Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pneuservisy kvůli počasí zažívají první nápor zájemců o přezutí

Pneuservisy po celé ČR se po varování meteorologů před poklesem teplot a sněžením začaly plnit vozy čekajícími na přezutí na zimní pneumatiky. Některé provozovny ve velkých městech, jako je Praha či Brno, mají pro tento týden plno a přijímají další objednávky až na příští týden.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Řídit umí sami?

Někdy mě překvapuje, jak si někteří na autě neumějí udělat vůbec nic. A řídit umí sami? Když píchnou, budou volat do servisu, aby přijeli s momentovým klíčem? Kolo se musí dotáhnout předepsaným momentem a stejnoměrně, ale na tom nic není. Např. 120 Nm znamená zatáhnout silou 12 kg na metru, mám klíč dlouhý 30 cm, zatáhnu silou 40 kg stejnoměrně všechny šrouby křížem. Momentový klíč se používá hlavně na choulostivá místa, jako je hlava motoru.

0/0
18.10.2009 17:20

Host

Re: Řídit umí sami?

Výpočet váhy máte dobře, ale co nechápu, jak si můžete být jistý, že obyčejným klíčem zatlačíte váhou 40Kg?? To těžko trefíte. Momentový klíč je momentový klíč. Není to výmysl a když se podíváte například do opravdu kvalitní autodiagnostiky např. od Wurth, tak tam mimo jiné najdete i tyto údaje. Jsou velmi důležité.

0/0
22.10.2009 21:39

Host

Re: Řídit umí sami?

Je v tom 15 let práce na autech. Mimochodem, tolerance 10% v tomto případě nevadí.

0/0
28.10.2009 17:13

Host

proč do servisu?

Pokud mám zimáky na discích, tak si to vyměním raději sám. Ušetřím čas i peníze.

0/0
14.10.2009 9:37

Pan Navratil

Re: proč do servisu?

Když se ti chce s tím drbat, tak proč ne.

0/0
14.10.2009 22:58

Host

Re: proč do servisu?

Naposledy jsem se s tím nechtěl drbat a borci mi zapomněli nějak kola zašroubovat(jen si nasadily šrouby do děr). Po ujetí 10m jsem to zjisitl, když mi jedno z nich málem upadlo.

0/0
14.10.2009 23:10

Host

Re: proč do servisu?

Je to smutná skutečnost,že v servisech je hodně mlaďochů (jsou levní) a nikdo nad nima nemá dohled, pak nezbývá než osobně dohlížet na to co provádí. Naposledy jsem chtěl dolít nemrznoucí do ostřikovačů a skontrolovat chladící kapalinu -  samozřejmě polil vše kolem nádržky než se trefil a korunoval vše tím, že zapomněl uzavřít chladič a málem mi pokřivil kapotu o víčko,ještě že jsem ho hlídal,jinak měl nemocenskou do konce roku ;-€Rv a to byl prosím autorizovaný servis.

0/0
18.10.2009 21:25

Host

Re: proč do servisu?

45 minut práce v garáži, když pojedu do servisu - čas ve frontě,kam dát špinavé i když někteří nabízí uskladnění,cesta,peníze.......takhle mám trochu pohybu a vím,že to bude držet;-D a ještě zbyde čas zajít na točené s kámoši;-)

0/0
14.10.2009 23:29

Host

Re: proč do servisu?

Frontu jsem nikde nezažil. Přijedu, za 30 min mám přehozeno a pneu si uskladním. Takže se nšpiním a nemusím ležet pod autem. Každému podle jeho gusta.

0/0
15.10.2009 22:29

Host

Re: proč do servisu?

Teďka ? pokud mají prázdno tak jsou drazí nebo mají špatnou pověst,  :-P možná pracují v utajení.

0/0
15.10.2009 23:20

Host

Re: proč do servisu?

říká vám něco pojem vyvážení kola? Popište prosím, jak to doma děláte a já bych taky do těch servisů raději přestal. Ujišťuji vás, že každé kolo se po sezóně trošku ojede a chce převážit. Pokud to neuděláte, trápíte řízení, čepy, tlumiče a tak ve svých důsledcích místo úspory máte spíš prodělek. To je tedy odpověď na vaši otázku "proč do servisu?"

0/0
5.11.2009 10:03

Host

sám

už druhý rok přezouvám sám a mám to zadarmo!!!

