Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Test zimních pneumatik: některé se nehodí na sníh

Některé zimní pneumatiky si nevědí rady se zasněženou silnicí. Ukázaly to srovnávací testy evropských autoklubů. V Česku mají řidiči povinnost používat auto se zimním plášti jen za značkou "zimní výbava". Sousední Rakousko a Německo dává řidičům jedoucím po sněhu na letních gumách pokuty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Continental T830

Vsetci si myslia aky su ty nasi "soudruzi z NDR" uzasny a dokonaly. Nieje tomu vobec tak neverte reklamam ani neoverenym faktom. Pneumatika T830 195/R15'' je totalny prepadak nema vobec ziadny zaber v hlbsom snehu. Hravo ju prevalcuje na plnej ciare pneu Matador MP58 or Matador Nordica Basic.

PS: ostatne modely nekomentujem nemam overene!

0/0
24.1.2010 18:35

Host

Michelin

Bud mate pneu a nebo mate Michelin, ktere jsou bezkonkurenčně nejlepší, ostatní mají cenu psího lejna z hlediska užitné hodnoty

 ;-D

0/0
9.1.2010 22:21

Host

Re: Michelin

Jako bys řekl buď máte auto a nebo máte škodu bezkonkurenčně nejlepší ;-D stejný blábol

0/0
10.1.2010 11:46

Host

nikde nevidim Kleber a Barum

objednal jsem na Fábii VS3, tak doufám, že idnes nekecá... :-)

0/0
10.11.2009 11:06

Host

testy na sněhu

Hm zajímavé,  tady jsou na sněhu jasně jedničky Savy:-), na vodě zas propadly;-(.

http://reif.ueuo.com/autobild2009w.htm

0/0
8.11.2009 22:41

Host

Re: testy na sněhu

Protože jsou měkké jak bláto:-P

0/0
8.11.2009 23:01

Host

Nokian na Fordu?

Ahoj, máme nového Forda a jsme na čtvrtek objednáni do servisu na přezutí. Objednala jsem si pneu Nokian... jezdíme v zimě téměř výhradně směr město > hory, tak dvakrát třikrát týdně... ve městě jezdí MHD R^. Nevím jestli jsem udělala s Nokianem dobře. Máte s těmito pneu zkušenosti? Jaké mají jízdní vlastnosti v extrému, popř. i ve městě na suchu?

Jinak k ostatním zkušenostem... začínala jsem na š120 a gumy Barum či Debica. Vzhledem k tomu, že to byl pohon zadních, tak do hor úplně v pohodě. Později na škodovce kombi byly Matadorky. Taky jsem nezaznamenala problém a vzorek byl OK. Pak jsem je dojezdila, neb auto byl už vrak, tak šly gumy i se šrotem na vrakáč, ale po 4 letech jízdy byl vzorek ještě téměř 100%... Teď na Fordu jsou letní, tuším Kumhoo? Zkušenosti jsou zatím krátké, uvidíme...

0/0
20.10.2009 6:05

Host

Re: Nokian na Fordu?

Sorry, jsem se uklepla... ty letní jsou Hankook :-(

0/0
20.10.2009 6:28

Host

Re: Nokian na Fordu?

Nokian? Na snehu nebudes litovatR^

0/0
23.10.2009 17:24

liberecak

Re: Nokian na Fordu?

Mám nové Nokiany 205/55 R16 a na sněhu je to vážně paráda, vyjel jsem snad úplně všude a to mám jen přední náhon :))) teď po Praze při 11 stupních to ale jako leťáky nedrží, člověk musí trochu ubrat nohu z plynu (oproti létu :)) ) ale na sněhu super

0/0
23.10.2009 20:10

Amy27

Re: Nokian na Fordu?

S nokianem to nebude žádná hrůza. Ale spíš se hodí na hory a tam kde je sníh, tam se dá nokian dobře využít. Letos je suchá a teplá zima, až je mi těch zimáků líto...

0/0
19.11.2009 19:36

Host

Re: Nokian na Fordu?

Taky jsem teď kupoval nového Forda a nabízeli mi zalevno Nokiany G2. Bohužel naprosto ve všech testech dopadly velmi špatně, zejména z důvodu katastrofálních vlastností na mokru. Takže jsem radši koupil dražší ale lepší Bridgestony LM30.

