Diskuze
Zimní autoškola: jak jezdit, když silnice kloužou
Děkujeme za pochopení.
marie.altal
Dobrá informace pro nové řidiče .-)
Jelikož jsem čerstvě prošla autoškolou, tak se mi hodí zkušenosti pro zimní řízení.
Díky za článek.
Host
Re: subaru
To je fakt... i malé poškození znamená drasticky drahou opravu...
Host
vyšláplá spojka
Jenom přemejšlym jak s automatem vyšlápnu tu spojku
Host
Rady nerady,
stejně bude spousta "řidičů" překvapených, že to bílé studené klouže. A těch mrtvol a mrzáků....A jedna moje zkušenost, pokud jsem objevil Ameriku, tak mě nebijte: mám v kufru 4 PET flašky od mlíka (s širokým hrdlem) plné jemnějšího štěrku, tak do 10 mm. Už se mi to párkrát hodilo.
unbreakable debater
To jsou zase knížecí rady
Nejlepší je vzít auto na nějakej volnej plácek, kde nejezdí auta a vyzkoušet si to. Po pár pokusech každý přijde na to, jak se to má dělat a zkušenost je cennější než článek plný neurčité vaty.
Host
Stop hlásání polopravd
Proboha, kdy už se přestane vypoštět ten blud, že auto s motorem vpředu a náhonem na předek může dostat pouze nedotáčivý smyk. Sám jsem vloni s předokolkou dostal dvakrát poměrně nečekaně přetáčivý smyk. Pokaždé při naloženém kufru, kdy bylo těžiště posunuté dozadu, takže pokud zatáčku rychlostně vyloženě nepřestřelíte, ale naopak přidáte trochu dřív na výjezdu a máte trochu těžší zadek, tak vám na výjzdu může klidně dost nečekaně uletět i s předokolkou. Naštěstí s předokolkou se to koriguje skvěle, ale nikoliv vyšlápnutím spojky, ale volant kontra (reakce musí být rychlá ale přesná) a lehké, přidání plynu, ale nesmí se to přehnat) Tj. to jaký smyk chytíte záleží hlavně na rozložení hmoty a nákladu v autě (tedy poloha těžiště) na gumách a na způsobu jízdy. Samozřějmě, že pokud vletím do zatáčky moc rychle na začátku tak z ní vyjedu rovně jak saně a to klidně i se zadokolkou, protože ty kola to prostě nepřenesou a ten čumák do tý zatáčky nepošlou.
Host
Re: Stop hlásání polopravd
áááno, hlavně bacha na to, abyste nevezli vzadu těžkej nezajištěnej náklad, kterej se vám v zatáčce pohne na stranu, kam se to zrovna nehodí, a zevnitř vám škubne nečekaně autem...
Arth-
Re: Fajn.
:-)
Zmáčkni ten obrázek vločky vedle voliče...
a dál už nedělej nic. Jeď rozumnou rychlostí a moc do toho auto nekecej...
Host
To jsou zase polovičaté rady
Mě to připadá u tohoto článku, jako u řady dalších, že redaktoři kopírují informace tak 20 let staré. Řada aut má dneska elektronický stabilizační program (nemluvím jen o ABS, ale skutečně o ESP) a tam to funguje úplně jinak, to ví každý. Aby mohlo ESP dobře fungovat, tak má být nejlépe "pod plynem" nebo stát na brzdě. V té chvíli je nejúčinnější.
Rady v článku jsou vhodné pro auta bez těchto systémů, nemluvě o tom, když máte automat :-)
Host
Re: To jsou zase polovičaté rady
Jistě že ESP se v krizové situaci hodí. Ale řidič, který potřebuje být v běžném provozu hlídán elektronikou je špatný řidič. Špatné řidiče navíc většinou nezachrání ani ta elektronika, protože nevěří sobě ale elektronice.
Host
Vyndat baterii?
To je super napad vyndavat baterii, docela bych chtel videt ty s novejsimy auty, jak nevi co si pocit se zresetovanou ridici jednotkou...
Host
Re: Vyndat baterii?
Přesně! Píšu to výše. Redaktoři zaspali tak 20 let dobu.
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...
Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška
Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...
Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou
Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...