Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Moderní bezpečná auta mohou způsobit zranění, která záchranáři neodhalí

Záchranáři zasahující u dopravních nehod stále častěji narážejí na nový problém. Nedokážou odhalit některá těžká zranění. Nový typ zranění přišel podle zdravotníků s rozšířením moderních a relativně bezpečných vozů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

GoogleBomber

Bullbar

Pokud někdo (Euro NCAP) prohlásí auto za bezpečné, pak musí mít tzv. deformační zónu, která kinetickou energii pohltí a sníží tak záporné zrychlení působící na posádku. Problém ovšem je, pokud si řidič takového vozu namontuje tzv. bullbar. Ten se totiž uchytí, podobně jako tažné zařízení, na rám vozu a obejde tak deformační zónu. Náraz při 5km/h s takovým rámem do betonového pilíře je šlupka, kterou posádka nemusí přežít.

0/0
17.8.2009 9:53

Host

Moderní auta umožní přežít i neuvěřitelné havárie ...

... někdy ovšem se zraněními ...

0/0
14.8.2009 19:50

Host

Hdyz je neodhali......

tak at tam pracuji kvalifikovani lide..............8-o

0/0
14.8.2009 17:53

dropa

Žigul

Známá to šoula do sloupu a doktoři ji poslali z nem. domů. Po neodbytném naléhání matky dotyčné se tedy "obětovali" přijmout a za několik hodin se už operovala roztrhaná slinivka se sdělením rodině  "počítejte se vším".

Tak buď je žigul moderní bezpečné auto nebo doktoři na baterky!

0/0
14.8.2009 2:09

Pan Navratil

Re: Žigul

Že jsou pevný (nikoliv samonavíjecí) pásy mor nám říkal primář z chirurgie i jako elektrikářům. Že si takový případy nechávaj  na pozorování ať to vypadá jak chce dobře.

0/0
14.8.2009 15:51

Next Apache

š o k

Velká energie vnesená do organismu musí nutně někde uškodit, i když na těle není krvácející rána.

I když jde o něco jiného, přece vnímám jistou analogii s následkem stŕelného poranění. Střela větší ráže (třeba oblíbená magnum .308) vystřelená ze zbraně s dlouhou hlavní (tedy s velkou úsťovou rychlostí) má na dráze řádově stovek metrú takovou energii, že zabije člověka i při nástřelu třeba ramene. Jde o šok, resp. hydraulický šok. Energie úderu střely se přenese (krví) do srdce, mozku atd. a člověk padne a je mrtvý.

0/0
13.8.2009 19:59

Host

Re: š o k

mate prosim pro toto tvrzeni nejaky realny podklad? Nebo ste to cetl v casopise "o zbranich".  ?

0/0
13.8.2009 23:04

Host

Re: š o k

lol, energie se přenese krví... Vážený pane, v žilách nejsou písty...

0/0
13.8.2009 23:37

Pan Navratil

--

Inu píst tam je, tvoří ho krev, kapalina, jak známo, velmi málo stlačitelná. Samozřejmě, cévy jsou pružné, ale to má své meze jak co do amplitudy, tak do frekvence.

0/0
14.8.2009 15:50

Host

Dobrá rada

Myslím, že článek je pěkný, ale ani zavolání záchranky moc nepomůže. Sám jsem se čelně přetahoval s betonovým mostem, hasiči mi dali preventivně límec a přivolaná rychlá mi jen zkontrolovala krk (kvůli límci od hasičů) a pak se mě zeptali kde to bolí, takže veškerá kontrola spočívala v šáhnutí na krk a kouknutí na roztrženej ret. V nemocnici na pohotovosti vzali papír od rychlé a jediné co udělali je jeden steh na rtu. ! Takovouhle diagnózu bych si dokázal udělat sám.

0/0
13.8.2009 19:24

Oldis_rab

Re: Dobrá rada

tak asi taky koukaj na to jak si jel rychle.

0/0
13.8.2009 21:23

Host

Re: Dobrá rada

90km/h, původně tam volali hasiče jen kvůli unikajícím provozním kapalinám, ale když viděli auto, tak hnedka volali rychlou...

0/0
13.8.2009 21:56

Host

Re: Dobrá rada

Jo mám podobnou zkušenost. Měl jsem bouračku na kole (v cca 45km/h), zlomená klíční kost, přilba na hadry, celé tělo modré. Žena mě dovezla na pohotovost, kde se "doktor" zeptal co mě je. Já mu řekl, že mám asi zlomenou klíční kost. Poslal mě na rentgen. Prohlédl snímek a řekl, že je to jen na ortézu. Dál mě nevyšetřoval.

