- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jelikož jsem čerstvě prošla autoškolou, tak se mi hodí zkušenosti pro zimní řízení.
Díky za článek.
To je fakt... i malé poškození znamená drasticky drahou opravu...
Jenom přemejšlym jak s automatem vyšlápnu tu spojku
stejně bude spousta "řidičů" překvapených, že to bílé studené klouže. A těch mrtvol a mrzáků....A jedna moje zkušenost, pokud jsem objevil Ameriku, tak mě nebijte: mám v kufru 4 PET flašky od mlíka (s širokým hrdlem) plné jemnějšího štěrku, tak do 10 mm. Už se mi to párkrát hodilo.
Nejlepší je vzít auto na nějakej volnej plácek, kde nejezdí auta a vyzkoušet si to. Po pár pokusech každý přijde na to, jak se to má dělat a zkušenost je cennější než článek plný neurčité vaty.
Proboha, kdy už se přestane vypoštět ten blud, že auto s motorem vpředu a náhonem na předek může dostat pouze nedotáčivý smyk. Sám jsem vloni s předokolkou dostal dvakrát poměrně nečekaně přetáčivý smyk. Pokaždé při naloženém kufru, kdy bylo těžiště posunuté dozadu, takže pokud zatáčku rychlostně vyloženě nepřestřelíte, ale naopak přidáte trochu dřív na výjezdu a máte trochu těžší zadek, tak vám na výjzdu může klidně dost nečekaně uletět i s předokolkou. Naštěstí s předokolkou se to koriguje skvěle, ale nikoliv vyšlápnutím spojky, ale volant kontra (reakce musí být rychlá ale přesná) a lehké, přidání plynu, ale nesmí se to přehnat) Tj. to jaký smyk chytíte záleží hlavně na rozložení hmoty a nákladu v autě (tedy poloha těžiště) na gumách a na způsobu jízdy. Samozřějmě, že pokud vletím do zatáčky moc rychle na začátku tak z ní vyjedu rovně jak saně a to klidně i se zadokolkou, protože ty kola to prostě nepřenesou a ten čumák do tý zatáčky nepošlou.
áááno, hlavně bacha na to, abyste nevezli vzadu těžkej nezajištěnej náklad, kterej se vám v zatáčce pohne na stranu, kam se to zrovna nehodí, a zevnitř vám škubne nečekaně autem...
:-)
Zmáčkni ten obrázek vločky vedle voliče...
a dál už nedělej nic. Jeď rozumnou rychlostí a moc do toho auto nekecej...
Mě to připadá u tohoto článku, jako u řady dalších, že redaktoři kopírují informace tak 20 let staré. Řada aut má dneska elektronický stabilizační program (nemluvím jen o ABS, ale skutečně o ESP) a tam to funguje úplně jinak, to ví každý. Aby mohlo ESP dobře fungovat, tak má být nejlépe "pod plynem" nebo stát na brzdě. V té chvíli je nejúčinnější.
Rady v článku jsou vhodné pro auta bez těchto systémů, nemluvě o tom, když máte automat :-)
Jistě že ESP se v krizové situaci hodí. Ale řidič, který potřebuje být v běžném provozu hlídán elektronikou je špatný řidič. Špatné řidiče navíc většinou nezachrání ani ta elektronika, protože nevěří sobě ale elektronice.
To je super napad vyndavat baterii, docela bych chtel videt ty s novejsimy auty, jak nevi co si pocit se zresetovanou ridici jednotkou...
Přesně! Píšu to výše. Redaktoři zaspali tak 20 let dobu.