Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Elektromobily podle Renaultu: baterie se nebudou dobíjet, ale vyměňovat

Francouzská automobilka Renault chce do tří let začít prodávat elektromobily a ve Frankfurtu na autosalonu ukázala, jak by mohla fungovat stanice pro výměnu vybitých baterií.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

elektrickým automobilům patří budoucnost, zejména ve městech

;-(řidiči jezdící denně do práce ,nenatočí v 99% víc než 60-80 km. Na to dnešní kapacity baterií bohatě stačí. Navíc karoserie vozů,jako je dvousedadlový SMART,jsou přímo ideální pro přehuštěné ulice velkoměst. Takové autíčko ,které by jezdilo za desetinu ceny ,kolik dají řidiči za benzin ,či naftu by bylo trhákem .Podpora takových Z.E. aut by se mohla promítnout i v úlevách na pojištění,městské parkování zdarma, atd. Škoda,že ŠKODA  váhá a nejde do těchto perspektivnívc¨h

technologií.Konstruktérů aut jsme vždy měli dostatek, ale nyní ,když je automobilka v cizívh rukou je otázka jak je konstruční a vývojové oddělení podporováno mateřskou firmou VW.

0/0
20.12.2009 22:58

Martin z Česka

renault Fluente je krásnou

kopií X6tky. Výborně Renaulte,zase si nám ukázal,že Francozi nejen že nevyhráli žádnou válku,oni ani pořádný auta neuměj vyrobit. Trochu odbočim,kdo si něco v dělal v Rendlovi ví jakej opruz je když se většina větších věcí musí dělat ze spodu auta-servis dražší a sám bez rampy nic neuděláš.Nevim jak na to ty chuligáni přišli

0/0
26.9.2009 0:04

Host

Re: renault Fluente je krásnou

My můžem Francouzům jejich historii leda tak závidět, asi se v historii moc nevyznáš co? A o těch autech...nevím automobilka, která jezdí ve Formuli 1, v nedávné době vyhrála 2x šampionát a v 90 letech to byl nejúspěšnější dodavatel motorů do F1, jejichž technika byla v plno ohledech revoluční..první přišli v 70. letech s turbo motory, první použili pneumatické ventily atd atd, z této automobilky vyjely skvosty jako Clio Williams, Renautl R5 turbo, Megane R26.R který dodnes drží rekord na Nordscheife mezi auty s náhonem předních kol, tato automobilka se celosvětově velmi významně podílí na motosportu. Jen pro příklad: F1, GP2, Formule Renault, Megane Thropy cup, Clio cup a mnoho dalších. Moc se mi koncept Fluence líbí a když se podívám na nový Fluence v sériové podobě, tak s X6 má jen pramálo společného... a když sme u těch BMW, to jsou vynikající stroje a z německých aut je mám zdaleka nejraději, ale ve sporu bohužel trochu nestíhaj. Tom

0/0
30.9.2009 13:22

Host

Kombinace pohonu

A co zatím vynahradit poměrně nedostačující kapacitu akumulatorů kombinací elektromobilu s menším spalovacím agregátem, který by akumulátory v případě potřeby dobíjel. Jistě by se snížila spotřeba paliva. -

1.) není potřeba motoru s velkým obsahem

2.) motor může běžet v optimálních otáčkách na konstatní úrovni

3.) palivo pro spal. motor je dobře dostupné

0/0
25.9.2009 19:19

dívenka prostá

a kerej juch

za vas bude platit spotřebku? Chamradi bolčevicka? To si jako strčite na zada a deme?*

0/0
25.9.2009 19:00

branik80

a baterka funguje vecne

ja som zvedavy ako by u renaultu riesili reklamacie ked niekto dostane nejaku staru bateriu ktora nema uz deklarovanu kapacitu a auto po 30 km zdochne. Ale predplatene by boli kilometre na plnu kapacitu.

0/0
25.9.2009 18:55

relais

Nádherná myšlenka

Nádherná myšlenka, ta s výměnou akumulátoru. Akorát že jsem o  ní četl už v "šedesátých" ve VTM nebo  ABC.

