Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zimní autoškola: jak jezdit, když silnice kloužou

Když se dostanete do krizové situace, je důležité nezmatkovat, vyvarovat se trhavých pohybů volantem a s pedálem brzdy i plynu zacházet velmi obezřetně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

marie.altal

Dobrá informace pro nové řidiče .-)

Jelikož jsem čerstvě prošla autoškolou, tak se mi hodí zkušenosti pro zimní řízení.

Díky za článek.  :-)

0/0
5.11.2009 23:58

Host

subaru

dalsi komentar netreba ;-D

0/0
13.10.2009 23:41

Host

Re: subaru

To je fakt...  i malé poškození znamená drasticky drahou opravu...

:-P

0/0
14.10.2009 8:36

individual

Re: subaru

To jsou řečičky. Jel jsem se Subaru několikrát, ale koupil jiné auto. Systém AWD pohonu od Subaru je skutečně perfektní a rozdíl oproti Haldexu by poznal snad i žák autoškoly . To, cos napsal, by ale platilo pro člověka, který u auta hledá jediný parametr: chování AWD. Ačkoliv mě jeho jízdní vlastnosti nadchly, koupil jsem jiné auto, které mi vyhovovalo v součtu všech vlastností mnohem více.

0/0
14.10.2009 8:40

Host

vyšláplá spojka

Jenom přemejšlym jak s automatem vyšlápnu tu spojku;-D

0/0
13.10.2009 23:29

Host

Rady nerady,

stejně bude spousta "řidičů" překvapených, že to bílé studené klouže.:-/ A těch mrtvol a mrzáků....A jedna moje zkušenost, pokud jsem objevil Ameriku, tak mě nebijte: mám v kufru 4 PET flašky od mlíka (s širokým hrdlem) plné jemnějšího štěrku, tak do 10 mm. Už se mi to párkrát hodilo.

0/0
13.10.2009 22:35

unbreakable debater

To jsou zase knížecí rady

Nejlepší je vzít auto na nějakej volnej plácek, kde nejezdí auta a vyzkoušet si to. Po pár pokusech každý přijde na to, jak se to má dělat a zkušenost je cennější než článek plný neurčité vaty. R^

0/0
13.10.2009 21:13

Host

Stop hlásání polopravd

Proboha, kdy už se přestane vypoštět ten blud, že auto s motorem vpředu a náhonem na předek může dostat pouze nedotáčivý smyk. Sám jsem vloni s předokolkou dostal dvakrát poměrně nečekaně přetáčivý smyk. Pokaždé při naloženém kufru, kdy bylo těžiště posunuté dozadu, takže pokud zatáčku rychlostně vyloženě nepřestřelíte, ale naopak přidáte trochu dřív na výjezdu a máte trochu těžší zadek, tak vám na výjzdu může klidně dost nečekaně uletět i s předokolkou. Naštěstí s předokolkou se to koriguje skvěle, ale nikoliv vyšlápnutím spojky, ale volant kontra (reakce musí být rychlá ale přesná) a lehké, přidání plynu, ale nesmí se to přehnat) Tj. to jaký smyk chytíte záleží hlavně na rozložení hmoty a nákladu v autě (tedy poloha těžiště) na gumách a na způsobu jízdy. Samozřějmě, že pokud vletím do zatáčky moc rychle na začátku tak z ní vyjedu rovně jak saně a to klidně i se zadokolkou, protože ty kola to prostě nepřenesou a ten čumák do tý zatáčky nepošlou.

0/0
13.10.2009 20:56

Host

Re: Stop hlásání polopravd

áááno, hlavně bacha na to, abyste nevezli vzadu těžkej nezajištěnej náklad, kterej se vám v zatáčce pohne na stranu, kam se to zrovna nehodí, a zevnitř vám škubne nečekaně autem...

0/0
13.10.2009 22:12

dYvY

Re: Stop hlásání polopravd

Ja jsem v clanku nikde necetl, že auto s motorem vpředu a náhonem na předek může dostat  P O U Z E  nedotáčivý smyk. :-/

0/0
13.10.2009 23:10

Host

Re: Stop hlásání polopravd

"Proboha, kdy už se přestane vypoštět ten blud, že auto s motorem vpředu a náhonem na předek může dostat pouze nedotáčivý smyk." - já jsem v článku nic takového nečetl. Ten blud tady poprvé píšeš jen ty.

