Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kdo chce v Německu ušetřit na daních, kupuje ekologické auto

Od 1. července platí Němci daně za auto podle nových pravidel. Čím je vozidlo šetrnější k přírodě, tím jsou odvody státu nižší. Například majitel malého Daewoo Matiz, který se v Česku prodává pod označením Chevrolet Spark, v Německu zaplatí roční daň 16 eur, kdežto velké terénní Audi Q7 přijde ročně na 926 eur.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

nnyky

Kdo chce v Česku ušetřit antiekologický Bursíkův poplatek,

jezdí starým autem :-( Rv

0/0
9.10.2009 12:24

Host

Silniční daň

by se měla platit u všech vozidel i v Česku. To by si pak většina lidí ihned pohlídala to, aby na ně nebylo registrováno auto, které prodali. Je to podle mně spravedlivější než nějaký ekopoplatek 10000 Kč při přeregitraci vozidla, které je v ČR dávno evidované. Když vidím ty fronty nepořádníků na vrakování neexistujících aut pouze tehdy, když jim jde o vlastní peníze, tak je mi z nás (diplomaticky řečeno) smutno.

0/0
8.10.2009 18:40

Host

To je logika

Platit za něco co je na papíře podle metodiky, která je z dob, kdy se jezdilo ještě na dřevoplyn...Takové ekologické HTP při 160ti na dálnici bude mít sotva spotřebu nižší než 2l Rv

0/0
8.10.2009 17:45

SBR

Asi budu za rypala...

ale, reknete mi, prosim Vas, co je to EKOLOGICKE auto? Ktere jizdou vyrabi vzduch? Pri jehoz vyrobe bylo zalesneno 1/2 ha destnych pralesu? Proste se smirte s tim, ze auta jako takova jsou neekologicka.

Soucasna posedlost mnozstvim emisi pri provozovani auta navic nijak nezohlednuje mnozstvi emisi pri vyrobe auta. At se auta vyrabi, at jsou mene narocne, ale at je nikdo nenazyva ekologickymi..:-P

0/0
8.10.2009 17:24

Host

Kdo chce usetrit v cesku

Koupi si auto v Nemecku. Levnejsi a u ojetim mensi pravdepodobnost ze si nekdo hral s tachometrem.

0/0
8.10.2009 13:55

performer2

potvrzuje se, že zelení jsou rudí

jde jim jen o ukájení svých závistivých pudů dalším zdaněním mejetku a o životní prostředí vůbec....

0/0
8.10.2009 13:35

Apophis1

Divne srovnani.

Kdyz si koupite rodinne auto jako Spark a pordne ho zatizite tak za 5l jezdit nebudete. Fabia 1.2 nalozena v zime po meste zere pres 10 litru, pokud nebrzdite provoz.

0/0
8.10.2009 13:29

Host

Re: Divne srovnani.

Spark je RODINNÉ auto :-D?

0/0
8.10.2009 13:42

Host

Nebezpečná demagogie

Daň z vypouštění smradu je již zohledněna ve spotřební dani z benzínu a nafty. Dodatečná daň je nebezpečná demagogie. Dále co se týká smradu, tak naftové osobní auta by se musely zrušit okamžitě, totiž i stará škodověnka vypouští méně smradu než i nejmodernější naftový osobák.

0/0
8.10.2009 13:16

performer2

Re: Nebezpečná demagogie

že stará 120tka smradí míň než diesel plnící euro5 bych tedy netvrdil, ale jinak se zákazem vjezdu dieselů do center měst bych souhlasil - nebo alespoň těch, co neplní Euro 5. U benziňáků by pak stačila i Euro 3.

0/0
8.10.2009 13:23

Host

Re: Nebezpečná demagogie

Panove se zrejme v naftacich vyznaji, ono se to chce podivat na naftaky jinak, naftova skodovka kouri ze za ni nejde videt, ale takhle zapadni auta s filtry pevnych castic, vubec nesmrdej a vypousteji i min skodlivin, nez benzinaky, proto taky v zapadnich statech naftove auta zvyhodnujou a plati nizsi dane. To ale v zemi kde kazdej sedlak ma skodovku nejde, to by v CR musely jezdit opravdova auta.

