Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na zkoušku v kabině kombajnu. Pro každého to není

Jedete rychlostí slimáka, ale stejně se v klimatizované kabině pořádně zapotíte. Řídit kombajn není jen tak; musíte sledovat spoustu věcí a s odpočinkem vůbec nepočítejte. Moderní kombajn je navíc napěchovaný moderní technikou, kterou nezvládne každý.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

fxhng

[>-]:-):-/;-D:-(

0/0
25.9.2009 15:48

sipecek

Hm...

Letadlo taky nemuze ridit kazdy, tak si rikam proc nemaji piloti a ridici kombajnu stejny platy?:)

0/0
17.9.2009 16:54

Host

.

To asi autor článku nejezdil na starých E-512.Teprve by věděl,co je práce na kombajnu.Teď to byl jen výlet na pole.:-P

0/0
15.9.2009 16:59

Ing.Rudolf Kitler_prezident ČSSR

Re: .

Tos asi nejezdil na staré Nivě. Teprve bys věděl co je práce na kombajnu. Na E-512 to byl jen výlet na pole. :-P

0/0
16.9.2009 13:30

Uphillman

Vzpomínám na staré kombajny...

Můj táta jezdil s různými kombajny, jako dítě jsem s ním sedval v kabině. Byl to masakr, brutální horko, brutální prašnost, to se nedá ani popsat. Když do našeho džej zí dí (dnes Družstvo vlastníků) koupili Klassa, tak to bylo jako by přijelo vozidlo z jiné planety: čisto v kabině, klimatizace, bezporuchové, neuvěřitelně výkonné, ... Tatík se s těma novotama psychicky nesrovnal a šel do důchodu. :-P

0/0
11.9.2009 1:08

Host

Nastaveni

"Předtím, než se vyjede na pole, je třeba nastavit plodinu, kterou budete sklízet. V menu počítače zvolíte třeba oves a elektronika podle předdefinovaných parametrů nastaví žací lištu."

Pokud vim, nejdulezitejsi je vyladeni parametru vytrasacich sit a vykonu ventilatoru - tam pomaha hodne elektronika. Co konkretne se nastavi na zaci liste nevim (?)

0/0
7.9.2009 12:09

roba21

Kvalita fotografií

Vemte si prosím příště na podobné reportáže nějakého fotografa, třeba pak na těch fotkách bude něco vidět.

0/0
6.9.2009 20:58

Host

jo je to tak

Jo jo jsem majitelem jedné takové potvory ale ještě větší a silnější která má pracovní záběr 9 m a kdyš mi pomáhá nějáký člověk v práci tak jen sedne za volant tak už vím jestli nato má nebo ne. Naštěstí už jsem našel člověka který to umí. Kombajnér nejezdí podle počítače ale podle citu . Pokud tu mašinu necítí a nesliší tak tam nemá co dělat.

0/0
6.9.2009 19:36

Host

Re: jo je to tak

A to je tak temer vsude, ne jen v kombajnu.[>-]

0/0
17.9.2009 10:44

Solomon Jerusalem

Re: jo je to tak

to platí u všeho co má motor, člověk to musí mít v rukách a v uchu. Ale máte pravdu, dá se to u člověka poznat docela rychle

0/0
18.9.2009 15:27

Host

Zemědělství

Zajímavý článek a dost zjednodušený, letos jsem jezdil s novým kombajnem a to o dost větším a myslím si že zas tak někdo jezdit s kombajnem nemůže, je to velká zodpovědnost, to není jen držet se volantu na poli a spoléhat se na počítač. Jsou  i přejezdy z  pole na pole a když máte kombajn široký přes 4 metry a za sebou táhnete ještě 9 metrovou nebo dokonce 12 metrovou lištu tak to není žádná sranda. V dnešní době se dělaj zemědělské stroje větší a větší, ale cesty a vjezdy na pole jsou pořád stejné. Realita je trochu někde jinde.

