Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Elektromobily budou umět obchodovat s elektřinou

Auto pronikne do elektrické sítě. Chytří elektromobilisté natankují levnou elektřinu v noci a prodají ji zpátky elektrárně, která ji bude potřebovat během odběrových špiček. I taková je budoucnost aut podle účastníků mnichovského kongresu elektromobilů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

barbudo

Rozumím tomu dobře ...

... ža nabíječka bude taky střídač na výkon v desítkách kW? A bude připojena k odpovídající přípojce rozvodné sítě?

... a že majitel baterky za statisíce s životností ve stovkách cyklů ji bude takhle likvidovat ...

0/0
20.10.2009 9:59

Pan Navratil

Kdyby

bylo pro fabriku výhodné operovat s baterkama kvůli špičkovým odběrům, tak už to dělá dávno.

0/0
19.10.2009 10:44

Xladi

Re: Kdyby

Tady jde o to že kdyby si továrna sama postavila akumulátorovou stanici tak by to stálo desítky milionů, ale pokud budou zaměstanci jezdit elektromobily, bude je to stát akorát zavedení elektrockých přípojek na parkoviště a zažízení pro odběr elektřiny a dobíjení, ale v českých podmínkách kde se stanovuje cena elektřiny 1 ročně je to samozřejmě nesmysl.:-)

0/0
20.10.2009 7:23

Pan Navratil

Bože, to jsou bláboly...

0/0
19.10.2009 10:42

Jan Motůrek

he?

He? cože ? asi jsem tu něco nepochopil :) Si zapojím do zásuvky elektromobil proto, aby se vybil??

0/0
16.10.2009 8:08

marteen51

Re: he?

Vize je hezká věc, ale kolik věcí potom narazí na nesplnitelné ale... Docela si dokážu představit ten řev, že mám vybité auto a právě potřebuju odjet na nejdůležitější schůzku svého jepičího manažerského života...

0/0
16.10.2009 11:38

Host

A co spotřební daň?

Nafta a benzín jsou zatíženy vysokou spotřební daní v celé slavné EU.  Kdo bude platit deficity rozpočtů atd.?

0/0
15.10.2009 21:26

Little Boy

Re: A co spotřební daň?

Elektromobily se spis rozsiri nejdriv v americe kde z benzinu nejsou dane takze to tam vladu netrapi a na rozdil od evropy to vlada skutecne podporuje a jen o tom nekrafe. Pak by to mohlo preskocit do evropy a bude to fajn levny jezdeni, protoze elektrika nepujde narozdil od benzinu pro auta danit.

0/0
16.10.2009 18:05

Homer1

Výborně!

Předpokládám, že amortizace opotřebení baterií díky zbytečným nabíjecím/vybíjecím cyklům bude nejméně 100x vyšší než ten SUPERČUPER zisk z nalévání/vylévání energie do/z baterií...

Minimálně v ČR to tak jistojistě dopadne.

0/0
15.10.2009 20:14

cbx

Ceny energie budou stoupat

Pokud bude tato modelová situace fungovat, tedy firmy i zaměstnanci na tom vydělají, znamená to menší kšeft pro energetické společnosti, současně se stále stoupajícími náklady, bude tedy energie zdražována, aby energetické společnosti ke svým výdělkům přišly. V konečném efektu zainvestují firmy a zaměstnanci spoustu peněz do aut a zařízení, budou platit dražší energii a tím pádem na tom ještě prodělají.

0/0
15.10.2009 13:41

ChorcheCh

blbost

k tomu by si přece nikdo nekupoval elektromobil.

0/0
15.10.2009 13:27

Host

Ráno přijedou

"Když například přijedou zaměstnanci do práce, připojí auto na parkovišti do nabíječek, firmě pomohou se startem továrních strojů" a odpoledne už neodjedou ;-D

0/0
15.10.2009 13:00

ChorcheCh

Re: Ráno přijedou

To spíš budou čerpat úředníci...[>-]

0/0
15.10.2009 13:27

Hlava dubová

Ježíši, to je ale blbost.....

to tam jako budou ještě měniče a měnit zpátky tu stejnosměrnou elektriku na střídavou??  A co ztráty při nabíje ní a vybíjení?? To je fakt jak práce žáka třetí třídy na téma ekologie....

