Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zemní plyn řidiči nechtějí, Škoda zvolila LPG

Pohon na propan-butan se stěhuje z rezavějících favoritů do nových vozů. Octavii jezdící vedle benzinu také na LPG začíná prodávat Škoda, od ledna chce své modely na tento zkapalněný ropný plyn dovážet do Česka Fiat. Obě automobilky přitom dosud koketovaly spíš s "konkurenčním" plynovým pohonem CNG – tedy stlačeným zemním plynem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

JirkaNeprihlaseny

silniční daň?

Osvobození od daně: elektrický pohon, hybridní pohon, zkapalněný ropný plyn (LPG), stlačený zemní plyn (CNG), auta, která spalují směs benzinu a etanolu označenou jako E85.

Nespletl to autor se spotřební daní? CNG ne, LPG ano.

Nebo mě uniklo něco v balíčku od Janoty?

Mám jednu oktávku na LPG, s toroidní nádrží. Naprosto bez problému. 1,06Kč/km včetně benzínu na starty a občasné jízdy na benzín. Na obě nádrže jednou ujeto 1380km a ještě byla rezerva.

0/0
10.10.2009 9:29

Host

Plyn

 Nafta patří do traktorů a plyn do sporáků - obojí je hnus !!;-O

0/0
8.10.2009 22:23

Host

Re: Plyn

Nazor idiota ktery netusi o co go....

0/0
9.10.2009 9:34

Angelost

Re: Plyn

Naftu respektuji, ale  "naftaka" bych nechtel, ale LPG se opravdu vyplati! A to nejen do novych / novejsich aut. Kdyz nekdo hodne jezdi (30-40 tis km rok) a nema na nove ba ani na zanovni. Do solidniho auta za 60-70+ tis KC bych si to s klidem nechal udelat, protoze na konci zivotnosti auta se da zarizeni legalne prenest na dalsi auto(ale pozor existuje vice druhu -podtlakove / sekvencni).

Minuly rok jsem diky provozu na LPG usetril +-45 tis kc a naklady na 1 km mi vychazi levneji nez dojizdeni autobusem/vlakem! 1km / 1 kc.

0/0
9.10.2009 22:37

Host

CNG

CNG má svá pro i proti: http://cs.autolexicon.net/articles/cng-compressed-natural-gas

Důležité je, že ho je zatím dost :-P

0/0
8.10.2009 12:36

Host

Re: CNG

 Prý - zatím - ;-D asi nevíš o čem mluvíš !! nedávno narazily v Mexickém zálivu nový gigantický vrt a už teď se o něm ví, že jen on má vzdatnost cca 150 let celkové spotřeby v USA. !!

0/0
8.10.2009 22:27

Host

trochu opravím

Řidiči neštějí Škoda na CNG, ani LPG, ani benzin, ani naftu. Jinými slovy řidiči již nechtějí ŠKodu. Já bych si jinak  auto na CNG pořídil rád. Dokonce bych uvažoval o tom, že bych si doma plnil komresorem CNG láhve, tak jak to dělají ve Finsku,Dánsku, Norsku,Švédsku. Jinak je asi každému jasné, že při Českých cenách jsou auta na CNG, ale i taková auta jako Prius, Lexus Hybrid téměř neprodejné. Nebo si myslíte, že průměrný občan s průměrným platem 21.000 hrubého si koupí auto za téměř milion čistého ?

0/0
8.10.2009 7:54

Host

Re: trochu opravím

ten průměrný občan s průměrným platem fakt pobavil...;-D

0/0
8.10.2009 11:03

Host

Re: trochu opravím

Ten průměrný občan s průměrným platem si koupí průměrné auto. Čili Fabii ve verzi kapotovaný motor 1.2HTP ale spíše nějakou olítanou plečku v ceně do 150-200 tisíc max.

Rozhodně ne auto za milion.

