Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nezničitelná pneumatika míří na Měsíc, gumu nahradily pružiny

"Guma" jako pojmenování pneumatiky možná jednou ztratí smysl. Goodyear vyvinul nezničitelné obutí pro lunární speciály. Není na nich ale kousek gumy. Nová pneumatika pro lunochody je z pružin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Jen by me zajimalo...

...jak pak takovy auto bude brzdit.

0/0
7.10.2009 22:42

Host

konečně

už se těšim* Ja tak miluju horski med*Jasem vždicki toužila po horskim medu a velmi mne mrzelože, producenti nejlepčiho medu nasvětě- tedi češči fčelaři nedojeli až k horskim masivum, ke květum rozrazila alpckeho, skaloleza ostrotupeho, i prvosenki dvořakově* a to ani na legendě všech terenich vozu- škoda 120 s univerzalnim vzorkem! Prostě mně to mrzelo* Ted už bude možne nasadit na fabiju gud-irki a mužou za včeličkama* Prostě nam gud-ir dava křidla* A ja tak moc miluju svobodu a horski med*

0/0
7.10.2009 10:09

Host

A mame auto pro Paroubka

To se mu bude hodit, obout mu to na skodovku a muze si jezdit po marzu.

0/0
6.10.2009 14:15

Host

Do Čech se to nehodí

Už i pneumatiky by končily ve sběrnách

0/0
5.10.2009 14:24

Host

Re: Do Čech se to nehodí

U nás na Moravě a ve Slezsku by to bylo stejné

0/0
5.10.2009 15:13

cassul

Na Zem se nehodí

Tohle je prototyp, který je primárně určen a vyvíjen na Měsíc. Jak se bude chovat tam, nedokáže nikdo z nás laiků objektivně posoudit, ale zřejmě inženýři ví, co dělají. Úplně jiná věc je použití na Zemi, tam nemusím být moc velký expert, abych posoudil, že v tomhle provedení to moc škovné není a řeči o použití bych napůl přisoudil senzacechtivým novinářům. Možná nějaké principy pro nějaké speciální použití se k něčemu použijí, ale určitě se nebojím toho, že by mi to za dva měsíce namontovali místo zimáků, přestože to tak ze článku téměř vyznívá :-)

0/0
5.10.2009 14:00

Host

uzasne

Da se s tim gumovat na asfaltu? ;-D

0/0
5.10.2009 13:27

Shkarohleed

Re: uzasne

Gumavat asi ne,ale noci se stím dá asi dobře jiskřit.

0/0
5.10.2009 15:04

Host

A co váha?

Nebude to mít brzdnou dráhu jako vlak se železným šrotem? A když na to namontuju sněhové řetězy, jak je potom poznám?

0/0
5.10.2009 13:23

agava

na měsíc dobrý, ale

nedovedu si představit, jaký hluk to bude vydávat při jízdě. Na měsící je to jedno, tam se zvuk nešíří, ale tady na zemi?

0/0
5.10.2009 13:14

Host

Ticho

jelikoz pisou ze to ma mnohem vetsi ucinnost, nez tradicni gumova pneumatika, tak by to nemelo vydavat skoro zadnej zvuk. Hlucnost beznych pneumatik je dana tim, ze se cast energie premeni na hluk a samozrejme tim stoupa i spotreba. Takze tahle pruzinova pneumatika by pri vyssich rychlostech mohla usetrit i dost paliva... (ldx)

0/0
5.10.2009 15:15

Host

Re: Ticho

Hluk nepotrebuje moc energie. U pneumatiky se nejvice energie spotrebuje na treni a tedy zahrivani. Pruzinova pneu tedy muze byt hlucna a porad jeste mit mene energetickych ztrat nez gumova.

