Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autoabeceda zimního provozu

Doplnit nemrznoucí kapaliny, rozšířit výbavu vozu o věci, které budete potřebovat, ve chvíli, kdy začne pořádně mrznout, nebo si nechat prověřit stav autobaterie. To jsou jen některé věci, na které by motoristé měli před zimou myslet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

zahřát na volnoběh

Ať si tady píšou co chtěj, mně stejně nikdo nevymluví, že je lepší přijít k autu, nechat nastartovaný na volnoběh- taky to má nízké otáčky, ještě nižší než při jízdě, zapnu vypařování, a jdu škrabat a čistit sníh. A pak je auto připraveno na jízdu. Samožřejmě žádný bláznění

0/0
19.10.2009 11:50

Host

rozvodovy remen

zajimalo by me, proc by pri roztahovani mel praskat rozvodovy remen,

rozvodovy remen je hnany klikovym hridelem a tomu je prece jedno, jestli ho pohani valce vlastniho motoru nebo hridel z prevodovky,

to by mohlo hrozit snad jen, ze by nekdo roztahoval stylem hodit tam za vysoke rychlosti jednicku, ale to udela jen magor

0/0
15.10.2009 17:09

phi

nevíte někdo co je to za auto

na té ilustrační fotce ?

0/0
15.10.2009 11:03

smajlik :)

Re: nevíte někdo co je to za auto

Fiat 128 Sport Coupé, už to tu bylo, je to dole v diskuzi.

0/0
15.10.2009 11:22

phi

Re: nevíte někdo co je to za auto

diky

0/0
15.10.2009 17:58

Pan Navratil

Mno,

když pojedu na co nejnižší stupeň, tj. jedničku, pomalou jízdou, tak mě ostatní řidiči na nejbližší křižovatce umlátěj heverama.

Při 2000 přeřazuju normálně. Zámek ani dvéře mi nikdy nezamrzly. Baterka je tam asi šestej rok, jednou jsem ji vysvítil do nuly, ale funguje dál. Holt asi soudruzi na dalekém severu tenkrát věděli, co dělaj ;-)

0/0
14.10.2009 22:57

Host

Re: Mno,

Jasne ze jestli mas auto ze severu, bude stavene tak aby zimu prezilo bez problemu, ale kup si fiata a uvidis...

0/0
15.10.2009 14:46

smajlik :)

Re: Mno,

Fiatů už jsem měl několik, co bych měl vidět?

0/0
15.10.2009 14:49

Mak1

Re: Mno,

Podlahou silnici ... ?:-P

0/0
15.10.2009 15:11

smajlik :)

Re: Mno,

Jo, tak to jo, hlavně u toho kupátka byla vidět, když jsem ho koupil. Půl roku práce, na tom... :-)

0/0
15.10.2009 15:12

Host

no to jsou mi věci

mám je a použil jsem je asi tak desetkrát ke startování, jak svého auta, tak i vozů jiných netastníků , kteří si jako vysvítili baterku do sucha. a jak pěkně to s nima jde.

0/0
14.10.2009 21:19

Host

Re: no to jsou mi věci

tedy níže opovrhované startovací kabely za 150-200 korun...

0/0
14.10.2009 21:20

Host

proč se neprodávaj galusky

ty v zimě byly nejpřílehavější a tzv. neprděly

0/0
14.10.2009 15:31

Mak1

B - brzdy -

končně se začíná v článkách objevovat známá pravda, že auta s ABS mají delší brzdnou dráhu, než bez ABS.

A že jim to trvalo ....

0/0
14.10.2009 14:16

Host

Re: B - brzdy -

Jaká známá pravda? Nedá se řící, že auto s ABS má delší brzdnou dráhu než bez něho. Ale jsou situace (moc jich není), kdy tomu může tak být. Například při brždění na vrstvě sněhu. Auto bez ABS se při zablokovaných kolech může "probrzdit až na asfalt, to může brzdnou dráhu zkrátit. Ovšem při zablokovaných kolech zase není možné měnit směr. Za normální situace je nejvyšší brzdný účinek těsně před zablokováním kol...

0/0
14.10.2009 14:53

Mak1

Re: B - brzdy -

No já teda nevím - ze školy už jsem dlouho ..... Ono je dneska valivý tření větší než smykový ??8-o

A o možnosti řízení jsem nepsal - pouze o brzdné dráze;-)

0/0
15.10.2009 10:09

Host

Re: B - brzdy -

Jaké valivé a smykové tření. Proč to porovnáváš. Já psal v tom smyslu, že automobil má nějvětší záporné zrychlení těsně před tím, než se mu zablokují kola. Co Ti na tom není jasné? Prostě tření brzd je větší než tření, které vniká při zablokovaných kolech.