0/0
8.10.2009 15:24

Host

Re: trochu opravím

Tím potvrzujete, co jsem napsal. Jakákoliv auta ať na CNG, nebo hybrid jsou díky své ceně velmi těžko prodejné, prakticky neprodejné.  Těch 14 ks ročně nemá smysl ani vyrábět.  Pokud to bude naopak, že běžný vůz s vysokou spotřebou pohonných hmot bude stát víc, než úsporný vůz na CNG nebo hybrid, tak pak to bude standard a bude zájem. To jsou pouze holá fakta. Komentáře typu průmerný občan je socka, která nepatří na silnici jsou irelevantní a nezlobte se, takové názory mají jen namyšlení troubové. Kdysi dávno byla lednička , pračka, televize a.j. LUXUS. Dnes standard.

0/0
9.10.2009 8:29

Homer _ 1

Re: trochu opravím

Já netvrdím že nepatří na silnici (ti jak říkáte "průměrní občané)... Jen jsem uvedl, jaká auta si přirozeně vzhledem ke svým příjmům koupí.

Že má někdo laciné auto neznamená že je "socka" (mimochodem - pěkně debilní termín - jaká náhoda že nejvíce ho používají lidi typu pražských taxikářů...). Může to být někdo, kdo zrovna koupil dům a nemá dočasně prachy nazbyt, znám lidi, co koupili pozemek/dům a aby dali dokupy prachy, prodali drahé auto (a dostali cca milion) a nacpali to do nemovitosti, nebo mají drahého koníčka a auto je pro ně jen nutnost pro přepravu z bodu A do B, nebo prostě mají přesvědčení, že cpát prachy do něčeho jako je vehikl nemá smysl a jedou na cestu kolem světa... Je moře důvodů a moře lidí co jezdí v daleko lacinějším voze než jaký by si mohli klidně dovolit.

0/0
11.10.2009 22:48

Host

první auto bylo na plyn

On je to taky návrat k počátkům automobilismu, vzpomeňme PLYNOVÝ pedál

0/0
7.10.2009 23:21

MychalB_000

Re: první auto bylo na plyn

Jen jestli ten plynový pedál není zván plynovým proto, že ovládá/ovládal škrtící klapku regulující množství vzduchu....

0/0
8.10.2009 8:21

Host

Re: první auto bylo na plyn

Je to možné. Spojil jsem si to s tím, že první pohonnou směsí (po páře) byl plyn, nějací Švýcaři, a projelo jim to zdí garáže při prvním pokusu.

0/0
8.10.2009 8:59

hnusil

OMYL

Skoda se nekdy ridila tim, co ridici chteji? To je uplny nesmysl.

0/0
7.10.2009 21:47

Host

Re: OMYL

A co se Vam na tom nezda? Plnici stanice CNG nejsou - auta se nebudou prodavat - je nesmysl je vyrabet. Skoda je firma a potrebuje produkovat zisk, jako kazda jina. Nebo vy snad chodite do prace zadarmo pro dobry pocit? Proste dela to, po cem je poptavka. Dokud nebudou CNG stanice, nebudou auta na CNG. Pokud bude RWE argumentovat, ze nebudou cerpacky, dokud nebudou auta, tak CNG u nas nebude nikdy. Napred cerpacky, pak auta. Tohle by melo byt i trochu rizeny statem, trh sam to zaridi jen tezko.

0/0
7.10.2009 22:19

Host

Re: OMYL

Skoda nevyrabi to, co chteji ridici.... To by pak nervali do kazdyho pekace 1.2 motor ktery na ty jejich tezky hebly je uplne nedostacujici

0/0
8.10.2009 8:26

Host

Re: OMYL

Není nad vlastní zkušenosti, viď? Tyhle vyčtený kecy jsou fakt hodnotné. Co znamená nedostačující? Jezdí to? Jezdí! Tak vo co go?

