Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hybridní prius jezdí jako normální auto, za 4,8 litru

Umí takzvaná hybridní auta jezdit jako úplně normální vozy? Ano, za 4,8 litru benzinu na 100 kilometrů. I když jsme novou toyotu proháněli jak jsme zvyklí z normálních aut, víc benzinu si nevzala.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

na vysvětlenou

Padají tady různé informace, hlavním omylem, co tu vidím, je doba záruky baterie Priusu, ta je 5 let, u Hondy Insight je to 8 let.

0/0
9.11.2009 10:05

Host

Neri

Vy ste chůdáci. Nechápu jak můžete soudit Prius, když 90% z Vás v něm ani nesedělo. Možná tak 20km u předváděcí jízdy, z těch 20 km určitě poznáte, že Prius je k ničemu. Tak tady nevykládejte, že pujde po 200.000km do šrotu.

0/0
5.11.2009 15:56

jmen0.prijmeni

Prius vs BMW M3

Podívejte se na toto video, kde srovnávali spotřebu BMW M3 a Toyoty Prius. Výsledek je zajímavý.

http://www.youtube.com/watch?v=ydvAQ6Y49vc

0/0
22.10.2009 9:39

Host

Re: Prius vs BMW M3

Tomu se rika vhodne zvoleni vstupnich podminek :)

0/0
22.10.2009 10:07

jmen0.prijmeni

Re: Prius vs BMW M3

To je jasné, že ty podmínky neodpovídaly reálnému provozu a srovnávali nesrovnatelné. V každém případě mě výsledek testu překvapil.

0/0
22.10.2009 10:18

Host

Re: Prius vs BMW M3

Srovnavaji Prius II nikoliv III. generaci. Spotreba je 12.5 (M3) a 14 (prius) l/100km v zavodnim rezimu. To urcite neni rezim, pro ktery je Prius staven. projevi se zde to, ze pokud jedete rychle a sportovne se slabsim autem (rius II mel 1500 ccm motor) tak se to brutalne projevi na spotrebe.

0/0
22.10.2009 11:17

Host

Vidím...

...že se to tady hemží odborníky na Octavie TDI. I když nejsem fanda hybridů,tak tento je velmi solidní nabídka ve srovnání s konkurencí(Passat,Mazda 6,Accord).Všechny tyto vozy mají srovnatelný rozvor,srovnatelnou cenu(v naftě dokonce vyšší) a srovnatelnou výbavu.Jediný parametr,kde Prius zaostává,je velikost kufru,ale těch 60 litrů ztráty bych já osobně přežil.Tak,a teď do mě,dehtofilové.

0/0
22.10.2009 2:30

Host

Nevím nevím

Je tady v té diskuzi dost zajímavých názorů  -jako např., že životnost těch baterií je cca 5 let, cena za nové nějakých 200 000 atd. atd.. Takže ať to počítám horem dolem tak mi stejně přijde, že se to nemůže nikomu nějak zásadně vyplatit. Když koupíte moderní diesel, tak budete taky do 5,5 litru jezdit. Já osobně mám 2,0 dCi od Renaultu, 150 k v Laguně a přes 6 litrů se nedostanu ale tam už je ten výkon vyšši a kamarád co má jen 1,5 dCi v Mégane což je parametricky srovnatelný motor i prostorově auto jako v té Toyotě tak jezdí pro normálním ježdění asi tak jak je v článku popisováno za 4,5 - 5,5 v závislosti na ročním období, klimatizaci, atd.

Abych to shrnul, investice se mi nezdá efektivní, samozřejmě pro lidi co hodně fandí ekologii je to super a fandím novým technologiím obecně, ono to vždycky posune lidstvo dál i v mnoha dalších oborech, ale pro člověka, který si to hodí na papír čistě v číslech to nemůže být zajímavé...

0/0
21.10.2009 20:00

Host

Re: Nevím nevím

S Lagunou se přes 6 litrů nedostanete?No já mám zkušenost pouze s Octávií 2,OTDI 103kw a průměr mám 6,5l/100km se 4x4 dokonce 7,3l/100km.Tak nevím.

Ta životnost baterií 5 let je divná,když výrobce zaručuje 12let,takže do té doby případná výměna asi bez problému.V Priusu bude asi neskutečný komfort,žádný velký hluk,hlavně občas v kolonách to musí být super.