0/0
15.10.2009 19:49

Mak1

Re: B - brzdy -

Vážený pane, nevím, v jakém oboru jste vyškolen, či vzdělán, ale nepleťte se, prosím, do fyziky pro 6 třídu ZŠ. Srovnávat tření brzd se třením pneumatik je strašný nesmysl ....

0/0
16.10.2009 8:51

Host

Re: B - brzdy -

Jasně, argumenty žádné, tak meleš o vzdělání - typické. Auto prostě brzdí nejlépe těsně před zablokováním kol. Protože, pokud se kola zablokují, v místě styku pneumatiky s vozovkou vzniká vysoká teplota a přilnavost pneumatiky se tím značně snižuje. Platí pro brždění na suchém povrchu.

0/0
17.10.2009 22:15

Host

Re: B - brzdy -

ABS je opravdu perfektní věc pro inteligenty, pitomci by s tím jezdit neměli

0/0
14.10.2009 15:32

Host

Re: B - brzdy -

asi budu pitomec, ABS jsem odpojil, protože mě hodně prudilo..

0/0
15.10.2009 19:17

Host

Re: B - brzdy -

Jo jo, zkus se ale pak něčemu vyhnout když dupneš na brzdu

0/0
14.10.2009 16:20

Mak1

Re: B - brzdy -

Já jsem psal o brzdný dráze, ne o vyhýbacích manévrech ....

0/0
15.10.2009 10:10

Host

Re: B - brzdy -

Nemusi to byt jen vyhybaci manevr, staci blbe pribrzdit v zatacce a uz se vezes, nebo mi chces namluvit ze jsou vsechny silnice rovne? Vetsina lidi si rada zabrzdi o 2 - 5 metru dal, ale jeste predtim se ty prekazce vyhnou.

0/0
15.10.2009 14:52

Mak1

Re: B - brzdy -

Přibrzdit v zatáčce .... no to je právě ta největší chyba - brzdit se má, když auto jede přímo a ne, když má stočený kola (jak mi táta tloukl do hlavy - buď brzdíš, nebo zatáčíš - když uděláš obojí najednou, vyletíš ze silnice).  A i když už mám dneska auto s ABS, tak to dodržuju dál

0/0
15.10.2009 15:09

Host

Re: B - brzdy -

Princip ABS je právě to že se dá při brždění i zatáčet což mi nejednou zachránilo nárazník. A ještě se zeptám toho borce pár příspěvků vpřed. Jak si prosímtě sám odpojíš ABS?

0/0
15.10.2009 22:34

smajlik :)

Re: B - brzdy -

Sice jsem to nepsal j, ale je poměrně dost aut, kde k odpojení ABS stačí vyndat pojistku. Jsou dokonce i střelci, kteří si tam dají vypínač...

0/0
15.10.2009 22:52

Host

4

č - čtyřkolka, musí to bejt dobrý, nechám si to tam v servisu fláknout. No ale kdo to má na jaře zase vyndavat ?

Jděte se bodnout s takovýma plkama!

0/0
14.10.2009 12:00

Host

Felicie má řetěz ?

Felicie má skutečně rozvodovej řetěz ? 8-o Já měl za to že ten byl naposled na fáčku :-)  1.6ka má ale určitě řemen myslim néé ?

0/0
14.10.2009 11:42

Host

Re: Felicie má řetěz ?

1,6 je řemenem, 1,3 řetězem...

0/0
14.10.2009 11:43

smajlik :)

Re: Felicie má řetěz ?

1,6 a 1,9D mají řemen, 1,3 je mechnicky prakticky totéž, co bylo v tom fáčku. 

0/0
14.10.2009 11:44

Honza785

Re: Felicie má řetěz ?

A to vše bylo prakticky v 1000mb

0/0
14.10.2009 21:31

Host

Re: Felicie má řetěz ?

a pozdeji ve fabii

0/0
14.10.2009 21:53

Host

Re: Felicie má řetěz ?

k tomu se da jen podotknout, ze doba remenu jako spasy na hluk uz pomalu konci, sebelepsi remen ti nenahradi spolehlivosti retez. takze spousta motoru se k tomu zase vraci.

0/0
14.10.2009 11:56

Host

Re: Felicie má řetěz ?

Třeba Vectra B v dieselu - to není zrovna nejstarší auto.

0/0
14.10.2009 16:24

Host

Re: Felicie má řetěz ?

