Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auto s litrovou spotřebou je tady: americký Chevrolet Volt

Hybridní novinka od General Motors vystačí na stokilometrovou vyjížďku ve městě s litrem benzinu. Volt je vybaven elektromotorem a baterií, která vystačí na ujetí zhruba 65 kilometrů. Má však také spalovací motor, který po vybití baterie vyrábí elektřinu pro další jízdu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Honda Accord

To vypada zepredu jako Honda Accord

0/0
3.9.2009 15:30

Host

Honad

0/0
3.9.2009 15:29

Hrochomut

1 litr?

to je teda kulišárna.. a ta elektrika je zadarmo???

To je jakobych já řekl, že jezdím za 0 litrů benzínu - wow! A už bych nedodal, že jezdím na naftu..

Opravdu žádný hybrid zatím ve skutečnosti ve spotřebě nijak zvlášť nepřekonal prachobyčejné TDi.. a troufám si tvrdit, že dokonce ani v ekologičnosti..

0/0
31.8.2009 21:58

me2di

Re: 1 litr?

mno...:-)

0/0
1.9.2009 10:07

Host

Re: 1 litr?

bylo by dobry si precist cely clanek...;) je tam presna cena, na kolik vychazi 100km. myslim, ze je to neco okolo 50,- Kc (+-2$).

0/0
5.9.2009 21:01

Host

Re: 1 litr?

A to nic není!

Již před sto lety byly technologie, které jezdily se spotřebou 0,00 l/100km benzínu!

Ale potom to skoupili bohatí průmyslníci, technologii zavřeli do trezorů. A ty koně poslali na jatka.

0/0
7.9.2009 20:29

B.Walsh

Časem uvidíme

jestli se to němcům povedlo :-)

0/0
30.8.2009 10:24

svarak z krabicoveho vina

Je to jen o image automobilky (a o ceně)

Dokud tyhle hybridní krámy budou sát kolem 1 milionu korun, tak se stejně není o čem bavit.

0/0
27.8.2009 12:58

Host

Otrokářství a konzum pokračuje...

http://www.mustwatch.cz/film/kdo-zabil-elektromobil-who-killed-the-electric-car/

Velice zajímavý dokument, který be měl shlídnout kažý.!!

0/0
22.8.2009 10:03

Host

perpetuum volte

Ten genialni autor clanku to nedomyslel az do konce. Na tom useku, kde neni zapnuty spalovaci motor, ma to skvele auto spotrebu 0 litru! Tim je vse vyreseno, uz neni potreba zadna ropa! Lidstvo je spaseno, radujte se!

0/0
20.8.2009 14:30

NoName1978

Re: perpetuum volte

Co se ti na tom clanku nezda? Ses snad debil? Krom toho takova auta uz jezdi, jen maji vetsi spotrebu. Moderni technologie spotrebubu stahujou, coz je dobre. On mluvil o tom, ze hlavni zdroj je elektromotor, kterej se nabiji elektrickou zasuvkou.

0/0
25.8.2009 16:16

mi_golem

já bych to viděl pohon na magnety

ale na magnety v elektromotoru, ale magnety v kastli. Vždycky když by se prořítil kolem mě nějaký motorista v Porche, Mercedes,BMW, Audi a dalších vysocevýkonných, žravých, tak bych aktivoval magnet a přilepil bych se mu na kufr.;-D

0/0
19.8.2009 13:41

lynxxx

Re: já bych to viděl pohon na magnety

Audi je úsporné. Žere jen 9,5l nafty na 100km s 3l motorem.

0/0
19.8.2009 23:12

Host

Re: já bych to viděl pohon na magnety

Myslel jsem, že auta na naftu jezdí za 4-5l ? To moje 2l benzín toyota z roku 1996 zere na dalnici 7l... To se v Audi teda moc nevyznamenali...