0/0
12.12.2009 1:28

Host

JAKÉ PNEU NA ZIMU

Vlastním pneuservis,a podle mě,je jedno jaky si kdo koupí zimní pneumatiky.Dúlezité je,aby nebyly starší než čtyři roky,a nižší vzor než čtyři milimetry.Jediné co nedoporučuji jsou protektory nevíme co mají za kostry.Mnoho lidi jezdí prúměrně maximálně 3000km přes zimu. A to nestihnou ojet ani ty horší pneumatiky za čtyři zimní sezony.Po čtyřech letech je pneu stejně nevhodná na zimu.Takže je jedno,zda koupí pneu kvalitní zbytečně drahou,nebo méně kvalitní levnou.Prostě kdo jede do Alp,a najezdí mnoho kilometrú,ať si pořídí kvalitní pneu co vydrží ty 4 roky a najeté kilometry.A kdo se courá po městě kolem komína tak jemu stačí i nová čínská pneumatika.Ta taky vydrží 10 000km,a 4 roky???.

:-)No a zbytek je na řidiči upravit jizdu pneumatikám a stavu vozovce???.

;-)Děkuji za dúvěru

0/0
18.10.2009 13:15

iuos

hmm

konečně to někdo řekl R^R^R^

0/0
18.10.2009 16:53

Host

Re: JAKÉ PNEU NA ZIMU

Čínská pneumatika je nevhodná i nová:-/. To je lepší kvalitní pneu starší čtyř let.. ;-)

0/0
21.10.2009 21:11

Host

Re: JAKÉ PNEU NA ZIMU

Stará pneumatika je tvrdá tudiž kluzká lamelky v ni vevyhazujou sních ;-).

Ale zřejmě pán je odborník že;-).

0/0
22.10.2009 13:56

Host

Re: JAKÉ PNEU NA ZIMU

pro Vaše info: lamely nemají "vyhazovat sníh".

Účel lamel je vytvářet více záběrových hran na kluzkém povrchu. Ač je to s podivem, na kluzkém povrchu nemá na záběr vliv velikost plochy, ale množství záběrových hran. Proto jsou také lamely ve tvaru sinusoid (vlnovek) nebo 6ti úhelníků.

Odvádět sníh (vodu) je úkolem podélných drážek.

Přeji bezpečnou jízdu

D.B.

0/0
11.2.2010 20:50

Amy27

Re: JAKÉ PNEU NA ZIMU

S vaším příspěvkem souhlasím, až na tu Čínu. Kulatou černou dokáže vyrobit každej, ale směs se může "poněkud" lišit. Prémiové značky investují do výzkumu a rozvoje technologií nemalé finance. Osobně Čínu bych si nedala ani kdybych jezdila jen do Alberta a zpět :) Ale je to samozřejmě každého volba.

0/0
19.11.2009 19:42

Host

Dunlop 3D, testy pneumatik

Na Dunlop SP WinterSport 3D (235/45 R17 97V XL) jsem již odjezdil 1 zimu a mohu potvrdit, že jsou v zimních podmínkách opravdu hodně dobré, na sněhu mají perfektní vedení a solidní trakci, skvěle odvádí vodu a jsou tiché. Pneu dobře zvládly i pořádnou sněhovou vánici v Alpách - vše bez problémů.

Jinak pár nových testů pneumatik je také tady: http://www.e-pneu.cz/testy_pneu.php

0/0
16.10.2009 18:35

Host

Sabotáž

sklady jsou nějak podezřele prázdné. Připadám si jak za komančů kdy byl problém sehnat barumku na Š120. Na vyšší třídu u pořádné gumy čekačka víc než měsíc;-€Rv nebo je předražená.

0/0
15.10.2009 22:52

Host

Re: Sabotáž

To je důsledek krize. Snížil se počet zaměstnanců a tím i produkce. Nejsou pneu a jako prodejce Vám i potvrdím, že nebudou. Poděkujte těm, co vytvořili ekonomickou krizi....

0/0
17.10.2009 18:50

Amy27

Re: Sabotáž

Souhlasím, obzvlášť Barumka Octaviový rozměr je na tom letos bledě... podobně i Michelin...

0/0
19.11.2009 19:45

Host

barum

můžete mi někdo říci jak je to se značkou barum? Existuje tato firma ještě? popřípadě pod jakým jménem? známý říkal, že to jsou skvělé pneumatiky, ale nikde v testech jsem je neviděl a v prodeji je pouze Barum Polaris

0/0
15.10.2009 10:30

Host

Re: barum

Jedna z nejhorších pneu na trhu.