0/0
13.10.2009 21:00

Host

Re: sám

Jo a momentovej klíč a vyvažovačku máš taky?;-D

0/0
13.10.2009 21:06

Host

Re: sám

Stačí jenom zkontrolovat jestli nechybí nějaký závaží.Momentový klíč jako na co?8-o

0/0
13.10.2009 21:18

Host

Re: sám

Si děláš srandu ne? Vyvážení ti vydrží tak maximálně na 10tis km a momentový klíč na na to, aby se kola utáhly správným momentem, který je stanoven výrobcem vozidla. Když to tak vidím, co píšeš, tak ty radši jeď do servisu. Ale každopádně do dobrýho servisu, ne k nějakýmu strejdovi, kterej nebude vědět co je momenťák jako ty. To není urážka, ale rada.

0/0
13.10.2009 21:41

Host

Re: sám

Já taky přezouvám sám a momentový klíč jsem k tomu nikdy nepotřeboval a potřebovat nebudu. Stačí pořádně utáhnout a je to. A kecy o nějaké nebezpečnosti jsou zcestné, neboť se to dosud jinak nedělalo a  dělat nemusí - je to léty odskoušeno.

0/0
13.10.2009 22:00

Host

Re: sám

Hmm, až si ty kola jednou nesundáte, protože jste si to přetáhnul, tak pak si vzpomenete. Nebo až se Vám kola jednou uvolní. Protože "správně dotáhnout" lze kola pouze momentovým klíčem. Jakejkoliv způsob mimo tento je špatně a neberpečnej. Tečka.

0/0
13.10.2009 22:52

Host

Re: sám

tebe musel mistr tim momentovým klíčem asi pěkně řezat:-)

0/0
13.10.2009 23:15

Host

Re: sám

Nemám mistra... žádnýho a neměl jsem. Momentovej klíč je v pneuservisu nepostradalelná věc. Když to nechápeš, nevím, co ti k tomu říct. Snad jen, že tebe snad na silnici nepotkám. Tvoje starost o kvalitní servis auta bude asi příkladná.Rv

0/0
13.10.2009 23:25

Host

Re: sám

Pár servisy jsem prošel a ani jeden nepoužíval mom.klíč, všude měli "pneuřehtačku" (tak tomu soukromě říkám) a z nějakých momentů od výrobce si nedělali hlavu :-/ prostě to dotáhnu,přišlápnu a je to ;-D

0/0
14.10.2009 23:56

Host

Re: sám

Pak jezdíš do špatnýho servisu. Jezdi tam, kde práci dělají poctivě. Nechápu, že jsi schopnej platit za odfláknutou práci

0/0
15.10.2009 21:38

Host

Re: sám

Nebudu jezdit a hledat ten jeden z dvaceti,jestli takový existuje. Ani barum u nás se s tím nepárá, párkrát to zařehtá a další pán na holení :-/

0/0
15.10.2009 23:26

Host

Re: sám

Kdybych se zeptal na utažení momentovým klíčem,pokud ví co to je,tak mi řeknou "jo pane na to není čas" a pomyslí si jestli jsem neupad na hlavu. Možná by ho někde našli pod vrstvou prachu.

0/0
15.10.2009 23:31

Pecaf

Re: sám

Myslím, že slova "pořádně utáhnout" jsou nebezpečná hlavě v tom, že je mnozí pochopí ve smyslu "utáhnout co nejvíc to jde". A to je docela průšvih. Po sezóně se pak může jednak stát, že budou matky tak zarostlý, že bude majitel (nebo mechanik) půl dne kopat do kol se slovy: "Kterej vůl to tak utáhnul.". Další nepříjemnost přetažených matek může být taky ta, že při nějakém průjezdu dírou praskne na matce takový ten pohyblivý kónický nebo kulatý kroužek, pokud tam je a to je taky dost chuťovka. To pak kolo drží jen za ty matky, které zrovna náhodou nepraskly (třeba za bezpečnostní, u kterých se ty kroužky většinou nedělají) a umím si představit, že pokud kola před jízdou denně nekontrolujete ;-), může se stát, že na to přijdete až ve chvíli, kdy to kolo na další díře upadne...

