Diskuze

Jawa slaví osmdesátiny, prodeje ale stále klesají

Jednou z nejznámějších a nejúspěšnějších českých průmyslových značek minulého století byla bezesporu Jawa. Motocykly, které nacházely kupce takřka po celém světě, patřily kdysi ke světové špičce. Legendární značka byla zaregistrována u Světové organizace duševního vlastnictví v Ženevě před osmdesáti lety, 9. října 1929.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Host

22. 1. 2010 9:23
jawa

kdyby se takto chovali amici jak nekteri troubove v teto diskusi kde by byl harley,tato motorka je tam kde je protože si ho amici kupovali i když ve světě byli mnohem kvalitnější motorky ale byli hrdý na svou americkou značku,nebo si tu snad někdo naivně myslí že ta motorka byla od začátku na špici. To jen Český blbeček propaguje japončíky.

0 0
možnosti

Host

27. 10. 2009 11:09
Jawa 660 a jiné pokusy

Zdravím, já si myslím taky jako někteří diskutující přede mnou, že Jawa by se neměla zabývat montováním levně nakoupených dílů z Číny nebo z Itálie, ale měla by dělat retro motorky, jaké dělá třeba Triumph, ten se svezl na vlně zájmu o retrobiky a docela slušně prosperuje (nevím, jak teď za krize...). Nicméně Jawa by měla dávat důraz na tradici, ale za použití moderní techniky, prostě na takovou moderní klasiku. To je myslím asi jediná cesta, jak přežít, lidi jako já, co mají doma Péráka nebo Kývačku, by si novou Jawu možná koupili, ale musela by mít klasický design, moderní techniku a přijatelnou cenu. Nová Jawa 660 vypadá jako Alien spadlý z jiné planety a já si myslím, že právě tohoto kosmického designu už má spoustu lidí plné zuby a vracejí se ke klasice.

0 0
možnosti

Host

16. 10. 2009 16:48
Vocode

nová Jawa je k zblytí, to neokopírujou už ani Číňani

0 0
možnosti

Host

15. 10. 2009 23:10
Honda koupila patent?

Mě by zajímalo jak autor přišel že Honda(ta co je ve všem lepší ;-) )koupila patent na spojku Automatic ... Honda tu spojku okopírovala (česky ukradla) a až když na to v Jawě přišli a zažalovali je jim pan Honda začal platit licenční poplatky :-)

Nedávno běžel hezký pořad ... Muž na Jawě, tam vysloužilí francouzský závodník říká že japonský soutěžáky 80. let byli okopírovaný Jawy 60. let, myslím že to o technické vyspělosti tehdejších asijců říká hodně.

Bohužel v tomhle národě se vlastenectví projevuje už jen při hokeji nebo fotbale, takže si každej radši koupí japonskej krám místo nový Jawy, který nejsou o nic horší.

0 0
možnosti

dodo-dodo

16. 10. 2009 14:56
Re: Honda koupila patent?

tak ani jako vtip to neni moc dobry, bohuzel jawa konkuruje japoncum jen cenou, kvalitou a technologiemi uz vubec:-/

takze v dnesni dobe si jawku opravdu koupi jen hooodne velky vlastenec

0 0
možnosti

Host

15. 10. 2009 12:22
No, ono vyrábět tak trvanlivý výrobky, to taky není moc

.. praktický. Problém je, že tÿ JAWY jsou tak jednoduchý a dlouhověký, že to jezdí prostě pořád a opraví si to každěj s kladivem a šroubovákem.  Hold se trh nasytil tak ,že je tedka nikdo nekupuje.. osobně jsem krom několika JAW i ¨suzuki nebo hondu se 135konma, ale i to omrzelo... Je fakt, že by měli vyrábět retro péráky a pod.. o to brzo bude zájem, až se všici unaví na těch japonských letadlech, zas si budou chtít vychutnak krajinku a na to je JAWA jednička! R^

0 0
možnosti

Host

12. 10. 2009 20:57
Dvojválec

Měl jsem Jawu 350/638 a na ten nádhernej zvuk dvou válců nikdy nezapomenu.;-(

0 0
možnosti

orrange

11. 10. 2009 23:37
jawu rovnou z fleku zavřít

to by bylo asi nejlepší než toto prodlužování agónie. Zachovejte se lidsky a nechte ji umřít. R^

0 0
možnosti

orrange

11. 10. 2009 23:34
Ze světové značky dokázali komouši udělat největší hnůj

za svůj život jsem nepoznal větší šit mezi motorkami. Možná ještě o něco hůře než jawa je na tom Dněpr někde z ukrajiny nebo jakýho čerta

0 0
možnosti

Host

13. 10. 2009 20:45
Re: Ze světové značky dokázali komouši udělat největší hnůj

chudáčku postihnutej, nepoznáš motorky.

0 0
možnosti

Host

11. 10. 2009 22:29
Smutný konec legendy díky neschopnému vedení

Jawa 350/640 měla být podle plánů česká 400 OHC, jenomže přišel vítězný listopad, tehdejší ministr financí Klaus v r. 1990 škrtnul státnímu podniku Jawa devizy na schválený nákup výrobní linky na výrobu čtyřtaktů a to byl konec, z agónie nacpali do ní ,,osvědčený" 2T 350. Při privatizaci Jawy se stát zalekl prodeje cizincům (zájem měla Honda), po zkušenostech s podvodníky z Cagivy, kteří koupili ČZ jen proto, aby jí zavřeli a prodal Jawu soukromým českým ,,velkokapitalistům". Tento spolek neobolševíků, který nic neuměl, neměl na investice a ani snahu cokoliv udělat. Byli to lidé zvyklí za éry KSČ čekat, že přijde někdo z pézetky a odebere 100.000 kusů 350ek pro CCCP a zajistí další existenci. Ale nikdo nepřicházel, tak se v dezolátních a desítky let zanedbávaných prostorech vyrábějí kusově dodnes pouze desítky neprodejných 350 nebo 125 s čínskými OHVéčky ev. pár kusů 650 OHC s Rotaxem. A je jedno, jestli to bylo v a.s. nebo nyní v s.r.o., titíž hrobaři to vedou stále stejně špatně....

0 0
možnosti

Host

11. 10. 2009 11:56
JAWA má dnes cenu

0 0
možnosti

Host

11. 10. 2009 12:01
Re: JAWA má dnes cenu

pouze jako značka. Bylo by pěkné, kdyby ji odkoupil nějaký automobilový koncern a napumpoval do ní peníze. Triumph taky krachl a dnes se docela slušně drží. Bohužel to je asi jen můj sen a JAWA půjde do kytek. Škoda, kdo zná jména těch čínskejch křápů, co se k nám vozí?

0 0
možnosti