Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Německo chce být velmocí elektromobilů. Pětina lidí už na ně čeká

Německá vláda připravuje po šrotovném pro řidiče nové slevy. Chce na silnice přivést do roku 2020 milion elektromobilů. Prvním sto tisícům majitelům přispějí ministři ze státní kasy. Podle průzkumu pětina zákazníků váhá, jestli s nákupem nového auta nepočkat, než se objeví širší nabídka aut na elektřinu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

zipx

taky čekám

příští auto bych chtěl taky na elektřinu, na druhou stranu, pokud se konečně ty pořádné baterky podaří vyrobit, tak půjde cena benzínu zásadně směrem dolů, takže ty poloviční náklady na provoz časem vyšumí. Ropy je víc než může lidstvo za svou existenci spotřebovat a petrolejářský průmysl se na druhou kolej jen tak odsunout nenechá.

0/0
28.8.2009 22:29

Pan Navratil

Re: taky čekám

Schválně, kdo si myslíte, že vlastní patenty na technologie okolo nezávislé elektrické trakce?

0/0
1.9.2009 11:05

Host

Re: taky čekám

Si piš,že to mají kvalitně zlobované. A  učo mají pod zámkem i nějaký ten motor na vodu;-(

0/0
30.9.2009 14:49

Host

Ale...

http://www.mustwatch.cz/film/kdo-zabil-elektromobil-who-killed-the-electric-car/

!!8-o

0/0
28.8.2009 2:11

Host

Elektromobil na dojizdeni do prace

Zatim vyrabi jen kupe, ale do dvou let by mel prijit i sedan.

http://www.teslamotors.com/

0/0
27.8.2009 21:36

Host

Vsem odpurcum EV

Mozna by neskodilo, nez zacnete tady psat nesmysly, kdybyste se v nejakem to electric vehicle svezli. Pochopili byste, jak vyrazny je rozdil mezi autem s pohonem spalovacim motorem a EV. (G)Host

0/0
27.8.2009 17:12

Host

Re: Vsem odpurcum EV

pochybuju ze jsi jel v necem, co ze zacne prodavat nekdy za 2 roky

jestli jsi jezdil faforitem predelanym na baterky, tak novy technologie jsou o nekolik generaci jinde

0/0
27.8.2009 17:27

Host

Re: Vsem odpurcum EV

ani v jednom, ani v druhem. Jen je to o necem uplne jinem a zavrhovat by se to nemelo.

0/0
27.8.2009 21:17

Host

Sirsi nabidka elektromobilu

pětina zákazníků váhá, jestli s nákupem nového auta nepočkat, než se objeví širší nabídka aut na elektřinu......

haha, delaji jako kdyby nejaka nabidka byla. Ono to ma svoje duvody ze nabidka elektromobilu je takova jaka je a rozjasane clanky na tom nic nemuzou zmenit. On i zatvrzelej ekolog si rozmysli dat sa auto tridi fabia v elektro verzi bez topeni a bez klimy pul mega a kazdych pet let menit baterky za 200k.

0/0
27.8.2009 16:27

Host

Re: Sirsi nabidka elektromobilu

Pokud na elektromobily půjdou dotace jako třeba do OZE a náklady na ujetý km vč. amortizace (tzn. i vč. nákladů na výměnu baterek) budou nižší než u auta se spalovacím motorem, tak proč bych do toho EV nešel? A ten blud s topením a klimou snad nemyslíš vážně, co?

Zatím všichni přemýšlíte v cenách 60 $ za barel ropy. Zanedlouho bude barel stát 200$. Jak se vám bude jezdit s litrem benzínu za 80,-Kč? Alternativa bude možná kapalné uhlí, plyn určitě ne, protože jeho zásoby jsou jen o málo vyšší než ropy. Rentabilní výrobu vodíku ještě nikdo nezmáknul, takže zbývá elektrika a snížení cestování. Holt si najdete práci v místě bydliště nebo se přestěhujete tam, kde pracujete a česnek se nebude vozit z číny ale pěstovat u nás. Tak to bude (asi).