3 týdný po tom jsem špatně ostřil (šel jsem za obvoďákem a ten řekl, že se to spraví), měl jsem na celém těle sraženiny krve (obrovské bochany pod kůží), a z dalšího rentgenu jsem zjistil, že první rentgem mě nezabíral zlomeninu ! 

Hlavně že žiju.

0/0
13.8.2009 21:31

Host

Re: Dobrá rada

nevim co bylo napsano v protokolu, ale pri jakemkoliv traumatickem postizeni krku a hlavy je nutne provest CT, nebo alespon rentgen...(natoz pri ztrate vedomi). Jiny postup neni mozny a prakticky se tak deje. Vetsinou si za to muzou sami "pacienti", kteri jakkoukoliv bolest zatloukaji, rikaji, ze jsou v poradku apod. Nejprve byste chteli abyste mohli u lekare rozhodovat o svoji lecbe, ale pak vsechno odkyvete, ranu do hlavy zaprete, bolest krku taktez apod... A jedine co dokazete je pak ejakulovat sve nazory na diskusich, kde se vas povetsinou sejde víc... dobrou

0/0
13.8.2009 23:10

Host

Re: Dobrá rada

Nevím co to je traumatické vyšetření, ale rád bych rozebral větu " Vetsinou si za to muzou sami "pacienti", kteri jakkoukoliv bolest zatloukaji, rikaji, ze jsou v poradku apod."  Takže potvrzujete diagnózu systémem, tak kde Vás to bolí aniž by se někdo kouknul, jestli pod tričkem není obrovská modřina.

V tom, že to pacienti neřeknou  bych neviděl problém, sám jsem celkem dlouho chodil bos, krvácející kolem auta a každého, kdo zastavil jsem poslal pryč, že jsem v pořádku. To, že nemám boty jsem si uvědomil teprve, až jeden co zastavil mi vyčetl, že chodím ve střepech od auta bos. A v tomhle stavu si mám uvědomit, kde mě co bolí?8-o

0/0
14.8.2009 19:20

Host

Re: Dobrá rada

Taky si myslim, že by naopak doktor měl říct mně, co mi je. Ne já jemu. Přeci jen jsem jako auto v servisu a úkolem je zjistit, jestli jsem provozuschopný. A jedině doktor je odborník, který je kompetentní mě označit za zdravého / nemocného. Já jen mohu přijít s tím, že mě bolí břicho. A už je na doktorovi, aby mi buď dal paralen, nebo zjistil, že mám slepák.

0/0
16.8.2009 12:46

Jannynov

vysoká rychlost

způsobuje tato zranění.....ne moderní auta sama o sobě. Když lidi nebudou jezdit jako prasata a překračovat neustále rychlost, mohou se mnohým průserům vyhnout.

RvRv

0/0
13.8.2009 19:09

Host

Re: vysoká rychlost

a lepit se metr od auta ve 130.

0/0
13.8.2009 19:22

Host

Re: vysoká rychlost

Precti si to jeste jednou. Poukazuji na to, ze v novem bezpecnejsim aute, zpusobuje vysoka rychlost zraneni, ktera nejsou na prvni pohled odhalitelna, protoze vybava vozu zabrani zranenim viditelnym. Nerikaji ze lide umiraji proto ze maji Lepsi, drazssi a bezpecnejsi auta.

0/0
13.8.2009 19:39

Next Apache

Re: vysoká rychlost

Tady se nic nemluví o nedodržování předpisú. Mluví se o následcích nárazu a ten nemusí být zpúsobený nedodržením předpisú, hlupáčku.

0/0
13.8.2009 20:01

109e

Re: vysoká rychlost

Jestli si neumíš toho hlupáčka na diskusi odpustit, jsi hlupák.

0/0
13.8.2009 20:12

Host

Re: vysoká rychlost

Jo, ale když se jede mimo obec místo 90 třeba 160, tak je při nárazu právě ta vysoká rychlost...

0/0
13.8.2009 21:59

Hrochomut

Re: vysoká rychlost

ale vysoká je v tomto ohledu i povolená stotřicítka na dálnici... čili to opravdu není jen o dodržování předpisů, nehoda se může stát i když pojedu předepsanou rychlostí..

0/0
13.8.2009 23:30

Pan Navratil

Re: vysoká rychlost

Jenomže kolem dálnice není tolik pevných překážek, jako na I. třídě.