0/0
8.10.2009 13:59

performer2

Re: Nebezpečná demagogie

co jsou to západní auta? Diesely smrdí všechny bez rozdílu světové strany.... a pohádky o filtrech si nechte pro svoje vnoučata

0/0
8.10.2009 15:00

Host

no to je ale kravina!

emise CO2 jsou přímo úměrné spotřebě! Když už tedy chci zdaňovat emise CO2, zdaňuji PHM! Nejaké paušální daně na auto jsou v této souvislosti úplně nesmyslé. Příklad:  Audi Q7, které za rok ujede 10000km má určitě menší emise CO2 než Chevrolet Spark, který ujede 50000km a přesto je Audi potrestáno vyšší PAUŠÁLNÍ daní!

.

Další paradox: Z litru nafty je zhruba o 10% víc CO2 než z litru benzinu. Přesto naftu zdaňuje naprostá většina států méně než benzin.

.

Takže jde tu o CO2 a nebo spíš o skrytou daň z majetku? Já myslím, že je to jasné......

0/0
8.10.2009 13:02

Host

Re: no to je ale kravina!

Samozřejmě, že blbnutí kolem CO2 je jenom vítaná záminka pro socialisty všech barev, aby mohli ještě hlouběji šátrat v cizích kapsách. A blbci jim to žerou. A bohužel blbců je většina.

0/0
8.10.2009 13:06

performer2

Re: no to je ale kravina!

to jsem psal já - tihleti hosti, to je taky dobrá věc.....

0/0
8.10.2009 13:20

Host

Re: no to je ale kravina!

Rekl ti nekdo ze naftovej motor spotrebuje mene paliva, pro srovnani 2.0HDI ma spotrebu kombinovanou, realnou kolem 7l/100km a 2.0 v benzinu dobrejch 8.5-9l/100km, beru realnou spotrebu ne ty letaky od vyrobcu.

0/0
8.10.2009 14:03

performer2

Re: no to je ale kravina!

a mění to něco na to, že je z litru nafty více CO2 než z litru benzinu a přitom je ten litr zdaněý nižší spotřební daní (a to už ani nemluvím o škodlivinách). Spotřeba konkrétního motoru/auta je v této souvislosti přece irelevantní....

0/0
8.10.2009 14:41

Host

proc

je na fotce fabie?

0/0
8.10.2009 12:15

ja314

Spatna strategie

Tenhle napad uz ma vice zemi (krome Nemecka). Je to zjevne jen zpusob jak lidi vice zdanit, protoze silnicni dan uz ted byla zavisla na emisich - klasickych normach Euro 2,3,4,... a stara auta musela hodne platit.

Spravedliva ani setrna k prirode ta dan neni ani nahodou, protoze nezohlednuje velikost vozidla - kdo vozi vetsi naklad / vice lidi, potrebuje vetsi auto a silnejsi motor. Kazdy se nevejde do Matizu.

V tomhle smyslu spravedlivejsi byla drivejsi nizozemska dan (ktera na sebe ted postupne bere nemeckou podobu), kdy se auta klasifikovala jako ostatni spotrebice - kategorie spotreby A, B, C, ..., G definovane relativne v ramci kategorie vozidla.

0/0
8.10.2009 10:01

performer2

Re: Spatna strategie

jediná jakžtakž spravedlivá daň je z PHM a dále potom podle normy Euro.

0/0
8.10.2009 13:27

Host

mělo by to být CO2 + saze , tak by to bylo psravedlivé

nebo rovnou dísly zakázat, kdo se má za tím rozjíždět na křižovatce RvRvRv

0/0
8.10.2009 9:57

ja314

Re: mělo by to být CO2 + saze , tak by to bylo psravedlivé

Ne - melo by to byt, NO, NO2, SO2, saze, ...

Snizovani CO2 se jmenuje eko jen zastupne, protoze zadny spatny vliv nema. Ve skutecnosti je to snaha snizovat zavislost na rope, coz je v principu ok.

0/0
8.10.2009 10:03

Host

Re: mělo by to být CO2 + saze , tak by to bylo psravedlivé

Souhlas...Metan je mnohem 1000000000000x větší problém než CO2, které problém vůbec není:-)

0/0
8.10.2009 11:05

Damik

Re: mělo by to být CO2 + saze , tak by to bylo psravedlivé

DPF ti asi nic neříká, co?