0/0
27.8.2009 17:06

svarak z krabicoveho vina

Re: Sirsi nabidka elektromobilu

Hážeš tady naprosto nepodložená čísla od pasu. Na tohle vůbec nemá cenu reagovat.

0/0
27.8.2009 18:40

Host

Re: Sirsi nabidka elektromobilu

Myslis, ze si cucam cisla z prstu a mam z toho orgasmus? Zkus se podivat po nejakych analyzach, jak to je s ropou a jeji budoucnosti. Pro zacatek doporucuji se seznamit s pojmem ropny zlom, treba zde: http://www.euroekonom.cz/analyzy-clanky.php?type=jz-ropny-zlom a tady mas graf, jak roste spotreba ropy v Cine:

http://www.euroekonom.cz/grafy-energie-data.php?type=cina-spotrebaropy-rok&time=-1   Za deset let budou ty moje cisla smesne nizka...

0/0
27.8.2009 21:13

svarak z krabicoveho vina

Re: Sirsi nabidka elektromobilu

Pojem ropný zlom znám, to se neboj. Taky si pamatuju, že Gazprom vyhrožoval, že cena ropy bude letos v létě 250 USD za barel (http://ekonomika.ihned.cz/c1-25379950-jiz-za-rok-250-dolaru-za-barel-ropy-tvrdi-rusky-gazprom). Takže asi tak, co se týče všech prognóz delších než pár měsíců (zvlášť v dnešní době).

0/0
28.8.2009 13:30

Host

Re: Sirsi nabidka elektromobilu

Gazprom také není žádný analytický subjekt. Ale loni se spletla i řada analytických odborníků, kteří předpovídali dnešní cenu ropy v rozmezí 100-200$ za barel. Skutečnost je poloviční. Já jsem neměl na mysli současnost, ale budoucnost dejme tomu za deset let. Cena ropy půjde nahorů už jen proto, že se bude těžit z hůře dostupných ložisek a poptávka bude neustále stoupat. Proto má teď smysl věnovat se évéčkám, aby až k tomu dojde, se nezhroutila společnost. Oni taky si hned nezačnou všichni kupovat. Přechod (pokud se povede) bude trvat třeba i 50 let. Bude třeba postavit nové elektrárny a posílit rozvody. Atd, atd...

0/0
28.8.2009 16:44

zipx

Re: Sirsi nabidka elektromobilu

ropný zlom se stále odkládá :-) prakticky od chvíle kdy se začala těžit ropa, je to čistý marketing, ropy je víc než může lidstvo během své existence spotřebovat. Zasvěcení dobře ví že známé zásoby rostou rychleji než spotřeba ropy..

0/0
28.8.2009 22:21

Host

Re: Sirsi nabidka elektromobilu

U nás v ČR neznamená, že když stojí ropa 60$ tak stojí benzin třeba 28,-Kč, a když by měla stát uváděných 200$ tak bude stát benzin třeba 36,-Kč. Vážený pane, u nás se ceny PHM neodvíjejí vůbec od ceny ropy, ta je zanedbatelná, ale od daní - spotřební daň, DPH, rabaty výrobce, distributora a prodejce. Benzin stojí pořád svých 6-7,-Kč a zbytek jsou daně.

0/0
31.8.2009 15:14

Host

Re: Sirsi nabidka elektromobilu

hlavne ze fabka bez klimy za 200k ti neprijde divna, kde jsi vubec vzal ty informace a cenu baterii, zeby ti to nekdo nekdy rekl u piva???

0/0
27.8.2009 18:48

Little Boy

Re: Sirsi nabidka elektromobilu

Co to meles? Elektromobil ma z principu docela problem s klimatizaci... teda pokud te nevadi ze s klimou se te snizi uz tak mizernej dojezd na 2/3. A rad se necham poucit odbornikem kolik stoji trakcni akumulator rekneme s kapacitou 20kWh ???

