Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Schody na nové D1 už nebudou. Jak se staví dálnice

Továrny na dálnice - finišery budeme příštích deset let potkávat na nejdůležitější české dopravní tepně neustále. Stroje, které za stovky milionů staví dálnice, teď dostanou za úkol rozbitou D1 zrekonstruovat a rozšířit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jan9002

Doufám, že to nebude jak Ostravská dálnice

předloni to otevřeli a letos se jezdí jenom v jednom pruhu, protože se to musí celé opravovat. Jenom bych rád věděl, za čí peníze se to opravuje, jestli je to v záruce, nebo to cálujem ze svých daní.  Machři.

0/0
11.11.2009 7:59

AlterID

Re: Doufám, že to nebude jak Ostravská dálnice

Reklamace. A bylo to nečekaným pohybem v podloží. Netvrdím, že to nebyla jejich chyba, každopádně to není problémn s povrchem vozovky (o kterém je tento článek), ale s umístěním pilířů v zemi.

0/0
16.11.2009 19:55

Host

Re: Doufám, že to nebude jak Ostravská dálnice

Byla to jejich chyba pokud chybou nazýváme zlodějinu ostravských dopravních staveb. Místo kvalitního normovaného podloží naváželi podloží z Ostravských hald. Ušetřili/nakradli tím několik desítek miliónů. Hořelo jim to ještě na náklaďácích a hoří jim to dál pod dálnicí. Nehledejte v tom nic vyjímečného, prostě se ta dálnice časem propadne o metr, a bude se lepit a rozpadat, až se po deseti letech přijde na to že ji budou muset zavřít definitivně, protože za všechno může příroda. Milí Ostraváci radujme se, že můžeme po dálnici jezdit v jednom pruhu osmdesátkou, protože na dálnici jsme čekali přece tak dlouho. A zmršila ji ostravská firma takže, pšt a šoupejme nohama.

0/0
17.11.2009 8:28

Host

Re: Doufám, že to nebude jak Ostravská dálnice

No, já jsem šlyšel ještě vyjádření protistrany - a to takové, že použití tohoto nestabilního bordelu bylo požadováno v zadání stavby, ve snaze ušetřit. Nevím, co je na tom pravdy, nicméně je zřejmé, že se to celé pěkně prodraží.

0/0
18.11.2009 10:45

Host

pokud umrel, nemuze mit klid

proc nezverejni jmeno toho debila co projektoval D1? rad bych vedel, koho vlastne proklinaji ty statisice lidi co po ni denne musi jet?

!!!

0/0
9.11.2009 10:07

Plukovnik_Kolonel

Re: pokud umrel, nemuze mit klid

Nejdriv si prosim te neco precti o tom, jak komplikovane ty stavby vznikaly, to nebyla jedna D1 navrzena od stolu, ale bohuzel rada udalosti... pak teprve mudruj

http://www.ceskedalnice.cz/odborne-info/historie-dalnic

0/0
12.11.2009 12:23

Host

Re: pokud umrel, nemuze mit klid

Kdyz jsem pred 10 lety navstivil muzeum dalnic ve Velkem Mezirici, tak jsem se z prekvapenim dozvedel, ze D1 se projektovala uz za prvni republiky. V te dobe jezdilo v kazdem meste par desitek aut! Tak tady nenadavej,  ze neco nasi predkove udelali spatne. Na tehdejsi dobu to byly vice nez velkorysy projekt. Ani za sociku nebyl provoz takovy, aby ho D1 s velkou rezervou nezvladala. Skutecny problem je v tom, ze za koumousu se v podstate dalsi dalnice nestavely a to se ted poslednich 15 let musi dohanet. Proste D1 ted nema prioritu, protoze se musi dostavet ty nove budovane.

0/0
13.11.2009 9:24

Host

pseudodálnice na Poděbrady

Obzvláště krásný povrch z doby éry KSČ je na dálnici Praha-HK v úseku Mochov-Praha a na opačné straně Praha-Pečky. Před jízdou je nutné si kromě dálniční známky zakoupit boxerský chránič zubů, aby se při jízdě po nechutných betonových vlnách samy nevytloukly!;-O Za jízdu po takovém hnusu by měl stát platit motoristům! Korektní by bylo alespoň v uvedeném úseku zrušit zpoplatnění dokud nebude to co se nazývá dálnice skutečnou dálnicí plnící mezinárodní parametry!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

0/0
5.11.2009 22:11

Host

No a po tom všem

to ai tak za 2 roky popraská. V prvních letech jezdí jenom zalívači. Po nich to nádherně bouchá. No a pak tak za 5 let se dělá novej koberec. Je to takové perpetum mobile na peníze.

