Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Masarykův okruh je jako klenot v lese, který závodníci milují, nebo nenávidí

Brno je o víkendu středem motoristického sportovního světa. Masarykův okruh ovládli rychlí muži na silných motorkách. Okruh je výjimečný i svou polohou uprostřed lesů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Si0

Mě dosti zaráží to trasování.

To jsou většinou přímé úseky přímo připojené ke kružnicovým směrovým obloukům. Už od silničářského středověku se tam snad vkládají přechodnice?! Takhle si je musejí vymýšlet sami jezdci volbou stopy, ale přijde mi to dost otřesné.

0/0
18.8.2009 13:31

Štvavá vysílačka

Re: Mě dosti zaráží to trasování.

Kdyby to dělal podle klotoidy, tak by to Brno nebylo tak těžký zajet. :-)

0/0
18.8.2009 22:00

roba21

Ten nadpis se moc nevyvedl

:-P

0/0
16.8.2009 14:55

Host

Jsem zvědavej

jestli Huleš konečně něco zajede :-P

0/0
16.8.2009 7:25

Host

Re: Jsem zvědavej

udělal si ze sebe idiota jako nikdo jiný...

0/0
16.8.2009 10:05

Host

Re: Jsem zvědavej

Tos trochu zaspal!!!;-D;-D

0/0
16.8.2009 19:16

Sršeň

závodník v kuchyni

Malá vsuvka pro čtenáře, ten slavný závodník, který se děsil, že skončí u nějaké hospodyňky v kuchyni byl Niki Lauda, bylo by dobré to uvést.

Jestli pak spíše nedoufal, že skončí u některé v ložnici.;-D

Tak zítra na okruhu.V[>-]R^

0/0
15.8.2009 21:28

Host

neřekl bych........

.......že má nový okruh nějaké dlouhé rovinky? Vždyt' startovni rovinka (nejdelší z rovinek), ma pouhých 636.5 metrů. To je celkem bída. Velká většina známých okruhů má startovní rovinky dlouhé 800 - 1100 metrů. 

0/0
15.8.2009 15:32

steve007

Re: neřekl bych........

A k čemu rovinky? Ty jsou pro diváky o ničem, stroj kolem jen prolétne, naopak v zatáčkách zpomalí a v nich se i ukáže um jezdce, zvláště u motorek.

0/0
15.8.2009 15:50

Host

Re: neřekl bych........

má opravdu, okruh bez pořádný rovinky není ono

když nepočítám Le Mans - stará verze: 5 km rovinky

tak parádní byly závody v Le Castellet - 2 km rovinka

nebo starý Kyalami, taky nádhera..R^

0/0
15.8.2009 19:33

Host

Re: neřekl bych........

...na rovince poznas co umi auto, v zatacce co ridic...

..neni to zavodeni nahodou o ridicskem umeni? (pokud ne tak proc sou pro ty auta limity??)

0/0
16.8.2009 11:29

steve007

Re: neřekl bych........

Vy jste mne ještě doplnil, to jsem měl na mysli.

0/0
16.8.2009 12:09

Host

Re: neřekl bych........

vy dva jste jezdci motokár  ;-D

závodění je kdo má větší koule

0/0
16.8.2009 19:54

Host

Re: neřekl bych........

Rovinky slouží coby bezpečná místa k předjíždění. Závodění je nakonec o předjíždění, že? V dnešní době vyrovnaných výkonů automobilů i motorek jsou dlouhé rovinky potřeba více než v minulosti. Díky vyrovnanosti, předjížděcí manévr s využitím "slipstreamu" trvá déle a proto je třeba delší rovinky. Řekl bych, že v případě F-1, by bylo třeba tak 2-3 Km dlouhé rovinky.

0/0
7.9.2009 22:31

Host

poznamka pro redaktora

pane redaktore uvadite mylne informace,a to sice že brněsky nový okruh nemá žadne oběti,nemam scela přesne iformace ale vim že nimalně jeden život si yžadal a to v ramci menšich regionalních zavodu,bohužel ke smrtelnemu zranění došlo.možna že by jste se tedy přiště mel svym člankem zabivat trošku přesněji přeci jenom je to vaše prace

0/0
15.8.2009 11:52

steve007

Re: poznamka pro redaktora

Je v pořádku, že ověřujete pravdivost textu, ale když už chcete

kritizovat, bylo by vhodné konkrétně doložit, zdali tam byl smrtelný

případ. Ale nejdříve si zopakujte základní školu, Váš text je po

pravopisné a mluvnické stránce zcela otřesný.Rv

0/0
15.8.2009 13:23

Host

Re: poznamka pro redaktora

Nebyly to spis volny jizdy pro verejnost?

