- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pokud někdo (Euro NCAP) prohlásí auto za bezpečné, pak musí mít tzv. deformační zónu, která kinetickou energii pohltí a sníží tak záporné zrychlení působící na posádku. Problém ovšem je, pokud si řidič takového vozu namontuje tzv. bullbar. Ten se totiž uchytí, podobně jako tažné zařízení, na rám vozu a obejde tak deformační zónu. Náraz při 5km/h s takovým rámem do betonového pilíře je šlupka, kterou posádka nemusí přežít.
... někdy ovšem se zraněními ...
tak at tam pracuji kvalifikovani lide..............
Známá to šoula do sloupu a doktoři ji poslali z nem. domů. Po neodbytném naléhání matky dotyčné se tedy "obětovali" přijmout a za několik hodin se už operovala roztrhaná slinivka se sdělením rodině "počítejte se vším".
Tak buď je žigul moderní bezpečné auto nebo doktoři na baterky
Že jsou pevný (nikoliv samonavíjecí) pásy mor nám říkal primář z chirurgie i jako elektrikářům. Že si takový případy nechávaj na pozorování ať to vypadá jak chce dobře.
Velká energie vnesená do organismu musí nutně někde uškodit, i když na těle není krvácející rána.
I když jde o něco jiného, přece vnímám jistou analogii s následkem stŕelného poranění. Střela větší ráže (třeba oblíbená magnum .308) vystřelená ze zbraně s dlouhou hlavní (tedy s velkou úsťovou rychlostí) má na dráze řádově stovek metrú takovou energii, že zabije člověka i při nástřelu třeba ramene. Jde o šok, resp. hydraulický šok. Energie úderu střely se přenese (krví) do srdce, mozku atd. a člověk padne a je mrtvý.
mate prosim pro toto tvrzeni nejaky realny podklad? Nebo ste to cetl v casopise "o zbranich". ?
Myslím, že článek je pěkný, ale ani zavolání záchranky moc nepomůže. Sám jsem se čelně přetahoval s betonovým mostem, hasiči mi dali preventivně límec a přivolaná rychlá mi jen zkontrolovala krk (kvůli límci od hasičů) a pak se mě zeptali kde to bolí, takže veškerá kontrola spočívala v šáhnutí na krk a kouknutí na roztrženej ret. V nemocnici na pohotovosti vzali papír od rychlé a jediné co udělali je jeden steh na rtu. Takovouhle diagnózu bych si dokázal udělat sám.
způsobuje tato zranění.....ne moderní auta sama o sobě. Když lidi nebudou jezdit jako prasata a překračovat neustále rychlost, mohou se mnohým průserům vyhnout.
tak to by se snad dalo vyřešit odstraněním bezpečnostních prvků.. Potom zdravotník na první pohled pozná, že kromě utrženýho játra schází i půl hlavy..
Pak tedy nechápu jaktože piloti F1, přežívají nárazy v mnohem větších rychlostech.
To je jednoduché, konstrukce monopostů jsou navrženy tak , aby se při
nárazu roztříštily na co největší počet částí a tím pohltily co nejvíce
kinetické energie. Jediné chráněné místo je kabina řidiče. U osobních aut jsou sice deformační zóny, ale to je tak vše, plech se na nich už nedá roztříštit jako kompozit u monopostů.