0/0
21.10.2009 21:23

Host

Re: Nevím nevím

No dobre, dostanu :-) ale musim tomu teda hodne slapat na krk...na beznych cestach prvni tridy se mi to teda nedari i kdyz jezdim hodne svizne...

Nevim jak to bude s tou realnou zivostnosti, asi taky jak clovek hodne jezdi, tedy kolik km najezdi...

Auto je to bezesporu zajimave a pro je to proste zase neco noveho pro urcitou skupinu lidi. Kazdopadne je to nova technologie, ktera tim ze je v praxi uz zabehnuta a vychytava se. A to pomaha urcite i vecem, ktere teprvne uvidime v budoucnu a kde takove spory treba uz vubec nebudou mozne, protoze to proste bude jednoznacne pro Hybrid/elektromobil.

Ale taky se muze ukazat, ze je to slepa ulicka....

0/0
21.10.2009 21:48

Host

Re: Nevím nevím

no význam hybridů je hlavně v městském provozu, kde je jak spotřeba lepší, tak hlavně vypouští míň splodin, tedy hlavně těch, které "smrdí" a ohrožují zdraví bezprostředně, ne jako "velký strašák" CO2, příp. v příměstském, navíc s možností nabíjet ze zásuvky....

na druhou stránku je otázka, nakolik je takové auto celkově ekologické -- výroba a likvidace baterií, složitého pohonného systému apod. -- zajímalo by mě srovnání s normálním autem -- když už je "ekologické", rád bych viděl jak je tomu opravdu

0/0
22.10.2009 11:17

Andee

Re: Nevím nevím

Tak to záleží, jak s tím jezdíš. Se svou 1.9 JTD se 150k se (pokud chci) taky udržím pod pět litrů, ale většinou se spotřeba pohybuje kolem 7,5 litru, protože jezdím hlavně město + dálnice a na dálnici je moje cestovní rychlost většinu času 150-200.

0/0
22.10.2009 18:34

Host

jiný pohled

Za 4,8 jezdím při normální jízdě s 2l naftou taky a při výrobě mého auta určitě nevzniklo tolik poškození přírody jako například při dolování suroviny na výrobu baterií pro tyhle "slavné ekologické stroje" . Proč někde nevyčíslí celkovou energetickou náročnost výroby a vývoje oproti standartnímu vozu. Je to jenom o lobistických zájmech. A c CO z výfuku si udělejte jednodoucou hnotnostní rovnici na základě zachování energie, výsledek je zajímavý. Krmí nás kravinama aby z tupé masy lidí dostali co nejvíce peněz.

0/0
21.10.2009 16:16

Host

Re: jiný pohled

Docela by mně zajímalo s jakým naftovým dvoulitrem jezdíš.To by jsi musel jezdit s hodně lehkou nohou a to tím Priusem pojedeš (což je i v článku) tak o litr a půl méně.A to už bývá důvod pro koupi nafty místo benzínu,tak proč ne i místo nafty hybrid.Navíc u benzínu není tolik karciogeního jemného popílku a oxidů dusíku.

0/0
21.10.2009 17:07

Host

Re: jiný pohled

Jezdím s BMW a je pravda s popílkem apod. ale obojí splňuje E4 a při samotné výrobě auta a zejména bateií to bude s emisemi asi o něčem jiném. Nevím to ale tipuji to. A k té spotřebě o 1,5l méně top není fyzikálně možné. Abych dostal nějakou hmotnost z bodu A do bodu B nějakou rychlostí tak k tomu potřebuji jistou energii a té mám vice ve stejné objemové jednotce nafty než v benzínu. Je to jenom elementární fyzika. Jinak proti hybridům nic nemám, třeba takový Lexus 600H je na jízdu,zejména zrychlení hodně dobrý, ale pro mne jen z hlediska síly pomocných elektromotorů, ne z hlediska spotřeby. Znovu opakuji, že by mne zajímalo celkové množství emisí hybridu od samotného počátku výroby, přes provoz až po jeho sešrotování.Možná by jsme se divili.

0/0
21.10.2009 17:51

Host

Re: jiný pohled

V článku je zmínka o spotřebě 3,1l/100km,ale máte pravdu,že platí fyzikální zákony.Musíte ovšem počítat s účinností motoru.Diesel má kolem 40%,Vaše BMW může mít 42%(možná).Benzinové motory od 25% do 35%,což je podstatně níže,Ovšem hybrid,ktrý využívá i energii z brždění může účinnost docela dost zvýšit.Takže možné to je.