0/0
25.9.2009 18:41

Host

Re: Nádherná myšlenka

seš prostě borec

0/0
25.9.2009 18:47

Host

legrace na druhou

To bude sranda, až všechny automobilky vrhnou do vývoje elektomobilů desítky a sotvky miliard - a pak se za pět až deset let ukáže, že to byly vyhozené peníze a auta budou jezdit mnohem více ekonomicky a výkonněji na nějaký plyn, na vodík, na zcela bezolovnatou a bezCO2ovou upravenou naftu a podobně...  Pak nezbude než aby se nejbohatší výrobci jako obvykle když jdouo zisky dolů spojili se zelenými a prosadili třeba elektřinu jako jediný zákonný pohon.  :-)

0/0
25.9.2009 17:49

Host

Re: legrace na druhou

Z toho tvého úžasného vodíku, plynu, bezolovnaté nafty a podobně se dá snadno vyrobit elektřina.

Elektromobily jsou jasná budoucnost.

0/0
25.9.2009 18:36

Host

dominantni postaveni elektriny

Hm, nedavno jsem cetl na idnesu zpravu o tom, ze Rusko ma podily v energetice po cele Evrope. Vzhledem k tomu, ze era ropy upada, muze dominantni postaveni v energetice znamenat zajimavou vyhodu :-). Asi by se dala vyplodit konspiracni teorie :-)

0/0
25.9.2009 15:28

neurol23

nechapu

proc vsechny velke automobilky prichazeji s elektromobily s maximalnim dojezdem kolem 150km, kdyz napriklad uz dnes tesla motors vyrabi auta na elektriku s dojezdem temer 500km?

http://www.teslamotors.com/

0/0
25.9.2009 15:28

Host

Re: nechapu

Ono to asi není tak jednoduché jak to vypadá - nebo ta baterie od Tesly je velká jako psací stůl..

.

A další stránka věci je ta, zda se dá těm jejich kilometrům věřit. Když si vybíráš mobil, taky tam uvádí že baterie vydrží 340 hodin (cca 14 dní), ale pod malou hvězdičkou je dodatek, že s telefonem vlastně nikdo nic nedělal a ani v něm nebyla SIM karta, takže nepracoval s žádným signálem..

0/0
25.9.2009 15:36

wildge

Re: nechapu

Musis ale taky pocitat s cenou.

150 km za den je pro naprostou vetsinu mestskych aut dostatecne.

0/0
25.9.2009 15:45

Host

Super

Je prokázané, že 95% řidičů na celém světě denně jezdí do vzdálenosti 50 Km. To by mohlo znamenat, že podobné automobily budou trhák. Na dojíždění do práce, na nákup a domů to bohatě stačí, do města ideální.

0/0
25.9.2009 15:21

Host

Re: Super

Zjednoduseny vypocet:

Ak by Ceska republika chcela prejst na elektricky pohon aut:

Priemerne auto 200kW vykon, pocitajme ze ujde priemerne za den 1 hodinu (a to je este velmi nizky odhad). T.z. 200kWh energie = 0.2MWh. V CR je 4.5 miliona aut. Takze celkova denna spotreba energie je: 900000MWh. Temelin ma vykon 2x1000MW a za den teda vyprodukuje 48000MWh energie. Po vydeleni 900000/48000 dostavame hodnotu 18,75. Takze kazdodenna prevadzka aut v Ceskej republike spotrebuje tolko energie, ako by dokazalo vyprodukovat 19 Temelinov. Toto cislo by bolo vysoke aj v pripade ze uvazime, ze elektricke auta budu pouzivat iba ludia pre cestovanie do prace.

Jednoducho svet nema a v dohladnej dobe ani nebude mat dost elektrickej energie, aby si mohol dovolit jazdit na elektricke auta.

0/0
25.9.2009 16:34

Jamato

Re: Super

Nesmyslný výpočet. 200kW může být maximálně špička u hodně nadupaného auta.

0/0
25.9.2009 16:50

Host

Re: Super

hned první číslo máš 10x nadhodnocené ... dál to nemá cenu číst

0/0
25.9.2009 18:38

Host

Re: Super

Průměrné auto rozhodně nemá 200 kW. I kdyby mělo, pořád 200 kW při jízdě nevyužíváte. I kdybyste využíval, budete muset hodně brzdit čímž dobíjíte baterie...