0/0
8.10.2009 11:01

Host

Re: OMYL

To mi pak nejde do hlavy, proc se jich tolik prodava. Evidentne s tim motorem mate najezdeno hodne...Zadna bomba to neni, ale jezdit se s tim da uplne v klidu. Btw. ktera jednadvojka je tak skvela? Preplnovane motory vynechat, prosim.

0/0
8.10.2009 18:29

Host

Re: OMYL

nieviem ale my mame plynovy kohutik priamo v kuchyni a myslim si ze aspon milion dalsich slovakov urcite tiez a podobna situacia bude aj v cechach. jedine co porebujes je komprecos na plyn aby si to dostal do nadrze. a nie si odkazany na rady na cerpacich staniciach... ale jasne LPG je lepsie sak tych je uz 500!!!

0/0
8.10.2009 22:46

Host

LPG JE FAJN

na LPG jezdím pomalu 10 let a za tu dobu se cena zvedla občas o korunu,max dvě. prostě tankuji 10-12Kč za litr.. je pravda že u slabších motorů je to znát - u fáčka když nás jelo vís a potřeboval jsem předjet, přepínal jsem na benzín,ale je to o tom,jak je to nastavený. Koupil jsem rapida od ženský,ta ho měla seštělovaný na spotřebu - jezdilo to za 6-7 litrů,ale výkon nic moc...po poštělování sice 9-10, ale maximálka přes 160 dle GPS,na tacho skoro 180..a odpich. proč tankovat za 28 když se dá za 11, teď dokonce za 10,50? a navíc LPG má jednu podstatnou výhodu- máte dvě nádrže, tedy dojedete dále,např při cestě do Německa nemusíte tankovat jejich předražený benzín...dojel jsem za Heilbronn a zpět..

a co se týče garáží-LGPmají zákazy kvůli úniku, plyn se totiž drží při zemi a pak stačí jiskra a je vymalováno..ale nikdo to nekontroluje a nestalo se mi že by to někdo kontroloval.

a přestavba? starší auta 10 tis,novější 20, ty lepší 30tis.kdo dost jezdí, vyplatí se to.i takové pojíždní po

0/0
7.10.2009 19:43

Host

Re: LPG JE FAJN

Co sa tyka zakazu parkovania v garazach pod urovnou terenu ide o zlu interpretaciu zakona. Parkovanie nie je zakazene. Je povolene ak ja v tychto priestoroch detektor uniku plynu. Nakolko ho tam ziaden prevadzkovatel parkoviska neda, lebo su to naklady navyse je jednoduchsie vyvesit napis zakaz parkovania vozidiel na LPG. A co CNG ak by tam bol unik plynu ?  Tento plyn je lahsi ako vzduch teda stupa hore a ak by sa dosiahla koncentracia od 5,- do 15,- % objemovych tak to buchne o poschodie vyssie. Nakoniec benzin je velmi podobny uhlovodik ako LPG a pri uniku bezninu z nadrze a je odpareni hrozi riziko vybuchu presne take iste ako pri LPG. Z plynu nie je treba robit strasiaka ved aj elektrika trasie a zabija anebezpecenstiev v zivote je daleko viac.

Suhlasim s nazorom ze LPG je fajn.

0/0
8.10.2009 14:12

jjxing

CNG

Mám ve firmě 3 Multiply CNG rv. 2005 a 2006 a můžu vám říci, že jsme všichni maximálně spokojeni. Pořizovačka kolem 200tis , náklady na servis téměř až směšné. Není nad originální plyn v autě. Myslím že rozumnější než překopávky. Ale nic proti nim nemám, také jsem jich několik již měl a naprosto v poho.

0/0
7.10.2009 17:52

Host

Navratnost LPG

Pri rocnim najezdu cca 30000 km se investice do LPG vrati zhruba do roka. Uspora na cene paliva je zruba 1 koruna/km.

0/0
7.10.2009 17:32

Host

Re: Navratnost LPG

to opravdu jen zhruba. Připočti vyšší spotřebu, nižší vákon, dražší servis....