0/0
14.10.2009 8:37

Host

Re: Stop hlásání polopravd

Přetáčivý smyk u předokolky může často znamenat, že životnost zadních tlumičů se blíží nule :-)

0/0
14.10.2009 11:26

Host

Fajn.

A teď něco pro nás s automatem, jo? ;-)

0/0
13.10.2009 20:42

Arth-

Re: Fajn.

:-)

Zmáčkni ten obrázek vločky vedle voliče...

a dál už nedělej nic. Jeď rozumnou rychlostí a moc do toho auto nekecej... ;-)

0/0
13.10.2009 20:53

Host

Re: Fajn.

když zmačknu vločku,tak to akorát řadí od dvojky nahoru

0/0
13.10.2009 23:46

cinsky_buh_srandy

já vždycky zavřu oči a pustím volant

R^

0/0
13.10.2009 20:36

Host

Re: já vždycky zavřu oči a pustím volant

a pedaly u pc nemas?:-)

0/0
13.10.2009 20:37

cinsky_buh_srandy

Re: já vždycky zavřu oči a pustím volant

ty máš taky nějakou radu ? :-)

0/0
13.10.2009 20:40

Host

To jsou zase polovičaté rady

Mě to připadá u tohoto článku, jako u řady dalších, že redaktoři kopírují informace tak 20 let staré. Řada aut má dneska elektronický stabilizační program (nemluvím jen o ABS, ale skutečně o ESP) a tam to funguje úplně jinak, to ví každý. Aby mohlo ESP dobře fungovat, tak má být nejlépe "pod plynem" nebo stát na brzdě. V té chvíli je nejúčinnější.

Rady v článku jsou vhodné pro auta bez těchto systémů, nemluvě o tom, když máte automat :-)

0/0
13.10.2009 20:18

Host

Re: To jsou zase polovičaté rady

Jistě že ESP se v krizové situaci hodí. Ale řidič, který potřebuje být v běžném provozu hlídán elektronikou je špatný řidič. Špatné řidiče navíc většinou nezachrání ani ta elektronika, protože nevěří sobě ale elektronice.

0/0
13.10.2009 20:32

Host

Re: To jsou zase polovičaté rady

sorry ale automaty a especka necham panum kterym zacinaji sedivet vlasy. Ja radsi sve auto ovladam sam ;-)

0/0
13.10.2009 20:39

Host

Re: To jsou zase polovičaté rady

takovejch zavodniku jak ty  bylo..........mam dve auta - s automatem a esp na pohodovy jezdeni a ovladam ho ja, nikoli ono mne...a esp se da vypnout....a pak druhe - 4kolku s rucnim razenim a da se vypnout i abs....taktez ovladam i ja jej, nikoli obracene...vetsinou:):) ale komfort a nestarani se pri bezne jizde s abs,esp+dsg nesrovnatelny....

0/0
13.10.2009 20:52

Host

Re: To jsou zase polovičaté rady

jo a vlasy mi nesedivej zatim:)

0/0
13.10.2009 20:52

Host

Re: To jsou zase polovičaté rady

a jeste takovy finish - jezdit tak, aby se smyk nedostal.....myslet dopredu....to vetsinou staci:)

0/0
13.10.2009 20:54

Host

Re: To jsou zase polovičaté rady

Co to plácáš? Automat je největší pohoda! Auto ovládáš sám a místo kvrdlání vařečkou každou chvíli se můžeš věnovat jiným věcem...:-)

0/0
13.10.2009 23:26

Host

Re: To jsou zase polovičaté rady

Bez kvrdlání to prostě není ono, jiným věcem se můžeš věnovat v křesle u televize, ne když řídíš autoRv

0/0
13.10.2009 23:57

Host

Re: To jsou zase polovičaté rady

takže bez toho ,,kvrdlání" je to ono sám jsem měl stejný názor jako ty ale zkusil jsi se někdy svézt s nějakým novým koncernovým autem s dsg? to je uplně úžasné nic lepšího jsem ještě neviděl a navíc už řadí rychleji než ty s manuálem nehledě na to že je tam ještě možnost sekvenčního řazení (takový ty madýlka pod volantem kdyby jsi nevěděl) a tímhle tě nechci urazit ale jen poučit že nemluv o věcech o kterých nevíš

