Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dvoumístný hybrid od VW má spotřebu 1,36 l/100 km

Volkswagen L1 možná vypadá trochu jako rakev, je to ale výkladní skříň moderní techniky snižující spotřebu. Nejúspornější auto frankfurtského autosalonu využívá hybridní techniku a rozjede se až na stošedesátku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mr. Dreamer

doufam ze to je vtip

Radsi nechci videt, jak dopadne bocni naraz. To se prestane kutalet mozna az tomu dojde baterka a z cestujicich bude sekana. Krom toho je to auto, pokud se tomu tak da rikat, neuveritelne osklive. Kdyz uz jsme u toho "auta", nejak mi pripada ze uz se to trochu moc vzdaluje. Ja ridim rad, jsem rad ze slysim motor, vice verim odrazu v zrcatku a pohledu za sebe, nez par kameram, nechci aby na me pri kazdem pohybu rvalo padesat kontrolek a zaparkuju klidne sam. A zas tak silene penize za ten benzin nedavam, abych si musel tohle vsechno nechat vzit.

0/0
22.9.2009 22:48

Host

hmm

Ja to videl  realu. Moc pekne, jen ty dvere jsou fakt blbe za deste do toho prsi.

0/0
22.9.2009 17:38

Vit I.

Hybrid...

Kdy už tihle "vizionáři" pochopí, že hybrid je slepá větev? Když už, tak elektromobil.

0/0
21.9.2009 14:03

mokikin

Re: Hybrid...

Zdravím... jsem v tomhle oboru laik a docela bych rád věděl, proč je hybrid (spalovaci motor vyrábí elekřinu pro elektromotor) slepou větví. Zatím se mi to zdá jako nejefektivnější řešení...

0/0
21.9.2009 21:10

Vit I.

dveře mimo obrys

Super jsou ty dveře, které se otevírají do silnice značně mimo obrys auta. Počítám, že max. při desátém otevření by z toho někdo okolojedoucí udělal kabrio ;-D

0/0
21.9.2009 14:01

Host

Dám za to

vozík a mám rikšu;-DR^

0/0
21.9.2009 13:20

Host

folcvágen

to jsem zvědavej kolik kilometrů tahle šereda dojede bez závady.při užasné porucovosti současných rádobymoderních folců to bude na doprovodné vozidlo s náhradními dílyRvRvRvRv

0/0
21.9.2009 12:36

Host

Ach ten překlad

"Palubní funkce se kontrolují prostřednictvím dotykového displeje..." - snad ovládají, zase někdo neumí správně přeložit slovo "to control". Podobně v posledním odstavci "kontrolující mechanickou vazbu". Ta spojka tam přece nic nekontroluje, tedy neověřuje, ale opět ovládá...A chybí nejdůležitější údaj - kolik váží vlastní baterky? A jaký výkon má vlastní elektrický motor, který to celé pohání dopředu? O tom se vůbec nepíše... Tak nevím :-)

0/0
21.9.2009 12:28

Host

Re: Ach ten překlad

o elektrickem motoru a bateriich se nepise, protoze to jezdi na naftu (jak se v clanku pise)

0/0
21.9.2009 13:26

Host

Re: Ach ten překlad

Aha, vidím že v tom není jasno. Hybrid znamená, že:

- Naftovej motor vyrábí elektrickou energii

- Elektrická energie se ukládá v baterkách. Baterky tam musej bejt i pro tu rekuperaci (ukládání energie získávané bržděním)

- Kola jsou poháněna elektrickým motorem. Jak se píše, "schopný v případě potřeby jet pouze na elektřinu" ... čili ty baterky tam má, kde by jinak tu elektřinu bralo :-)

Elektromotor - jak jsem našel i jinde - má těch 10kW. Tady v článku se píše o startéru/generátoru..Takže to má i funkci motoru? Ano, když to dokáže nastartovat nafťák, tak to dokáže i pohánět kola. A že se dá využít opačně na generování elektřiny, to je jasný...