0/0
14.10.2009 9:07

Host

Re: sám

proč by mělo vyvážení vydržet jen 10tisíc km?Už tě taky dostali?Vím co je to momentový klíč,ale na utažení šroubů kol mně to přijde hodně zbytečné.Ty určitě do pneuservisu jezdíš,tak víš jak se to dělá.Pneu pistolí utáhnout,momenťákem dotáhnout.Hodnotu na klíči mechanik nemění.Jedna hodnota-všechny auta.Po zaplacení se podívej na účtenku.Vždy!!! je tam napsáno,že po nějakých kilometrech si musíš kola dotáhnout.Až to uděláš,tak všechny krásné momentové hodnoty jsou kde?;-D

0/0
13.10.2009 22:01

Host

Re: sám

Proč? Protože pneu i disk pohltí tisíce nárazů, jsou v ní ocelové části a ty se deformují. Hodnoty se neustále mění. 10tis km mám odzkušeno. Nedostali mě. Vlastním servis a tuhle problematiku dobře znám. Pokud jezdíš do servisu, kde mechanik má na momenťáku 1 hodnotu, tak si vyber ten, kde mají potřebný technický tabulky a těma hodnotama se řídí. Mimochodem, když ti to utáhnou pistolí, můžeš tam mít klidně 450Nm a většina hodnot na osobáky je do 120Nm.... Co chceš pak s tím momen%tákem řešit nevím.... Jak říkám... Pořádnej servis... ne strejdy z garáží.

0/0
13.10.2009 22:56

Host

Re: sám

majitel servisu promluvil.Ještě že si to měním sám.

0/0
13.10.2009 23:07

Host

Re: sám

ty dráty v pneu se neustále někam přesunují.Ventýlek je jednou tady,podruhé zase tam.Proto jako majitel servisu doporučuji vyvažovat kola min.26x za rok;-D

0/0
13.10.2009 23:11

Host

Re: sám

Jak jsem psal... reakce dítěte ZŠ.... možná i hloupějšího.

0/0
13.10.2009 23:23

Host

Re: sám

Česi jso uproslulí tím že si dělají všechno samy. Já osobně nebudu řešit zda mám zaplati 100kč za vyvážení pneu a prostě je zaplatím. Když mám na auto, musím mít i na jeho údržbu.

0/0
15.10.2009 22:31

Host

Re: sám

dej nám ještě adresu;-D servisáku;-D

0/0
13.10.2009 23:12

Host

Re: sám

ITo Vám pánové nedám. O takové zákazníky jako vy nestojím. Jste potížisti. Já se tady Vám snažím osvětlit ty problémy, které jsou spojené s neodbornou montáží a Vaše reakce jsou na úrovni dětí ze ZŠ.

0/0
13.10.2009 23:22

Host

Re: sám

také plníte pneu tím zázračným,kouzelným,všemocným plynem?

0/0
13.10.2009 23:24

Host

Re: sám

Ne, to je podvod. Já lidi nepodvádím. Plyn nemám, je to naprosto zbytečná věc. Máme na kompresoru sučičku, separátor, takže do pneu nejdou nečistoty a vlhkost. Pak plyn netřeba.....

0/0
13.10.2009 23:26

Host

Re: sám

Potvrzuji. Pneuservis dělá 2 zásadní chyby.  1. chyba povoluje/utahuje pneumatickým utahovačem, který má nastaven krouťák běžně 350 Nm. Disk se buď  zdeformuje, nebo pak nejde ručně povolit.Příp. se poškodí i šroub a šroub se ulomí. V podstatě se disk trvale poškodí a majitel pak řeší problémy s ložisky, vibracemi, opotřebením pneumatik a geometrií. 2.chyba je při zvedání vozidla. Mají obvykle dřevěné špalíky olepené gumou. Na každém prahu je lem vysoký 1-2 cm. Protože se neohnou, tak ten špalík pak zlomí lem a poškodí se práh. Majitel to pozná po letech, kdy mu začnou rezavět prahy. Takže já se obracím na pneuservis pouze s vyvážením, přezutím. Momenťáky i zvedáky mám.

0/0
14.10.2009 9:02

Host

Re: sám

Hurá, konečně někdo, kdo ví, o čem se tu bavíme. Souhlasím, zvedání auta jako takového je samo o sobě taky umění. Zvednout ho umí každej vůl, ale zvednout a nepoškodit se musí umět.

0/0
14.10.2009 22:32

Host

Re: sám

schválně se zeptej táty,jestli někdy použil na kola momentový klíč;-)

0/0
13.10.2009 22:03

tmf

Re: sám

jo, zeptej se táty jak opravoval na silnici ABS, ESP, turbo, katalyzátor zatím co rodinka v příkopě pojídala řízky které měly vydržet až k móři na Rujánu nebo Balatonu

0/0
13.10.2009 22:12

demon3

Re: sám

Jo dobrá rada je nad zlato a to ta tvoje fakt neni !