0/0
20.10.2009 13:27

Host

Re: To jsou zase polovičaté rady

a ještě chci doplnit sám jsem (bohužel) majitelem manuálu a když se na to podívám tak jsem udělal chybu už bych nebral nic jiného než automat

0/0
20.10.2009 13:30

Host

Re: To jsou zase polovičaté rady

Není nad automat! Komfort jízdy je maximální! A další výhody: pravou rukou osahávat přítelkyni a levou nohou si podupávám do rytmu...:-)

0/0
13.10.2009 23:22

Host

Re: To jsou zase polovičaté rady

Chudák přítelkyně, nechceš se radši nabourat sám?;-D

0/0
13.10.2009 23:56

Host

Vyndat baterii?

To je super napad vyndavat baterii, docela bych chtel videt ty s novejsimy auty, jak nevi co si pocit se zresetovanou ridici jednotkou...;-D;-D;-D

0/0
13.10.2009 20:15

Host

Re: Vyndat baterii?

Přesně!;-D Píšu to výše. Redaktoři zaspali tak 20 let dobu.

0/0
13.10.2009 20:18

Host

Mně to nedá - nostalgie je prevít...

To auto vážně stojí za pozornost: Fiat. Fiat 131 Mirafiori... učitel celé jedné generace závodníků i konstruktérů.

Stal se mistrem světa třikrát... (1977,78 a pak 1980). Naposled s Walterem Roehrlem za volantem.

Abarth do něj doladil dvoulitrovej motor...   unikát: měl dva dvojité Webery, ale co bylo zajímavý měl i dva vačkové hřídele (proto název 2.0 TC), ale přitom jen 8 ventilů! :-)

Přesto dával v sérii 140 koní...  tak se normálně prodával...  pro srovnání - v té době předvedlo BMW svůj novej motor pro 320, řady E21... šestiválec...  bylo na něj pyšný - a dával koní 122. :-P

Rád na něj vzpomínám...  i když jsem ho měl v dieselu 2,5. Takže ten můj sportovec nebyl - ale jezdil pěkně... a byl totálně nesmrtelnej - ten motor byl z Iveca! Takže ve Fiátkovi nevěděl, že něco veze... ;-)

0/0
13.10.2009 16:27

Host

Re: Mně to nedá - nostalgie je prevít...

cywe to mi vykladej jak byl nesmrtelnej diky motoru, temhle fiatum rezly kastle jeste nez vyjely z autosalonu. stejne jako alfam v te dobe atd.

0/0
13.10.2009 16:30

Arth-

Re: Mně to nedá - nostalgie je prevít...

Kecáš...  ale nemám Ti to za zlý... ;-)

Asi to nemůžeš pamatovat.

Rezly Ritma a Regaty...  protože se v rámci soudružské spolupráce vyráběly z ruskýho plechu... a ten byl rezavej už na vagonech... 8-o

131 se vyráběly v jiným závodě (novým Mirafiori...) ... a byly určeny pro "náročné trhy", včetně americkýho...

Ten můj měl 16 let a 500.000km když jsem ho prodával... a normálně jezdil. :-P

0/0
13.10.2009 16:48

Host

Re: Mně to nedá - nostalgie je prevít...

ale jdi, ty narocnej trhu. ze tam ale udelaly diru do sveta. a ritmo ktere zacal fiat vyrabet v r 78 bylo teda vyrabeny v horsim zavode a z horsiho plechu jo? ty vypraveci..... v dobach kdy se ritma jeste podarilo udrzet v chodu uz vetsina 131 prdela do hliny.

0/0
13.10.2009 17:50

Host

Re: Mně to nedá - nostalgie je prevít...

Nebud smesny.

Tata mel Mirafiori od 1979 a prodal ho se 120 tis. km v 1996. Rez minimalni, auto vypadalo v podstate jako nove.

0/0
13.10.2009 19:27

Host

Re: Mně to nedá - nostalgie je prevít...

tak to zas chapu, kdyz dokazal najezdit za 17 let uctyhodnych 120 tisic :-D. tyhle lestice za normalni uzivatele nepovazuju....