0/0
4.11.2009 18:09

Host

Není beton jako beton

D1- úseky mezi Brnem a Vyškovem celkem nová dálnice s nejšílenějším betonovým povrchem co jsem poznal.Výrobce by měl vrátit ty miliardy nebo to zdarma opravit. Mezi Prostějovem a Ohrozimí je betonová dálnice co postavili Němci za 2. světové války někdy v roce 1942 což je 67let tak se tam vy machři podívejte a zanechte výmluv. Nebo jsou naše normy zas nějak lobisticky změkčelé ??? Každá naše dálnice je když se otevře perfektní ale jaksi velmi rychle stárne.

0/0
4.11.2009 17:51

Host

všechno jde

Beton bude vždy lepší. Stačí pouze ten důvod, že na něm nebudou během dvou let šílený koleje od kamionů. Otázka hluku je podružná a vcelku mne nezajímá. Zajímá mě spíš to, že na betonu mam kratší brzdnou dráhu. Jestli promrzne rychleji asfalt nebo beton je úplně jedno. Prostě přizpůsobim jízdu stavu vozovky a nepojedu na ledu 130 jenom proto, že je to dálnice a že se tam může jet 130. Kdo má něco v hlavě, tak přezuje na zimní a při řízení vytáhne hlavu v pr**le a neřítí se jak idiot, když hrozí, že může být vozovka namrzlá. Jinak samozřejmě beton vydrží od dost déle než asfalt.

Celé je to ale o lidech, kteří to staví. I asfaltka se dá postavit tak aby na ní nebyla po chvíli koleje. Rozdíle ale je pak v tom, že se peníze musí lít pod ten asfalt a ne do kapes. Silnice u nás stojí dvakrát víc než v Německu a vydrží přitom polovinu. Ono by možná taky pomohlo kdyby se maximální hmotnost kamionů nastavila z 48 tun na 40, jako je to na západě a důsledně se to kontrolovalo.

0/0
2.11.2009 15:02

AlterID

Re: všechno jde

R^

0/0
16.11.2009 19:56

nekdoosmdesatyšesty

Foto

Odkaz na fotky čerstvého CB krytu na R1 :-):

http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnicedalnice/r1/090920/cbk/

Zejména tato je výmluvná:

http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnicedalnice/r1/090920/cbk/IMG_1567.JPG.html?g2_imageViewsIndex=1

0/0
23.10.2009 18:31

Host

Jednotky

Doporučoval bych autorovi příspěvku ověření rychlosti betonáže. 350m za den je asi překlep. Umíte si představit jak vyrobíte a dopravíte během jednoho dne cca 950 m3 betonu?

0/0
23.10.2009 11:47

Honza.Z

Re: Jednotky

ja si to treba predstavit umim;-D;-D;-D;-D;-D ale ja si dokazu predstavovat spoustu veci.

0/0
26.10.2009 16:42

Host

Re: Jednotky

Mě teda vychází 1200 m3 za den, ale to je fuk..

Vždyť je to jen pár mixů ;-D

0/0
2.11.2009 15:32

Host

Re: Jednotky

Dobrý den, vskutku to ten finišer dokáže, dokonce mám pocit, že umí ještě víc (400), ale právě že už ho nestačili více zásobovat betonem. Beton se v těchto případech bere z více betonárek. Pro Vaši představu, když se tyto stavby staví, zřizují se u stavby betonárky, které se pak zruší, jako v tomto případě.

0/0
10.11.2009 23:52

Host

Mamlasove dodelejte Ostrava - Hradec a

jizni spojku PaneBoze!! Konecne uz pahnáti!!!

0/0
20.10.2009 18:08

Honza.Z

Re: Mamlasove dodelejte Ostrava - Hradec a

beru lopatu a hned tam letim kdyz si to rek tak razne8-o

0/0
20.10.2009 20:49

Host

Skutečně?

pane bože....vidím, že se tu sešla banda neuvědomělých lidí :D, viz- na betonové dálnici horší přilnavost, beton rychleji promrzá, pak taky, že v západních zemích nemají betonové dálnice, pak cosi o tom, že to skáče jak prase, pak, že je asfalt lepší...nestačím se divit, kolik lidí bez základní školy tu zvěřejňuje své výmysly.

