Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hvězda autosalonu Frankfurt: ekologický trabant

Ikona automobilistů bývalého východního bloku ožívá. Odkládá roušku namodralého dýmu, pěkně narostla, nezaměnitelné tvary však zůstaly. Trabant nT vyrazí na silnice v roce 2012 a pojede na elektřinu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Si0

Jezdil jsem jako student o prázdninách s ještěrkou

a vím dobře, co s tím bylo za patálie. Děkuji, elektro nechci.

0/0
23.9.2009 8:55

Host

Re: Jezdil jsem jako student o prázdninách s ještěrkou

Víš prd, študáku!

0/0
24.10.2009 18:17

Host

Elektricky trabant jezdil v cechach uz pred 25 lety.

Elektricky trabant jezdil v cechach v roce 1984, tady je reportaz http://www.trabant.cz/test.php?klic=125 .

Moc nechapu proc se najednou vsichni vyrobci aut chteji vyrabet elektricka auta, kdyz stale nejsou levne baterie. Alektricka auta uz mohla jezdit 100 let a taky pred 100 lety jezdili 100 km / hod a dojez pres 80 km. Takoveto parametry stale nema skoro zadne financne dostupne eletricke auto.

Pred vice jak 15 lety se jiz leletricka auta seriove vyrabela, ale ne moc dlouho - asi se to moc vyrobcum a producentum ropy nevyplacelo.

Jsem tedy moc zvedav s cim konecne vyrobci prijdou a hlavne za kolik. Tady je nekolik mojich reportazi o elektrickych autech www.youtube.com/ekocesty

v sekci Elektricka auta

0/0
22.9.2009 19:21

PepekVyskoc007

Dneska zverejnili dalsi fotku

http://auto.idnes.cz/foto.asp?r=automoto&foto1=FDV169455_plamen_P1070607.JPG

V

0/0
22.9.2009 13:12

Host

Něco tomu chybí

A to klasicky zvuk a vuňě ;-D bez zvuku rozzuřeneho vysavače a oblaku dymu to není trabant ;-D

0/0
21.9.2009 17:25

Host

co melete jsou kraviny

Ale co me zajima kolik to pri dobijeni sezere proudu respektive kolik za jedno nabiti zaplatim a kolik bude stat nahradni baterie protoze napeti v siti je 230V a 400V tak o tom kecat nema smysl

0/0
21.9.2009 7:43

weizenkleie1

Pohoda

No nemci holt vedej co delaj...R^

0/0
18.9.2009 16:33

Host

Doplnte si elektromobil

Dobrý den,

skutečně profi elektromobil s vysokým výkonem existuje již delší dobu, jen je poněkud nedostupný: http://www.lightningcarcompany.co.uk/

0/0
18.9.2009 12:49

Host

Re: Doplnte si elektromobil

Co to je "profi elektromobil"? To je elektromobil pro taxikáře?

0/0
20.9.2009 18:28

vozova.hradba

Re: Doplnte si elektromobil

Tesla Motors dela taky elektricke sportaky

http://www.teslamotors.com/

0/0
22.9.2009 10:32

r-man

Nepresnosti?

Nevim jestli to neni chyba nekde u me, ale vidim nejake nesmysly:

na šířku má 1 690 neni to nejak malo?

4 500 Nm - neni to nejak moc?

0/0
16.9.2009 14:55

smíšek36

Re: Nepresnosti?

proč by 1690mm na šířku bylo málo ? (na D1 máš nyní prohy o šířce 1,8 m !  ,no a těch 4500 Nm není u trabiho, ale u sportovní audiny, je to dost, ale tato vlastnost teké odlišuje elektromotory od benzíňáků....;-)

0/0
18.9.2009 12:08

Tomach

Re: Nepresnosti?

COZE? nemusej byt pruhy minimalne 2.20m? 8-o Sak ja bych v CR jezdit nemohl, bych vecne porusoval predpisy, protoze bych se s autem do pruhu nevlez...

0/0
21.9.2009 6:57

energa

Nechci být moc drzá

ale myslela jsem si, že zásuvky z 220 jsou nyní na 230 a ty co byly na 360 - slovy TŘISTAŠEDESÁT - jsou nyní 380. nevím o tom, že by se během poslední doby ještě zvyšovalo ze 380 na 400, jak někdo níže zasvěceně podotýká... :-)

0/0
16.9.2009 13:10

packa1

Re: Nechci být moc drzá

Spravne jsi myslela. Voni jsou jen novinari trosku vopozdeni :-/

0/0
16.9.2009 13:11

Host

Re: Nechci být moc drzá

nemyslela správně, v současnosti skutečně platí Normalizovaná jmenovitá napětí udáváná normou ČSN IEC 38 - Normalizovaná napětí IEC

sítě nn - pro trojfázové čtyřvodičové sítě Un = 230 V mezi fázovým a středním vodičem a Un = 400 V mezi fázovými vodiči

Takže laicky tzv. světelná zásuvka má 230V a motorová zásuvka 400V

0/0
16.9.2009 13:17

smajlik :)

Re: Nechci být moc drzá

Ale jdi ty prdelko. Vyjma toho, že je to na zásuvkých a jističích přímo uvedeno (230/400, dříve 220/380), tak to jde také velmi dobře spočítat, kolik to má vlastně být (když se ví jak). Takže když to bylo 220, po vynásobení tím kouzelným číslíčkem by ona druhá hodnota byla 381, a když je to 230, tak tomu odpovídá mezifázově 398,37, pokud jsem se někde na té kalkulačce neuklep.

