Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vodíkový mercedes se chystá do prodeje

Mercedes se chystá na prodej auta, kterému jde z výfuku jen vodní pára. Model B s označením F-CELL využívá k pohonu palivové články. K vidění je na autosalonu ve Frankfurtu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

money

oni musi prejit na neco, co plynule nahradi soucasny model. proto opet benzinky a tankovani a placeni.

0/0
9.11.2009 9:46

Host

drahé auto

až to auto bude stát stejně jako benzínové, nebo třeba ještě levnější, tak o tom budu uvažovat

www.autofolie-levne.cz

0/0
28.9.2009 21:49

schivaa

Vodik nema pro me budoucnost

Zase zavislej na prekupnicich s palivem, vodik, ic benzim, je pr ome to same, elektrika je pro me budoucnost, s klesajicimi cenami solarnich panelu a rustem jejich efektivity ve spolupraci s vetrnou elektrernou na to bude jasna volba pro me.

0/0
28.9.2009 21:28

Zirkon

konečně, teď jen ty jaderné elektrárny

Konečně. Teď  jen nastavět ty jaderné elektrárny a budeme eko a nezávislí na Muslimech a Rusácích.

Proboha. Já zapomněl na  Zelené, kteří vše ekologické zničí .

0/0
27.9.2009 14:05

schivaa

Re: konečně, teď jen ty jaderné elektrárny

Neznici, jen to tak zdanej ze se to pak nikomu nevyplati, nebo jeste prodrazi.

0/0
28.9.2009 21:29

Host

ERR

HNJILIP7BJKKJ?LL9&&IUUUUE.cz.cz.cz.cz.cz.czZwww.www.www.www.

0/0
26.9.2009 15:09

Martin z Česka

ajaj a máme tu další mylník

No jo mercedes si to špatně načasoval.zatímco většina remcá nad elektromobilem oni přijdou s vodíkem kterej je úpřímně stojí za prt

0/0
26.9.2009 0:08

Host

_

Smutne je, ze v sucasnosti sa vodik produkuje prevazne zo zemneho plynu a ropy. O tom sa uz pri prezentovani Clean energy radsej mlci. http://www.hytep.cz/?loc=article&id=6

.

Vodik sa samozrejme da produkovat roznymi metodami za pomoci elektrickej energie. Tieto technologie vsak momentalne nemaju dostatocne konkurencieschopnu efektivnost. Navyse svet ani zdaleka nedisponuje potrebnym mnozstvom elektrickej energie potrebnej pre nahradenie fosilnych paliv vodikovou technologiou.

.

Ked to zhrniem, cela Clean energy kampan je len bravurne zvladnuta PR zalezitost. S ochranou zivotneho prostredia nema nic spolocne a zo znizenim zavyslosti na fosilnych palivach uz vobec nic.

0/0
25.9.2009 13:15

wrah

Re: _

A co takhle používat k výrobě vodíku třeba problémovou elektřinu z větrných elektráren? Elektrolýze nevadí, když přestane foukat, prostě se sama zastaví. Co takhle používat noční proud z Temelína? Má prakticky nulovou hodnotu. Co takhle používat tzv horkou zálohu? V případě čech jde o 1000 MW, které musí být neustále připravené pokrýt případný výpadek. Mohla by jet na plno, směřovat těch 1000 MW do elektrolyzéru, jen by musela automatika zvládnout při výpadku jakékoliv elektrárny okamžitě odstřihnout elektrolýzu a přesměrovat to do sítě, což snad není problém. A vida, vodíku by bylo docela dost, z vody. Nemluvě o vedlejším produktu, čistém kyslíku, ten se také hodí.

0/0
25.9.2009 13:30

Host

Re: _

Ak by to bolo take jednoduche, uz davno by sa tieto moznosti v praxi pouzivali.

V sucasnosti najlepsiu efektivnost pri rozklade vody na kyslik a vodik je mozne dosiahnut termochemickou reakciou pri vysokych teplotach a tlakoch. Udrzanie takychto prevadzkovych podmienok ale nevyhnutne potrebuje stabilny zdroj elektrickej energie, co vylucuje veterne elektrarne.

Pre nahradenie fosilnych paliv elektrickou (vodikovou) energiou by Ceska republika potrebovala vybudovat minimalne desiatku reaktorov Temelinskeho vykonu. Takyto obrovsky narast v spotrebe elektrickej energie je z celosvetoveho hladiska nerealny.