0/0
6.9.2009 13:24

Host

Nějak se mi to nezdá

ta věta "Při pohledu oblakem prachu hlíny a osin, který se mele před plexisklem kabiny". Jel pisatel opravdu kombajnem. Já jsem s tím pár let jezdil, ale vidět oblak hlíny, tak zbystřím. Prázdná guma, hydraulika v p...., rozhodně to neznamená příjemně strávený zbytek dne.:-( A plexi vepředu rozhodně neni. Za chvíli by nebyl vidět ani ten oblak. Snad je to básnická zkratka.

0/0
5.9.2009 20:00

sun.alex

jo jo...

Ještě že komunisti,když zakládali JZD,tak rozorali všechny meze...:-)Jinak si nedovedu představiti,jak by s takovouhle obludou soukromníček na svém políčku sklízel úrodu...Ale vážně,všechny řidiče těchto strojů obdivuji a smekámR^

0/0
4.9.2009 20:59

gagaryn

***

Autore ! Po žních k Turkovi !

0/0
4.9.2009 19:43

Host

Re: ***

R^:-)

0/0
4.9.2009 21:01

Host

Kambajn

Jo to si pamatuju když mi bylo tak 7, 8 let rok 1987,88 a běhali jsme na pole s klukama koukat na kombajny a všichni kluci jsme si přáli v dospělosti jezdit kombajnem ;-D;-D

0/0
4.9.2009 19:31

Host

Re: Kambajn

:-) jojo stařičké 512... žádná klima...všude prach, mělo to ale svoje kouzlo:-)...ještě 2x větší dřina, než teď....a navíc den opravovat a dva jezdit:-)

0/0
5.9.2009 0:51

krakra

Re: Kambajn

Přesně tak.

0/0
5.9.2009 18:33

Host

konecne pekny clanek na idnesu

za tento rok jiz asi ctvrty. Dekuji!

0/0
4.9.2009 19:27

Host

???

Fando,Fando,

příště piš třeba o kravatách,nebo o gelu na vlasy, protože tímhle článkem jsi dokázal, že o tom nevíš ani prd(což samozřejmně chápu), a to co ti řekla obsluha nebo majitel kombajnu, jsi tak zamotal že nezbývá  jen se tomu článku smát a posíla ho známým ať si taky potrápí bránici.;-D

Lidi z paneláku holt na vesnici nepatří.

Díky za rozveselení.

Martin

0/0
4.9.2009 19:15

Host

Re: ???

Jj něco na tom bude.R^

Jsem zvědav kdy ti to smáznou???;-D

0/0
4.9.2009 19:17

Host

Jezdit v zemědělství

není pro ořezávátka, přestože laik si myslí, že je to jen jízda od kraje pole k druhému a zpět. Většina techniky plní najednou víc úkolů - a obsluha má dost práce aby vše uhlídala. Ať je to sečení kombajnem, zrovna tak sběr sběracím vozem slámy, balíkování, orba apod. Hodiny v hluku, prachu, často vedru (dnes už je u lepších strojů klimatizace) a hodně práce na kontrolování chodu strojů. Jako mlaďocj jse si říkal nikdy do zemědělství, ale nakonec když mne tam osud zahnal, tak jsem si skutečně s technikou vyblbnul ale také užil napětí aby se zbytečně nic nerozbilo. Dneska když jsem na silnicích rád vzpomínám na hodiny za volatem zemědělských strojů - nebyla to nuda jako dneska. I provoz v Praze ve špičce třeba proti orbě, práce se řezačkou či kombajnem je pohoda.

0/0
4.9.2009 19:01

ondra112

Moje auto

žere 7 litrů na hektar... 10 litrů když drtím slámu.

0/0
4.9.2009 18:24

Martin Soušek

okýnkem?

Zase "okýnkem"? Už na to na iDnes upozorňuji po X.

.

Naučte se spisovnou mateřštinu proboha!

0/0
4.9.2009 16:21

mk.charlie

Re: okýnkem?

jj, správně česky je to "vokénkem"!