Větší snůška nesmyslů v jednom příspěvku se jen tak nenajde... ;-D

0/0
13.10.2009 22:43

Host

Re: sám

No, já jsem v této oblasti odborník. A ty? Chceš se mnou věcně argumentovat na toto téma?? Rád si s tebou popovídám a rozeberu tě jako lego..

0/0
13.10.2009 22:57

demon3

Re: sám

No fajn, zkus to...;-)

0/0
13.10.2009 23:02

Host

Re: sám

Utahovací moment na Škoda Octavia II, kolik nárazníkových vrstev má pneumatika o rozměru 195/65R15?

0/0
13.10.2009 23:10

Host

Re: sám

Tak vidím, že jsem ti položil dvě naprosto jednoduché otázky a tvoje reakce žádná. Takže prosím tě, až příště se budeš chtít se mnou pustit do diskuze o pneumatikách a věcech souvisejících, dej si pozor na to, co říkáš.

0/0
13.10.2009 23:37

Host

Re: sám

Dvě otázky pro výměnu pneumatik naprosto nepodstatné. Bravo odborníku, čekal jsem něco rozumnějšího...

0/0
14.10.2009 6:22

Host

Re: sám

Jako ten člověk fakt musel od mistra dostávat momentovým klíčem denně přes držku protože jinak není možný, aby tady psal to co píše. :-)))

0/0
14.10.2009 10:03

Host

Re: sám

No, je to dost podstatné. Utahovací moment na jedno z nejprodávanějších vozidel u nás není v servise podstatný? A na to jsi přišel jak???? Nebo u vás na vesnici pořád frčí 120? A co se týče konstrukce pneu, jsou to základní znalosti. Snažíš se tu dělat chytráka, ale o "gumařině" nevíš nic. Ani to nejmenší.

0/0
14.10.2009 22:30

demon3

Re: sám

Tak znova - utahovací moment šroubů kol jednoho z nejprodávanějších vozidel u nás není pro běžnýho spotřebitele podstatnej. Laicky řečeno pokud to kolo nebude utahovat dvoumetrovou ráčnou nebo pneumatickym utahovákem, což běžnej spotřebitel fakt nedělá, NEMŮŽE udělat chybu.

Dotaz na konstrukci pneu beru od tebe jako pokus o vtip, jde o ještě podstatně víc marginálnější záležitost, než utahovací moment.

Osobně si přezouvám sám a zhruba po třech sezónách, nebo když se mi něco nezdá, nechám kola převážit a ještě nikdy a to zdůrazňuju NIKDY jsem při převážení neměl nevyváženost přes 5 gramů.

Takže asi tak... ;-) 

0/0
14.10.2009 23:27

Host

Re: sám

Promiň, ale ty si asi sedíš na vedení. Já jsem ti řekl, že jsem odborník a rozumím problematice pneumatik. Taky jsem ti řekl, že tě rozeberu jako lego. Ty pochybuješ a tak já ti dal 2 jednoduchý otázky z naší branže a ty nejsi schopnej odpovědět. Takže nevíš, nevíš... nevíš ani to nejmenší a pořád se mi tady snažíš vnutit svoje pseudopravdy. Jsi naprosto mimo,.tak to uznej a o odborných věcech diskutuj o problematice kterou znáš. Nemachruj tam, kde znáš "fakta" jen z hospody.

0/0
15.10.2009 5:55

demon3

Re: sám

Nepřipadáš si jak kolovrátek ?

Dokola furt ty samý nesmysly a pointa ti uniká.

Tak ještě jednou a naposled - momentový klíč se v praxi na utahování kol nepoužívá a počet vrstev pneumatiky pro Oktávku je pro drtivou většinu populace naprosto nepodstatnej detail.

Pochopils ? Pokud ani teď ne, tak už ti není pomoci. Sbohem...

0/0
15.10.2009 20:28

Host

Re: sám

Jseš obyčejnej pitomec a tím i zůstaneš.

A jedno ti řeknu. Momentový klíč se zcela ZÁSADNĚ při utahování kol má používat a kvalitní servisy, jako ten můj tak zásadně činí. Kdyby to neudělal mechanik, letí na hodinu. Na Octavii II je pro tvojí představu 120Nm. 

Budu kolovrátek, máš pravdu. Ty nevíš o gumařině nic, za tím si stojím a děláš tu chytrýho. Jsem velmi rád, že takový idioti jako ty mě na servisu neotravujou.

0/0
15.10.2009 21:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.