Pri vyrobe vodika sa bude este velmi dlho primarne pouzivat zemny plyn, ropa a uhlie.

Nevyhnutnou podmienkou pre rozsirenie vodikovych aut, resp. bateriovych aut predstavuje vyrazne celosvetove navysenie potencialu vo vyrobe elektrickej energie. Ale toho sa dockame mozno az s rozvojom fuznych reaktorov v druhej polovici tohto storocia. Dovtedy su vodikove auta len reklamnou atrakciou.

0/0
25.9.2009 13:48

wrah

Re: _

Ano, za vysokých teplot a tlaku je to účinější. Ale z obyčejného Hoffmanova přístroje pracujícího za atmosférického tlaku a pokojové teploty dostanete účinnost 50-60%, což je rozhodně lepší jak nic. Postavte na kopci 2-3 větrníky, udělejte vrt a týdně odvezete cisternu paliva vyrobeného prakticky zadarmo.

0/0
25.9.2009 14:04

Host

Re: _

Mozete mi prosim poslat link, ktory uvadza ucinnost 50-60%? V sucastnosti najvyspelejsie technologie elektrolytickeho rozkladu vody dosahuju maximum 45% celkovej ucinnosti.

Kazdopadne Hoffmanov pristroj asi nebude idealny. Na katode bude posobenim OH- dochadzat k odleptavaniu kovu. Zlozitejsie riesenia zase vyzaduju udrziavanie stanovenej urovne daneho elektrolytu. Vznikaju odpadne latky a s tym spojene problemy.

.

Rozvoj nasej civilizacie bol mozny len vdaka ohromnemu dostatku energie, ktore nam poskytovali fosilne paliva. Ide o slnecnu energiu akumulovanu tisicky rokov. To je nieco, comu v dnesnej dobe nedokazeme so sucasnymi technologiami konkurovat. Svet by spravil najlepsie, ak by financie smeroval predovsetkym do vyskumu novych zdrojov elektrickej energie (fuzne reaktory). 

0/0
25.9.2009 14:31

Host

kyslík

ví někdo jaký podíl kyslíku se spotřebuje ve srovnání se standartním spalováním? Aby nám nakonec "bezemisní" pohon nespotřeboval zbytek kyslíku...

0/0
25.9.2009 12:50

Host

Re: kyslík

Vezmi si to takto, po 100 rokoch pouzivania fosilnych paliv ludia zvysili podiel CO2 v atmosfere zhruba z 300ppm na 380ppm, rozumej zvysenie z urovne 0.03% na 0.038%. S kyslikom, ktoreho je v atmosfere cca 20% to nebude take horuce ;).

0/0
25.9.2009 13:19

esorimr

pravda

já si myslim, že maj všichni pravdu, teda kromě mě :-)

0/0
25.9.2009 10:43

fedorko

emise?

A kolik emisí se vyprodukuje na výrobu toho vodíku pro čerpací stanice? ;-(

0/0
25.9.2009 0:25

Host

Re: emise?

Děláte jakoby při výrobě benzínu produkce emisí nebyla,už s těmi přitroublými argumenty děte do háje.

0/0
25.9.2009 2:22

geroc

Re: emise?

No taky je možné se vrátit k loučím ovšem tam taky vznikjí produkty hoření, a vrátit se ke koňským povozům, ovšem tam emise vznikají taky, takže kam se vrátit nebo jakou technologii ?

0/0
25.9.2009 9:40

Host

Re: emise?

Pěšky,pěšky,pěšky......i když při výrobě potravin pro lidi jsou taky emise,a když si pšouknu tak je to superemise;-D

0/0
25.9.2009 14:18

jorbl

Re: emise?

A jak to dela, troubo?

0/0
25.9.2009 23:18

General-

Re: emise?

Zato benzin a nafta roste na stromech okolo Mlade Boleslavi.

0/0
25.9.2009 6:21

fishkaa

Re: emise?

a kolik při výrobě elektrické energie... ;-D

0/0
25.9.2009 9:33

rudastraka

Re: emise?

porad je lepsi 1 velky zdroj energie, ktery bezi v optimalni rezimu a ma kontrolovane emise, nez 100tisic malych, nekontrolovanych zdroju, ktere vetsinu rezimu bezi v neoptimalnich podminkach

0/0
25.9.2009 9:59

jelito.mutak

za kolik

?

0/0
25.9.2009 0:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.