0/0
14.8.2009 15:53

Host

Re: vysoká rychlost

myslis ze v obci na zcela rovne silnici cca kilometr je nutna rychlost 50 km v hodine? ano zalezi to na rychlosti, stavu vozovky, zkusenostech ridice a salsich vecech, ale nekde je ta rychlost zbytecne moc snizena....

0/0
16.8.2009 10:03

ladaxxt

hm..

tak to by se snad dalo vyřešit odstraněním bezpečnostních prvků.. Potom zdravotník na první pohled pozná, že kromě utrženýho játra schází i půl hlavy..

0/0
13.8.2009 18:48

Host

Re: hm..

tak tohle mě pobavilo :-) ;-D;-D;-DR^R^R^

0/0
13.8.2009 21:07

Host

Re: hm..

tjn ;-D

0/0
13.8.2009 22:39

Host

proč

a proč volat zdravotníky když to NIKDO nepozná?

0/0
13.8.2009 18:31

Host

náraz jako náraz?

Pak tedy nechápu jaktože piloti F1, přežívají nárazy v mnohem větších rychlostech.

0/0
13.8.2009 18:03

Host

Re: náraz jako náraz?

To je jednoduché, konstrukce monopostů jsou navrženy tak , aby se při

nárazu roztříštily na co největší počet částí a tím pohltily co nejvíce

kinetické energie. Jediné chráněné místo je kabina řidiče. U osobních aut jsou sice deformační zóny, ale to je tak vše, plech se na nich už nedá roztříštit jako kompozit u monopostů. :-)

0/0
13.8.2009 18:16

Host

Re: náraz jako náraz?

navíc kolem silnic zpavidla nebývají ochranné zóny vysypané štěrkem ani bariéry z pneumatik;-)

0/0
13.8.2009 18:20

aich

Re: náraz jako náraz?

Játra ale mají stejnou konstrukci :-)

0/0
13.8.2009 18:20

Host

Re: náraz jako náraz?

To sice mají, ale už na ně působí jiné síly a zrychlení. Navíc, játra bych tu moc nerozebíral, u většiny lidí odejdou beztak dřív na chlast. :-D

0/0
13.8.2009 18:28

Host

Na www.prvni-pomoc.info je kurz zdarma

Raděj se naučte první pomoc na www.prvni-pomoc.info kdyby to někdo potřeboval..je to i ke stažení a do auta

0/0
13.8.2009 17:24

102030abc

Jo aha a co játra když se křápnu v žigulíku?

To je teda článek..takže když se vybourám v "čikulíku" nebo v "Schade 1XX" tak mi tyč od volantu projde plícema, budu bez nohou..ale to mě už tou dobou trápit nebude..a palici budu mít otištěnou na čelním skle..ergo budu truhej asi za 500 milisekund..a moje játra už nikoho nemusí trápit..Nebo jak z toho pání odborníci vydedukovali problém moderních vozů? K těm zraněním docházelo také..jenže ty lidi byli krom toho na kaši ještě i jinak..v tom by snad moh být problém..že díky pytlům, dobrým pásůma  sedačkám..a tuhé karoserii vypadáte na venek dobře...No snad jen opravdu není dobrý nápad aby policie nejezdila k nehodám se škodou xy...protože spousty aut u nás nemá často komplet cenu 100tis..někdo udělá totálku..bude si připadat ok...a nikoho nezavlá..to jo..ale článek je podaný blbě..jako by nová auta mohla za to, že při nárazu dochází k vnitřním zraněním..

0/0
13.8.2009 15:24

Host

iDnes a lidovky.cz jedno jsou

Jako bych ten článek už někde četl. A vida:

http://www.lidovky.cz/bezpecnejsi-auta-zpusobuji-hure-odhalitelna-zraneni-p0d-/ln_domov.asp?c=A090812_211708_ln_domov_mev

0/0
13.8.2009 12:14

Host

Re: iDnes a lidovky.cz jedno jsou

ty jsi ale ňouma, si článek přečit ještě jednou a jdi se stydět někam do koutka ať tě vidí co nejmíň lidí.