0/0
27.8.2009 14:21

Host

Re: já bych to viděl pohon na magnety

2tunova audina s trilitrem co zere pod 10l - co se ti nezda? Uvedom si ze s tim nikdo nejezdi 90...

0/0
28.8.2009 14:22

Host

Zavádějící informace

Podle metodiky GM je počítáno s tím, že akumulátory jsou plně nabité a během jízdy se vybijí. Pak auto jede jen část trasy na pomocný generátor. Takže podle stejné metodiky by měl Volt spotřebu na 50km 0l/100km protože ji ujede na baterie. Je to jen překlad PR článku GM.

0/0
19.8.2009 11:17

Host

Re: Zavádějící informace

A na 100.000 km 15.000 - 15.000 litrů.

Protože vláčet s sebou 2 tuny motoru, baterie a elektromotoru, to si něco vezme.

0/0
7.9.2009 20:32

Host

Levné ježdění

Kdyby vás náhodou napadlo koupit Volta a jezdit levně, tak ČEZ už vám to vyžene z hlavy ! :-/

Dokážete si představit, že by na tomhle molochu byli závislí ještě taky všichni automobilisti? Horor! ;-€

0/0
18.8.2009 13:06

Host

Re: Levné ježdění

Leda v CR, v zapadnich statech maji energeticke spolecnosti vetsi konkurenci a jeste ke vsemu pro ty co jsou pro zivotni prostredi si muzete i vybrat ze chcete aby vam byl dodavan proud pouze ze zdroju setrnym k zivotnimu prostredi, solarni, vetrne, momentalne probihaji projekty pro zjiskavani energie z morskych vln, budoucnost doufam neni jen na rope, ale lidstvo si najde jiny zdroj necistot a splodin jak to prirode natrit

0/0
18.8.2009 13:26

Host

Re: Levné ježdění

ČR-země nekonečných možností pro zloděje,pardon chtěl jsem říct manažery za státní peníze. Kde jinde si můžou dávat vysoké odměny,zlaté padáky i když je firma ve srabu;-(

0/0
18.8.2009 15:42

sebda

Re: Levné ježdění

v USA treba

0/0
31.8.2009 9:33

Host

Re: Levné ježdění

Jistě že v ČR, když píšu o ČEZu... (Bulharsko, kde se ČEZ taky exponuje, nepočítám)

0/0
18.8.2009 17:40

Host

Re: Levné ježdění

... kdo a ve kterém západním státě prodává energii levněji než ČEZ?

0/0
18.8.2009 21:07

Andee

Re: Levné ježdění

Nemám v úmyslu se ČEZu zastávat, ale tohle je správná otázka ;-DR^

0/0
19.8.2009 0:49

Host

Re: Levné ježdění

A v kterém západním státě maj tak mrzké důchody. Já si vydělám,ale nemocný důchodce je odsouzen k živoření.

0/0
19.8.2009 12:18

lynxxx

Re: Levné ježdění

No důchodce si měl taky vydělat a starat se o své zdraví. Když důchodce všechno prožral, prochlastal a prokouřil, tak nic nemá kromě zkaženého zdraví.

A tak skončí všechny socky.

0/0
19.8.2009 23:11

Host

Re: Levné ježdění

Znám i důchodce které poznamenal nejspíš podobný zmetek jako seš ty. Neboj na kažbou svini se vaří voda;-D

0/0
20.8.2009 13:54

Host

Re: Levné ježdění

V mnohých státech USA je elektřina levnější než od ČEZ i při kurzovním přepočtu, natož v přepočtu na kupní sílu.

0/0
22.8.2009 4:54

5alfa

Re: Levné ježdění

Treba ve Francii pri prepoctu celkoveho uctu za elektrinu a srovnanim EUR-CZK mne tam elektrina stala zhruba o 5-10% mene, nez doma. Ted nemam pred sebou ucet, abych Ti s jistotou napsal, kdo nam dodaval elektrinu. Myslim, ale ze  to byla EDF

0/0
24.8.2009 12:11

mhplus

Re: Levné ježdění

To by mne celkem zajímalo, jak mají technicky zajištěno, že je zákazníkovi dodáván pouze ekologický šetrný elektrický proud.