0/0
15.10.2009 21:46

Host

Re: barum

barum snad ještě existuje, ještě minulej rok jsem kupoval nový barum polaris 2.Jinak táta jezdil vždy na barumkách a já už 4 roky taky a nestěžuju si. Stejně, abych citoval jednoho známého, gumy dělají 20% zbytek je na řidiči. Když někdo jezdí jako prase ani zimáky mu nepomůžou. A značka Barum by tu neměla chybět je to dle mého názoru jedna z nejpoužívanějších značek v Čechách. I k nový fábii si vám dají nový zimáky Barum polaris.

0/0
15.10.2009 22:26

Host

Re: barum

Na fábiï a podobně lehká auta je barumka dobrá, u těžších aut je lepší připlatit za kvalitnější gumu, protože v extrémních situacích zvládne tu váhu lépe.

0/0
15.10.2009 23:47

Host

Re: barum

no nazdar ;-D. já v Barumu pracuji. jedeme naplno...nepřetržitý provoz.. jenže jak začala ta krize poptávka se snížila a i naše výroba,,, ale od září jedeme na plno a to asi nestačí :-/. takže Barum jede funguje a existuje. spíš si myslím že šéfové zaspali nebo protaktizovali situaci. ale chápu že jak bylo všude kolem slyšet o krizi v aut. průmyslu se těžko ví co bude za měsíc.......a že napadne v říjnu sníh...že vůbec napadne :-). a neděláme je gumy Barum.... páček ;-)

0/0
16.10.2009 8:23

Host

Re: barum

Když tam pracuješ, je pravda, že děláte i Conti ?

0/0
18.10.2009 0:11

Host

Re: barum

Oni asi budou dělat ve volné kapacitě cokoliv koncernového. Měl jsem na Fordu zimní Barum Polaris a na nich Made in England. Ukazoval jsem to jako raritu zaslepencům. Teď mám  německé Syron, na nich Made in Argentina. Ale jsou super. Vyrábí je tam asi odnož Michelinu. Takže můžete mít i Micheliny ze Španělska, které se ukážou jako pěkný křivý bekeles s nekonečným problémem.

0/0
18.11.2009 20:53

Amy27

Re: barum

Mám za to že Barumka spadá pod Contik. Oblíbená pro nízkou cenu, ovšem vlastnosti nic extra.Ale leší jak letní...

0/0
19.11.2009 19:47

Host

A jak řídit na sněhu?

Řidičák mam od doby kdy bylo po oblevě, takže jsem sníh a led ještě nejezdil. Přezuto mam, ale jak s tim jezdit, protože každej řiká že na zimní ježdění gumy nestačí.

0/0
15.10.2009 9:28

ondrej01

Re: A jak řídit na sněhu?

Vse musis delat plynule, tzn. rozjizdeni- pomalu se spojkou, zastavovaní- plynule podrazovani, a brzdeni- bez abs (pokud se zastavuji kola, tak rychle,ale kratke brzdeni. A hlavne prizpusobyt rychlost stavu a povaze vozovky- viz. vyhlaska.

0/0
15.10.2009 13:22

iuos

hmm

zajeď na nějaký parkoviště před supermarketem a tam si vyzkoušej co půjde, prostě si s autem zablbni ;-)

0/0
15.10.2009 15:12

Host

Vredestein

Daj se někde u nás sehnat  Vredestein Snowtrac 3 ve verzi T95 (větší zátěž) pro rozměr 195/65/R15??? Nikde je nikdo nemá. V e-shopech na webu je vedou, ale při objednání napíšou, že nejdou sehnat.

0/0
14.10.2009 20:02

Host

Re: Vredestein

Jo na webu se kasají,ale skutečnost je že mají 3 z dvaceti (z toho matador a michelin), někteří aspoň dají do poznámek není skladen, ale kasají se  že do 10 dní budou a pak odepíší nebudou. Na tuhle zátěž se musíš poohlédnout za hranicí nebo zvolit jiného výrobce abys ještě stihnul letošní zimu. Kdybys je náhodou sehnal,vem v úvahu případné zničení jedné a následně problémové shánění.