0/0
5.10.2009 18:57

Host

Re: Ticho

hluk a zahrivani jsou symptomy tehoz problemu. tim ze hluk ma malou spotrebu, si nejsem jistej, existujou reprobedny se spotrebou v radu kilowattu a pritom tezky auto jedouci 130 po dalnici je slyset na kilometry daleko (a to nepocitam hluk ktery se siri v podobe vibraci do vozovky a karoserie samotny). takze mi to pripada srovnatelny a tipnul bych si, ze to muze bejt pekne velkej ztratovej vykon, kterej si s tim zahrivanim nikterak nezada.. (ldx)

0/0
9.10.2009 23:46

Host

ha

věřím všemu kromě nápisu nerozbitné....... ;-D;-D

0/0
5.10.2009 12:51

Host

Krouzkova zbroj :-)

Vypada to jako kolo obleceny do krouzkovy zborje R^

0/0
5.10.2009 12:46

robirob

vodotesnost, vytlak

Celkem by me zajimalo, jake vlastnosti ta "pneu" bude mit pri najeti do ridsiho hlubokeho bahna.

0/0
5.10.2009 12:35

robirob

Re: vodotesnost, vytlak

hm, no ale vlastne pro jemny prach na mesici to muze bejt snad i horsi ?

0/0
5.10.2009 12:48

toptoy

Bahno

Za objev řidšího hlubokého bahna na Měsíci byste dostal asi osobní blahopřání od ředitele NASA a audienci u prezidenta USA s předáním nějaké té medaile za zásluhy o expanzi amerického národa do vesmíru. Ta kola se hodí jenom do pouště.

0/0
5.10.2009 12:49

robirob

Re: Bahno

V zaveru se pise o moznem vyuziti na Zemi, ukazkovy kousek bahna odtama poskytnu za odvoz :-).

0/0
5.10.2009 13:40

karel66

Nezničitelná ?

Magneti by na to měli jiný názor ;-D;-D;-D

0/0
5.10.2009 12:06

Linde CZ

Tak je fakt, ze klasickou pneu muze byt na Mesici docela...

...problem pripadne dofouknout :-)

0/0
5.10.2009 11:24

toptoy

Cena plynu

Já bych řekl, že hlavním problémem je, že cena jakéhokoli plynu na Měsíci je doslova astronomická. Takže plýtvat jím na pneumatiky může být docela drahé. Navíc známé firmy na distribuci technických plynů tam pobočky ještě zřízeny ani nemají. ;-)

0/0
5.10.2009 12:13

toptoy

Staré

Osekaný překlad dva měsíce staré tiskové zprávy:

http://www.goodyear.com/cfmx/web/corporate/media/news/story.cfm?a_id=33

0/0
5.10.2009 10:12

Host

Pneumatika

A dá se to ještě nazývat "pneumatikou", když to se vzduchem nemá nic společného?

0/0
5.10.2009 10:07

Glumik1

Neexistuje Perpetuum mobile prvního druhu

Toto je lež:

"Ale všechna energie, která je využita k deformaci pneumatiky, se vrátí zpět, když se pružina propne. Nevytváří teplo jako normální pneumatika."

0/0
5.10.2009 9:58

Host

Re: Neexistuje Perpetuum mobile prvního druhu

Tohle ale lez neni, ne? Jedna forma energie se zmeni na jinou formu energie. A tim, ze nevytvari teplo autor zrejme myslel to, ze uvolnene teplo je ve srovnani s klasickou pneumatikou zanedbatelne. Tohle je popularni clanek, ne rigorozni prace. 

0/0
5.10.2009 10:03

Obludni_K

Re: Neexistuje Perpetuum mobile prvního druhu

energie se vrátí zpět? Kam? 8-o ;-D

0/0
5.10.2009 11:17

Host

Re: Neexistuje Perpetuum mobile prvního druhu

Oodstrčí to auto, takže se bude, vzhledem k přitažlivosti měsíce, lehce nadnášet. Tím se spotřebuje daleko méně energie na dopředný pohyb. (dělám si srandu)

0/0
5.10.2009 15:17

Host

Jak je to s přilnavostí?

a taky s hlučností? Myslím na silnici. Výhoda je, že vám to nemůže nikdo vypustit (stalo se mi o víkendu a ujel jsem 50km na úplně prázdné gumě)

0/0
5.10.2009 9:51

Host

Re: Jak je to s přilnavostí?

Ale může ti to pořád ještě šlohnout ;-)

0/0
5.10.2009 10:50

Jan Motůrek

Re: Jak je to s přilnavostí?

No ta hlučnost by mě také zajímala.... prvně mě napadlo, jestli to nevrže jako stará drátěná postel :-)

0/0
5.10.2009 11:32

BlkRider

Re: Jak je to s přilnavostí?