0/0
15.8.2009 13:30

Host

Re: poznamka pro redaktora

Ano byla to jízda pro veřejnost a blbec se srazil s blbcem, protože ta nehoda byla hodně neobvyklá. škoda, no.

0/0
15.8.2009 15:11

Štvavá vysílačka

Re: poznamka pro redaktora

Ty jsi je znal, že je nazýváš blbci?  Já znám jen toho co přežil a to je opravdu blb. Skoro si začínám myslet, že za to mohl on. Je známý nepochopitelnými a nepředvídatelnými manévry. Trpí představou, že je po Rossim nejlepší brzdař ;-D

  Toho druhého jsem neznal.

0/0
15.8.2009 18:50

Host

Re: poznamka pro redaktora

Byla to jízda veřejnosti a kdyby sis to přečetl celý, tak bys věděl, že je to v článku napsáno!!

0/0
15.8.2009 21:15

wairau

Re: poznamka pro redaktora

prokrista,clovece,vy jste ten prispevek musel psat naprosto nestrizlivy,jinak si to nedovedu vysvetlit ;-D

0/0
15.8.2009 23:57

moopy2

pěkný článek...

...díky..zase mam par nových informací..:)

0/0
15.8.2009 9:49

Host

Jistě je to pěkný okruh,

ale nejvíce vzpomínám na původní okruh, přes staré Kohoutovice Libušiným údolím do Pisárek, přes Nový Lískovec do  Bosonoh. Na Farinovu zatáčku a zatáčku u lomu., atd. To byl skvělý okruh a skvělé zážitky.  Samozřejmě, že byl i z dnešního pohledu nebezpečný. Na dnešním okruhu ovšem nezažijete takovou podívanou jako na tom starém.:-)

0/0
15.8.2009 7:38

steve007

Re: Jistě je to pěkný okruh,

100% souhlas, starý okruh měl své kouzlo, od jezdců byl člověk jen pár metrů, si pamatuji, jak jednomu jezdci (jméno si bohužel nepamatuji) chcípla u hájenky v Kohoutovicích motorka, tak začal rozdávat autogramy.:-D Pokaždé když jedu do Kohoutovic, vzpomenu si, jak ve farince byly tribuny a pokaždé se podívám na Baltisbergerův pomníček... když jdu přímo kolem, dám mu tam kytku...

0/0
15.8.2009 13:26

Host

Re: Jistě je to pěkný okruh,

Jo jo. Bylo to nádherné, když "hrazení" bylo jen z pásu z pytlíků na mléko ;-D a člověk byl od trati vzálen jen asi 3-5 metrů a mohl chodit okolo celé trati jak chtěl. Navíc tehdy měly závody v sobě kouzlo něčeho naprosto mimořádného, protože to byla ukázka západního technologického a hospodářského rozmachu a pro nás chudé komunisty to bylo fantastické.

0/0
15.8.2009 15:15

Host

Re: Jistě je to pěkný okruh,

Proč zrovna technologického? Než začnu používat cizí slova, tak si nastuduju jejich správný význam. Technologie není synonymum pro techniku. http://www.odbornecasopisy.cz/index.php?id_document=23099

0/0
16.8.2009 6:37

Host

rekord moto

rekord Rossiho z roku 2006 je 1.56.191

jinak diky za clanekR^, tomuto odvetvi je venovano velmi malo prostoru a to nemluvim o Michalu Dokoupilovi, ktery pred par dny vyhral v irsku zavod na prirodnim okruhu a v mediich ani carka

0/0
15.8.2009 0:34

Host

Re: rekord moto

rekord rossiho není 1.56 a už vůbec ne z roku 2006!

2008C.StonerDucati1:57,199Suchá trať

0/0
15.8.2009 21:19

Host

Re: rekord moto

Nejrychlejsi kolo, tak jak se pise v clanku, zajel skutecne Rosi v roce 2006 s tim psanym casem. Neco jineho je tratovy rekord, ktery se pocita pouze ze zavodu a tam platil ten Stoneruv cas. Do dneska.

0/0
16.8.2009 22:55

Host

Re: rekord moto

můžete to něčím podložit? 1.56 v roce 2006 nedal nikdo.

0/0
17.8.2009 16:43

Host

Re: rekord moto

Dalo to dokonce 8 jezdcu. :-)

http://www.motogp.com/en/Results+Statistics/2006/CZE/MotoGP/QP

0/0
17.8.2009 20:33

Host

Re: rekord moto

tak 1.56 zajeli rossi a lorenzo teprve letos !

0/0
16.8.2009 19:53

Host

Re: rekord moto

To je fakt...o Indym ani Ň !!!Rv

0/0
16.8.2009 22:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.