0/0
14.10.2009 22:59

Host

Re: Vredestein

Hrome, no to mě vůbec nenapadlo, že když jednu zničím, budu mít s náhradou ještě větší problém, než se všemi čtyřmi novými. Asi se poohlédnu po něčem běžněji dostupném. Ty vychvalované Good Year UltraGrip 7+ a Dunlop SP Winter Sport 3D snad mají všude, ne? I když všichni zase píší, že se to rychle sjíždí a v pomalém opotřebení právě ty Vredesteiny vedou. Nebo Michelin Primacy Alpin PA3? Vyhodit málem desítku za gumy a doufat, že jsou to  ty pravý? Kdo se v tom má kurňa vyznat, každej hájí to svý a nepřizná že prohloupil. Jak je to přísloví? Kdo haní chce koupit, kdo chválí chce prodat.

0/0
15.10.2009 1:56

Host

Re: Vredestein

Ještě si dej do seznamu Continental a Nokian(ty mají všude), někde níže se někdo zmiňuje že za čtyři roky stejně všechny stvrdnou,tak na opotřebení asi moc nezáleží. Hlavní bude použít je včas;-D a jezdit přiměřeně počasí;-)

0/0
15.10.2009 3:37

Host

Re: Vredestein

To není  problém, cena je 74 euro bez DPH za kus.... chcete je?

0/0
15.10.2009 21:47

Host

SAVA ESKIMO S3 * 185/55 R15

Tak to mě tedy po---. Včera mi byly v servisu doporučeny tyhle gumy, že jsou k nám (LBC/JBC) dobré. Budu jezdit zejména po městě. Že jsou vyrobeny v koncernu Goodyear a teď tohle nadělení. Má s nima někdo zkušenosti; řekněme lepší než ADAC? Jinak venku již máme tak dobrých 10 čísel sněhu.

Přeji hodně zdaru cestářům!

0/0
14.10.2009 16:36

Host

Re: SAVA ESKIMO S3 * 185/55 R15

ja sem obvykle do diskuze nepisu, ale tohle mi nedalo. bydlim totiz a jezdim po LBC a JBC taky, a ted jsem sundal SAVA ESKYMO S3 a nahradil je novymi, sice michelin alpin, ale to jen protoze byli za cenu dokonce nizsi nez SAVA. na adac kasli, ja s nima mam vyborne zkusenosti, taky si precti detaily toho testu: na snehu, ledu a zimnich srajdach vyborne, ale sucho a mokro des.

No asi takhle to i bude, jenze s tim ze je to takovy des na mokru a suchu to podle me silene prehani, jednu zimu co ja vim tak temer nesnezilo, porad mokro, sucho a nebo namrzlo a nemel jsem problem. naopak kdyz napadl snih tak to bylo super. pak jsem auto prodal a pac to byla stejne znacka tak jsem si je nechal a i na novejsim, tezsim aute s ABS to byli primove gumy. Po jednom dni na michelinkach na snehu se mi zdali byt dokonce horsi nez SAVA, co se zaberu tyce. ale jeste brzo neco rikat.

jo a ty savy meli jeste jednu vyhodu: najedu pres zimu pres 10000km, odjel jsem ctyri sezony a jeste jsem je prodal na dojeti!

0/0
17.10.2009 18:32

Host

Re: SAVA ESKIMO S3 * 185/55 R15

Na Barumkách letních jsem v zimě projezdil tisíce kilometrů jako učitel AŠ a bez jakýchkoliv problémů a to v Jizerkách a dalekém okolí a musím potvrdit,že vše je na řidičích.Jeli ridič prase a hazardér může mít nejlepší zimní gumy a i přesto způsobí havarii.Dnes jezdím i v zimně na letních Klébrech a jsem velmi spokojen,vyjedu všude a bez problémů i do stoupání Ještědu.T am všichni se zadním náhonem a zimními pneu hrabou a stojí.

0/0
5.11.2009 22:16

Amy27

Re: SAVA ESKIMO S3 * 185/55 R15

Švára má S3ky, je šofér z povolání má je už druhej rok a je s nima vcelku spokojenej.Byl s nima i na horách.