Za prvé - na b. dálnici je přilnavost značně lepší. než na asfaltce, je to dáno tím, že to zdrsňují a i kdyby nezdrsňovali, pořád to bude mít lepší vlastnosti, než asvalt

Za druhé - beton rychleji nepromrzá a to z toho důvodu, že má větší hustotu než asvalt

Za třetí - podívejte se do Rakouska, tam staví jednu betonovou dálnici za druhou a v Německu staré asvaltky nahrazují nové betonky

Za čtvrté - projeďte se směr Ostrava v úseku Olomouc - Lipník, betonové úseky jsou staré více než 11 let a ani známka zvlnění, žádné skoky, koleje, nic...to stejný úsek Lipník - Hranice, krásná dálnice... Vy co tu žblebtáte nemáte ani páru a děláte chytrý! :D

0/0
20.10.2009 17:58

Host

Re: Skutečně?

R^

0/0
20.10.2009 18:33

Host

Re: Skutečně?

Jo v Rakousku se kousek u Vídně staví z betonu jinak ne,v Německu a v Itálii jsem z betonu neviděl ani metr.Hlavní nevýhodou betonu je neskutečný hluk který tento povrch dělá.Jinak asi hodně záleží na kvalitě provedení dálnice v Ostravě stáří 2 roky a je to naprostá hrůza!!!

0/0
20.10.2009 19:07

Host

Re: Skutečně?

Ty jsi asi v Německu nikdy nebyl co?Tam je tolik betonek,že jsi to ještě neviděl!!!!8-o

0/0
25.10.2009 0:04

lks0079

Re: Skutečně?

Ve Strahovskym tunelu je po deseti letech ten beton už popraskanej a to tam nemrzne, to jsou věci co.

A dále jízda po betonové dálnici je hlučnější i na nových úsecích do Plzně oproti asfaltu, to jsou věci co ?

A nakonec, na D1 kolem Průhonic už je asfaltovej povrch přes 10 let starej, ačkoliv ten strejda v tom videu tvrdí že asfalt vydrží 10 let tak přesto ten asfalt u Průhonic je stále jako novej, to jsou věci co ?

 

Někdy stačí i základní vzdělání aby bylo jasno V

0/0
20.10.2009 19:11

Host

Re: Skutečně?

Vypada jak novej asi proto ze je novej. Ten tam 10let neni. Pokud jde o hlucnost je to prece jen otazka drsnosti povrchu a ne materialu. To je potreba si uvedomit. Zkus zastavit ze 150 na mokre betonce a pak na krasne hladke asfaltce.

0/0
20.10.2009 19:37

lks0079

Re: Skutečně?

Tak mluvim o konkrétnim úseku D1 směr brno mezi restaurací MC Donalds a sjížďkou na Průhonice, to vim zcela bezpečně že tam je přesně 12let. Když to dělali , tak jsem měl uplně nový auto a pamatuju si to docela přesně protože jsem tenkrát měl nový auto a málem mě sestřelil borec s Tatrovkou, co z tý stavby vyjížděl pro novej asfalt a bylo mu dost jedno že jedu v hlavním směru. To se nezapomíná.

Co se týče hlučnosti, tak samotný beton je tišší, ale mluvíme o přejezdech těch jednotlivejch spár. A ty spáry nebudou s věkem čim dál tim blíž a víc na sebe navazovat :-))

0/0
20.10.2009 21:05

michal II

Re: Skutečně?

Dost bych pochyboval, ze se tam nedaval novy koberec pro rozsirovani, tak jako vsude(5let?)

Spary nejsou spary, ale dilatace. To je jen prorez. Schody vznikaly driv, kdyz to byly opravdu samostatne desky.

0/0
20.10.2009 22:17

lks0079

Re: Skutečně?

Nojo, čas letí ... ono už je to opravdu přes 10let kdy se dělalo to rozšíření.

Jinak dilatace aby byla dilatací tak musí jít celým profilem, přece u mostů se to dělá stejně.

0/0
21.10.2009 9:28

bukovski

Re: Skutečně?