0/0
16.9.2009 13:19

luckynumber7

Re: Nechci být moc drzá

nech si tu prdelku,laskavě,jo? :-)

0/0
16.9.2009 13:22

smajlik :)

Re: Nechci být moc drzá

Tsss, takový něžný oslovení, co se ti na tom nelíbí? :-P

0/0
16.9.2009 13:23

luckynumber7

Re: Nechci být moc drzá

Takový trošičku šovinistický podtext to mělo :-)))))

0/0
16.9.2009 13:27

smajlik :)

Re: Nechci být moc drzá

A to zase nepopírám, mně se pěkné prdelky líběj ;-)

0/0
16.9.2009 13:29

luckynumber7

Re: Nechci být moc drzá

No tak to bych se ti asi líbila. Taková malá hloupá prdelka :-))))

0/0
16.9.2009 13:30

smajlik :)

Re: Nechci být moc drzá

V ;-D

0/0
16.9.2009 13:37

Host

Re: Nechci být moc drzá

Drzá prdelka.......ty miluji;-DR^

0/0
16.9.2009 15:04

Host

Re: Nechci být moc drzá

O čí prdelku vlastně jde ? začalo to jinak :-/

0/0
17.9.2009 20:32

weizenkleie1

Re: Nechci být moc drzá

R^;-D

0/0
18.9.2009 16:36

Host

Re: Nechci být moc drzá

Šovinistický podtext? Co má hýžďová část lidské anatomie společného s extrémním nacionalistickým smýšlením?

0/0
20.9.2009 18:31

smíšek36

Re: Nechci být moc drzá

... slovy TŘISTA ŠEDESÁT jsi měla snad na mysli 380 ne?;-D

0/0
18.9.2009 12:10

lordhelma

yeti

ma to neco z yetiho stylu.. :-D

0/0
16.9.2009 13:08

Host

škoda favorit E-L

nic nevíte;-D, škodovka taky vyvíjí elektromobil! škoda favorit E-L, bude to 4kolka, budou ho pohánět 4 elektromotory z tatramatky se zvýšenným výkonem 3kW na jeden motor, E-L bude vybaven akumulátorem wonder během jízdy bude dobíjen solárnímy panely z kalkulaček casio, bude něma oblepená celá karoserie, jinak dobíjet se bude moct i pšes USB[>-]R^;-D

0/0
16.9.2009 13:04

Autobus s tykadlama

Re: škoda favorit E-L

Tak beze srandy Favorit přestavěný na elektřinu opravdu existoval, vystavovali ho letos na Brněnském autosalonu. Vyrobili ho  tehdy pár kousků pro jednoho švýcarského zákazníka. Zachoval se jenom prototyp.

http://spajdr.rajce.idnes.cz/Autosalon_Brno/#DSC00335.JPG

http://spajdr.rajce.idnes.cz/Autosalon_Brno/#DSC00336.JPG

http://spajdr.rajce.idnes.cz/Autosalon_Brno/#DSC00337.JPG

0/0
16.9.2009 13:19

Host

Re: škoda favorit E-L

Ve skutečnosti ho dělali malosériově ve Škodě Ejpovice. Z MB jim dodávali kastle, zbytek v Ejpovicích.

0/0
16.9.2009 15:23

Host

Re: škoda favorit E-L

Tak tak, jeden zelený kousek parkovával tak před 5 lety v Brně-Slatině (ve staré části). Už tam nestává, asi došly baterky nebo shnil.

0/0
16.9.2009 15:59

Host

Re: škoda favorit E-L

Tak zelenyho Favorita se zlutym (tusim) napisem elektromobil na zadnim skle potkavam kazdou chvili v zatackach do kopce z Cerny Hory do Zernovniku, kdyz tam jede asi tak 25 km/h (bezne se to tam da prosvistet v 70-80), a vzdycky me se*e ze se za nim musim takhle vlect az na kopec, protoze tam neni jak bezpecne predjet. Je to horsi jak jezdit za traktorem. ;-€  Ze by to byl on?

0/0
19.9.2009 21:29

Host

Re: škoda favorit E-L

ja o potvrdzujem, už v roku 1982 som bol na vojne v Brne a vtedy behal jeden elektromobil stále po Brne ako prototyp.:-)

0/0
20.9.2009 21:32

smíšek36

Re: škoda favorit E-L

... jo a v provedení de luxe k tomu bude stometrovej prodlužovák;-D

0/0
18.9.2009 12:12

jedno-velke-ucho

Poměry času a napětí

Jejich nabití trvá 8 hodin, když máte 380voltovou zásuvku místo obyčejné 220voltové, stačí k nabití dvě hodiny.