0/0
7.10.2009 17:49

Host

Re: Navratnost LPG

S tim vykonem bych polemizoval.... Dukazem je Opel Astra LPG ve prototypoveho supersportu jaky existuje i v benzinove verzi. Obe auta maji na dane palivo stejny vykon :-). Samozrejme je to hlavne o motoru, ale napriklad o obycejnyho facka s karburatorem staci postelovat LPG smes a auto vali bez problemu 170km/h, podotykam ze na benzin se nedostanu pres 140 i kdyby ja nevim co ( Skoda Forman 43kW LPG LovTEC ) Ted uz jezdim Agilou v LPG a to same, mam to sestelovane na vykon a vali to jak divy. Samozrejme co uznavam, LPG zpusobuje predevsim mensi kroutak, takze rozdil ucitite kdyz clovek veze 5 lidi a plnej kufr. Ale napriklad podle tehdejsiho manualu ke skodovce se konkretne u formana jedna uz o "prelozene" auto :-D. R^ Simply clever

0/0
7.10.2009 18:37

hnusil

Re: Navratnost LPG

jezdit "fackem" 170kmh, to svedci o mdlem rozumu. Takze takovi ridici radeji simply never.

0/0
7.10.2009 21:50

Host

Re: Navratnost LPG

Samozrejme ze jsem to zkousel na letisti, nejsem sebevrah! Ceske dalnice se nedaji nazyvat dalnici

0/0
8.10.2009 8:29

Host

Re: Navratnost LPG

LPG má vyšší spotřebu než benzínm, protože má menší výhřevnost.

0/0
8.10.2009 6:37

Host

vyplatí se?

Je potřeba zjistit, jestli se to vůbec vyplatí, koupit si dražší auto s levnějším provozem. Ono se to totiž začne vyplácet teprve za několik let. Jestli za 5 let neprojezdíte víc než činí rozdíl v pořizovací ceně, nemá vůbec smysl LPG kupovat...

0/0
7.10.2009 11:52

Host

Re: vyplatí se?

Zalezi na porizovaci cene auta resp. cene prestavby a taky kdy se prestavba dela nove vs. starsi auto. Vetsinou se naklady zacnou vracet po cca 30-35 tisic km, kdy se zaplati prestavba+zvysena spotreba,pripadne servisni (kontrolni) prohlidky. Pri cene cca 12 kc/l LPG mozna jeste driv.  Me na plynu vadi spis to ze nemuzu do garaze hlavne v Praze na kratkodobe zastaveni.

0/0
7.10.2009 13:54

Host

Re: vyplatí se?

Nesouhlasim, je to stejne tvrzeni jako pocitat, kdy se Vam vrati cena Dieselu oproti benzinaku. Jse spis o pomer cena auta a prestavby. U auta za 50 litru nebo prestavba za 30 vubec smysl.

0/0
7.10.2009 18:40

Host

Re: vyplatí se?

takze prestavet mercedes za 1M na plyn dejme tomu za 100k se vyplati, ikdyz najezdim 1000km rocne?

0/0
8.10.2009 9:14

Host

Re: vyplatí se?

Já jsem dával přestavět za 20000 auto v hodnotě 22000 a vyplatilo se mi to. Najedu 30000km za rok a auto slouží 4 roky v pohodě.:-)

0/0
8.10.2009 11:53

Host

Re: vyplatí se?

Ja nevím, ale měl jste někdy auto na LPG?  Pominu to, že někteří nepovažují Felicii i Fabii za auto, ale to je věc jiná. Auto mám zatím na práci ne pro zábavu. Už mám druhé auto na LPG a musím i přes některá negativa vyjádřit spokojenost. U felicie, kterou jsem nechával předělávat v 60 tisic km, stáří 2 roky cena tak kolem 140 tisic kč. Přestavba stála 25 tisic kč, nádrž místo rezervy, BRC směšovač. Investice se mi vrátila po roce a půl kdy jsem najel 30 tisic km. Auto prodáváno s 270 tisic km a jezdí do teď. Fabia 16 v sekvenční vstřikování BRC. Kupováno jako ojeté, cena o cca 15tisic kč vyšší než srovnatelný benzín. Levnější než naftový motor.