Proboha kdy jste naposledy jel z Jižního města do Mirošovic po D1? Povrch opravují stále dokola je celý popraskaný. Vyjeté koleje v pravém pruhu likvidují kompletně novými povrchy, naposledy loni v listopadu a už to zase praská!Rv

0/0
21.10.2009 22:25

Host

Re: Skutečně?

Asvalt und bethon?

0/0
20.10.2009 20:35

Host

Re: Skutečně?

das auto

0/0
4.11.2009 18:11

Homer_Simpson

Re: Skutečně?

Uplne uvodem - je to asfalt, ne "asvalt" (ackoliv zcela presne jde o ruzne zivicne hmoty) ;-)

1) prilnavost zavisi na primarne strukture povrchu a povetrnostnich podminkach (idealni prilnavost ma naprosto hladka vozovka s naprosto hladkou pneumatikou, ale kdyz zaprsi... :-/ ). V praxi ma kvalitni asfaltova vozovka lepsi provozni vlastnosti (hlucnost, brzdna draha na mokre vozovce, ...) nez obdobne kvalitne provedeny betonovy povrch

0/0
29.10.2009 17:49

Homer_Simpson

Re: Skutečně?

2) Absolutni blabol - promrzani (=tepelna vodivost / tepelny odpor) rozhodne neni mensi u latek s vyssi hustotou! V zasade je tomu prave naopak. (Promrzani betonu se zabranuje nejcasteji provzdusnovanim, ktere vytvori ve strukture male vzduchove bublinky - tim snizi hustotu - a zvysi tepelny odpor. Negativne to ovsem ovlivni pevnost. Viz porobetony). Obecne je tedy z hlediska tepelnych pretvoreni vyhodnejsi asfaltovy povrch

3) Nevim, na kolik se betonove dalnice kde uchytily, faktem ale je, ze jsou levnejsi (mj. s ohledem na delsi zivotnost), coz muze byt dostatecnym duvodem k volbe tohoto technickeho reseni.

Shrnuto, rozdil mezi KVALITNI betonovou a KVALITNI asfaltovo dalnici je pro ridice pomerne nevyznamny. Obecne by asi bylo mozne rict, ze nizsi financni narocnost stavby betonovych dalnic je cini zajimavejsimi i z pohledu ridicu (moznost postavit za stejnou cenu delsi useky, delsi zivotnost = mene dopravnich komplikaci z oprav atd...)

0/0
29.10.2009 17:50

midlaa

Re: Skutečně?

pane bože....vidím....no ty toho teda vidíš asvalte - http://cs.wikipedia.org/wiki/Asfalt

0/0
10.11.2009 14:59

Host

podívejte

..se do chorvatska... a pak k nám ... u nás nedokáží udělat ani 200m rovného asfaltu..

0/0
20.10.2009 17:56

Honza.Z

Re: podívejte

neumej nebo nechtej?

0/0
20.10.2009 20:47

Host

Re: podívejte

u nás to nezaplatí ;-D;-D;-D

0/0
20.10.2009 21:00

Host

Beton

je úplně na nic,stačí si zajet na novou dálnici v Ostravě-katastrofa.A to nemluvím o nehorázném kraválu při jízdě.Na západě se dělají dálnice jen z asfaltu asi ví proč.

0/0
20.10.2009 17:19

Host

Re: Beton

Nesmysl na nesmysl. Postupně. (a) Nová dálnice v Ostravě je katastrofa kvůli nezvládnutému podkladu, problémy by s ní byly i kdyby tam byl asfalt. (b) Beton je trochu hlučnější, ale s moderním autem to nijak neomezuje pohodlí. Nadto je bezpečnější, protože auto na něm lépe sedí. (c) Na západě se dálnice naprosto běžně dělají z betonu. Viz x případů zde v diskusi. 

0/0
20.10.2009 17:30

lks0079

Re: Beton

No to bych se hádal. Možná když je ta dálnice betonová nová, tak je jen o trochu hlučnější než asfaltová, ale jakmile uplynou roky tak je rozdíl markantní kvůli tomu že ty spáry začnou degradovat a desky se trochu posouvat. A nakonec to korunuje mamlas, kterej vezme kýbl s asfaltem a naleje ho do těch prasklinek.