0/0
27.8.2009 19:33

Host

Re: Sirsi nabidka elektromobilu

jestlize ke klimatizaci mensi kancelare staci jednotka s prikonem 2kW, na klimatizaci mnohem mensiho prostoru v aute musi staci 500W. navic rizeni elektromotorem je mnohem lip regulovatelny nez kdyz to de z remenice motoru a cely to musi fungovat v rozsahu 1000-6000 otacek bez ohledu na to, jakej chladici vykon potrebujes. navic klimatizace v elektromobilu pracuje v mnohem lepsich tepelnych podminkach, nez kdyz je vedle rozpalenyho spalovaciho motoru

argumentovat vysokou cenou neceho kdyz se to jeste ani neprodava v seriovce je blbost

pamatuju ja sem nekde kolem roku 2000 koukal v obchode na plasmu za 500tis, dnes plasma mnohem kvalitnejsi stoji ani ne 5% ceny kolik stala pre 10-ti lety

0/0
27.8.2009 20:20

Little Boy

Re: Sirsi nabidka elektromobilu

Proc rovnou nenapises ze nemas zadne znalosti o problematice pohonych akumulatoru? Dedukovat jejich cenu na zaklade televizi je smesne, na rozdil od teleize platis v cene baterii hlavne suroviny a naklady na vyrobu. Uz ted se produkujou v milionovych seriich pro spotrebku. Klimatizace v aute ma prikon kolem 3-4kW.

0/0
28.8.2009 7:27

Host

Re: Sirsi nabidka elektromobilu

nemuzes porovnavat produkci akumulatoru do mobilu s produkci akumulatoru do aut s kapacitou o 4 rady vyssi

3-4kW ma prikon klimatozace nebo tepelny cerpadlo do mensiho domku.

invertorovy klimatizace maji COP (koeficient vyuziti energie az 5) ty nejhorsi 3

takze v nejhorsim pripade dostanez ze 3kW 9kW chladiciho vykonu

tepelna kapacita vzduchu je cca 1kJ/m3, takze 9kW (32MJ) chladiciho vykonu ti vychladi 32000m3 vzduchu o 1C. kdyz budes chladit z venkovni teploty 35C na 25C, ochladis 3200m3vzduchu, tj skoro 1m3/s. to by byl v aute pekne ficak aby ti vhanel 1m3 vzduchu za sekundu. analogove dostanes ze k chlazeni prostoru auti ti staci maximalne 500W prikonu. cerpadlo v aute pohaneny motorem pracuje v nevyhodnych podminka, v pripade elektromobilu se to blizi normalni klimatizaci. prikon 3-4kW na klimatizaci by znamenalo, ze pri rychlosti kolem 50km/h jde pulka vykonu motoru jen na klimatizaci, coz je hovadina

0/0
28.8.2009 9:01

Pan Navratil

Re: Sirsi nabidka elektromobilu

No, letos jsem to počítal, celkem 6 dní od března jsem měl pocit, že bych si zapnul v autě klimu. Kupovat klimu do auta kvůli šesti dnům v roce mi přijde jako blbost. Jinak auto se hřeje mnohem víc, než barák, v baráku, kterej stojí na slunku nikdy nemáte 60°C, zato v každým autě jo. Tam bych se nebál tvrdit, že dovnitř jde až 2kW tepla.

0/0
9.9.2009 13:34

Host

Re: Sirsi nabidka elektromobilu

Kdo, nebo co brání použití nezávislého topení na uhlovodíky i u elektromobilů???

       Teď se většina z vás asi usměje, ale já pamatuji nezávislé benzinové topení do Trabanta s nádrží na benzin o obsahu 2 litry. A fungovalo docela dobře.

       Topit v autě elektřinou branou z akumulátoru je opravdu nevhodné (abych to napsal slušně).

0/0
30.9.2009 13:56

Host

By mě fakt zajímalo,

za jak dlouho se musí u dnešních elektromobilů vyměňovat baterky a kolik to stojí (% z pořizovací ceny vozu).:-/

0/0
27.8.2009 16:08

Host

Re: By mě fakt zajímalo,

Vedle v diskusi pisou, ze pry co 5 let . Neoveroval jsem to, ale pokud je to pravda, tak to neni zadna vyhra.

