- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Osvobození od daně: elektrický pohon, hybridní pohon, zkapalněný ropný plyn (LPG), stlačený zemní plyn (CNG), auta, která spalují směs benzinu a etanolu označenou jako E85.
Nespletl to autor se spotřební daní? CNG ne, LPG ano.
Nebo mě uniklo něco v balíčku od Janoty?
Mám jednu oktávku na LPG, s toroidní nádrží. Naprosto bez problému. 1,06Kč/km včetně benzínu na starty a občasné jízdy na benzín. Na obě nádrže jednou ujeto 1380km a ještě byla rezerva.
CNG má svá pro i proti: http://cs.autolexicon.net/articles/cng-compressed-natural-gas
Důležité je, že ho je zatím dost
Prý - zatím - asi nevíš o čem mluvíš !! nedávno narazily v Mexickém zálivu nový gigantický vrt a už teď se o něm ví, že jen on má vzdatnost cca 150 let celkové spotřeby v USA.
Řidiči neštějí Škoda na CNG, ani LPG, ani benzin, ani naftu. Jinými slovy řidiči již nechtějí ŠKodu. Já bych si jinak auto na CNG pořídil rád. Dokonce bych uvažoval o tom, že bych si doma plnil komresorem CNG láhve, tak jak to dělají ve Finsku,Dánsku, Norsku,Švédsku. Jinak je asi každému jasné, že při Českých cenách jsou auta na CNG, ale i taková auta jako Prius, Lexus Hybrid téměř neprodejné. Nebo si myslíte, že průměrný občan s průměrným platem 21.000 hrubého si koupí auto za téměř milion čistého ?
ten průměrný občan s průměrným platem fakt pobavil...
On je to taky návrat k počátkům automobilismu, vzpomeňme PLYNOVÝ pedál
Jen jestli ten plynový pedál není zván plynovým proto, že ovládá/ovládal škrtící klapku regulující množství vzduchu....
Skoda se nekdy ridila tim, co ridici chteji? To je uplny nesmysl.
A co se Vam na tom nezda? Plnici stanice CNG nejsou - auta se nebudou prodavat - je nesmysl je vyrabet. Skoda je firma a potrebuje produkovat zisk, jako kazda jina. Nebo vy snad chodite do prace zadarmo pro dobry pocit? Proste dela to, po cem je poptavka. Dokud nebudou CNG stanice, nebudou auta na CNG. Pokud bude RWE argumentovat, ze nebudou cerpacky, dokud nebudou auta, tak CNG u nas nebude nikdy. Napred cerpacky, pak auta. Tohle by melo byt i trochu rizeny statem, trh sam to zaridi jen tezko.
na LPG jezdím pomalu 10 let a za tu dobu se cena zvedla občas o korunu,max dvě. prostě tankuji 10-12Kč za litr.. je pravda že u slabších motorů je to znát - u fáčka když nás jelo vís a potřeboval jsem předjet, přepínal jsem na benzín,ale je to o tom,jak je to nastavený. Koupil jsem rapida od ženský,ta ho měla seštělovaný na spotřebu - jezdilo to za 6-7 litrů,ale výkon nic moc...po poštělování sice 9-10, ale maximálka přes 160 dle GPS,na tacho skoro 180..a odpich. proč tankovat za 28 když se dá za 11, teď dokonce za 10,50? a navíc LPG má jednu podstatnou výhodu- máte dvě nádrže, tedy dojedete dále,např při cestě do Německa nemusíte tankovat jejich předražený benzín...dojel jsem za Heilbronn a zpět..
a co se týče garáží-LGPmají zákazy kvůli úniku, plyn se totiž drží při zemi a pak stačí jiskra a je vymalováno..ale nikdo to nekontroluje a nestalo se mi že by to někdo kontroloval.
a přestavba? starší auta 10 tis,novější 20, ty lepší 30tis.kdo dost jezdí, vyplatí se to.i takové pojíždní po
Co sa tyka zakazu parkovania v garazach pod urovnou terenu ide o zlu interpretaciu zakona. Parkovanie nie je zakazene. Je povolene ak ja v tychto priestoroch detektor uniku plynu. Nakolko ho tam ziaden prevadzkovatel parkoviska neda, lebo su to naklady navyse je jednoduchsie vyvesit napis zakaz parkovania vozidiel na LPG. A co CNG ak by tam bol unik plynu ? Tento plyn je lahsi ako vzduch teda stupa hore a ak by sa dosiahla koncentracia od 5,- do 15,- % objemovych tak to buchne o poschodie vyssie. Nakoniec benzin je velmi podobny uhlovodik ako LPG a pri uniku bezninu z nadrze a je odpareni hrozi riziko vybuchu presne take iste ako pri LPG. Z plynu nie je treba robit strasiaka ved aj elektrika trasie a zabija anebezpecenstiev v zivote je daleko viac.
Suhlasim s nazorom ze LPG je fajn.
Mám ve firmě 3 Multiply CNG rv. 2005 a 2006 a můžu vám říci, že jsme všichni maximálně spokojeni. Pořizovačka kolem 200tis , náklady na servis téměř až směšné. Není nad originální plyn v autě. Myslím že rozumnější než překopávky. Ale nic proti nim nemám, také jsem jich několik již měl a naprosto v poho.
Pri rocnim najezdu cca 30000 km se investice do LPG vrati zhruba do roka. Uspora na cene paliva je zruba 1 koruna/km.
to opravdu jen zhruba. Připočti vyšší spotřebu, nižší vákon, dražší servis....
Je potřeba zjistit, jestli se to vůbec vyplatí, koupit si dražší auto s levnějším provozem. Ono se to totiž začne vyplácet teprve za několik let. Jestli za 5 let neprojezdíte víc než činí rozdíl v pořizovací ceně, nemá vůbec smysl LPG kupovat...
Zalezi na porizovaci cene auta resp. cene prestavby a taky kdy se prestavba dela nove vs. starsi auto. Vetsinou se naklady zacnou vracet po cca 30-35 tisic km, kdy se zaplati prestavba+zvysena spotreba,pripadne servisni (kontrolni) prohlidky. Pri cene cca 12 kc/l LPG mozna jeste driv. Me na plynu vadi spis to ze nemuzu do garaze hlavne v Praze na kratkodobe zastaveni.