0/0
20.10.2009 19:23

Host

Re: Beton

Asi nevis jak se betonka stavi. Neni z desek ale z monolitu a ten se reze. Precti si clanek a zkus se zamyslet.

0/0
20.10.2009 19:39

lks0079

Re: Beton

Ne ne, tak to neni. Ty desky jsou odřezaný v celym profilu. Ono se to teda dělá dokud ten beton neni uplně suchej, ale to by nemělo žádnou funkci udělat tam 5cm hlubokou drážku. To by tam pak nemusely bejt ty kotvící trny.

0/0
20.10.2009 21:08

michal II

Re: Beton

Tak mi rekni, jak se tam ty trny davaj. To mozna jen na konce useku a v podelnych sparach. V prorezu je to nesmysl. Kazdopadne deska ma cca 30cm a prorezava se cca 20 i s armaturou. tak jsem to videl pri posledni prohlidce.

0/0
20.10.2009 22:26

lks0079

Re: Beton

No jasně to ale znamená, že většina toho materiálu je prořízlá. Takže pak už stačí jen pár zim , ona ta slaná voda si vždycky najde cestu jak do toho zatýct no a po dvaceti letech to v místech prořezu už jsou zcela oddělený desky. Když jsem na vlastní oči viděl jak popraskal 30cm tlustej beton ve strahovskym tunelu kde neprší ani nemrzne, tak to je jasná věc. Betonová dálnice bude vždycky cokoliv jenom né tichá !

0/0
21.10.2009 9:33

nekdoosmdesatyšesty

Re: Beton

Např. tady máte "dálnici" v Německu s CB krytem (B6): http://www.m-geo.de/b6n-online/images/girlsday_06/frei_07_9.jpg

Nebo třeba nová A6 u hranic s ČR: http://www.triathlon-deutschland.de/blog/wp-content/uploads/zeitfahren-a6-start.gif nebo http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=69&t=476

0/0
23.10.2009 21:13

nekdoosmdesatyšesty

Re: Beton

Další (A113):

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=115&t=437&view=unread#unread

0/0
23.10.2009 21:34

Host

D1 se opravuje?

To budou mit kamionaci radost, ze budou moc blokovat o jeden pruh navic!!!

0/0
20.10.2009 17:14

Host

Re: D1 se opravuje?

R^;-D;-D

0/0
24.10.2009 23:59

Honza.Z

oprava

cela tadle oprava je stejne jenom o komfortu, uz je to stary tak to opravime, bude to stat 30 miliard ale co, beztak si to tisknem ty prachy.  Dalnice je stejne stavena na rychlosti do 130 max, coz se nezmeni touhle opravou ale to je stejne jedno pac tam stejne vsichni litaj jak chtej a jeb*u na to dokad nevidej passata s dvema laufama co se krci v pravym pruhu a jede 80. Takze vlastne dame 30 miliard za to ze to nebude drncat - ja myslim ze to je dobrej kseft  a skanska ma radost. ja budu mit taky pac me to drncani taky se*e takze spokojeni budou vsichni ;-D

0/0
20.10.2009 16:39

ntk_

Jediným důvodem katastrofálního stavu silnic jsou peníze...

Problém je jediný a ten, že někteří stavební fimy silnic jsou nejlepší kamarádi s lidmi z veřejné správy, kteří rozhodují o zakázkách a  přidělování peněz. Nejvíce úplatků a korupce je v šedé střední veřejné správě, kde jsou vždy a budou stejní lidé ať už je u moci kdo chce.

Že kvalita silnic je podprůměrná = tankodrom, není náhodou. Vždyť pokud by to ty firmy postavily / opravily kvalitně, tak několik let nebudou mít do čeho píchnout... a opět jsme u peněz.

Beton, či asfalt? To je jedno, hl. ať je to udělaný kvalitně... A hl. jde o základ, když není dobrý základ tak si můžete šmudlat povrch jak chcete..! Já osobně preferuji dálnice asfaltová jako hladká dětská prd*é*lka... Jinde je neopravují tak často jako tady... a to že projedete 5000km dálnic v cizině a narazíte na pár desítek km opravy není to samé když na pitomé D1 co má 200km se opravuje pořád minimálně na více místech a po opravách za pár měsíců to drncá :-) A poukazovat na dálnice z horských oblastí, že se opravují často?

0/0
20.10.2009 15:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.