0/0
25.9.2009 18:44

Host

Re: Super

v tom cisle bola zahrnuta aj autobusova a nakladna doprava.

dalej som pocital prevadzku 1h denne. Ide o hodnotu energie, ktora v priemere pripada na 1 auto a den. Ak to bude pre vas akceptovatelnejsie, mozete si predstavit 50kW a 4h prevazdky.

.

Kazdopadne aj pri najnizsich parametroch by nahradene fosilnych paliv znamenalo potrebu vybodovat 5-10 Temelinov.

0/0
25.9.2009 20:42

Host

Re: Super

V tom případě si ale měl uvést 200 kWh... když se teda chceš babrat v detailech

0/0
25.9.2009 23:07

Host

Re: Super

Ty odhady jsou cucané z prstu. V ČR je denně projede cca 20 milionů litrů benzínu a nafty. 1 litr benzínu i nafty je cca 10kWh. Takže denně cca 200GWh. Na to by byly potřeba temelíny 4. Ono by stačilo ten současný dostavět na 4 bloky a jeden přistavět. Zbytek by mohly pokrýt větrníky, solární články apod., které jsou v rozvodné síti celkem k ničemu, jenom ji destabilizují. V delším horizontu může být elektřiny dost, pokud se podaří třeba fůze. Nebo třeba sluneční energie ze Sahary, ekvivalent milionů temelínů zatím jen tak bez užitku...

0/0
25.9.2009 23:54

Host

Re: Super

Má to jednu podmínku. Jedno auto do města a jedno auto na delší cesty. Takže dvojnásobné problémy s parkováním.

0/0
27.12.2009 19:58

Host

Už to vidím

v růžových barvách jak se automobilky domluví na jednotném systému. Zatím si každá automobilka bastlí svůj elektromobil,svoje články,svůj systém. Je to utopie,reál je maximálně sjednotit zásuvku z které se bude"tankovat energie" na stanici. Čili je to opičárna pro autosalony jak se zviditelnit a realizace(možná) pro jedno město formou autopůjčovny nebo obrovský podnik pro managment,aby dělňasy mohli lépe buzerovat.;-D

0/0
25.9.2009 14:15

Host

Re: Už to vidím

No, mozna si jednotnou baterii vyvine nejaka velka sit dobijecich/vymennych stanic. Kazdopadne vymena baterii je podstatne logictejsi reseni nez (pouze) dobijeni, protoze je casove srovnatelna s beznym tankovanim, na rozdil od velmi dlouheho dobijeni.

0/0
25.9.2009 14:44

Host

Re: Už to vidím

Ale vem si to zase trochu logicky. Ta baterie taky není na věčnost, přijedeš na tu "výměnnou stanici", stroj ti sundá tvou novou (vybitou) baterii, nasadí ti baterii, která je už rok či dva v oběhu a pak budeš rád, že ujedeš sotva 80 kilometrů..

.

Je kolem toho ještě spousta otázek a nejasností.. Kdyby vymysleli auta na "čištění vzduchu", bylo by to úplně nejlepší. Ale tohle je hodně naivní představa..

0/0
25.9.2009 14:55

Host

Re: Už to vidím

Logické pro tebe a Renault,ale já chci jinou značku auta a ta má jiné řešení. Je to blbost.......pokud energ.článek nebude velikosti krabice od bot a nepůjde vyměnit v kdejakém marketu,pumpě,atd je to utopie. Přirovnal bych to k výměně sifonových bombiček.

0/0
25.9.2009 15:01

Host

hmm

Ale nejak nechapu proc je to Zero Eemission ,kdyz elektrinu do toho budou podle nich vyrabet hnedouhelne elektrarny;-D;-D

0/0
25.9.2009 13:35

Host

Re: hmm

To aby pochopili i lopaty z STK ;-)

0/0
25.9.2009 13:39

Host

Re: hmm

Protože to dobře zní,líp to oblbuje;-)Rv

0/0
25.9.2009 14:41

Host

Re: hmm

A co když zrovna do toho půjde energie z vodní elektr.,větrné ele.,solárních panelů. U čerpací stanice bude jedna vrtule a je vystaráno;-DR^

0/0
25.9.2009 14:45

Martin V

Re: hmm

Skvělý fronty, až se bude čekat na vítrR^

0/0
25.9.2009 21:00

Host

Re: hmm

Můžou z dlouhé chvíle roztáčet vrtuli;-D a pohyb je přece zdravý;-)

0/0
25.9.2009 21:20

Host

Re: hmm

Protoze hnedouhelne elektrarny vsechno nestihnou a ve Francii se stejne vetsina elektriny vyrabi v jadernych a ty jsou - az na Cernobyl :-)) - vetsinou "kdyz se zavrou obe oci a zanedba tezba uranu" "zero emission". Pokud by mel jet automobilismus na elektrinu, tak to bude nejspis elektrina z jadra.

