- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
řidiči jezdící denně do práce ,nenatočí v 99% víc než 60-80 km. Na to dnešní kapacity baterií bohatě stačí. Navíc karoserie vozů,jako je dvousedadlový SMART,jsou přímo ideální pro přehuštěné ulice velkoměst. Takové autíčko ,které by jezdilo za desetinu ceny ,kolik dají řidiči za benzin ,či naftu by bylo trhákem .Podpora takových Z.E. aut by se mohla promítnout i v úlevách na pojištění,městské parkování zdarma, atd. Škoda,že ŠKODA váhá a nejde do těchto perspektivnívc¨h
technologií.Konstruktérů aut jsme vždy měli dostatek, ale nyní ,když je automobilka v cizívh rukou je otázka jak je konstruční a vývojové oddělení podporováno mateřskou firmou VW.
kopií X6tky. Výborně Renaulte,zase si nám ukázal,že Francozi nejen že nevyhráli žádnou válku,oni ani pořádný auta neuměj vyrobit. Trochu odbočim,kdo si něco v dělal v Rendlovi ví jakej opruz je když se většina větších věcí musí dělat ze spodu auta-servis dražší a sám bez rampy nic neuděláš.Nevim jak na to ty chuligáni přišli
My můžem Francouzům jejich historii leda tak závidět, asi se v historii moc nevyznáš co? A o těch autech...nevím automobilka, která jezdí ve Formuli 1, v nedávné době vyhrála 2x šampionát a v 90 letech to byl nejúspěšnější dodavatel motorů do F1, jejichž technika byla v plno ohledech revoluční..první přišli v 70. letech s turbo motory, první použili pneumatické ventily atd atd, z této automobilky vyjely skvosty jako Clio Williams, Renautl R5 turbo, Megane R26.R který dodnes drží rekord na Nordscheife mezi auty s náhonem předních kol, tato automobilka se celosvětově velmi významně podílí na motosportu. Jen pro příklad: F1, GP2, Formule Renault, Megane Thropy cup, Clio cup a mnoho dalších. Moc se mi koncept Fluence líbí a když se podívám na nový Fluence v sériové podobě, tak s X6 má jen pramálo společného... a když sme u těch BMW, to jsou vynikající stroje a z německých aut je mám zdaleka nejraději, ale ve sporu bohužel trochu nestíhaj. Tom
A co zatím vynahradit poměrně nedostačující kapacitu akumulatorů kombinací elektromobilu s menším spalovacím agregátem, který by akumulátory v případě potřeby dobíjel. Jistě by se snížila spotřeba paliva. -
1.) není potřeba motoru s velkým obsahem
2.) motor může běžet v optimálních otáčkách na konstatní úrovni
3.) palivo pro spal. motor je dobře dostupné
za vas bude platit spotřebku? Chamradi bolčevicka? To si jako strčite na zada a deme?*
ja som zvedavy ako by u renaultu riesili reklamacie ked niekto dostane nejaku staru bateriu ktora nema uz deklarovanu kapacitu a auto po 30 km zdochne. Ale predplatene by boli kilometre na plnu kapacitu.
Nádherná myšlenka, ta s výměnou akumulátoru. Akorát že jsem o ní četl už v "šedesátých" ve VTM nebo ABC.
To bude sranda, až všechny automobilky vrhnou do vývoje elektomobilů desítky a sotvky miliard - a pak se za pět až deset let ukáže, že to byly vyhozené peníze a auta budou jezdit mnohem více ekonomicky a výkonněji na nějaký plyn, na vodík, na zcela bezolovnatou a bezCO2ovou upravenou naftu a podobně... Pak nezbude než aby se nejbohatší výrobci jako obvykle když jdouo zisky dolů spojili se zelenými a prosadili třeba elektřinu jako jediný zákonný pohon.
Z toho tvého úžasného vodíku, plynu, bezolovnaté nafty a podobně se dá snadno vyrobit elektřina.
Elektromobily jsou jasná budoucnost.
Hm, nedavno jsem cetl na idnesu zpravu o tom, ze Rusko ma podily v energetice po cele Evrope. Vzhledem k tomu, ze era ropy upada, muze dominantni postaveni v energetice znamenat zajimavou vyhodu :-). Asi by se dala vyplodit konspiracni teorie :-)
proc vsechny velke automobilky prichazeji s elektromobily s maximalnim dojezdem kolem 150km, kdyz napriklad uz dnes tesla motors vyrabi auta na elektriku s dojezdem temer 500km?
Ono to asi není tak jednoduché jak to vypadá - nebo ta baterie od Tesly je velká jako psací stůl..
.
A další stránka věci je ta, zda se dá těm jejich kilometrům věřit. Když si vybíráš mobil, taky tam uvádí že baterie vydrží 340 hodin (cca 14 dní), ale pod malou hvězdičkou je dodatek, že s telefonem vlastně nikdo nic nedělal a ani v něm nebyla SIM karta, takže nepracoval s žádným signálem..
Je prokázané, že 95% řidičů na celém světě denně jezdí do vzdálenosti 50 Km. To by mohlo znamenat, že podobné automobily budou trhák. Na dojíždění do práce, na nákup a domů to bohatě stačí, do města ideální.
Zjednoduseny vypocet:
Ak by Ceska republika chcela prejst na elektricky pohon aut:
Priemerne auto 200kW vykon, pocitajme ze ujde priemerne za den 1 hodinu (a to je este velmi nizky odhad). T.z. 200kWh energie = 0.2MWh. V CR je 4.5 miliona aut. Takze celkova denna spotreba energie je: 900000MWh. Temelin ma vykon 2x1000MW a za den teda vyprodukuje 48000MWh energie. Po vydeleni 900000/48000 dostavame hodnotu 18,75. Takze kazdodenna prevadzka aut v Ceskej republike spotrebuje tolko energie, ako by dokazalo vyprodukovat 19 Temelinov. Toto cislo by bolo vysoke aj v pripade ze uvazime, ze elektricke auta budu pouzivat iba ludia pre cestovanie do prace.
Jednoducho svet nema a v dohladnej dobe ani nebude mat dost elektrickej energie, aby si mohol dovolit jazdit na elektricke auta.