Na mesici ne :)

0/0
5.10.2009 11:47

Host

Re: Jak je to s přilnavostí?

Nj, na mesici si jen tak nevrznes :-)

0/0
5.10.2009 17:03

Host

No nevim

Pokud je tato pneumatika tedy z barevných kovů, bál bych se obyvatelů tmavé strany měsíce.

0/0
5.10.2009 9:47

oId fashioned Vince III..

chápu, že při té hustotě provozu na Měsíci

se to jistě vyplatí;-D;-DR^

0/0
5.10.2009 9:07

Host

do provozu

to nedej uz jen proto, ze je neznicitelna...nikdo uz by nechodil prezouvat...blbost

0/0
5.10.2009 9:05

def...

Re: do provozu

no neco na tom mozna bude ;-)

0/0
5.10.2009 9:26

Host

Re: do provozu

třeba bude tak drahá, že na ni nebude většina mít, tak ji budou kupovat jako službu s měsíčním poplatkem, sen každého podnikatele - pravidelné předvídatelné příjmy... Horší to bude s opotřebením silnic, jejich životnost by se naopak znatelně snížila..

0/0
5.10.2009 9:35

Host

Re: do provozu

No právě, o to jde. Je to součást protikrizového balíčku, silnice a ani dálnice nebudou potřeba. Tudíž se ušetří na předražených výstavbách silnic a dálnic.;-D

0/0
5.10.2009 11:20

Boryokudan

v noci

by to mohlo na asfaltu dělat pěkné efekty. Sem s nima :-D

0/0
5.10.2009 8:13

PatrikChrz

Nezpevněné cesty

Ne, nemyslím si, že by to bylo někdy povoleno pro používání na zpevněném povrchu. Myslel jsem nezpevněné cesty (prostě "udusaná hlína"). I když v některých afrických státech si s nějakým dodržováním pravidel lidi moc hlavu nelámou :D

0/0
5.10.2009 7:41

Host

Re: Nezpevněné cesty

V Africe mají všechny silnice typu "udusaná hlína", takže proč ne

0/0
5.10.2009 11:20

Autobus s tykadlama

Re: Nezpevněné cesty

Vy jste asi v Africe ještě nebyl, co? Transsaharská dálnice má lepší povrch než naše nové dálnice. A asfaltových silnic tam maj celkem dost ( italských a holanských, takže kvalitních)

0/0
6.10.2009 11:23

Host

to na fotce...

to na fotce je nejakej snizenej profil ne? s tim se bude jezdit formule nebo s tim budou tocit dokolecka indicar po stenach nejakyho krateru co je dohladka vytaveny.

0/0
5.10.2009 7:41

Host

Za rachotu přuźin po dálnici Praha Brno sviśtím...

...když tu náhle lup, lup, lup....;-D

0/0
5.10.2009 6:27

PatrikChrz

Re: Za rachotu přuźin po dálnici Praha Brno sviśtím...

pochybuji, že by tohle někdy pustili na silnice (ničení silnic). Jestli, tak se to bude používat v Africe a podobných oblastech bez kvalitní silniční infrastruktury.

0/0
5.10.2009 7:28

Host

Re: Za rachotu přuźin po dálnici Praha Brno sviśtím...

Aha. Takze na vsech starych panelovych dalnicich, kde uz ted praskaji a propadaji panely to povoli taky, kdyz je to dost dobry pro Afriku, tak snad by to mohlo aspon tyden na nasich dalnicich prezit.

0/0
5.10.2009 7:37

Host

Re: Za rachotu přuźin po dálnici Praha Brno sviśtím...

To kolo by přežilo. Ta dálnice ne.

0/0
5.10.2009 7:54

Host

Re: Za rachotu přuźin po dálnici Praha Brno sviśtím...

by to asi vypadalo jinak. Myslím že by to bylo zabalený v gumě - takže by to byla furt "guma" jen by se nefoukala vzduchem a nedala píchnout...

0/0
5.10.2009 8:51

Hlava dubová

Re: Za rachotu přuźin po dálnici Praha Brno sviśtím...

;-Dčili ten vzorek by se pořád ojížděl, není-liž pravda??

0/0
5.10.2009 12:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.