0/0
25.9.2009 14:46

Jamato

Re: hmm

Jediná dlouhodobá možnost je jaderná fúze. Pak dlouho nic a potom množivé reaktory a zemní plyn.

0/0
25.9.2009 16:54

Host

A CO KDYBY..?

Moje teorie je taková, že kdyby se ta baterie automaticky sama i dobíjela, tak by to budoucnost mělo. Podle mě je to jednoduché, automobil poháněný elektrickou energií, si tu energii může vyrobit (a doplnit) i sám svou funkcí - protože má 4 kola, která se točí >> myslím tím jakýsi princip "větrné elektrárny", pokud mi rozumíte.

.

Otázkou pak už jen zůstává cena celého automobilu a paměťový efekt včetně životnosti baterie..

0/0
25.9.2009 13:30

Host

Re: A CO KDYBY..?

no jo, ale to bychom meli na svete prvni perpetum mobile, ze:-)

0/0
25.9.2009 13:44

Host

Re: A CO KDYBY..?

Za 10-20 let bude "perpetum mobile" skoro všechno.. Už jsi asi taky slyšel o mobilních přístrojích, které budou čerpat energii z nano-vláken apod..

0/0
25.9.2009 13:58

Host

Re: A CO KDYBY..?

Existuje i krotsi varianta, ktera neodporuje fyzikalnim zakonum - rika se tomu rekuperace energie, takze se napriklad u tramvaji a vlaku a hybridnich automobilu brzdi v podstate motorem (funguje jako alternator/dynamo) a elektrina se vraci do site/akumulatoru.

Je ovsem celkem zrejme, ze to sice zvysi ucinnost/snizi spotrebu, ale bude se jednat jen o zlomek vydane energie (jinak by se nejspis "normalnim" autum po par stech metrech roztavily brzdy.

0/0
25.9.2009 14:49

Host

Re: A CO KDYBY..?

napad je to uzasny, uz len ho zrealizovat ;-D;-D

0/0
25.9.2009 13:52

Host

Re: A CO KDYBY..?

To je zajímavý nesmysl;-D

0/0
25.9.2009 13:54

Host

Re: A CO KDYBY..?

Jo, přiznávám, že je to trochu "sci-fi", ale za XY let se to může stát realitou. Vzhledem k dnešní technice by ty auta asi vypadaly jako tanky, ale jak píšu - později to vidím jako reálné..

0/0
25.9.2009 14:03

Host

Re: A CO KDYBY..?

Ach jo ta fyzika. Dle prvního termodynamického zákona, který se učí již na základní škole nelze sestrojit stroj, který by trvale dodával mechanickou energii, aniž by spotřeboval odpovídající množství energie jiného druhu. To znamená, že ani nelze sestrojit stroj, který by vyprodukoval více energie než sám spotřebuje. Prostě platí zákon o zachování energie a s tím nic neuděláme.

0/0
25.9.2009 14:21

Host

Re: A CO KDYBY..?

Nikdo tady nepsal o tom, že by se auto dobíjelo jako mobil v zásuvce. Bylo tím myšleno to, že by si alespoň z části mohlo energii dodávat - což by v konečném důsledku mohlo vypadat tak, že místo 160 km by auto mohlo najet zhruba o 50-70 km více. Za pomocí sluneční energie by to mohlo být ještě více.

.

Nejsem žádný expert přes fyziku a komu to připadá směšné, ať se klidně zasměje. Ale když už se tak "vážně" mezi výrobci aut mluví o bateriích, přidávám jen své teoretické "výplody" - které by za 10-20 let mohly být reálné, když už se vše bude točit kolem baterií..

0/0
25.9.2009 14:42

Host

Re: A CO KDYBY..?

