Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konec mřížek. Za týden ji můžete vymontovat z auta

Od půlky září můžete vymontovat mřížku. V autě kategorie N1 už nebude povinné mít kufr oddělený od prostoru pro posádku dělící přepážkou. Patnáctého září ji stačí jednoduše vymontovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Poradte

Chlapy po přečtení článku je mi vše jasné u N1 vymontovat mříž, mám FIAT STYLO COMBI s mříží a koukám nyní do techničáku a ejhle - žádné N1 tam nemám - všude uvedeno 'VOZIDLO MONTAZNI'  - DRUH VOZIDLA - OSOBNI MONTAZNI - Co ted ??? to je N1 nebo M1????

0/0
18.9.2009 21:18

Host

Podle mne se to nevztahuje na kategorii M1

Sbírka zákonů č. 283/2009

bod 38: V příloze č. 1 bodu 6 se na konci prvního odstavce doplňuje věta "Ustanovení tohoto odstavce se nevztahuje na vozidla, která konstrukcí vycházejí z osobního automobilu kategorie M1, a to i v případě, že vozidlo bylo schváleno v souladu s ustanovením tohoto

odstavce.".:-(;-€;-O

0/0
15.9.2009 7:51

Host

Jak je to s kategorií M1

Mám vůz kategorie M1. Můžu tu příčku vymontovat i já? Všude se píše pouze o N1. Tak už se v tom ztrácím. Vite to někdo? Dík

0/0
11.9.2009 17:22

Host

Re: Jak je to s kategorií M1

To zatím nikdo neví...

0/0
11.9.2009 17:23

Host

Re: Jak je to s kategorií M1

Vymontuj pokud potřebuješ a netrap se tím;-D

0/0
13.9.2009 11:43

Host

Re: Jak je to s kategorií M1

Os. automobil-montážní - takto je u Fokusu I kombi zapsán vůz M1 s přepážkou. Ovšem z roku 2002, kdy se přepážce říkalo "celní" pak již jen N1 - nákladní. Je pravda, že nedovolené odstranění přepážky zajímalo případně pojišt´ovny, ale s policií ani s STK problémy nebyly. (pozn. auto jsem si přepsal na sebe od syna, který ho již s přepážkou koupil. Nevýhody pro běžný provoz jsou převažující. Proto jsem jezdil bez ní - úvahu legalizovat odstranění přepážky jsem opustil po návštěvě servisu a dalších informacích...) Závěr je jasný. Vymontovat svépomocí a to je vše.

0/0
14.9.2009 12:54

Host

Re: Jak je to s kategorií M1

Jasně,jsme přece svéprávní a nebudou nám furt něco lajnovat jak za komančů. Chce to trochu občanské neposlušnosti,zvlášť když se to týká jen mě a nikoho tím neomezuji či jinak poškozuji. Už mám té buzerace jen pro někoho plný zadek.

0/0
14.9.2009 13:02

Host

Volkswagen Transporter

S klasickýma kombíkama je to asi všem jasný. Ale co VW Transporter T5? Máme ve firmě variantu 2 řady sedadel a nákladový prostor oddělen přepážkou, která mě dost omezuje variabilitu prostoru, protože není posouvatelná k předním sedadlům.

0/0
10.9.2009 14:58

Host

...jak zpět na osobák...

Dobrá, vypadá to,že mřížka nebude. Dokonce ani vyšroubování těch pár šroubků zřejmě nebude hrdelní zločin, který za bezměsíčné noci z 14. na15. září spáchá zástup českých motoristů. Ba co víc ani v TP se nic nebude muset přepisovat-prostě vzniknou "en jedničky" bez mřížky

Jiná věc je "přestavba" . Co má dělat šťoura co chce být majitelem "osobního vozu" deklarovaného takto i v TP? Jaké jsou vlastně všechny legislativně-dopravní dopady valit na víkend s manželkou (milenkou) v "en jedničce" nebo "osobáku". Kolegové mi vyprávějí skazky o bdělých policistech bránící průjezdu hraničními přechody pro osobní vozy s "en jedničkou"...Poradí mi prosím někdo?

0/0
9.9.2009 16:53

Host

Re: ...jak zpět na osobák...