0/0
22.9.2009 9:10

Host

východoevropané opět perlí

co příspěvek tady pode mnou, to perla.....  ;-D;-D;-D

0/0
21.9.2009 12:25

Martin Soušek

zase to má výhodu, že se to nemůže srazit s kamionem

Kamion to podjede :) ;-D

0/0
21.9.2009 11:58

Host

i muj

9ti letej synovec by to navrhnul lip strasnej design 8-o

0/0
21.9.2009 11:51

Host

Re: i muj

a proc ho teda nenavrhuje, pane "mam-genia-v-rodine"?

0/0
22.9.2009 13:50

Host

Der Skeptiker spricht ...

Konečně je tu důstojný nástupce Velorexu. Co tehdy řešil trubkový rám a plátěný potah, se dnes dělá karbonem a duralovými deformačními profily. A proč tohle nemá "motocyklová" kola?

Zpětná zrcátka i hnací agregát je na úrovni soudobé techniky. (Jako už i u toho Velorexu.) A cena taky?

0/0
21.9.2009 11:20

Host

Ideální pro letištní runway

A pro nomální vozovky by z toho měli udělat vznášedlo při tak nízkém profilu. ;-D

OC

0/0
21.9.2009 10:41

jmen0.prijmeni

pro jakou cílovou skupinu?

Pro jakou cílovou skupinu je toto auto určeno? Pro mladé určitě ne. Výkony neodpovídají tomu, co vyžadují mladí kluci a navíc se v tom nedá souložit. Pro střední věkovou kategorii lidí, kteří mají rodinu a jezdí na nákupy se to nehodí ani jako druhé auto do rodiny. A co se starších týče, tak si neumím představit, jak se do toho souká nějaká babička.

Další věcí je cena. Kdysi se mi líbilo to 3L Lupo, ale po tom co zveřejnili cenu, tak moje nadšení velice rychle opadlo.

0/0
21.9.2009 9:59

Host

Re: pro jakou cílovou skupinu?

Ze by zrovna Lupo bylo auto pro rodinu se taky rict neda, ze? :-) Tohle je mysleno evidentne jako druhe auto do rodiny, prip. auto pro dvojice. Je jasne ze 5metraku brambor  v tom ze zahradky neprivezes :-)

0/0
21.9.2009 11:35

nicknamed

Re: pro jakou cílovou skupinu?

na dojizdeni do prace se super parkovanim ve meste to nema chybu

0/0
21.9.2009 11:49

xprim01

Je to nuda

Rozhodně to nemá na  Peel P50. http://www.youtube.com/watch?v=dJfSS0ZXYdo R^;-)

0/0
21.9.2009 9:55

ja314

Prakticnost na nule

Ted jeste at zjisti, za jakych podminek takove vozitku neco uveze: pro me typicky naklad = osoby + zavazadla = muze byt klidne pres 300 kg - napr. tech 350 kg, coz je samotna vaha vozidla. I kdyby to uvezlo, kolik bude spotreba pak, kdyz zdvojnasobim hmotnost? Bude se udavat zvlast spotreba prazdneho auta pro urady a zvlast realna spotreba nalozeneho auta?

Navic - je tam k necemu ten hybridni pohon? S klasickym pohonem by to o moc vetsi spotrebu nejspis nemelo pri te vaze.

0/0
21.9.2009 9:48

Host

Re: Prakticnost na nule

Ty vozis bezne 150kg zavazadel? Co to mas, svacinu?

0/0
21.9.2009 11:33

Host

Re: Prakticnost na nule

Pupek;-D neboli pivní mozol.

0/0
21.9.2009 21:38

Host

Pěkné

Opravdu se mi líbí a kdyby to chtěli opravdu vyrábět, tak sem s tím, ale nejsem ochoten za takovou drobotinu zaplatit víc jak 150 - 200t Kč, jinak ať si to nechaj.

0/0
21.9.2009 9:34

Host

Lezeni shora?