Usetreni energie v takovem meritku by vyzadovalo eliminovat treni a gravitaci. Mozna pokud by auta "plavala" ve vakuovem tunelu s korekci smeru napr. na nejake magneticke bazi, bez gravitace :-).

Spis bych cekal, ze driv prijdeme na novy zdroj energie.

0/0
25.9.2009 15:25

Host

Re: A CO KDYBY..?

To jako že za 10-20 let přestanou platit fyzikální zákony?

0/0
25.9.2009 18:50

Dawerius

Re: A CO KDYBY..?

Stále nevím, co tím chce autor říci. Stále to nedává smysl. Jedinou energii, kterou je možné, aby si auto dodalo je energie, kterou to auto před tím spotřebovalo. Nikde jinde energie není. Jediný využitelný způsob, jakým si může auto vzít zpátky trochu energie, kterou před tím spotřebovalo je tak, že využije energii při brzdění a vrátí ji zpět do baterek. Ale rekuperaci energie při brzdění dnes již všechny elektromobily využívaj.

0/0
25.9.2009 19:36

Host

TOHLE SE ZCELA JISTĚ NEMŮŽE UCHYTIT..

Ono je to zajímavá myšlenka, ale bojím se, že by to v praxi skončilo jako videokamery se záznamem na DVD.

.

Zpočátku to taky byl velký "boom" a zajímavá myšlenka -> koupíš si prázdné DVD, strčíš jej do kamery a nahraješ si záznam přímo na DVD, které pak rovnou můžeš šoupnout do DVD přehrávače. JENŽE málokdo už narovinu řekl, že se na 1 DVD (o velikosti 8cm) vejde pouze 20 minut záznamu v plné kvalitě. Což by pak člověk s sebou musel nosit přímo celý "juke-box", když se rozhodne natočit svatbu či dovolenou u moře apod..

.

Tady je to podobné. Pokud baterie vydrží na POUHÝCH 160 km, výrobci této "alternativy" to přinese větší ztrátu než zisk a dříve nebo později se bude muset tak či tak celý systém předělat na přijatelnější alternativu. UŽ BY SE VÝROBCI baterií mohli trochu vzchopit a vymyslet něco revolučního, zatím to bylo jen NiCd, NiMh, Li-Ion, Li-Pol - jinak nic extra..

0/0
25.9.2009 13:15

beda venerabilis

Re: TOHLE SE ZCELA JISTĚ NEMŮŽE UCHYTIT..

Nejprve si to budou kupovat bohatí jako druhé či třetí auto na ježdění po městě. Na to jim bude stačit jediná stanice v dosahu. S počtem uživatelů přibude i stanic a pomalu si budou smět troufnout na přejíždění z města do města....

S bateriemi to bude jako s operační pamětí či HD  počítačů. Před deseti lety bylo 250 MB to největší brko s HD 4 GB. U baterek to půjde možná pomaleji ale kapacita se bude zvyšovat. Noční nabíjení je navíc schopno dodat sen všech elektráren: stabilní odběr bez výkyvů. Stávající výrobní kapacita tak je schopna bez dalšího převzít tuto spotřebu.

Je jasné, že jedna z příštích nobelovek čeká na toho, kdo objeví něco, co dokáže pojmout n-násobek stávající kapacity baterií. Zatím tenhle obor tlačily jen telefony, notebooky a foťáky. Když přibudou auta, tak se to hodně nakopne.

0/0
25.9.2009 14:11

Host

Re: TOHLE SE ZCELA JISTĚ NEMŮŽE UCHYTIT..

Zní to celkem logicky. Ale co se týče těch baterií, tak se to mohlo "nakopnout" už dávno. Mám PDA s rádiem, foťákem, navigací, internetem a dalšími funkcemi včetně 3.8" displeje - a jsem rád, když mi vydrží sotva 2 dny nabitý. Když mám služební cestu a používám navigaci, tak 4-5 hodin. Nevím, komu to dnes stačí, ale mně určitě ne. A kdyby se to s těmi bateriemi už dávno trochu rozhýbalo, tak nejen že by se PDA prodávaly jako rohlíky, ale výrobci aut by na tento "alternativní" pohon přešli už dávno a bez zbytečných obav..

0/0
25.9.2009 14:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.