Potřebnou energii na výrobu hybridního auta zná jen jeho  výrobce,stejně tak i auta s konvenčním pohonem,tak nevím zda se to někdy přesně dovíme.Každopádně cena za výrobu bateií půjde jen níže a ani už nejsou tak toxické.jako byli dříve.Nové,založené na oxidech železa,budou ve všech směrech ještě levnější,

0/0
21.10.2009 19:31

Host

Re: jiný pohled

V časopisu Autocar č. 42 je test jakou vzdálenost ujedou testovaná auta na 1 galon paliva a kromě klasických malých dieselů se jej zúčastnily i dva hybridy a to Prius a Honda Insight a výsledky při rovnoměrné jízdě běžnou rychlostí u těchto hybridů byla 5,2 , což osobně považuji za reálnou hodnotu při běžném provozu. Takže ne 3,1 to je asi zatím sci fi. Mimochodem byly z testu nejhorší. Tak nám zatím nezdude než si počkat na lepší účinnost. Jo a ty baterie jsou na bázi iontolitiových a kvůli těžbě litia byla zničeno zničeno povrchvou těžbou obrovské území na severozápadě Kanady. A mají záruku sice 12 let ale taky 100tis km podle toho co nastane dřív. Zatím nejsem přesvědčený a raději budu škodit ve svém 3 roky starém BMW, než jako většina řidičů v mnohem starších a "čoudivějšich" autech kteří ale jsou z Priuse nadšeni. Věřím, že jenom do první jízdy na delší vzdálenost.

0/0
21.10.2009 22:06

Host

Re: jiný pohled

souhlas, ale hybrid není stavěnej na dlouhý trasy, tam na diesel prostě nemá, podstata té úspory je v rekuperaci energie při brždění, tj. typicky ve městě a přímětském provozu.

0/0
22.10.2009 11:20

Host

Re: jiný pohled

Test může mít podmínky vyhovujícíté či oné značce.Zde jsou spotřeby z reálného provozu.Diesel (mimochodem výborné BMW 3er,můžete zkusit i kterýkoliv jiný)se v průměru na Prius spotřebou vůbec nechytá.

http://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/439-Prius.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2003

http://www.spritmonitor.de/en/overview/6-BMW/37-3er.html?fueltype=1&vehicletype=1&constyear_s=2003&power_e=100

0/0
22.10.2009 17:48

Host

Re: jiný pohled

emise které vzniknou při výrobě a recyklaci Priusu jsou zhruba stejné s normálním autem, bylo třeba ale například továrnu na Priusy osadit solárními panely pro výrobu elektřiny a Panasonic který vyrábí baterie musel vymyslet technologii jak zrecyklovat Nikl z baterek.jinak 95% Priusu je recyklovatelných a část ho je už i vyrobena z recyklovaných materiálů. Jinak v procentech se nejvíce na zátěži životního prostředí podílí samotný provoz auta (všeobecně všechny) asi 70ti procenty, zbytek je na výrobu a recyklaci. 

0/0
24.10.2009 23:06

Host

Re: jiný pohled

Tak to není pravda, protože je všeobecně známo, že energetická náročnost tzv. ekoligického auta je asi 10x vyšší než u normálního.

0/0
26.10.2009 16:41

Host

Re: jiný pohled

já neberu to co je "všeobecně známo" ale vycházím z oficiálních údajů Toyoty - mohu poskytnout

0/0
26.10.2009 20:54

Host

Re: jiný pohled

Naprostý souhlas, mám Seat Toledo 1,9TDi a mam najeto asi 270000Km, prumerna spotreba za rok je 5 l. tak cemu se divíte ?

0/0
21.10.2009 18:27

Host

Re: jiný pohled

A emisní norma 1,9TDI?Emise vypouštěné tímto motorem asi nebudou to pravé do dnešních velkých aglomerací.Tam má právě prius největší využití.Velká města a jejich blízké okolí,na dlouhé dálniční štreky je samozřejmě vhodnější diesel.

Vždy samozřejmě závisí k jakým jízdám je auto určeno.