0/0
8.10.2009 10:08

ja314

Re: mělo by to být CO2 + saze , tak by to bylo psravedlivé

to by ale bylo zahrnuto v dani - saze u nuly = nic, saze hodne = platit; v realu by to pak vedlo k tomu, ze by melo kazde nove auto DPF

0/0
8.10.2009 11:03

Host

Re: mělo by to být CO2 + saze , tak by to bylo psravedlivé

99% smrdutých dieselů DPF nemá a to 1% přemýšlí o tom, jak se ho zbavit.... Takže tím bych moc neharašil.... Hlavně v městském provozu totiž DPF moc dobře nefunguje.

0/0
8.10.2009 13:17

Host

Re: mělo by to být CO2 + saze , tak by to bylo psravedlivé

Naftove skodovky bych vyradil z kategorie automobilu aby naftovym autum nekazily dobre jmeno

0/0
8.10.2009 14:07

Host

Re: mělo by to být CO2 + saze , tak by to bylo psravedlivé

benzíny jsou více karcinogení!! a rozhodně víc smredějí než moderni CDTIčka!!

0/0
8.10.2009 10:27

performer2

Re: mělo by to být CO2 + saze , tak by to bylo psravedlivé

to je nesmysl. Trocha toho benzenu neškodí zdaleka tolik jako ty tisíce jedů ze smrduté nafty nabalené na částečky mikroprachu... A o smradu snad ani nemá smysl diskutovat - benziňák který je v pořádku nesmrdí ani 20 let starý... U dieselu to neplatí ani u dvoletých exemplářů...

0/0
8.10.2009 13:30

Host

Re: mělo by to být CO2 + saze , tak by to bylo psravedlivé

To asi moc nejezdíš. Jízdu za dvacet let starým benzíňákem poznáš zrovna tak bezpečně jako dřív za dvoutaktem!:-):-(

0/0
8.10.2009 21:25

Host

Typický socialistický nesmysl

Pokud by mělo jít o co nejnižší emise CO2, tak jediný správný způsob zdanění byl zaveden už dávno, a jmenuje se spotřební daň u fosilních paliv. Ta totiž daní skutečnou spotřebu, a tedy i skutečné emise, nikoli nějaké imaginární. Pokud jde o ostatní emise, tak ty tento nový způsob výpočtu nezohledňuje vůbec. Prostě jen další nové blbnutí na kvadrát kolem neškodného plynu.

0/0
8.10.2009 9:29

Host

Záměna pojmů

Jinak se mě líbí jak se neustále zaměňují dva rozdílné pojmy, na jedné straně "ekologie" a na straně druhé "šetrné chování k přírodě" - to že lidi neví že to není totéž bych ještě pochopil, ale že tuto mistifikaci šíří i novináři a politici mě hlava nějak nebere.8-o

0/0
8.10.2009 9:10

OndraTM

Na první pohled zajímavé na druhý už méně

Určitě je dobré postupně snižovat emise a podporovat i jíné typy paliv. Jenže i v Německu je to spíš opatření zaměřené na vybrání peněz do děravého rozpočtu, než holá ekologie. Poputují snad vybrané peníze na vybudování sítě dobíjecích stanic pro elektromobily? ..Ne, nikoliv, zaplatí se z nich sociální dávky pro Turky :-)Mimochodem, týká se to aut k podnikání.

0/0
8.10.2009 9:06

Host

Správný přístup

Myslím že toto je správný postup, je pře ce nesmyslné aby větší daň platil ten kdo méně zatěžuje životní prostředí - což se v českém systému děje běžně.

0/0
8.10.2009 9:03

ja314

Re: Správný přístup

CO2 nezatezuje zivotni prostredi - naopak vam rostliny vice porostou :-)

0/0
8.10.2009 10:04

Autobus s tykadlama

němci se vydali správnou cestou

kdo chce silný vůz, ať zaplatí. protože pokud za sebou každý den netaháte 8m karavan, nebo podobně těžký přívěz, NENÍ důvod jezdit osobákem s 2,5 litrovým 100koňovým motorem.Pro 95% lidí a jejich každodenních potřeb stačí autíčko velikosti Matiz/Fiat 500/ fabia. Nebo´t kolik je těch, kteří denně převážejí 5 členou rodinu s půlkou domácnosti v srovnanou v kufru?. A pokud máte pocit, že opravdu velký a silný vůz potřebujete, tož si připlaťte. Že velkoobjemové silné motory škodí víc než litrový tříválec je jednoznačné. Že je 2.5 litrový motor v osobáku jímž jezdím z okresního města do satelitní vesnice a 1 týdně do HM nesmysl, to je racionálně uvažujícímu člověku tzaktéž zřejmé

0/0
8.10.2009 8:39

philcol

Re: němci se vydali správnou cestou

Pardon, ale 2,5l a 100 koni? Nechapu, jak je to myslene, ale 100 koni dneska vymacknete z atmosfericke 1,4ky. 2,5l, davaji cca 200koni.