0/0
8.10.2009 19:56

Host

Já to říkal... století páry!

0/0
7.10.2009 11:33

ciankal

jenom

elektrika je nadcasova

0/0
7.10.2009 11:05

Host

Re: jenom

Než jít do komplikovaného časem poruchového a drahého dehtu, tak 100 x raději benzin s LPG a jezdím pod hluboko pod "naftou".

0/0
7.10.2009 11:07

performer2

Re: jenom

což se ovšem nedá říci o bateriích ;-D

0/0
7.10.2009 11:15

Host

Re: jenom

přesně, taky mi připadá, že jejich kapacita, navzdory stále novým technologiím,  takových 40 let spíše stagnuje...

0/0
7.10.2009 11:54

Host

osvobození lpg od silniční daně je další zhůvěřilost

smrdutý ropný plyn si to rozhodně nezaslouží

0/0
7.10.2009 10:45

Host

Re: osvobození lpg od silniční daně je další zhůvěřilost

Vozidla s LPG od silniční daně, na rozdíl od CNG, osvobozena nejsou:-)

0/0
7.10.2009 11:02

performer2

Re: osvobození lpg od silniční daně je další zhůvěřilost

jsou - přečti si zákon (ne bláboly iděsu)

0/0
7.10.2009 11:07

Host

smrdutý LPG je daňový podvod

na tom ropném plynu není nic ekologického a navíc jeho prodejci podvádějí se spotřební daní jako svého času s LTO (v zákoně jsou totiž 3 sazby spotřební daně z lpg podle účelu použití)

0/0
7.10.2009 10:42

Host

Re: smrdutý LPG je daňový podvod

Zajed si s LPG autem na emise a koukni na cisla ty ekologu! Samozrejme ze to je ekologicke! Ty cisla jsou o dost mensi nez u benzinu natoz u nafty! ;-O

0/0
7.10.2009 18:42

Homer _ 1

A k čemu je mi např. v Praze pekáč na LPG nebo CNG

když s tím nelze prakticky do žádného podzemního parkoviště???

Jezdím na spoustu míst, kde bych byl s LPG/CNG úplně v háji...

0/0
7.10.2009 10:34

Host

Re: A k čemu je mi např. v Praze pekáč na LPG nebo CNG

normální člověk má auto na benzin. Stát ho za to ovšem trestá těmi nejvyššími daněmi. I smrdutá nafta má úlevy, o smrdutém lpg nemluvě...

0/0
7.10.2009 10:46

Host

Re: A k čemu je mi např. v Praze pekáč na LPG nebo CNG

Jaké smrduté LPG ropáku? Ve všech testech emisí, vychází LPG výrazně lépe než benzín, testy emisí samozřejmě nemyslím CO2:-)

0/0
7.10.2009 11:01

performer2

Re: A k čemu je mi např. v Praze pekáč na LPG nebo CNG

rozhodně lpg nevychází tak dobře jako CO2 a přitom má prakticky stejnou podporu státu. LPG se emisemi tomu benzinu dost blíží a přitom rozdíl ve zdanění je snad desetinásobný - to prostě není odpovídající. Když stát takto zvýhodňuje LPG, pak není divu že mnohem ekologičtější CNG nikdo nechce...

0/0
7.10.2009 11:13

Host

Re: A k čemu je mi např. v Praze pekáč na LPG nebo CNG

Mnohem? Ale to je fuk.... Zadna zaplava aut na lpg se u nas nekona, takze, kdyz lpg neni dost velke "terno" tezko jim bude CNG (i bez pripadne danove tlacenky)....

0/0
7.10.2009 11:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.