0/0
13.8.2009 14:16

Host

Re: iDnes a lidovky.cz jedno jsou

Potrefená husa se ozvala? :-P

0/0
13.8.2009 15:03

Host

Uvaha

Myslím, že volat policii při nehodě nad 100000kč je mírně řečeno nerozumné. Z tohoto nařízení cítím hodně pragocentrismus. V Praze jezdí spoustu autíček, u nichž vznikne škoda 100000kč jen při nějakém pidi Ťukanečku. Ale ve spoustě částech republiky tomu tak není. Pak můžou být např. obě feldy téměř na šrot. Nikomu se třeba díky andělíčkům strážníčkům nic stane. A policie se to nedoví.  Ještě je tady jeden velmi důležitý aspekt. Lidé jsou různí. Může jet například nějaký člověk, který nemá zrovna bůhvíjaké sebevědomí. A teď to do něj napálí zezadu parta mladíků co se právě vracej ze swingers party. Škoda může být třeba jen 50000kč. A může se stát a často se to určitě stává. Že tito mladíci budou tak naléhat na danou osobu, že nakonec ani nenahlásí pojistnou událost. Policie by měla přeci jenom sloužit. A přijde mi, že toto je šetření na špatném místě.... Spíše bych zabrousil třeba do správy silnic a dálnic - tam určitě lítá ve vzduchu pár miliard. Z zoho co se nerozkrade se vyzáplatuje

0/0
13.8.2009 12:10

barbudo

Re: Uvaha

... máte pravdu, můj pes říká, že účastník dopravní nehody není způsobilý k právním úkonům ...

... nemůže posuzovat škody, rozhodovat o viníkovi nehody ...

... jakýkoli podpis pár minut po nehodě je k ničemu a každý soud to uzná ...

0/0
13.8.2009 12:30

l.g

Poplašná zpráva

Trochu to vyznívá jako poplašná zpráva. Dovedu si představit, že po přečtení tohoto článku si někdo naťukne blatník a bude volat záchranku. Záchranáři pak nebudou vědět co dřív a zmeškají opravdu akutní případy.

Je třeba si uvědomit, že v případě opravdu vážného vnitřního zranění (utržená játra např.) má člověk stejně poměrně malou šanci přežít. Při větším vnitřním krvácení máte na to ho zastavit tak 15 minut.

Co hlavně nebylo zmíňeno, a to považuji za zásadní chybu, že podmínka takového zranění je značné přetížení, kterému je tělo vystaveno. Takže je rozdíl, jestli najedu ve stovce do betonové zdi (téměř jistě je po mě), nebo sjedu do příkopu a dvakrát se otočím přes střechu (pravděpodobnost vnitřního zranění je podstatně menší). V obou případech bude ale auto na odpis.

0/0
13.8.2009 11:22

pakůň

Autor chce tedy říct, že v "nemoderních" autech při vyšších

rychlostech značné fyzikální síly na řidiče při nárazu nepůsobí??8-o8-o8-o

0/0
13.8.2009 11:17

Host

Re: Autor chce tedy říct, že v "nemoderních" autech při vyšších

Autor chce říci, že v nemoderních autech je účinek fyzikálních zákonů a sil vidět na posádce na první pohled...

0/0
13.8.2009 11:20

Host

Re: Autor chce tedy říct, že v "nemoderních" autech při vyšších

Autor chtěl říci, že u nemodrních aut  byla posádka téměř vždy na maděru a poznal to  i blb.

0/0
13.8.2009 11:34

Host

Re: Autor chce tedy říct, že v "nemoderních" autech při vyšších

Dobry vtip - ja si vezmu starou octavii ze 60tych let a Vy si vezmete jakekoliv auto z roku 2009 stejne vahove kategorie, uvidime kdo to prezije. Pochybuju, ze z te hromadky plastu neco z Vas vytahaji, ta oktavka jakymkoliv modernim autem projede skrz...

0/0
13.8.2009 12:10

Flynn

Re: Autor chce tedy říct, že v "nemoderních" autech při vyšších

a coz takova Volha...R^

0/0
13.8.2009 12:19

Host

Re: Autor chce tedy říct, že v "nemoderních" autech při vyšš

Tak to je dobry vtip, ten se Ti fakt povedl ;-) Jen Ti z celeho srdce preju, abys tenhle experiment nemusel podstoupit....

0/0
13.8.2009 12:22

Host

Re: Autor chce tedy říct, že v "nemoderních" autech při vyšších

Neuveritelna teorie.... :-))) uz bych myslel ze je aprila... Pokud si dame srazku octavia 2009 vs. Octavia 60 leta tak se nedozijete toho abyste si prohlidl jak to dopadlo. Vzhledem k absenci jakychkoliv bezpecnostnich prvku ve satre Octavii ocekvama ze se budete protacet na tyci od rizeni jak spekacek na prutu a vzhledem k nevalen protipozarni konstrukci se mozna i propecete.... :-)) good luck

0/0
13.8.2009 12:37

Host

Re: Autor chce tedy říct, že v "nemoderních" autech při vyšších

I Twingo by dopadlo lépe... Taková blbina, cos tu vyplodil, he obrazem Tvých nulových znalostí.

0/0
13.8.2009 12:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.