0/0
21.10.2009 20:00

Host

Re: jiný pohled

proč nám všem furt nutíš nějaké hnusné auto které je prošpikované elektronikou jak vánoční stromeček. Co až se ta elektronika začne srrát co pak ? Už tě vidím jak cáluješ za použití počítače na diagnostiku problému tvého idolu několikanásobně více než za diag. škodovky či jiného evropského auta .Nedej bože aby ti ho někdo tuknul a ujel to by ses prohnul za japonské originální díly. Při výrobě mého stařečka jenž má zatím dost dobrý motor že prochází na technické v emisích , strávily při výrobě 10x méně času a tudíž i 10x méně zamořily ovzduší . Až bude bude jezdit na elektřinu vyrobenou solárními panely vyrobenými pomocí nanotechnologie a ukládanou do Galium-arsenidových magnetických baterii, pak teprve můžeš mluvit o ekologickém a jistě i ekonomickém autě.

0/0
21.10.2009 23:19

Host

Re: jiný pohled

Ve kterem jinem dnesnim aute srovnatelne kategorie neni podobna elektronika?

0/0
22.10.2009 10:08

Host

Re: jiný pohled

A proto dává Toyota záruku na Priuse  5 let a Škoda pouze 2;-D jinak můj příspěvek výše: emise které vzniknou při výrobě a recyklaci Priusu jsou zhruba stejné s normálním autem, bylo třeba ale například továrnu na Priusy osadit solárními panely pro výrobu elektřiny a Panasonic který vyrábí baterie musel vymyslet technologii jak zrecyklovat Nikl z baterek.jinak 95% Priusu je recyklovatelných a část ho je už i vyrobena z recyklovaných materiálů. Jinak v procentech se nejvíce na zátěži životního prostředí podílí samotný provoz auta (všeobecně všechny) asi 70ti procenty, zbytek je na výrobu a recyklaci

0/0
24.10.2009 23:10

TloolT

Super auto

Pred par mesicema jsem videl inzerát na nového priuse za 250000...byl totiz nekolik hodin zaplaveny pri povodni. Být trochu větší hračička, tak jsem do toho šel...po týdnu ho nakonec někdo koupil. Odrazovala me hlavne vyplavená elektronika a ztráta záruky. Kdo ale sleduje inzeráty, může sehnat zajímavé typy aut za levno...

0/0
21.10.2009 13:47

skrbling

Hybridy - slepá větev

Elektro/benzínové hybridní pohony jsou podle mě omyl per se. Tipnul bych, že za 30 let budou považovány za víceméně kuriozitu stejně jako jsou dnes třeba auta s Wankelovým motorem. Jestli nějakému eko-pohonu patří budoucnost, pak je to podle mě vodík. Nicméně uvidíme.

0/0
21.10.2009 13:26

pppqqq

Re: Hybridy - slepá větev

Problémem vodíku, biomasy apod. je, že jejich použitím - pokud vezmeme v úvahu kompletní cyklus od výroby po spotřebu - spotřebujeme více fosilních paliv (ropy) než když pro výrobu stejné energie využíváme čistá fosilní paliva (ropu). Samozřejmě lze v této oblasti očekávat technický pokrok, ale dříve než za 50 let bych výrazný posun neočekával.

0/0
21.10.2009 14:12

skrbling

Re: Hybridy - slepá větev

Při současné skladbě výroby energie každopádně. Ale pokud bude pokračovat budování jaderných elektráren, neřkuli pokud se někdy dočkáme průmyslového využití termojaderné fúze, bude to podle mě excelentní řešení. Navíc je tam i faktor politický (a ten já osobně považuji za neskonale důležitější než nějaký pošahaný environmentalismus). Pokud bychom se odstřihli od ropy, staneme se nezávislými na Arabech i Rusech.

0/0
21.10.2009 15:34

Host

čekám, kdy tu nějaký majitel sazometu

osvětlí, že jeho nehybrid jezdí za 4,8 také ;-D

0/0
21.10.2009 11:50

TloolT

Re: čekám, kdy tu nějaký majitel sazometu

4,8 ne, ale 5,2 jo...za tech 400000 rozdílu v ceně to stojí

0/0
21.10.2009 13:48

Host

Re: čekám, kdy tu nějaký majitel sazometu

Ty máš nové auto střední třídy za 260t Kč? Kde jsi ho koupil?

0/0
22.10.2009 2:12

pppqqq

Re: čekám, kdy tu nějaký majitel sazometu

Můj nehybrid nesazomet (Honda Jazz 1.4) jezdí taky jako normální auto a spotřeba 4,8 je u něj celkem běžná...