Opravdu se k tomu výrobci vrací. Já mám novou Lagunu III 2,0 dCi 16V 150k a tam už se zase vrátili taky k řetězu. A je to neskutečná výhoda, rozvody v podstatě neřešíš (údajně se mění jen nějaké kladky kolem 150 000)a nemůže se ti stát nic z těch "oblíbených" poruch jako je přeskočení/přetrření klíňáku a rozmlácení půlky motoru...

Nicméně Felicie to měli přesně tak jak je tady popsaný

0/0
14.10.2009 22:10

Host

M-Motor

To mi teda vysvětlete proč se nemá zahřívat motor na volnoběh? Mě připadá jak když všechny články jsou převzatý z německa kde je to zakázáno. Navíc i v manuálu je jasně napsáno že se to má dělat.

A ten smrad a hluk? Možná auta z minulého století...

0/0
14.10.2009 11:41

Host

Re: M-Motor

To je jednoduché, protože se ohřeje jen motor a ostatní mechanické díly, jako je například převodovka, zůstávají studené a může dojít k poškození vlivem nedostatečného mazání a pojede s motorem, který je už dostatečně ohřátý a dává plný výkon...

0/0
14.10.2009 11:46

Host

Re: M-Motor

no ale převodovka je spojená s motorem, tzn že se točí i hřídel v převodovce takže by se měla aj ta zahřívat...ale jinak je jasné že i se "zahřátým" na neutrál, pak nepojedu jak idiot...

0/0
14.10.2009 11:50

Tadeusz Serepecki

Re: M-Motor

Dle mě jde spíše o to, že na volnoběh se motorový olej zahřívá podstatně déle, a tak motor musí běžet delší dobu v pro něj nevhodných podmínkách. Pokud motor zahřejete rychle rozumnou jízdou, čas kdy olej dosáhne dokonalých mazacích vlastností se tím výrazně zkrátí.

0/0
14.10.2009 12:13

Host

Re: M-Motor

V manuálu k mému autu je přímo napsáno, že startujeme-li v zimě v Německu, nesmíme ohřívat motor na volnoběh, je-li to jinde v Evropě, doporučuje se před jízdou krátké zahřátí na volnoběh :-)

0/0
15.10.2009 13:53

Host

Re: M-Motor

No tak nevim nevim, ale přeřazovat v 2000-2500rpm u studenýho motoru mi přijde trochu drastický...a jet 2-3 kilometry na nízký převodový stupeň... 8-o jet pomaleji a nenakládat tomu ano, ale jet na nízký přev. stupeň je podle mě blbost..

0/0
15.10.2009 19:20

Host

Náhon

Náhon na všechna čtyři kola v zimě hodně pomůže.... ovšem jen v případě že máte mlýn a nemrzne:-))) Náhon nebo pohon, hlavně že vesele blábolíme:-)

0/0
14.10.2009 11:41

Host

Re: Náhon

;-D;-D;-D

Mně to tak nevadí, tohle bych neřešil, ale představa mlýna mě fakt rozesmála... ;-D R^

0/0
14.10.2009 12:11

Tadeusz Serepecki

Re: Náhon

Náhon vs. pohon, to může řešit jen ohon. ;-D

0/0
14.10.2009 12:22

Host

R - rucni brzda

Setkal se nekdo se zamrznutim rucni brzdy? Za dobu co aktivne jezdim (10let) se to nestalo ani me ani nikomu koho znam...

0/0
14.10.2009 11:33

smajlik :)

Re: R - rucni brzda

Ano.

0/0
14.10.2009 11:40

Host

Re: R - rucni brzda

Jo

0/0
14.10.2009 11:52

Host

Re: R - rucni brzda

Ja Teda ano, resp. ma zena. I s naslednym smykem (nikomu se nic nestalo, dokonce ani autu)  jenom se netocilo jedno kolo a po prerazeni na 3jku se krasne auto zatocilo - hodiny jak s filmu) :-). No a nasledne byla nutna vymena brzd. oblozeni.

NEDOPORUCUJI

0/0
14.10.2009 12:12

hipokorektni diskuterka

Re: R - rucni brzda

ručku nepouživam nikdi* už sem zapoměla, kde ta zbitečnost na autě je* Všechni moje auti měli vzadu kotouče, předposledni dokonce dvojite odvětrane, čemuž automechanici nechtěli věřit no a problemi se zatuhlou ručkou v zimě v letě mě odnaučili ten kram, použivat* To kdibich bila chitrá, tož tak to si pořidim fabiju a vimetam polnički smikem*;-D

0/0
14.10.2009 12:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.