Auticko typu Matiz je v Cechach, opravdu jen pro ty, kdo jezdi pouze po meste. Tedy jako druhe auto do rodiny. Pokud clovek jezdi alespon obcas po dalnici, tak se v takovychle autickach stava postrachem, protoze maji zkratka relativne spatnou stabilitu. Ja osobne jezdim cca 80% po dalnici a male auto bych uz zvazoval velmi obezretne, protoze nizsi stredni trida, s niz jezdim, je pri 130km/h proste stabilnejsi. A co se tyce objemu motoru, ten prave pri dalnicni jizde hraje velmi dulezitou roli. Male objemy jsou sice usporne ve meste, ale na dalnici maji vir v nadrzi. Tady plati zkratka, ze objem nicim nenahradis.

0/0
8.10.2009 9:01

Autobus s tykadlama

Re: němci se vydali správnou cestou

Dobře matiz už je možná až trochu moc malý, na pravidelné ježdění po dálnici to fakt není, ale také to už není kategorie malých aut ( nebo spíš ještě není). Ovšem standartní Fabie 1.4 s dálkovými jízdami po dálnici problém nemá. A osobně mám Fiat 500 ( ten nový), přítelkyně MINI a po dálnici jezdíme oba běžně.

A na okraj kolik lidí jezdí tak jako vy většinou po dálnici ( a nejsou to obchodníci, které auto živí)? Velká část lidí využívá auto tak jak píšu - popojíždění po městě, dojíždění z vesnice do města do práce, jednou dvakrát za měsíc 50km na chatu, jednou za rok (možná) autem po dálnici někam dál na dovolenou... ( ackoli upřimně osobně si to nedovedu představit, trmácet se na dovolenou přes půl Evropy autem...)

0/0
8.10.2009 9:50

Host

Re: němci se vydali správnou cestou

A kde myslite ze ta zatez se dnes bere? Myslite ze zatez je hlavne z limuzin a Suv? . Ano 1:1 vyjde SUV hur. Jenze kolik jezdi obycejnych aut a kolik SUV. Nejcitelnejsi zmena by byla u prumernych vozidel, jenze tam na to majitele nemaj.

Filtr pevnych castic je v cene vozu nekolik desitek tisic. Tovarni verze na CNG nebo LPG je o statisice drasi (ikdy v drasim vozu se ten rozdil ztraci), hybryd zacina na 600, elektro na 750.

Takze nejcitelnejsi by to bylo poku obmena by se tykala nizsi a s tredni tridy, jen ze nesou prostredky. To ze nejaky bohac vymeni 12v 8l supersport za supersport elektru na fakt nevytrhne.

0/0
8.10.2009 11:42

Autobus s tykadlama

Re: němci se vydali správnou cestou

Tak za prvé SUV ve městě nemá co hledat. Tuhle novou módu fakt nechápu.

2) tovární přestavba na CNG v řádu stovek tisíc? leda, pokud to bude v Moldavských lei. běžná přestavba od externích firem vyjde u běžného vozu max. na 100.000, proč by tovární ( kde se potřebné zamontuje hned na pásu) měla být několikrát dražší?

Elektro bude stát stejně, hodně peněz dělá baterie, ale níž v jiném příspěvku píšu, že se hledá koncept, abyste si ji nemusel kupovat s autem.

radikální obměna vozového parku by samozřejmě byla nejlepší, ale holt budou muset lidé přistoupit na fakt, že vlastnit auto není právo a samozřejmost, a že ten, kdo nemá na pořádné auto , si ho prostě nekoupí ( viz jeden můj příspěvek níže).

Jinak než radikálním omezením aut ve městech formou mýtného ( čím neekologictější vůz, tím vyšší mýtné) a postupným zákazem starých vozů- neudělováním STK to prostě nepůjde...

0/0
8.10.2009 12:02

Host

Re: němci se vydali správnou cestou

Jenze svet musi fungovat vyrovnane .