0/0
15.10.2009 12:48

Host

Vzdálenost.

A když přijedu se skoro vybitou baterií, dostanu od zaměstnavatele pokutu za to, že mi nemůže vycucat celou kapacitu?

0/0
15.10.2009 12:45

Host

Apríl

Ale dneska není apríl. Zamyslel se "vynálezce" nad účinností a amortizací? Včera v článku o elektro Roomsteru byla informace o ceně baterií - řádově stovky tisíc Kč. Počet nabíjecích cyklů je omezen, jsou řádově stovky. Kolik stojí jeden nabíjecí cyklus na amortizaci si každý dokáže spočítat. Přidejme účinnost nabíjení, účinnost dalších zařízení (nabíječka, střídač) a jsme kde? V pr****

0/0
15.10.2009 12:14

ChorcheCh

Re: Apríl

Dostanete třeba služební elektromobil, v práci nebo na úřadě dobijete a na sváču si zajedete domů něco pustit do sítě :-) Jo policisti na tom budou nejlíp.

0/0
15.10.2009 13:32

Host

solar

to kdyby takhle aspoň na střeše auta byl solární kolektor. A auto se při stání venku před tou továrnou dobíjelo vlastně samo a přebytečnou energii přečerpávalo zpět do sítě a ještě k tomu za zelený bonus. To by byla jiná. to by to auto tím, že stojí venku vlastně vydělávalo.

A lidi by už nehledali stín na parkování :)

0/0
15.10.2009 11:31

Host

Re: solar

Jo a jeste vetrnik na kapotu!

0/0
15.10.2009 17:23

Host

no trh se ale "zdeformuje"

takové řešení by mělo za následek, že se ohladí hrany.

Takže ve špičce nebude taková poptávka, protože se částečně uspokojí z baterií a době, kdy je volněji, volněji nebude, protože budou všichni dobíjet ty baterky co vypráskali ráno.

takže špička nebude taková špička, takže nebude tak drahá, aby si to výrazně vyplatilo a doba kdy je volněji a cena energie je nižší volněji nebude, ale bude taky špička protože všichni dobíjí ty vypráskané autobaterie.

Což je pro energii dobré, protože ji nejde skladovat. křivka odběru v elektrárně bude výrazně pošší. No ale díky tomu budou i ceny výrazně plošší.

Takže proč bych to dělal? proč bych si ráno měl nechat vypráskat celou baterku (vlastně zadarmo) abych v poledne, když zjistím, že musím někam nečekaně jet, ji měl úplně vybitou a musel jet autobusem (jak jinak než elektrickým)

0/0
15.10.2009 11:25

Beldor

kravina..

Az jednou bude technicky realne toto,tak podle meho uz nebudeme mit s elektrinou zadne problemy a nebude to nutne....:-PRv

0/0
15.10.2009 11:22

performer2

a to se vyplatí

na rozdílu v cenách elektřiny dotyčný vydělá pár haléřů a amortizace baterií ho bude stát x korun.... R^

0/0
15.10.2009 11:11

Z-S

Re: a to se vyplatí

ne, to bude urcite tak, ze ji nacerpa za par haleru, avsak prodavat ji bude jako z obnovitelneho zdroje, viz vykupni ceny u fofrniku a fotovoltaiky!

0/0
15.10.2009 11:20

Host

Mno a majitel cisterny si muze dokonce udelat precerpavaci..

...elektrarnu. Kdyz si do vozidla zabuduje malou turbinu :-)

0/0
15.10.2009 11:09

________________________________

Re: Mno a majitel cisterny si muze dokonce udelat precerpavaci..

Dvě cisterny - jednu parkovat na kopci a druhou v údolí. :-P

0/0
15.10.2009 11:15

Host

Re: Mno a majitel cisterny si muze dokonce udelat precerpava

staci zaparkovat u potoka ;-)

0/0
15.10.2009 11:16

Homer1

Re: Mno a majitel cisterny si muze dokonce udelat precerpava

A co takhle přečerpávací elektroelektrárnu?

Vidím to takhle: Dvě baterie navzájem propojené, jedna na kopci a druhá dole v údolí. Ve špičce vybíjím horní baterku do té dolní a v sedle spotřeby zase naopak... ;-D;-D;-D

0/0
15.10.2009 20:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.