Diskuze

Moderní bezpečná auta mohou způsobit zranění, která záchranáři neodhalí

Záchranáři zasahující u dopravních nehod stále častěji narážejí na nový problém. Nedokážou odhalit některá těžká zranění. Nový typ zranění přišel podle zdravotníků s rozšířením moderních a relativně bezpečných vozů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TM

GoogleBomber

17. 8. 2009 9:53
Bullbar

Pokud někdo (Euro NCAP) prohlásí auto za bezpečné, pak musí mít tzv. deformační zónu, která kinetickou energii pohltí a sníží tak záporné zrychlení působící na posádku. Problém ovšem je, pokud si řidič takového vozu namontuje tzv. bullbar. Ten se totiž uchytí, podobně jako tažné zařízení, na rám vozu a obejde tak deformační zónu. Náraz při 5km/h s takovým rámem do betonového pilíře je šlupka, kterou posádka nemusí přežít.

0 0
možnosti

Host

14. 8. 2009 19:50
Moderní auta umožní přežít i neuvěřitelné havárie ...

... někdy ovšem se zraněními ...

0 0
možnosti

Host

14. 8. 2009 17:53
Hdyz je neodhali......

tak at tam pracuji kvalifikovani lide..............8-o

0 0
možnosti
BH

dropa

14. 8. 2009 2:09
Žigul

Známá to šoula do sloupu a doktoři ji poslali z nem. domů. Po neodbytném naléhání matky dotyčné se tedy "obětovali" přijmout a za několik hodin se už operovala roztrhaná slinivka se sdělením rodině  "počítejte se vším".

Tak buď je žigul moderní bezpečné auto nebo doktoři na baterky!

0 0
možnosti
KE

Pan Navratil

14. 8. 2009 15:51
Re: Žigul

Že jsou pevný (nikoliv samonavíjecí) pásy mor nám říkal primář z chirurgie i jako elektrikářům. Že si takový případy nechávaj  na pozorování ať to vypadá jak chce dobře.

0 0
možnosti
NA

Next Apache

13. 8. 2009 19:59
š o k

Velká energie vnesená do organismu musí nutně někde uškodit, i když na těle není krvácející rána.

I když jde o něco jiného, přece vnímám jistou analogii s následkem stŕelného poranění. Střela větší ráže (třeba oblíbená magnum .308) vystřelená ze zbraně s dlouhou hlavní (tedy s velkou úsťovou rychlostí) má na dráze řádově stovek metrú takovou energii, že zabije člověka i při nástřelu třeba ramene. Jde o šok, resp. hydraulický šok. Energie úderu střely se přenese (krví) do srdce, mozku atd. a člověk padne a je mrtvý.

0 0
možnosti

Host

13. 8. 2009 23:04
Re: š o k

mate prosim pro toto tvrzeni nejaky realny podklad? Nebo ste to cetl v casopise "o zbranich".  ?

0 0
možnosti
TD

Host

13. 8. 2009 19:24
Dobrá rada

Myslím, že článek je pěkný, ale ani zavolání záchranky moc nepomůže. Sám jsem se čelně přetahoval s betonovým mostem, hasiči mi dali preventivně límec a přivolaná rychlá mi jen zkontrolovala krk (kvůli límci od hasičů) a pak se mě zeptali kde to bolí, takže veškerá kontrola spočívala v šáhnutí na krk a kouknutí na roztrženej ret. V nemocnici na pohotovosti vzali papír od rychlé a jediné co udělali je jeden steh na rtu. ! Takovouhle diagnózu bych si dokázal udělat sám.

0 0
možnosti
O

Oldis_rab

13. 8. 2009 21:23
Re: Dobrá rada

tak asi taky koukaj na to jak si jel rychle.

0 0
možnosti
JN

Jannynov

13. 8. 2009 19:09
vysoká rychlost

způsobuje tato zranění.....ne moderní auta sama o sobě. Když lidi nebudou jezdit jako prasata a překračovat neustále rychlost, mohou se mnohým průserům vyhnout.

RvRv

0 0
možnosti

Host

13. 8. 2009 19:22
Re: vysoká rychlost

a lepit se metr od auta ve 130.

0 0
možnosti
LN

ladaxxt

13. 8. 2009 18:48
hm..

tak to by se snad dalo vyřešit odstraněním bezpečnostních prvků.. Potom zdravotník na první pohled pozná, že kromě utrženýho játra schází i půl hlavy..

0 0
možnosti

Host

13. 8. 2009 21:07
Re: hm..

tak tohle mě pobavilo :-) ;-D;-D;-DR^R^R^

0 0
možnosti

Host

13. 8. 2009 18:31
proč

a proč volat zdravotníky když to NIKDO nepozná?

0 0
možnosti

Host

13. 8. 2009 18:03
náraz jako náraz?

Pak tedy nechápu jaktože piloti F1, přežívají nárazy v mnohem větších rychlostech.

0 0
možnosti

Host

13. 8. 2009 18:16
Re: náraz jako náraz?

To je jednoduché, konstrukce monopostů jsou navrženy tak , aby se při

nárazu roztříštily na co největší počet částí a tím pohltily co nejvíce

kinetické energie. Jediné chráněné místo je kabina řidiče. U osobních aut jsou sice deformační zóny, ale to je tak vše, plech se na nich už nedá roztříštit jako kompozit u monopostů. :-)

0 0
možnosti