Čili při (necelém) dvojnásobném napětí klesá čas nabíjení na čtvrtinu? Může mi to prosím někdo vysvětlit?

0/0
16.9.2009 12:34

Host

Re: Poměry času a napětí

myslím, že fakt, zda máte k dispozici 380V nebo 220V , na rychlosti nabíjení nic neovlivní. Pro rychlost nabíjení je důležité, kolika ampéry si můžete dovolit nabíjet a jak velký nabíjecí proud baterie snesou.  Jinými slovy, jde o reklamní blábol od někoho, kdo nikdy nic nenabíjel.  

0/0
16.9.2009 12:38

Host

Re: Poměry času a napětí

No on to tak uplne nesmysl neni. Samozrejme nejde o napeti ale o to, ze mate k dispozici 3 faze misto jedne a tedy nejmene trojnasobny proud. Spis ale vic protozer trifazove zasuvky jsou dimenzovane na vetsi zatizeni (tedy i proud na jednu fazi snesou vetsi nez bezne jednofazove rozvody).

0/0
17.9.2009 17:59

smajlik :)

Re: Poměry času a napětí

Když pominu, že ty napětí už dávno, dávno nejsou 220/380, ale 230/400, tak rozdíl je především v tom, že ona zásuvka "na 380" obsahuje tři fáze. Jak by to byly tři různé zásuvky "na 220". A zpravidla také bývá dimenzována na větší proud. Takže z té třífázové můžete odebírat větší výkon...

0/0
16.9.2009 12:38

Host

Re: Poměry času a napětí

žádný "výkon", ale proud. A proud se měří v ampérech. Je teoreticky jedno, zda máte zásuvku 230V a z ní dostnete 4 ampéry, nebo máte totéž na 380V.  

0/0
16.9.2009 12:44

Host

Re: Poměry času a napětí

1. samozřejmě že jde výkon (v tomto případě o příkon) nabíječky

2. jelikož max. proudové zatížení zás. 220V je 16A, můžeme s ní odebírat max. 3520 VA

3. vzoreček pro příkon 3fáz. spotřebiče je druhá odmocnina ze 3 x fázové napětí x max. proud x cos fí ( cca 6000VA při dobrém účiníku)

4. jestliže je možné nabíječku provozovat na fázové i sdružené napětí, účinnost stroje zůstává stejná a výstupu dostáváme při sdruženém napětí poměrně vyšší výkon, který je schopen baterie dobít za kratší čas

0/0
16.9.2009 13:03

smajlik :)

Re: Poměry času a napětí

Díky, aspoň to už nemusím psát :-)

0/0
16.9.2009 13:07

luckynumber7

Re: Poměry času a napětí

týýý brďo,ňákej chytrej,nechcete mi dát číslo? ;-)

0/0
16.9.2009 13:13

weizenkleie1

Re: Poměry času a napětí

Howgh!!! Klobouk doluR^R^R^R^

0/0
18.9.2009 16:43

Host

Re: Poměry času a napětí

Vysvětlit se to dá třeba tak, že v zásuvce 380V je vpodstatě 3x220V ale jen to proboha nenásobte. Jedná se o tři fáze mezi kterými je sdružené napětí 380V, ale mezi každou fází a středním vodičem ("nulákem") je 220V. Stačilo to takto?

0/0
16.9.2009 12:43

Host

Re: Poměry času a napětí

jenže jakoukoliv baterii nabíjíte elektrickým proudem (A) a nikoliv napětím (V).

0/0
16.9.2009 12:48

Host

Re: Poměry času a napětí

... no a každá fáze dodává daný proud, takže pokud by ze zásuvky 230V bylo dodáváno např. 5A a ze zásuvky 3x400V (fázové napětí je ve skutečnosti 3x230V) prakticky 3x5A tak jste na třetině času, ne ?

0/0
16.9.2009 13:04

Host

Re: Poměry času a napětí

samozřejmě, ale polopatě řečeno, 3 nabíječky nabijí akumulátor dříve než jedna, podobně jako tři kompresory natlakují nádobu na stejný tlak dříve než jedna

0/0
16.9.2009 13:06

REMET

Re: Poměry času a napětí

To neni uplne pravda :-) Zrovna Lithiove akumulatory se nabiji systemem CC/CV a napeti u nich hraje velmi podstatnou roli. A jinak zalezi hlavne na akumulatorech - Vetsina LiXX akumulatoru se umi nabijet jen nominalnim napetim a proudem 1C, byt jsou i vyjimky s 2C a 4C. Pochopitelne 1C znamena nabijeni 1 hodinu (pokud je to nabijecka a zdroj energie schopen zvladat). V prekladu - bezne by nemel byt problem dobit LiXX akumulatory behem 1 hodiny a pri pouziti kvalitnich akumulatoru behem 15 minut. Jenze nabijecka s vykonem potrebnym pro auto by asi stala vice nez to cele auto :-)

0/0
19.9.2009 10:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.