Takže asi takhle.. sjezdil jsem s N1 půlku Evropy a narazil i na bdělé policisty, kteří ovšem pouze žádali (v několika málo případech) splnomocnění držitele/majitele vozu, že s ním mohu jezdit. Toť vše. Ovšem proč bych já uvažoval o přestavbě z náklaďáku zpět na osobák? Stala se mi věc. U 2,5 roku staré 407SW s mi na pátých dveřích objevila bublina na laku (prostě to pod pochromovanou lištou kvetlo), zajel jsem do servisu, ti sepsali žádost na centrálu Peugeotu na záruční opravu a... ti mi jí zamítli. Důvod? Jelikož jde o nákladní vůz, nevztahuje se na lak záruka 6 (jako u osobáku), nýbrž pouze 2 roky. Vcelku šok. Naštěstí vedoucí servisu nebyl debil, zařídil mi to a nakonec to udělali.

0/0
10.9.2009 11:10

Host

Re: ...jak zpět na osobák...

Teď k mřížce. Jsem nesmírně rád, že půjde pryč tak snadno. Už někdy v květnu jsem se na to ptal a stálo by to bratru cca 6500,- Kč (povolení od Peugeotu, odborná demontáž, úřední poplatek a technická). Nakonec jsem se kvůli papírování na to vyprdnul. Dobře jsem udělal R^

0/0
10.9.2009 11:10

Host

M1 montážní

Vztahuje se ta změna i na tzv.M1 montážní? Ve velkém TP je uvedeno, že je auto vybaveno posuvnou mříží. Nebo je to vyloženě jenom pro N1? (focus combi)

0/0
8.9.2009 22:00

Host

Re: M1 montážní

podle všech údajú to vypadá jen na N1 :-/

0/0
8.9.2009 22:57

Host

mříž je dobrá

poslední 3 auta mám všechna s mříží a nikdy by mě nenapadlo je vymontovat - většinou vozíme v kufru věci a je aspˇoň jistota, že nám nepřerazí při nárazu vaz

0/0
8.9.2009 21:27

tmf

Re: mříž je dobrá

no pokud nikdy nemusíš vozit dveře, lišty, trubky, štafle tak je to možná jedno jestli tam je nebo ne, ale jak něco z toho potřebuješ převézt tam s mříží máš smůlu nebo to musíš nechat moknout na střeše.

0/0
8.9.2009 21:45

Host

Re: mříž je dobrá

Ono jde také o to, jak je která mříž provedená. Objevily se dobré i perverzní formy. Například v naší firmě bych ji z Passatů ani Touaregu nevyndával, protože tam je udělaná dobře a v těchto vozech mříže určitě zůstanou. Naproti tomu z Q7 a Fordu Galaxy ji vyndali hned, protože šlo o megapaskvil.

0/0
8.9.2009 21:49

Brahmaputra

Re: mříž je dobrá

jeste ze v tom aute neprevazis trubky. jezdil bys v mylnem bezpeci ze ta mriz ty trubky zastavi, ze si aspon par nenajdou v ty mrizi "oko" kteryma proleti jako vystreleny z luku...:-)

0/0
9.9.2009 10:58

Host

kde je jí konec

Mříž, počkat mám jí někde ve skladu. Vloni jsem jí z úplně nového auta vymontoval a nikomu nikdy nechyběla ... EU

0/0
8.9.2009 21:01

Host

Re: kde je jí konec

nojo mistre, nevotravuj. stacilo by kdyby do tebe nekdo vlit a nekomu se neco stalo a divil by ses po cem jde pojistovna aby nemusela platit.

0/0
8.9.2009 21:06

tmf

Re: kde je jí konec

to jako když někdo hópne ven předním oknem tak za to může mřížka??? Nebo když dostane šlupu ze strany tak ho měla také ochránit ta mřížka? Nebo jak je to myšleno.

0/0
8.9.2009 21:43

troulitak

Re: kde je jí konec

Je to myšleno tak, že auto bez mříže není dle technické způspobilé provozu, je to nedílná součást auta a nesmí být demontována! Pak je to zamínka pro pojišťovnu neproplácet.

0/0
8.9.2009 22:01

Tomáš Nemravný

Re: kde je jí konec

To není záminka pro pojišťovnu neproplácet, to je naprosto v souladu se zákonem.

0/0
8.9.2009 23:18

Brahmaputra

Re: kde je jí konec

nemas pravdu. je to zaminka pro pojistovnu aby te poslali do kytek a nedali ti ani korunu. jednou to mas v TP tak to nemas co odstranovat. je to proste tak. pojistovaci sou hodny lidi jen kdyz s tebou tu pojistku uzaviraj....

