- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
........pokud ale snad, tak jen využít určité procento silniční
sítě, třeba dálnice, kam by nesměly náklaďáky. Co se týče čistoty
povrchu panelu a povrchu obecně...co s ním asi udělá stavební nebo zemědělský stroj, který právě vyjel z polní cesty na pneumatikách má přilepený bordel? Pochybuju, že by to takový povrch vydržel 20 let.
Dále si neumím představit, co na takovém povrchu udělá voda ve vztahu s pneumatikou auta. Mokré sklo je jako led.
V našem "východním bloku" vidím snad jen využítí polepit odporné paneláky ještě odpornějšími tmavými panely.
...ale v tomto moc reality nevidím. Je tam spousta vykřičníků: Občasná výměna panelů, váhové zatížení, udržení absolutní čistoty na povrchu....atd. Tohle naprosto nereálné. Sem tam prostě panel vyměnit musíte, to je neustálá starost s periodou 20-ti let za nemalý peníze. Navíc energeticky bezúčelová. Největší spotřeba energie je okolo 19hod, tzn. že by se tato energie vyrobená přes den musela uchovávat na večer. Jaderek a uhelných el-en se prostě jen tak nezbavíme.......
jeste pridam jedno dalsi misto:
mame na svete k dispozici tisice a tisice a tisice kilometru ...
...
zeleznic, takze mezi kolejnice a mezi koleje a bude to mnohem jednodussi nez u silnic kolik dalsich napadu na zlepseni hledate? staci se zeptat...
tohle mě napadlo taky asi předloni, tedy ta myšlenka udělat solární panely ze silnic. Jen jsem si říkal, že zatím neexistuje technologie pro ty silnice, která by se dala k tomu použít.
I jsem to nějak plánoval, třeba nemá smysl to dělat ve městech (silnice jsou stíněné), smysluplnou návratnost by měly jen dálnice. Povrch musí mít také nejspíš strukturu velmi podobnou současným silnicím kvůli nutnosti smršťování/roztahování vlivem tepla a kvůli potřebě přilnavosti a brzdění (pakliže by se neměnily zároveň i pneumatiky). Optimálně by měl být mírně flexibilní, ale to zas zvyšuje otěr. Říkal jsem si také, že by lepší bylo využít tepla než světla, jinak by musela být řešena čistota. Nutná velká odolnost vůči otěru při např. písku na cestě a brzdění na něm. Nutnost odolnost proti velkému přetížení atd.
Takže můj názor - ano, teoreticky je to dobrý nápad, prakticky pochybuji, že je realizovatelný v následujících minimálně 10, spíš 20 letech. Ale kdybych měl prachy, tak si to taky patentuju
Hodně zajímavej nápad. Pro města sice nepoužitelné, možná jen na silnice, kde nejezdí moc aut. Ale pro dálnice je to hodně dobrý nápad. Zatím je to ale jen pohádka,která nejspíš ještě hodně let, spíš desetiletí potrvá. Taky mě napadlo, že by se auta mohla napájet ze silnice, ale to už je moc velké psycho....
Prostě využívat teplo ze silnic. Něco jako tepelné čerpadlo.
Tohle je zajímavá idea. Je to tak neobvyklý pohled na problém dopravy, že by to snad mohlo i fungovat. Úplně ideální by samozřejmě bylo, kdyby na těchto silnicích jezdily jen elektromobily napájené přímo ze silnice. No, docela mě to zaujalo, třeba se moje děti za 30-50 let dočkají nějakého podobného revolučního řešení.
...vypmyslet auto..to se jenom spojí s částí vozovky...druhej drát o svodidlo a jedem zadarmo !!!!
ještě to chce domyslet...
to by chtělo domyslet - co budeme dělat se ohořelýma mrtvolama chodců, kteří spojí tebou vytvořený obvod