Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Milionová Škoda 100 slaví čtyřicáté narozeniny

Škoda 100, kterých po světě jezdilo víc než milion a i teď je možné tento vůz potkat, slaví čtyřicáté narozeniny. Její výrobu nezastavil ani velký požár, který v roce 1969 postihl mladoboleslavskou automobilku.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Host

19. 8. 2009 15:12
Poruchová

My jsme si koupili Š100 rok před skončením výroby. Je pravda, že trpěla nekončícím řetězcem drobných závad od spínačů stěračů, přes neustále nefunční startér a v zimě neodmražená čelní skla. S těmi svislými čepy to nebyla taková katastrofa, prostě se v té době musely pravidelně promazávat mazacím lisem. Byly tak zkonstruovány a nesmělo se na to kašlat. Skoro každý měl mazací lis doma, mám ho dodnes. My jsme měli smůlu, vvařovali jsme a stříkali *komplet* už po třech letech. Pod dešťovými žlábky odpadávala barva už po roce. Říkalo se, že Košice tenkrát dodaly plech totálně rezavej a Škodovka ho prostě natáhla do lisů tak jak byl. Volant se (naštěstí při parkování) rozlomil po čtyřech létech a tak jsme si koupili "spotovní". Prostě, smůla na smůlu. Ale taky hromada nádherných zážitků. To nedůležitější. Kdo neměl rodinného automechanika, nebo nebyl extrémně šikovný, ten splakal. V servisu třeba ty čepy jen zašpinili.

0 0
možnosti

Host

19. 8. 2009 15:13
Re: Poruchová

Potom jsme šli do Wartburga kombi ani jedna porucha za léta a to jsme s ním postavili dům. (Neustálý totální přetížení).

0 0
možnosti
MH

other_side

18. 8. 2009 18:42
to je článek jako prase

dik pane autor, gurmansky jsem si pocetl

0 0
možnosti

Host

16. 8. 2009 21:43
Něco začalo a něco skončilo

Takže aby se tato kreace embéčka mohla začít vyrábět, tak nás embéčka musela opustit přičemž lepší by bylo vzpomínat na výrobu 720, ale tohle?;-D

no ale dobře, bylo český.....[>-]R^

0 0
možnosti
V

Host

16. 8. 2009 11:12
otázkou je kolik by se jich prodalo v rámci volného trhu

a ne v netržním socialistickým prostředí, kdy se na auta stály fronty. Západní konkurenti té doby byly určitě na lepší úrovni

0 0
možnosti

Host

15. 8. 2009 11:55
Brečíte dobře...

...ale na špatném hrobě. Škodovka měla na konci šedesátých let připraveno do výroby skvělé auto, s mootrem vpředu, s modulárním objemem (motory od 1200 do 2000, podle počtu válců), nicméně stranický sjezd rozhodl, že todle auto se vyrábět nebude  a místo toho se modernizuje kdysi úspěšná 1000MB a auta vyšších výkonů se budpou dovážet ze SSSR. Takže poděkujte našim slavným soudruhům a nezapomeňte jim to připočíst ve volbách.

0 0
možnosti

Host

15. 8. 2009 13:52
Re: Brečíte dobře...

Stranicky sjezd nic nerozhodl, rozhodly penize. Jedna vec je neco navrhnout (zvlast v te dobe, kdy auto bylo temer ciste mechanicka zalezitost) a udelat par hezkych prototypu a druha je rozjet to v serii....

0 0
možnosti

Host

14. 8. 2009 16:48
bezva kára ;)

Nevím co pořád proti těm škodovkám máte......vlastním Škodu 100L a je to super kára - oproti moderním automobilům máte aspoň pocit že jedete v autě a že ho i řídíte :). Na hustý městský provoz  to tedy není již to pravé ořechové, ale mimo město si vychutnáte ten správný jízdní požitek ještě teď (pokud teda nejste rozežranci konzumu bez špetky citu k veteránům).

0 0
možnosti

Host

14. 8. 2009 20:42
Re: bezva kára ;)

souhlas, ale nesmis se dostat na dalnici....

0 0
možnosti

Host

14. 8. 2009 16:36
mnoho hodnoceni

v teto diskusi vychazi z dnesnich znalosti a zvyklosti - chtelo by to trochu nadhledu a hodnotit auto napasovane do sve doby

napr. stale dokola omylane deformacni zony je zalezitost, ktera se v te dobe proste neresila nikde (napr. amici toto zacali resit docela nedavno, do te doby staveli auta vzhledem tanky, ale papirove, jak dnesni cinani)

0 0
možnosti

Host

14. 8. 2009 16:24
Dobrý krám

Měl jsem Š100 v roce 2000, ale původní motor byl na odpis, tak jsem narval motor 120LS a šlapalo to bez problémů, byl jsem s ním spokojenej a pak jsem dostal od strejdy shnilýho favorita 136LS s dobrým motorem, a říkal jsem "Co stím???". Z Fávíka jsem vyndal motor a narval do tý 100, a jelo to jako drak, ale převodovka nebyla stavěná pro tenhle motor, ale do kopce kopnout 4 kvalt to bylo dobrý....A v roce 2003 jsem prodal.....:-/

0 0
možnosti

Host

14. 8. 2009 16:22
Velice špatné auto

Bylo tak špatné auto, že modifikace 130 RS na rally Monte Carlo hned při první účasti vyhrály s obrovským náskokem svoji třídu a v absolutním pořadí,bezrozdílu objemu, čtvrté a páté místo. Panečku, to byly mizerné stroje. Mimochodem, dnešní cena 130 RS je 300 000 - 1 000 000 Kč.

0 0
možnosti

Host

14. 8. 2009 20:43
Re: Velice špatné auto

300 000 je cena novyho motoru do ni.

0 0
možnosti

Host

14. 8. 2009 14:56
Dobu nebrat, auta z tédoby také NÉÉÉ, aůe

prázdné silnice z tehdejší doby-to by bylo. To bych chtěl alespoň na chvíli zažít;-)

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!