0/0
24.8.2009 9:45

Host

Re: Levné ježdění

Pouští se jen do zeleného drátu;-D a kdo nemá zelený drát platí jak mourovatý.

0/0
24.8.2009 12:40

Host

Re: Levné ježdění

V Rakousku mají takové krabičky, co ti tu fuj fuj jadernou elekřinu k tobě nepustí.

Takže jestli chceš ekologickou elektřinu, domluv se s nějakým Rakušákem, on bude odebírat tu fuj fuj nejadernou, a ty zas tu ekologickou jadernou.

0/0
7.9.2009 20:35

Xladi

Re: Levné ježdění

Nezávislost na ropě je krásný sen ale absolutně všechno se vyrobí nebo vypěstuje za přispění ropy. Veškerá elektronika je vyrobená za přispění ropy(plasty, barvy, doprava), Rostliny jsou také vypěstovány za přispění ropy(zpracování půdy, hnojiva)

Atd. atd. Je toho strašně moc bez ropy se ještě hoodně dlouho neobejdeme, ale je jasné, že časem se bude z Ropy vyrábět jen to cennější a ostatní zastoupí alternativy.

0/0
30.8.2009 16:02

Host

Zapomněli ?

Už  to auto sleduji delší dobu. Pro mně ideální. Najezdím denně "kolem komína" cca 60 km a nabíjet mohu v práci zdarma. Zapomněli ale v článku na podstatnou věc. Baterie je nutno vyměnit každých 5 let a výměna má stát cca 75 % nového auta. To ovšem mění pohled na vše.

0/0
18.8.2009 13:01

Host

Re: Zapomněli ?

Cena baterii me uz docela dlouhou dobu brzdi od predelani si auta na elektro, kdyby zivotnost byla zarucena na 10let tak jdu do toho, ale 5let neni nic moc.

0/0
18.8.2009 13:28

Host

Re: Zapomněli ?

Zapomeňte i na 5 let... leda tak v Kalifornii. Tady necháte Lion-ku stát při -20°C i s autem na ulici a za rok, maximálně dva je na odpis.

0/0
19.8.2009 16:11

engels

7

aha v chevrolutu bude prevratny motor s ucinnosti 150%, jak mi tu nekdo tvrdi. hm uz jen chybi auto na chcanky  a budete tomu verit

0/0
18.8.2009 12:28

Host

Fantastické,ale bude tomu tak ?

Že by Toyota,Honda či jiné automobilky a pod."přehlédly"systém jenž má Chevrolet Volt se mně nechce věřit.Uvidíme -údajně brzy- zda spotřeba v městě,když poběží i spalovací motor a to stále bude jeden litr benzinu na 100 km jak je uváděno.

0/0
18.8.2009 12:06

Host

Re: Fantastické,ale bude tomu tak ?

Není to úplně vyloučeno - jestli to bude používat rekuperaci, bude se při brždění "motorem" část energie vracet do akumulátorů. A to by ve městě, kde se jezdí od semaforu k semaforu, mohlo znamenat znatelnou úsporu...

0/0
18.8.2009 13:09

Host

Re: Fantastické,ale bude tomu tak ?

Navic spalovaci motor pokud baterka neni vystavena ani ve meste bezet nemusi

0/0
18.8.2009 13:22

Host

Re: Fantastické,ale bude tomu tak ?

Ale pokud baterie  z jakýchkoliv důvodů bude mimo provoz,tak Volt Chevrolet při jízdě na spalovací motor a to ještě ve městě,bude mít  spotřebu jen jeden litr benzinu na 100 km? Spalovací motor v optimálním režimu pak bude  vyrábět proud pro elektromotory jenž ony pouze pohání vozidlo a spotřeba bude jen jeden litr na         100 km ? Toho může zřejmě dosáhnout když spalovací motor téměř neběží a spotřebovává se energie z dříve nabitých baterií-např.ze zásuvky za několik hodin doma a pod.