0/0
27.8.2009 18:49

Host

Re: By mě fakt zajímalo,

Co 5 let ale jen urcity typ baterii ale rozhodne ne za 200k mam spocteno ze baterie do podoma predelaneho elektromobilu s dojezdem okolo 100km na nabiti stoji okolo 70-80tis. Mesicne platim 3-5tis za naftu a to jezdim do 60kilaku denne. takze navratnost je do roka maximalne do dvou a pak dalsi 3roky jezdim temer za babku.

0/0
27.8.2009 19:03

Little Boy

Re: By mě fakt zajímalo,

Ten vypocet by me vazne zajimal.... protoze pocty te moc nejdou. Mesicne 3-5 za naftu a ujedes na to 30*60 = 1800kilaku. To te to bud zere 15-30 litru nafty nebo te nejde matika. Predpokladam ze si ve vypoctech zohlednil i pokles kapacity v mrazu na cca 20% aby si pak nezustal v zime stat nekde v poli.

Btw zivotnost akumulatoru je cca 80k kilometru a chlubi se ze litiova technologie by mohla mit az 160k

0/0
28.8.2009 7:59

Host

Re: By mě fakt zajímalo,

koukal jsem na tu Teslu: dojezd na jedno nabití v průměru 220miles (350km), výkon 185kW, krouťák 375 nm, baterky Li-ion, životnost 5 let nebo 100 000 miles (160 000km), plné nabití z nuly 3,5 hod., možnost nabíjet doma. Cenu baterií neuvádí...

0/0
28.8.2009 17:00

Pan Navratil

Re: By mě fakt zajímalo,

za 3 až 5 tisíc má cca 130 až  220 litrů nafty, to dělá spotřebu 7 až 12 litrů, takže nevím, kdo je tady na štíru s matematikou.

0/0
1.9.2009 11:02

Host

Utopia planetaria

Elektromobil vyhral sice vyvoj trocha potrva tak 20 az 40 rokov ale mozme s konecnou platnostou povedat ze elektromobil bude dalsia revolucia ludstva !!! Obama vsetky statne peniaze pre vyvoj alternativnych paliv vrazil do elektromobilov !!!

:-PR^!

0/0
27.8.2009 15:39

Host

Re: Utopia planetaria

Jo to bylo chtry... elektriku mame z jadernych a tepelnych elektraren, to byl dobry tah, zvlast pokud se jedna o alternativni paliva 8-o

0/0
27.8.2009 15:43

Host

s nocnim levnym

proudem se asi budeme muset rozloucit...naopak v noci asi bude drazsi nez ve dne az kazdej co prijede prdne autiko navecer do nabijecky..

jo a nevite jestli uz uvazujou o nejakym elektro-nakladaku?

0/0
27.8.2009 14:50

Host

Re: s nocnim levnym

To je pekna blbost, protoze zalezi na nabijecim proudu a cim pomaleji se to auto bude nabijet, tim mene to bude "zatezovat" penezenku a pozadavek na vykon elektrarny. R^ Nehlede na to ze jiz dnes existuji projekty jako je "solarni garaz" R^

0/0
27.8.2009 20:09

sifon5

haha

tak to aby zacali vsude po svete stavet jaderny :DD;-D;-D;-D

0/0
27.8.2009 14:44

Host

Zdroje ...

Jen by mě docela zajímalo, kde chce Německo v roce 2020 vzít dostatek elektrické energie pro napájení milionu elektromobilů ? Pokud dojde v příštích deseti letech k plánované odstávce jaderných elektráren, pak je zachrání jen masivní výstavba tepelných elektráren. Která se ostatně už pomalu rozbíhá. Takže místo ropy (benzín, nafta) se bude spakovat uhlí na výrobu elektrické energie. Další variantu je dovoz elektrické energie.... A obnovitelné zdroje ?! No, možná pokryjí 10 či 15 % z celkové spotřeby elektrické energie...