0/0
13.10.2009 19:59

Host

Re: Mně to nedá - nostalgie je prevít...

Vykašli se na něj...  to je jeden z těch, co se sem chodí hádat. Aby si dokázal, že má ramena přes celý záda...  když doma se hádá s prasetem, kdo bude spát u stěny.

:-P

0/0
13.10.2009 20:21

Host

Re: Mně to nedá - nostalgie je prevít...

Měl ho náš tělocvikář. V takové tmavší růžové barvě. Byl to trochu mafián, to auto se k němu hodilo. Tenkrát to byl ještě nedostižnej bourák :-)

0/0
13.10.2009 16:36

Arth-

Re: Mně to nedá - nostalgie je prevít...

Ten můj byl takovej tmavomodrej...  slušelo mu to.

;-)

Hlavně ale tak pohodlnou sedačku jsme snad od té doby nezkoušel...  Jasně, nemluvím o Saabech a podobně... ale třeba Ford Modneo z roku 2005 by se mohlo učit!

By se mělo učit... ;-)

0/0
13.10.2009 16:50

Host

Re: Mně to nedá - nostalgie je prevít...

Rozvod DOHC - tj. dve vacky a 8 ventilu bylo v te dobe bezne .... takze zadna vyjimka ...

0/0
13.10.2009 18:56

Host

Re: Mně to nedá - nostalgie je prevít...

Dalsi expert. Prave ze nebylo bezne. Ktere bezne auto v 70-tych letech melo DOHC? VW mel OHC, frantici jeste OHV.

0/0
13.10.2009 19:29

Host

Re: Mně to nedá - nostalgie je prevít...

leda snad naky fordi.

0/0
13.10.2009 20:17

Arth-

Re: Mně to nedá - nostalgie je prevít...

Já mám Fordy rád...  fakt.

Ale mluvíme o době, kdy německej Ford Taunsu měl s dvoulitrem OHV asi 80 koní... a anglická Ford Crtina měla čtyřválec do V ...  a necelých 70koní... :-)

Jo - byla to krásná doba...  ale prvni OHC přinesl Fordu až Cosworth - určeno pro formuli jedna! A byl to rovnou šestnáctiventil...  v té f1 s turbem...  bez turba se dal najít v Sierrách Cosworth...  ale to se psal rok 82? Nebo tak nějak... ;-)

0/0
13.10.2009 21:00

Host

Re: Mně to nedá - nostalgie je prevít...

Sierra Cosworth to turbo měla taky.Dvoulitr a dával 204,později 215 koní.Před 25 lety! A jak to jelo!I dnešní novou Oktávku RS to zesměšní v prvním kopci.Sierry s tímto motorem,které se dožily dneška se prodávají za 10 nebo i 15 tisíc euro,pokud jsou udržované.Normální Sierru přitom koupíte za 500 eur.

0/0
13.10.2009 23:10

Host

Re: Mně to nedá - nostalgie je prevít...

tak pozor, prvni DOHC do kortin prines chapman, a bylo to o hodne driv.

0/0
14.10.2009 8:27

Host

Re: Mně to nedá - nostalgie je prevít...

Fiat 125 to měl již v roce 68 nebo tak nějak.Byla to verze S jako sport.Dvoulitrový motor,100 koní.V té době raketa..Hranatá kastle a dalo se to rozjet na rovných 200.Poláci ho potom dělali jako Fiat 125p ale jen s normálním motorem 1.3 a 1.5.

0/0
13.10.2009 22:43

Host

Re: Mně to nedá - nostalgie je prevít...

Já mám tedy pocit, že ta 125 byla šestnáctiventil a těch sto koní měla šestnáctistovka či osmnáctistovka. Ale mohu se mýlit.

Polská verze měla ze 125 jen budku, zbytek byl starší Fiat 1300/1500.

0/0
14.10.2009 11:31

Arth-

Páni redaktoři...

není to obecné ohrožení?

Vždyť tady plácáte nesmysly...  ;-)

Např: předokolka s vyšlápnitou spojkou jede po tečně ven... zkuste si to. :-P Je to prostá fyzika - rozklad sil.

0/0
13.10.2009 15:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.