0/0
4.9.2009 16:46

Host

Re: okýnkem?

C o takhle průhledem do zásobníku

0/0
4.9.2009 18:47

Host

Claas z r. 1964

 Nedávno mi známý půjčil starý (rakouský?) Claas z r. 1964, který si koupili do začínajícího hospodářství. Sklízel jsem s tím oves a nebyla to jen taková sranda. Ono je to bez kabiny (to mi spíš v tom vedru vyhovovalo), ale pro kancelářského krysáka to byl dost nezvyk na tuhé řízení a to ještě zadníma kolečkama - než jsem to dostal správný cit do ruky, tak jsem po poli kroužil, div ne kolečka :-)

0/0
4.9.2009 12:43

Host

Re: Claas z r. 1964

řízení přes zadní nápravu je naprosto běžná věc u komajnů

0/0
7.9.2009 6:51

SBU

Srpen 1968.

Jezdil jsem s ruským kombajnem SK-4 v roce 1968 jako VŠ student o prázdninách na okrese Nymburk. Pamatuji se, když nás přišla "osvobozovat" vojska Varšavské smlouvy, jak jsme celé dopoledne poslouchali rozhlas a ještě odpoledne v pěkném počasí jsme vyjeli sklízet obilí. Předseda družstva pan (soudruh) Kubánek byl poslancem ČNR a už asi tenkrát věděl, že naše revoluce bude potlačena. Musím ale uznat, že byl sice komunista jako prase, ale velmi dobrý organizátor.

0/0
4.9.2009 12:26

Host

Na kombajnu 12 hodin denně?

Nedávno mi jeden človíček co jezdí s kombajnem povídal že nespal už 3 dny. Ono kdy jsou žně tak se seče, dokud se nepose...če... :)

0/0
4.9.2009 11:21

Host

Re: Na kombajnu 12 hodin denně?

12 hodin je idealni maximum, nebo si snad myslis, ze se seci i v noci?

0/0
4.9.2009 15:01

Host

Re: Na kombajnu 12 hodin denně?

Pane jó, viděls někdy o žních práce na poli? Ráno za svítání (+/- 4h ráno) odjedou a vrací se za tmy, až dodělají lán. Takže to vychází i hrubě kolem půlnoci (odpověď na tvoji otázku). Svítí si na pole silnýma reflektorama... Spal jsem v létě pod stanem několik nocí poblíž polí, takže to vím celkem přesně.

0/0
4.9.2009 15:13

Pan Navratil

Re: Na kombajnu 12 hodin denně?

Pokud jim nevadí rosa, tak proč ne.

0/0
4.9.2009 16:19

Host

Re: Na kombajnu 12 hodin denně?

Pokud je ceklově suchá sezona, tak asi kapka rosy nevadí - stejně se to obilí dává vždycky sušit. Asi záleží na konkrétních okolnostech - kolik mají práce a jestli se jim vyplatí dávat výc peněz suškám.

Jinak ten noční pohled na sečící kombajn je supr - vypadá to jako by přiletělo ufo ;-)

0/0
4.9.2009 16:38

Host

Re: Na kombajnu 12 hodin denně?

Zdravim - myslim, ze uz z principu konstrukce mlaticiho mechanismu je zrejme, ze ohledne vlhkosti nejde ani tak o to, jestli vysledek bude zrno suche, ci vhlke, ale spis jestli vubec nejake zrno bude :-)

0/0
7.9.2009 12:13

Host

Re: Na kombajnu 12 hodin denně?

Ano, pokud jsou k tomu podminky, sece se i v noci :)

0/0
4.9.2009 19:26

Host

malá chybka

Když pominu to, že kombajn se naučí řídit každý za méně než hodinu, ale opravdu dobře řídit se to člověk musí učit celý život. Tudíž je zcela zbytečné z toho dělat takový horor jako v článku... Principielně je to stejné jak v autě, akorát se hlídají prostě jiné věci.