0/0
9.9.2009 11:01

oranzovabandaska

Kterej dement tu mrizku vymyslel ..

by si zaslouzil za jednu takovou sednout na hodne dlouho. Sam to vozim v aute a to labuzo kdyz tam potrebuju nastrkat treba par 2m lati je uzasny !!!

0/0
8.9.2009 20:20

Brahmaputra

Re: Kterej dement tu mrizku vymyslel ..

nikdo ti mrizku nenuti. kup auto klidne bez mrizky, ale pak nechtej DPH zpatky....

0/0
9.9.2009 11:03

Host

slovenské auto

Zajímalo by me, muze se jezdit v cesku se slovenskym autem bez mrize, kdyz ma instalovanou mriz N1 v TP?

0/0
8.9.2009 19:36

Host

Re: slovenské auto

Vyhláška 341/2002 se v tomto případě vztahuje na vozidla registrovaná v ČR.

0/0
8.9.2009 19:40

Host

Re: slovenské auto

Platí evropská legislativa a ta říká zcela jasně: Podmínky provozu vozidla registrovaného v jednom státě unie jsou závazné dle legislativního stavu ve státě registrace vozidla, pokud doba provozu v jiném státě unie nepřekročí 185 dní bez přerušení. Takže přeloženo, pokud slovenské auto bude v CZ jezdit max. 185 dní, platí podmínky slovenské, až pak teprve české.

PS: Kdyby tak tohle věděli a znali nemečtí policisté, buzerovali by cizince (možná) méně

0/0
8.9.2009 21:52

Host

Re: slovenské auto

to zni zajímavě. Takže když se slovenským autem jezdim v CZ od dubna 2008 tak bych tu mriz po 15. mohl sundat, ale jelikož min. 1x za mesic jsem cca 2 dny na Slovensku tak v podstate nikdy nedosáhnu 185 dnů bez přerušení a tím pádem se musím držet slovenské legislativy...;-( Ale jak mi můžou prokázat, že jsem byl na slovensku? Když nemáme hraniční kontroly?

0/0
9.9.2009 20:55

Host

4místné/5místné

Mám takový dotaz. Mám vůz s přepážkou. Než jsem ho koupil byl dlouho v bazaru a prodejce ho chtěl trošku zatraktivnit (US vůz s 5ti litrem-takže spíše bazarový ležák), tak udělali přestavbu na M1G kvůli DPH. Já ho stejně koupil jako nepodnikatel, takže jsem na tom nic nevydělal..Auto je pětimístné, avšak kvůli mřížce je v TP čtyřmístné. Pásy vzadu jsou ovšem stéle pro 3 lidi. Docela by mě zajímalo, která dvě místa vzadu mám využívat? Například když dám do auta lyže, sklopím zadní třetinu sedáku, tak mám stále dvě místa-uprostřed a vpravo..

0/0
8.9.2009 19:31

Merk

Re: 4místné/5místné

Využívej si který chceš...

0/0
8.9.2009 19:33

Host

Re: 4místné/5místné

To, že jsou v zádu tři pásy je pochybení ze strany firmy, provádějící přestavbu vozidla. Ale to je  tady zcela běžné, že se na trh uvádějí vozidla, která neodpovídají schválení.

0/0
8.9.2009 19:38

Host

nikdo si auto s mrizkou kupovat nemusel

Nikdo nikoho nikdy auto s mrizkou kupovat nenutil.

0/0
8.9.2009 19:29

Host

Re: nikdo si auto s mrizkou kupovat nemusel

Ale nutil. Pokud jsi chtel odpocet DPH, protoze auto bylo vyuzivano pro podnikani, tak te stat nutil koupit auto s mrizi. Nastesti sla vzdy snadno vymontovat.;-D

0/0
8.9.2009 19:32

Host

Re: nikdo si auto s mrizkou kupovat nemusel

šlo jen o prachy, kdo zaplatil zdaněnou cenu, tak měl auto bez mřížky

0/0
8.9.2009 19:42

Host

Re: nikdo si auto s mrizkou kupovat nemusel

Nikde v civilizovane evrope mriz podnikatelska auta nemusi mit. Byl to nesmysl, dobre, ze to zrusili.

0/0
8.9.2009 19:44

Host

Re: nikdo si auto s mrizkou kupovat nemusel

V Německu je možné odečíst 5/7 DPH. Docela rozumné, pět dní v týdnu k podnikání, dva dny pro soukromé účely.