Takze pocitejte stim az si budete muset kupovat kazde dva roky novy mobil , pracku , televizi (nezajem ze stala 50k), pocitac atd. Vlastnit to neni pravo... To co rikate je extrem, ja se bavim o max 6ti letych vozech a ne o vrakach. Prusvich je ze zapadni svet hodne stoji na automobilovem prumyslu a ten tape a nevi jak dal. Je to kolotoc, nebo spis lod na ktere jsou vsichni a je potreba najit cestu jak dal, jinak spatne na tom budou vsichni.

Takze odvahu a podivejte se jaka je realita. Svet je v pru-eru a svehlavy vymejsleni idealni alternativni reality nic nezmeni.

Podivejte se na statistiky z registru vozidel, na ceniky, auto salonu, vyvoj zapadni ekonomiky. Myslite ze ikdyby takove auto bylo o 25k drasi(jako ze neni) zachranilo by to prodeje >zamestnanost>ekonomiku>ekologii.

0/0
8.10.2009 12:25

Autobus s tykadlama

Re: němci se vydali správnou cestou

pod pojmem stara auta jsem nemel na mysli 6 lete vozy, ale auta 18 a více let stará. Tedy rok výroby 91 a níž. 

6 lete udržovane auto jeste najezdí statisíce kilometru, a nechat ho sešrotovat by bylo nehorázné plýtvání.

0/0
8.10.2009 14:47

philcol

Re: němci se vydali správnou cestou

Já si hlavně myslím, že orientovat se na elektriku, je v současnosti(!) hodně krátkozraké. Ve chvíli, kdy by na ní přešlo dejme tomu 40% lidí, tak kde tu všechnu elektriku vezmem. Aby pak nešla její cena rapidně vzhůru a nedoplatili na to i lidi bez aut. Samozřejmě, je to určitý pesimistický scénář, ale pokud se ti samí zelení nezačnou zabývat, kde takové množství energie sebereme, pak je to koncepčně špatně.

0/0
8.10.2009 16:00

Host

Re: němci se vydali správnou cestou

Takze jezdis oktavkou jestli to dobre chapu .... Rv  

Ale jinak souhlas objem nicim nenahradis - neni nad rev rozbesnenyho sestivalce ....

0/0
8.10.2009 12:52

philcol

Re: němci se vydali správnou cestou

Ne e...mam Focuse.

0/0
8.10.2009 15:50

Host

Re: němci se vydali správnou cestou

To co píšete je pochpopitelně nesmysl, Škodovka 120 vypustí do ovzduší cca 2x tolik CO2 než motor který mám v autě - dvoulitrový dieselový motor. Moje spotřeba se  pohybuje pod 5 litrů paliva i ve městě a běžně na delších trasách atakuji 4 litry, zatímco ona "stodvacítka" spoliká běžně 7-10 litrů podle jízdního režimu, takže přesto že škodím přírodě mnohem méně platil bych větší daň.

0/0
8.10.2009 9:07

Autobus s tykadlama

Re: němci se vydali správnou cestou

Píšu o autech, ne o 30 let starých rezavých vracích...

je snad pochopitelné, že musíte srovnávat auta z přibližně stejné doby, tedy ne pět let starý dvoulitr s muzeální 1.2 škodovkou ze 70.let

0/0
8.10.2009 9:43

Host

Re: němci se vydali správnou cestou

Se 120ckou se da klidne atakovat hraice 5.5-6 litru. 10? - to uz byval dost problem dosahnout. :o).

0/0
8.10.2009 9:59

Host

Re: němci se vydali správnou cestou

Škodověnka nevypouští karcinogenní saze vzniklé nedokonalým spalováním nafty v naftovém motoru a to jde především. CO2 je neškodný plyn a pochoutka pro rostliny.

0/0
8.10.2009 13:17

Host

Re: němci se vydali správnou cestou

Bohuzel nemate pravdu.

Ekologika zatez je slozita rovnice kde neni prima umera male auto maly motor mala zatez.

Kdo si navrhnul ze ve meste by se melo jezdit 40km / protoze to urcite bude setrne a tiche . Bohuzel se pak spocitalo ze optimalni pomer spaliny a hluk je 90km/h. To same ty nakupni tasky az vozy stredni tridy. Napric produkci karoserie je stejna, podvozek taky, na elektronice se nic neusetri takze co se stane kdyz do toho date maly slaby motor? Bude to mit velkou spotrebu. Takze kdyz jedno auto nizsi a stredni tridy se dela s x motorama , nejhorsi je to s nejslabsim a nejsilnejsim motorem.

0/0
8.10.2009 9:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.