0/0
21.10.2009 14:21

Host

ekonomický nesmysl

Těch 300 000 co zaplatím navíc na té snížené spotřebě v životě neušetřím. A to ani nemluvím o problematické údržbě. Jestli xtějí prorazit s "ekologickým" autem, tak to auto musí být v první řadě ekonomické!

0/0
21.10.2009 11:44

Host

Re: ekonomický nesmysl

300tis? Oproti čemu Kie Ceedník 1.4 ?;-D

0/0
21.10.2009 11:49

Host

Re: ekonomický nesmysl

Octavia s obdobnou výbavou se pohybuje mezi 540-590 tisíci, některé věci se v ní nedají získat (head up display) podle volby benzín/nafta bude mít spotřebu větší o 1-3 litry (při stejném stylu užívání).

0/0
21.10.2009 12:15

performer2

Re: ekonomický nesmysl

tak nějak. Kupoval jsem nedávno OII 1.4 TSI DSG, což by tam nějak odpovídalo té motorizaci Priusu a cena byla včetně nějakých příplatků (tažné, záruka, paket elegance plus, dvojitá okna, zadní stěrač :o) a možná ještě pár blbostí na, které teď nevzpomenu) cca 590tis. A to ten Prius je o půl třídy výš a má navíc celé to hybridní ústrojí. Mně to vůbec nepřijde drahé....

0/0
21.10.2009 12:47

Host

Re: ekonomický nesmysl

To auto je drahé při nákupu i při údržbě. Výměna baterií bude stát hodnotu vozu.

0/0
21.10.2009 13:06

Host

Re: ekonomický nesmysl

Na baterie je záruka 12let

0/0
21.10.2009 14:05

skrbling

Re: ekonomický nesmysl

Otázka je, jestli Vám to uznají jako reklamaci. U baterií se to obvykle bere jako běžné opotřebení.

Netvrdím, že si to kupce nenajde, ale já mezi nimi nebudu. Zeptám se jinak, půjdete do toho Vy? Dal byste za takové auto svých 660 tis.?

0/0
21.10.2009 21:45

skrbling

Re: ekonomický nesmysl

Dobře, ale jednak škodovky jsou neúměrně předražené a za nadstandardní výbavu považují i popelník, nicméně hlavně po 200 tis. km ji nebudete muset poslat do šrotu s oddělanými akumulátory.

0/0
21.10.2009 13:22

Host

Re: ekonomický nesmysl

Hodte sem odkaz alespon na dva pripady, kdy se Prius musel po 200 000km hodit do srotu kvuli oddelanym akumulatorum, jinak je to nicnerikajici vykrik do tmy.

0/0
21.10.2009 13:46

skrbling

Zajímavé, ale pořád strašně drahé

Je dobře, že ty ceny klesají, ale obávám se, že dokud to nespadne alespoň po 400 tis., nebude to skutečná alternativa, když nepočítám magory typu Bursíkova a státní správu, podepřenou nějakou "správnou zelenou" ideologií, která na prachy koukat nemusí.

0/0
21.10.2009 10:54

nnyky

Re: Zajímavé, ale pořád strašně drahé

Bursík si vozí (_!_) v ekologickým autě 8-o8-o8-o

0/0
21.10.2009 11:05

skrbling

Re: Zajímavé, ale pořád strašně drahé

Jo, vždycky to dával ostentativně najevo. Akorát nevím, jestli je to jeho vlastní nebo jestli mu to platilo ministerstvo.

0/0
21.10.2009 11:10

nnyky

Re: Zajímavé, ale pořád strašně drahé

Neměl náhodou Audi A8?

0/0
21.10.2009 11:31

Host

Re: Zajímavé, ale pořád strašně drahé

to mozna mel, ale pak to prece pompezne vymenoval za toho super ekologickyho hybridniho Lexuse, co jezdi jenom za 9...

0/0
21.10.2009 11:57

Host

Re: Zajímavé, ale pořád strašně drahé

No lexus jezdi myslim za min nez 9 ale s tím ze by si nemel vozit v tak krasnem aute bursik (_!_) naprosto souhlasim.

Vzhledem k ekologicnosti a "velikosti" teto osoby myslim ze by byla optimalnim vozidlem Skoda Fabia 1.2 HTP

0/0
21.10.2009 15:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.