0/0
8.9.2009 19:47

baggerfuhrer

Re: nikdo si auto s mrizkou kupovat nemusel

Mozna je paradox ten, ze pro rodinne ucely je mrizka vhodna, kdyz se kombik naplni po strechu a zavazadla se mohou o mrizku oprit a nedojde k jejich vniknuti do prostoru cestujicich pri narazu. Ale pro podnikani a vozeni veci ruznych rozmeru je mrizka omezujici. Nebo jake mate kdo zkusenosti?:-)

0/0
8.9.2009 21:21

Host

Re: nikdo si auto s mrizkou kupovat nemusel

Mam stejny nazor.

Disponuji firemnim autem (N1), ktere po vetsinu casu vozi lidi.

Nekolikrat jsem ale potreboval odvezt realny naklad (nabytek do kancelare) a diky mrizi (respektive debilnimu systemu jejiho uchyceni) vzdy na sirku chybelo par centimetru a mel jsem smolika. Takze z meho pohledu dobre, ze to zrusili.

A to, zda je mriz vhodna z bezpecnostniho hlediska a chci ji v aute mit, i kdyz nemusim, je podle mne na vyhodnoceni kazdeho ridice. Naklad jde slozit a zabezpecit bezpecne i bez mrize a opacne ani mriz nezabrani pohybu nakladu ve 100% pripadu. Tzn. kdyz neco nakladam dovnitr do auta, tak musim pouzivat hlavu a myslet na sve bezpeci.

0/0
9.9.2009 13:14

Host

no a?

Já oddělal mřížku hned poté, co jsem přijel z autosalonu a nikdy mně žádný policajt nic neřekl. Hlavně, že padlo několik miliard kamarádům ministrům, kteří jim zajistili dobrý byznys ve výrobě a montáži. K*rvy jsou to!

0/0
8.9.2009 19:24

Host

Re: no a?

Myslím, že drtivá většina policistů nevěděla, která bije.

0/0
8.9.2009 19:25

baggerfuhrer

Re: no a?

Je pravda, ze montaz banalni mrizky stala cca 20 az 40 tisic CZK dle znacky (noveho) vozu, zhruba obvykle polovinu odpoctu z DPH aut o kterych jsem tenkrat uvazoval. Tenkrat jsem radsi poridil jety Pick-up a smiril se s horsimi jizdnimi vlastnostmi a bezpecnosti. Udelal hodne prace, bohuzel se jiz rozpada a brzy prijde cas na vymenu. Takze zruseni byrokraticke mrizky vitam. O problemech s mrizkou pri kontrole Policie CR jsem ale nikdy neslysel, narozdil o schvaleni sluzebniho Porsche s mrizkou jako sluzebniho vozu majitele jedne prosperujici realitni kancelare...

0/0
8.9.2009 21:16

Host

Re: no a?

Jaký schválení?! Služební auta nikdo neschvaluje, služební auto si určuje majitel.

0/0
8.9.2009 21:24

baggerfuhrer

Re: no a?

Schvaleni odpoctu DPH financnim uradem, samozrejme.

0/0
8.9.2009 21:37

Host

TO JE TEDA NOVINA!

Ja jsem si mrizku odmontoval hned prvni den, co jsem auto s ni v bazaru koupil.......pouzivam vlastni hlavu a nemusim cekat se vsim na nase uredniky:-)))

0/0
8.9.2009 19:15

Host

Re: TO JE TEDA NOVINA!

Ja jsem mriz vymontoval za 8 let celkem u trech novych aut vzdy hned po prevzeti. Nikdy zadny problem nebyl.

0/0
8.9.2009 19:17

Host

Re: TO JE TEDA NOVINA!

Výsledek špatné práce české policie.

0/0
8.9.2009 19:18

Merk

Re: TO JE TEDA NOVINA!

Týjo, ty seš fakt dobrej! R^ Že jsi potom jezdil s autem v technicky nezpůsobilém stavu, což je na tučnou pokutu + body + případně i zákaz pokračování v jízdě ti asi nevadilo....Holt to bude ta vlastní hlava. ;-D

0/0
8.9.2009 19:19

Host

Re: TO JE TEDA NOVINA!

Mriz je nesmysl, jeji vymontovani nebrani beznemu provozu, to kazdy normalni clovek chape.

0/0
8.9.2009 19:22

Host

Re: TO JE TEDA NOVINA!

Demontáž přepážky se považuje za přestavbu (text v technickém průkazu). A vozidlo je technicky nezpůsobilé k provozu, pokud je na něm neschválená přestavba (zákon č. 56/2001 Sb.).

0/0
8.9.2009 19:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.