.mindspring.com/~ed_white/id7.html

0/0
13.8.2009 17:28

Host

Re: Redaktůrci

Zaujimave testy toto som netusil ze to moze az takto prepustat necistoty, ale je to logicke ziaden zazrak nemozno spravit a fyzika sa opat oklamat neda, ak je mriezka latky nejaka tak nejake ciastocky sa tam tak ci tak dostanu, je to ako sito, cim hustejsie tym lepsie lebo nejde bodrel len potom aj menej vzduchu.

0/0
25.8.2009 15:43

Host

demence

Pro normalni auto je stovka prinosnejsich vylepseni, pro nezavodni motory to navic nic moc neprida

0/0
13.8.2009 12:14

Host

jeste neco chybi

jeste si musite na auto nalepit nalepku s napisem TUNING, nebo EXTREME, PROVOCATION a podobne

kazda z nich vam prida 2 Nm a 5 koni

kdyz treba vhodne zkombinujete tyto napisy, dostanete kombo bonus

treba v tomhle mem pripade kdyz si nalepite EXTREME TUNING PROVOCATION tak ziskate 10Nm a 30 koni navic

0/0
13.8.2009 12:14

Host

Re: jeste neco chybi

Zapomínáte na fofrpruhy a červenou metlu, kolego. Oba tyto elementy snižují odpor vzduchu až o desítky procent a zvedají krouťák až o 9,127%. Proto není na dálnici rychlejšího auta než je Octávka fčervený metle s pruhama jako to má vajprvole. Mimochodem, rovněž se osvědčily nálepky TURBO a ILEGAL STRÝT REJSINK.

0/0
13.8.2009 12:47

Host

Re: jeste neco chybi

akurat ze nejdulezitejsi jsou blouwjob ventily, trubka misto vyfuku, pripadne jeste dirava ale ze vseho nejvic dulezite jsou modre ledky a stroboskopy ve svetlech, pripadne svetla striknute modrym sprejem at to ladi s cervenym golfem

0/0
13.8.2009 12:58

Host

Re: jeste neco chybi

No to už je trošku vyšší level. Sice jako Pepa v naší hospě U Výkalu řikal, že čim víc to řve, tim víc to jede (a von vo tom něco ví), ale já si myslim, že hlavní je křídlo. Tuhle jsem byl u truhláře, aby mi jedno udělal. No račejc jsem mu řekl, že chci poličku. Nejsem blbej, ještě se toho chytne a začne na tom vydělávat. Co bych si rval na svýho Kadeta '86 nějakej laminát, je to snad kajak nebo co? Si myslim, že řádnej dřevěnej spojlér je řádnej dřevěnej spojlér.

0/0
13.8.2009 13:27

zoufalec1

Re: jeste neco chybi

no to přece ví každý, jen je třeba dávat pozor, aby při takto dosahovaných vysokých rychlostech spojler nevzplál jasným plamenem. Rovněž ale nesmíte zapomínat, je to ostatně i ve vyhlášce, na to, aby váš spojler byl řádně ošetřen proti červotoči, nejlépe se k tomu hodí anglický Maggot Ralye Sport

0/0
23.8.2009 22:06

Host

Re: jeste neco chybi

zapoměl jste kolego na fajnšmekrovskou kategorii ultratuňáků, kteří i díky alu křídlům širším než sileta vozu a neznačkovým polským plastům až na zem udělají i Fóbie závoďák ;-DR^

0/0
13.8.2009 13:30

Host

Re: jeste neco chybi

Koukám samí odbornící tady ;-D Nejbrutálnější ovšem je, když si na Fóbii 1.2 HTP dáte pořádný oplastování, brutální samolepky a všechny ty vámi zmiňované fičury, a pořádně poladíte ten skvost pod haubnou. Voni se lidi smějou, ale ten tříhrnek má zákonitě kratší cyklus než nějakej blbej čtyřválec nabo nebo dokonce šestiválec (tak je to dokonce vo půlku) a to samozřejmě znamená, že je to auto pak rychlejší, protžr ten motor se musí rychjeji votáčet :-P Škodfka se ale bála toho brutálního výkonu, tak je to seškrcený elektronicky. Takže bacha na HaŤaPkáře !! Je to malý Ferarri. ;-D

0/0
13.8.2009 13:42

Host

Re: jeste neco chybi

vsichni o tym vite prdlajz

musi to mit hlavne subvuuufery, cim vetsi a vic tim lepsi

protoze kdyz se otevre kufr, pusti se tam naka radoby muzika tak se daji ty subvuuufery pouzivat pro subsonicky pohon

a taky spousta budiku k nicemu a lcd monitory vsude

0/0
13.8.2009 13:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.