Takze kdyz bude poradna prutrz, nepolezu do auta?

0/0
21.9.2009 8:11

Willy321

No nevím

ale takovou spotřebu má přece Octávka v TDíčku v metle na hlínách ve stošedesáti dávno, ne?

0/0
21.9.2009 8:06

Jake

Re: No nevím

tak to leda když jí pošleš ze srázu s vynutym motorem ...

0/0
21.9.2009 11:22

Host

Není nad pořádnou ameriku s pětilitrovým motorem

tohle je tak do domečku pro panenky ;-D

0/0
21.9.2009 8:04

Host

wow...

..koukám skvěle nízko posazený podvozek.. tak to by na našich silnicích neujel ani 100m ;-D

0/0
21.9.2009 7:40

Host

Re: wow...

Zrovna to jsem si říkal. S nízkou hmotností bych navíc nad stovku raději moc nejezdil, tam to foukne zboku a v životě neudržím stopu v jízdním pruhu; jak bude těsnit střecha po přejetí několika českých kanálů je taky velká neznámá, nemluvě o tom jak mně ta ultralehká kastle ochrání když do mně někdo drcne...

0/0
21.9.2009 11:41

cassul

Hmm, jde to...

Ale to víme už dávno, že lze vyrobit superúsporné auto. Závody takových strojů se dělají už spoustu let, vypadají podobně jako tohle a spotřebu mají ještě mnohem nižší. Nicméně i tohle je v praxi k ničemu, nic se tam nevejde, bude to tak drahé, že za rozdíl ceny mezi tímhle a běžným autem bych jezdil půl života. Zkrátka jenom takový prototyp na chlubení po autosalonech. Ale pro denní praxi pořád nic neexistuje.

0/0
21.9.2009 7:35

Host

Re: Hmm, jde to...

Presne!!

0/0
21.9.2009 8:12

Host

klima

A za jakej priplatek je do toho klima?? Jo aha, to by zdvojnasobilo spotrebu, takze spravnej ekolog si otevre okynko. V zime to taky bude dost hardcore, s touhle spotrebou to asi moc topit nebude....

0/0
21.9.2009 7:26

ja314

Re: klima

naprosto presne (zvlast to topeni) R^

0/0
21.9.2009 9:45

Host

Re: klima

Tak mi to nejak pripomina jeden slavny film s velorexem :D

0/0
21.9.2009 11:17

Host

Loremo

[]

0/0
21.9.2009 7:11

kajencik

Michelin Energy saver....

No ty rozměry pneumatik jsou zajímavé.... žere to málo o tom žádná, ale chraň bůh jak chce někdo zabrzdit :-D

0/0
21.9.2009 0:50

Host

Re: Michelin Energy saver....

Vzhledem k hmotnosti na úrovni motorky nebude s brzdami problém. Má to navíc čtyři kola a na rozdíl od motorky docela placatý profil pneumatik, takže styčná plocha kol se silnicí bude mnohem větší.

0/0
21.9.2009 9:30

xprim01

Re: Michelin Energy saver....

Jízdní vlastnosti jsou skvělé a brždění bez problému... na suchu, ale bacha na mokrou vozovku. ;-)

0/0
21.9.2009 9:51

Host

To vážně hnus, vždyť je tam místa asi jako ve formuli

a stejně se do toho leze. Taky nepíšte, jestli se ty baterky nabíjejí jenom při brždění nebo i ze sítě ;-O;-O

0/0
21.9.2009 0:33

xprim01

Re: To vážně hnus, vždyť je tam místa asi jako ve formuli

Když máš dost dlouhou prodlužovačku tak i za jízdy. ;-)

0/0
21.9.2009 9:52

ne přezdívce nazáleží

2.

A navic zepredu vypada skvele!

0/0
21.9.2009 0:18

ne přezdívce nazáleží

1.

wow, tomu rikam moderni technologie v praxi :-)

0/0
21.9.2009 0:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.