0/0
20.8.2009 9:01

Host

Re: Fantastické,ale bude tomu tak ?

No ja jsem z clanku pochopil ze to na ten litr ujede sotva 35 kilaku (100-65).... A vzheledem k tomu ze fyzika se oblbnout neda, tak pri jizde na dalnici pochybuju ze bude mit mensi spotrebu nez normalni auto.. viz ostuda kterou si uriznul prius.

0/0
18.8.2009 13:22

Host

Re: Fantastické,ale bude tomu tak ?

Jakou ostudu si uriznul prius????Elegantni vuz moderni technologie. Jo neni pro ridice co musi mit z 0-100 pod 9s a jet po dalnici 200km/h, ale pro ty co jezdej normalne to je idealni, jen to jeste vychytat aby mel vetsi baterii na dojeti aspon 60kilaku ciste na baterie a super vozitko.

0/0
18.8.2009 13:33

Host

Re: Fantastické,ale bude tomu tak ?

Nemam chut to hledat, ale nekdo delal test spotreba priuse vs spotreba nejakeho dehtu, jezdili s tim mimo mesto a prius mel spotrebu vetsi...

0/0
18.8.2009 15:44

Host

Re: Fantastické,ale bude tomu tak ?

to za a) a za b) když na dálnici vystrčíte ruku z okýnka, tak prius zaaaaaaaahne :)))

0/0
18.8.2009 16:09

Host

Re: Fantastické,ale bude tomu tak ?

Něco takového opravdu může napsat pouze člověk odkojený historkami o tom,jak někdo jezdí s TDi za 4/100km. Ukažte mi auto STŘEDNÍ třídy,které jezdí s podobnou spotřebou jako Prius. A to si myslím,že spalovat naftu v autech je nesmysl.

0/0
19.8.2009 7:37

fido_castro

Re: Fantastické,ale bude tomu tak ?

Muzete mi vysvetlit, jak prispiva Prius k ekonomice provozu pri jizde ustalenou rychlosti na dalnici, kde jde vlastne jen o vuz s benzinovym motorem (nikterak malym, ci uspornym), ktery sebou _navic_ taha baterie a elektromotory?

0/0
19.8.2009 8:06

stratus

elektrika asi nie...

ja teda neviem, ale pokial nebude domyslene, resp. technicky umoznene rychle dobijanie na urovni momentalneho doplnania paliva, tak to bude mat asi len malokto, pokial idem napriklad na dovolenku 1000km, tak je predsa len pohodlnejsie zastavit na benzinke, natankovat plnu povedzme za cca 1min, zaplatit a ist dalej, ale aby som po nejakych keby zrovna 300km mal stat niekolko hodin, kym sa mi dobuju akumulatory, tak neviem, asi by som do toho nesiel, to uz radsej auto na jadrovy pohon, tak ako je to u ladoborca, alebo ponoriek... :-)

0/0
18.8.2009 11:35

Bob-an

Re: elektrika asi nie...

proto je to asi plug-in hybrid, kdyz jedes dal tak tam mas nadrz na benzin a benzinovy motor ktery ti prou udela

0/0
18.8.2009 12:11

Autobus s tykadlama

Re: elektrika asi nie...

U dnešních elektroaut stačí na rychlonabití 30 minut. To je akorát na jedno kafe.

Jen zatím chybí potřebná infrastruktura u dnešních benzinek :o(.

Mimochodem auto na jadern ý pohon - takovéto šílené nápady tu už byly v 50. letech "o). Opravdu byste tak citlivou technologiik jako jaderný reaktor dal do rukou každému, kdo má na to koupit si auto? Potom nás sám Enrico Fermi ochraňuj:-(

0/0
18.8.2009 12:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.