0/0
27.8.2009 14:43

Host

Re: Zdroje ...

na ujeti 100km je potreba necelych 10kWh, takze pri dennim najezdu 100km milion aut spotrebuje 10GWh elektriky

temelin za den vyrobi 48GWh

0/0
27.8.2009 15:09

Host

vodík

Nakonec k němu stejně dospějeme. Elektromobil je slepá ulička, ale chápu, že elektrika se dá prodávat, zatímco vodík by si auto mohlo brát z prostředí - vždyť vodíku je ve vesmíru 70%... No, ale to by byla pohroma pro všechny ekonomiky - lid by si jezdi zadarmo a neodváděl desátek! :D

0/0
27.8.2009 14:17

Host

Re: vodík

Víte, ono vyrábět vodík je dneska drahé. Jinak na počátku automobilové výroby jezdilo více aut na elektřinu, než na benzín/naftu. Zkoukněte tento film http://www.csfd.cz/film/225582-who-killed-the-electric-car/ a třeba pochopíte více. Svět je ovládán několika málo majiteli velkých bank, společností a já nevím koho všeho ještě. Kdyby automobilky vyráběly auta s větší životností, tak by řezaly větev na ketré sedí.

0/0
27.8.2009 14:32

Host

Re: vodík

Ten film je čirá demagogie. Zajímavé, že ropné koncerny nezabily tramvaje, trolejbusy a elektrické lokomotivy, že. Prostě elektromobil se dosud technicky ani uživatelsky neosvědčil, to je celé.

0/0
27.8.2009 16:04

Host

Re: vodík

no, tramvaje a trolejbusy nezabily ropné koncerny, ale přímo automobilky. Alespoň někde - podívejte se do země automobilsmu, do USA. Tam skutečně v několika městech koupily velké automobilky přímo městskou dopravu a de facto ji zlikvidovaly. To není žádná konspirační teorie, ale historická skutečnost.

Ale ten výše zmíněný film je opravdu silně demagogický. Velmi dobře pracuje se směsí skutečných faktů, smyšlenek, konspiračních teorií, nepodložených názorů a k tomu opět nějaká reálná data. Celek je pak pro lidi, kteří nejsou zvyklí informace ověřovat, velmi působivý a snadno mu uvěří.

0/0
27.8.2009 16:23

Si0

Re: vodík

Pomocí USA bych neargumentoval, tam je doprava postavena poněkud na jiné bázi než v Evropě. Zejména je víc postavena na komerční bázi a méně (nebo spíše vůbec ne) dotována z veřejných zdrojů. A MHD postavena na elektrických pohonech vyžaduje postavit a opečovávat infrastrukturu, což v U.S, nikdo dělat nebude. Podobně je to tam s železnicí (nejen se samotnou elektrickou trakcí): osobní doprava tam téměř neexistuje, hlavně se tam tahá komerčně zajímavější nákladní přeprava. Hledat za vším lobby je nesmysl. Ti investoři si museli zatraceně rozmyslet, do čeho půjdou a co se jim vyplatí. V silně konkurenčním prostředí lze jejich kvazimonopol rychle rozbít technicky úspěšnějším zařízením.

Prostě: lano se vždycky prověsí dolů, nikdy neudělá hrby, to by je musel někdo uměle a neefektivně podpírat

0/0
27.8.2009 16:35

Host

Re: vodík

Případ likvidace veřejné dopravy ze strany automobilek v USA byl uveden jako příklad jedné z informací, která zazněla ve výše uvedeném filmu a zakládá se na pravdě. Skutečně se to stalo a skutečně to byla naprosto úmyslná likvidace na podporu prodeje automobilů. Navíc to bylo posvěceno i tehdejší vládní garniturou a celou ideou "amerického snu". Prostě se to stalo a je to ověřitelný fakt.