Váha moderního kombajnu určitě nezačíná na 7 tunách ale někde na 12,13 u měnších modelů. Myslím, že zrovna lexion 440 má i s lištou dobře přes 14.

Je to detail, ale když se z kombajnu dělá obluda, tak aspoň pořádně.

0/0
4.9.2009 11:07

Pan Navratil

Re: malá chybka

Nepíšou tam že zásobník pojme 7 až 9 tun?

0/0
4.9.2009 14:35

Host

Re: malá chybka

To také, ale pán ve videu mluví o 70 metrácích hmotnosti, a že kvůli tomu musí návat bacha na mostky ve vesnicích. No asi se pan kombajnista zmýlil, 7 tun se mi také zdá málo. Nehledě na to, že do deseti tun hmotnosti nemá cenu si hlídat mostky, tolik unese skoro každý.

0/0
4.9.2009 15:35

WIFI

Re: malá chybka

navíc 7 t přesahuje náklaďák naloženej třeba hnojem nebo kejdou, takže podle mě mostek s nosností pod nějakých 10 t, který by se využíval pro přístup na pole, ani neexistuje, protože by přes něj nemělo co jezdit

0/0
14.9.2009 10:43

Host

nestěžuju si

když jsou nás žně chodim vypomáhat a na daleko starší modely a nestěžuju si .KKD tedy každá koruna dobrá a není to špatně placený

0/0
4.9.2009 11:04

jiriiik

To byly časy

Vzpomínám jak jsem byl 5-8 letý kluk, tak ještě za komančů jsme u

babičky když přijely ty staré modrobílé kombajny (tuším z NDR) na pole

do "akce", tak vždycky jsme poprosili kombajnistu a ten nás vozil 2 ale

i 5 hodin a já pořád čuměl jak se to na liště mele a mele... Seděl jsem

na vstupu do kabiny na zemi, nohy na schůdkách, prachu a osin, mraky a máma se pak vždycky zlobila, kde jsem byl tak dlouho a proč vypadám jak cigán.     Tak zase do práce, až jsem se z toho rozvzpomínkovatěl :-)

0/0
4.9.2009 11:00

MatějMatolín

Re: To byly časy

modrobílý kombajn (z NDR tušíš správně ;-)) byl Fortschritt E512

0/0
4.9.2009 11:13

Host

Re: To byly časy

Ja se nechaval jako maly kluk vozit v E516 a jeden z flotily mistniho JZD ;-D byl modrobily. Jj, to byly casy. Skoda, ze uz je to pryc.:-/

0/0
4.9.2009 11:38

jiriiik

Re: To byly časy

E 516 - to už byl ten s tou větší lišou že? s tím už jsem myslím nejezdil, páč už jsem víc koukal po holkách :-)

0/0
4.9.2009 12:04

Chlupaty Knedlik

Re: To byly časy

leto u babicky mam spojene se stejnyma vzpominkama. E512 a luxusni E516;-D

0/0
4.9.2009 11:35

Host

Re: To byly časy

Nezapomenout na žlutou a po půl dni v kabině náležitě zteplalou limonádu... tuším že se jí dodneška říká "kombajnovka" :-)

0/0
4.9.2009 13:19

Host

Re: To byly časy

Byla přece i červená "malinovka", obě podobně lepkavý a hnusný, a přesto úžasný...

0/0
4.9.2009 14:19

Pan Navratil

Re: To byly časy

Kombajnérka. Vyrábí černá hora.;-)

0/0
4.9.2009 14:33

f0rr35t

Re: To byly časy

U nás jí říkáme "Kombajnérka", dokonce existuje i lokální výrobce, který vyrábí kombajnérku dodnes a dokonce to chuťově odpovídá té původní :-) Bohužel i ta původní žlutá limonáda ve 3 dcl lahvích se dělá taky  dodnes, ovšem narozdíl od její kopie se to nedá pít jak je to umělý ;-(

0/0
4.9.2009 14:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.