Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Moderní bezpečná auta mohou způsobit zranění, která záchranáři neodhalí

Záchranáři zasahující u dopravních nehod stále častěji narážejí na nový problém. Nedokážou odhalit některá těžká zranění. Nový typ zranění přišel podle zdravotníků s rozšířením moderních a relativně bezpečných vozů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TM

GoogleBomber

17. 8. 2009 9:53
Bullbar

Pokud někdo (Euro NCAP) prohlásí auto za bezpečné, pak musí mít tzv. deformační zónu, která kinetickou energii pohltí a sníží tak záporné zrychlení působící na posádku. Problém ovšem je, pokud si řidič takového vozu namontuje tzv. bullbar. Ten se totiž uchytí, podobně jako tažné zařízení, na rám vozu a obejde tak deformační zónu. Náraz při 5km/h s takovým rámem do betonového pilíře je šlupka, kterou posádka nemusí přežít.

0 0
možnosti

Host

14. 8. 2009 19:50
Moderní auta umožní přežít i neuvěřitelné havárie ...

... někdy ovšem se zraněními ...

0 0
možnosti

Host

14. 8. 2009 17:53
Hdyz je neodhali......

tak at tam pracuji kvalifikovani lide..............8-o

0 0
možnosti
BH

dropa

14. 8. 2009 2:09
Žigul

Známá to šoula do sloupu a doktoři ji poslali z nem. domů. Po neodbytném naléhání matky dotyčné se tedy "obětovali" přijmout a za několik hodin se už operovala roztrhaná slinivka se sdělením rodině  "počítejte se vším".

Tak buď je žigul moderní bezpečné auto nebo doktoři na baterky!

0 0
možnosti
KE

Pan Navratil

14. 8. 2009 15:51
Re: Žigul

Že jsou pevný (nikoliv samonavíjecí) pásy mor nám říkal primář z chirurgie i jako elektrikářům. Že si takový případy nechávaj  na pozorování ať to vypadá jak chce dobře.

0 0
možnosti
NA

Next Apache

13. 8. 2009 19:59
š o k

Velká energie vnesená do organismu musí nutně někde uškodit, i když na těle není krvácející rána.

I když jde o něco jiného, přece vnímám jistou analogii s následkem stŕelného poranění. Střela větší ráže (třeba oblíbená magnum .308) vystřelená ze zbraně s dlouhou hlavní (tedy s velkou úsťovou rychlostí) má na dráze řádově stovek metrú takovou energii, že zabije člověka i při nástřelu třeba ramene. Jde o šok, resp. hydraulický šok. Energie úderu střely se přenese (krví) do srdce, mozku atd. a člověk padne a je mrtvý.

0 0
možnosti

Host

13. 8. 2009 23:04
Re: š o k

mate prosim pro toto tvrzeni nejaky realny podklad? Nebo ste to cetl v casopise "o zbranich".  ?

0 0
možnosti
TD

Host

13. 8. 2009 19:24
Dobrá rada

Myslím, že článek je pěkný, ale ani zavolání záchranky moc nepomůže. Sám jsem se čelně přetahoval s betonovým mostem, hasiči mi dali preventivně límec a přivolaná rychlá mi jen zkontrolovala krk (kvůli límci od hasičů) a pak se mě zeptali kde to bolí, takže veškerá kontrola spočívala v šáhnutí na krk a kouknutí na roztrženej ret. V nemocnici na pohotovosti vzali papír od rychlé a jediné co udělali je jeden steh na rtu. ! Takovouhle diagnózu bych si dokázal udělat sám.

0 0
možnosti
O

Oldis_rab

13. 8. 2009 21:23
Re: Dobrá rada

tak asi taky koukaj na to jak si jel rychle.

0 0
možnosti
JN

Jannynov

13. 8. 2009 19:09
vysoká rychlost

způsobuje tato zranění.....ne moderní auta sama o sobě. Když lidi nebudou jezdit jako prasata a překračovat neustále rychlost, mohou se mnohým průserům vyhnout.

RvRv

0 0
možnosti

Host

13. 8. 2009 19:22
Re: vysoká rychlost

a lepit se metr od auta ve 130.

0 0
možnosti
LN

ladaxxt

13. 8. 2009 18:48
hm..

tak to by se snad dalo vyřešit odstraněním bezpečnostních prvků.. Potom zdravotník na první pohled pozná, že kromě utrženýho játra schází i půl hlavy..

0 0
možnosti

Host

13. 8. 2009 21:07
Re: hm..

tak tohle mě pobavilo :-) ;-D;-D;-DR^R^R^

0 0
možnosti

Host

13. 8. 2009 18:31
proč

a proč volat zdravotníky když to NIKDO nepozná?

0 0
možnosti

Host

13. 8. 2009 18:03
náraz jako náraz?

Pak tedy nechápu jaktože piloti F1, přežívají nárazy v mnohem větších rychlostech.

0 0
možnosti

Host

13. 8. 2009 18:16
Re: náraz jako náraz?

To je jednoduché, konstrukce monopostů jsou navrženy tak , aby se při

nárazu roztříštily na co největší počet částí a tím pohltily co nejvíce

kinetické energie. Jediné chráněné místo je kabina řidiče. U osobních aut jsou sice deformační zóny, ale to je tak vše, plech se na nich už nedá roztříštit jako kompozit u monopostů. :-)

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se

12. dubna 2024

Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...

Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst

19. dubna 2024  11:08,  aktualizováno  16:29

Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....

Embéčko, fordy i porsche. Auta, která na poslední chvíli měnila jméno

19. dubna 2024

Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...

Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert

19. dubna 2024

Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!