Uvedením toho příkladu se ale nijak nedostáváme do sporu. Spíše naopak - jde o to, že film i celá teorie o "zabití elektroaut z strany ropné lobby" je prostě kravina a demagogie. Tím, že se do celého blábolu zakomponují reálné příklady, stává se to věrohodnější a o to i účinější demagogií. Realita je jiná - elektromobily nebyly ve své době natolik efektivní, aby mohly účinně konkurovat spalovacím motorům, které zažily mnohem rychlejší rozvoj díky levnějšímu, lépe skladovatelnému palivu.

0/0
27.8.2009 17:11

Host

Re: vodík

Upřímně řečeno - ani dnes nejsou elktromotory ještě dostatečným

konkurentem. Nižší povozní náklady jsou vykoupeny mnohem vyšším

pořizovacími náklady, krátkou životností baterií, nepohodlným nabíjením

(nejde jen o čas) a dalšími faktory. Nicméně s rostoucí cenou ropy a masivním rozvojem elektroniky se na jedné straně čím dál více zdražuje provoz spalovacích motorů a na druhé straně se zlevňují komponenty pro elektromobily, postupně se řeší nevýhody provozu EM atd. Navíc na podpoře EM teď sbírají politici body, což je také velmi zásadní faktor.

Skutečně lze očekávat, že do pěti let bude EM srovnatelnou alternativou pro auta se spalovacími motory. A klidně si zavěštím, že do deseti let bude ve státech, které budou EM masivně podporovat (klidně Německo) tvořit více než třetinu nově prodaných aut.

0/0
27.8.2009 17:15

Host

Re: vodík

Možné to je. V dnešní době úžasně rychlého vývoje technologí je dost dobře možné, že se do 5 -10 let objeví levný a opravdu výkonný akumulátor, který dá elektromobilu ten hlavní trumf. V Ikarii jsem před časem ve sloupku zabývajícím se vědoučetl  článek o tom, že v USA úspěšně experimentují s bateriemi, při jejich konstrukci jsou použity VIRY.  Výzkum se primárně zaměřuje na využití této technoloie v miniaturních bateriích, ale kdo ví, jak by to šlo využít.  Vi: http://www.ikarie.cz/clanek/viry-stavi-baterie

Nad něčím takovým zůstává rozum stát a jsem zvědavý, co se v budoucnosti na poli vývoje baterií a akumulátorů objeví.

0/0
27.8.2009 19:02

Host

Re: vodík

Souhlasim, ze ten film je demagogie. Dnesni svet je preplnen demagogiemi, pocinaje televiznimi reklamami a konce evolucni teorii.;-D;-D;-D

0/0
27.8.2009 17:42

Host

Re: vodík

Me se ale libil a ma neco do sebe, jestli ze  EV1 melo ty parametry jake jsou udavane filmem je to parada, krome te casti kdy automobilka je vsechny zabavila a zlikvidovala. Nechapu jak po takovem kroku si pak jeste troufala zadat o dotace od statu, kdyz jako prodejce selhala, misto zajmu prodat a mit zisk, aspon castecny, je zlikvidovat????Nedal bych jim ani dolar.

0/0
27.8.2009 19:00

Host

Re: vodík

Vodík je slepá ulička. Vyrábět vodík je energeticky náročnější než energie z toho získaná. Pokud budou státy výrobu vodíku dotovat, pak to šanci na chvíli uspět má, ale je to stejnej nesmysl jako současné dotace do fotovoltaiky, kde energie vynaložená k výrobě sotva pokryje energetický zisk z panelu dosažený. Garion.

0/0
27.8.2009 14:32

Host

Stačilo mi

Stačilo mi, že Německo zavinilo 2 světové války a dneska říkám, nevyrábějte tak skvělá auta.

0/0
27.8.2009 13:50

schivaa

Re: Stačilo mi

Jo zato skodovka je kvalita co??? Nemci a Japonci jsou mnohem preciznejsi nez ti lemplove ve skodarne.

0/0
27.8.2009 13:53

Host

Re: Stačilo mi

I kdyz je Skoda ve vlastnictvi Nemcu, tak jsem mel na mysli jen ciste nemecke automobilky(VW, BMW, Mercedes, Audi, Opel apod.)

0/0
27.8.2009 14:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.