0/0
19.11.2009 19:50

iuos

hmm

a hlavně pak zimní včas sundejte ať při oteplení nejste nebezpeční těm, kteří už přezuli a používají tu správnou směs, díky který zabrzdí na kratší vzdálenost :-P

0/0
14.10.2009 15:57

Host

Re: hmm

Když budeš jezdit tak, abys byl schopen zastavit na vzdálenost na kteru máš rozhled a svoji jízdu upravíš podle jízdních vlastností vozu a povětrnostníchch podmínek (jak praví vyhláška),tak je ti jedno na jakých pneu pojedeš-jenom nesmíš jezdit systém brzda/plyn a brzdit na poslední chvíli.Nebezpečný je okolí pouze ten,kdo se nevěnuje řízení,během jízdy si stačí vyřídit dva telefonáty,zapálit cigaretu,sníst svačinu a ve dveřích mu to dělá DUC DUC DUC tak hlasitě,že kdyby jeli okolo hasiči pod majákem,tak to stejně neuslyší.Dřív byla jediná pneumatika OR-06-a jezdilo se na ní celý rok-A JEZDILO SE.Pokud dneska bude někdo tvrdit,že pouze se zimní pneumatikou pojedu v zimě bezpečně, tak je alibista.

Pokud pojedu jako prase,tak mi nepomůže ani pneumatika s hřeby.Prostě pokud venku chumelí, jedu 60 (nebo i méně) a nemachruju že mám zimní pneu a že se mi nic nemůže stát.Chybí nám přátelé pokora.Před počasím a před přírodními zákony,které platí na každého.Jezděte tak,abyste dojeli ve zdraví.

0/0
26.3.2010 9:58

iuos

hmm

nejhorší obutí jsou těžký zimní bagančata, díky kterým člověk nemá v haksnách cit a šlape na to při rozjezdu jako blázen ;-D stejně tak nechápu, jak může někdo řídit nabalenej v bundě

0/0
14.10.2009 15:55

kliiidek

Re: hmm

V některých autech to jde.. V těch tvrdých, které byly dělané pro chlapy;-D Třeba ve francouzích se silnými posilovači nic moc, ale ty zase nejsou do hor. Mě by spíš zajímalo, který génius navrhl označovat zimní gumy M+S (mud +snow). Do bláta jsou totiž úplně na.. Do bláta to chce terénní univerzály, které já osobně používám celoročně, protože na stálé 4x4 jsou proti zimákům horší v jediném momentu - na ujeté sklínce. Ale na té musíte opatrně i na Nokianech;-)

0/0
14.10.2009 19:55

badodmrtvereky

podzimní pneu

Ještě by to chtělo jarní  a podzimní pneumatiky to by se pokladna plnila a gumerárenská lobby ba nemusela tlačit na vysílání ČT a TV Nova  jen kolik asi pobírají hlasatelé zpráv za inzerci těchto zbytečností v nížinách.

0/0
14.10.2009 11:03

Host

Re: podzimní pneu

ty jsi taky zbytečný, doufám že tě nikde nepotkám až se budeš točit jako káča na ledu;-(

0/0
14.10.2009 18:36

Host

řidičské umění

I sebe lepší gumy jsou na h.... pokud neumím na sněhu jezdit. Pokud si někdo myslí že v mírným kopci přidá s předohrabkou plnej a super zimní gumy ho vytáhnou na kopec tak je blázen nebo nikdy na sněhu nejezdil......

Já jsem právě zjistil že používám ty nejhorší co jsou, na starým fáčku jsem měl Sava Eskymo a nikdy jsem nepotřeboval řetězy a to mám chajdu v Orlickejch. Nyní mám již 2 rokem Winterhawk2 a loni týden v Krkonoších v tý nejhorší mele taky pohoda bez řetězů. Za 4 roky stejně všechny zimní gumy "ztvrdnou" a můžou se vyhodit....

0/0
14.10.2009 9:51

Host

Re: řidičské umění

Savy nejsou nejhorší,hlavně že nějaké jsou a na fáčku budou v poho,ale je to lehký auťák kde se nějaké nedostatky neprojeví. U těžších vozů (nad1,6t) se už lepší gumy projeví více,i když u některých trulantů je to jedno protože jezdí jak pra.ata zima nezima. Osobně u zimních gum kromě jízdních vlastností požaduji co nejmenší hlučnost,opotřebení a spotřebu,když zrovna na vozovce není sníh a je nad 5 stupňů. To už se projeví i tvar a speciální směsi dražších gum.

0/0
14.10.2009 13:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.